Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:27

Wildgirl schreef:
robert45 schreef:
Verder lees ik dat jij je op alle vlakken moet aanpassen precies zoals de Koran voorschrijft. De vrouw moet immers onderdanig zijn en de man mag alles.

Dat schrijft de Koran niet voor ;)

@ ts, wat is het antwoord van jouw vriend als je hem vraagt hoe hij de (jullie) toekomst voor zich ziet?

Het is maar net welke stroming je neemt. Het ene is gematigder het andere fanatieker. De fanatiekere stromingen onderdrukken wel degelijk de vrouwen.

Net zoals je in Nederland de biblebelt hebt met vrome meisjes en zwarte kousen. En christelijke meiden die het allemaal wel welletjes vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:28

Gekvanfleur: in onze beleving niks, maar in streng gelovige beleving (of dat nou islam of christendom is) heel erg veel....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:28

robert45 schreef:
Net zoals je in Nederland de biblebelt hebt met vrome meisjes en zwarte kousen. En christelijke meiden die het allemaal wel welletjes vinden.

:wave: (zie woonplaats ;) )

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:29

gekvanfleur schreef:
Envoler schreef:
Ik schrik er wel van als ik lees dat volgens het geloof vrouwen niks waard zijn/onderdanig moeten zijn.

Ik raad aan om de Koran zelf te lezen ipv ervan uitgaand dat huiselijk geweldig normaal en toegestaan is en ik als vrouw alles moet volgen en accepteren van de man (voorbeelden)

ehmmm..laten we dan maar beginnen met: wat is er in vredesnaam mis met een drankje doen (non-alcholisch) met je vriendinnen??? :?

Kwestie van: hij vind het niet fijn als ik savonds in een stad ben waar ook gekke dronken mensen kunnen lopen. Iets met in zijn ogen slechte omgeving en bescherming voor mij. Hij is nooit van uitgaan geweest en savonds de stad in..

Dat heeft niks met geloof te maken.
Alcohol is wel verboden binnen de islam en ik dronk toch al niet.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:30

Envoler schreef:
De vader van mijn vriend had ons dagen terug gezien en liep mij straal voorbij nadat hij mij vriend een hand had, voelde me even zo ongewenst :(

Maar als pa niet weet van jullie relatie, kan hij ook moeilijk jou aan je vriend koppelen, wie weet was je wel gewoon een vage kennis die hij toevallig tegenkwam.. ;)
TS, ik wens je veel wijsheid, heb net het hele topic gelezen en heb niet echt meer wat toe te voegen, behalve wat al gezegd is: volg je gevoel! Als jij graag zijn ouders wil ontmoeten, stel het hem voor. Maak hem duidelijk dat dit belangrijk voor jóu is. Je zegt zelf dat rekening houden met elkaar normaal is in een relatie, dus als jij dingen voor hèm doet, mag hij in "ruil" daarvoor ook best wat voor jou doen. :)

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:32

_l_amanda_l_ schreef:
Envoler schreef:
De vader van mijn vriend had ons dagen terug gezien en liep mij straal voorbij nadat hij mij vriend een hand had, voelde me even zo ongewenst :(

Maar als pa niet weet van jullie relatie, kan hij ook moeilijk jou aan je vriend koppelen, wie weet was je wel gewoon een vage kennis die hij toevallig tegenkwam.. ;)
TS, ik wens je veel wijsheid, heb net het hele topic gelezen en heb niet echt meer wat toe te voegen, behalve wat al gezegd is: volg je gevoel! Als jij graag zijn ouders wil ontmoeten, stel het hem voor. Maak hem duidelijk dat dit belangrijk voor jóu is. Je zegt zelf dat rekening houden met elkaar normaal is in een relatie, dus als jij dingen voor hèm doet, mag hij in "ruil" daarvoor ook best wat voor jou doen. :)

Ik heb heel vaak aangegeven dat ik wil dat zijn ouders mij ontmoeten en van ons weten. Heb om dit onderwerp al vele tranen gelaten omdat ik onzeker ben over de toekomst en hoe het gaat lopen en vooral hoelang hij tijd nodig heeft voordat hij de stap maakt. :(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:33

-O- ik ben het met een hoop anderen in dit topic eens...het is eng...
Volgens jou heeft dat drankjes gebeuren dus niets mer geloof te maken maar met zijn bescherming??? ( en die slechte omgeving dan)

Ik durf wel te beweren sat als een Nederlandse jongen tegen je zei: nee hoor, jij mag niet even een drankje doen, je hem vierkant uitgelachen had.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:35

Je hebt een aantal dingen laten vallen, zoals uitgaan met mannelijke vrienden.... Mis je dit?

Kijk gewoon naar wat je veranderd hebt, hoe je dat gedaan hebt, of je het ook gedaan had zonder je vriend, of je het mist.

Het belangrijkste is dat jij jezelf 's avonds recht in de spiegel aan kunt kijken.

Gekvanfleur: jij vínd het eng,dat is je goed recht, maar dat zegt niet dat het ook eng ís....
Streng christendom verschilt echt niet zo heel veel van streng islam....

Envoler

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:38

In het begin vond ik het allemaal wat overdreven en dacht ik dat het jaloezie was. Vond het soms lastig omdat ik veel goede vrienden had die ik nu niet meer zie en spreek. Nu ben ik een tijd verder en vind het prima en snap het ook. Ik zie hem ook niet graag met andere vrouwen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:41

LadyMadonna schreef:
Je hebt een aantal dingen laten vallen, zoals uitgaan met mannelijke vrienden.... Mis je dit?

Kijk gewoon naar wat je veranderd hebt, hoe je dat gedaan hebt, of je het ook gedaan had zonder je vriend, of je het mist.

Het belangrijkste is dat jij jezelf 's avonds recht in de spiegel aan kunt kijken.

Gekvanfleur: jij vínd het eng,dat is je goed recht, maar dat zegt niet dat het ook eng ís....

Beiden zijn dus eng :+

Gelukkig zijn wij tegenwoordig in Nederland een stuk meer ontwikkeld en hebben het geloof voor een groot gedeelte laten vieren. Hoe meer ontwikkeling hoe minder het geloof en dat is maar goed ook anders deelde meneer pastoor nog steeds de lakens uit.

Maar nu dwaal ik af en daar heeft TS niets aan die is al genoeg in onzekerheid gebracht door alle reacties.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:41

Dit wil je waarschijnlijk niet horen TS,maar wanneer jouw vriend niet de stap neemt om je thuis voor te stellen,wat is dan zijn toekomstbeeld van hem met jullie samen?
Ik lees alleen maar mits en maren van zijn kant uit,en ik lees van jouw kant uit dat je helemaal naar zijn wensen keert,maar andersom moet je geheim blijven. Ook al ben je straks misschien moslima,het blijft de vraag of je wel voorgesteld gaat worden,en zowel,hangt het heel erg van hun reactie af hoe jullie relatie verder gaat. Ik ken dit,zowel uit eigen ervaring en van gebeurtenissen om me heen. Ik kan je alleen maar meegeven dat ik hoop dat je je leven niet al te lang on hold gaat zetten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:42

Niet aan mij/ons vertellen, maar aan jezelf.
Jij zal er met jezelf en je vriend (of zonder) uit moeten komen, ongeacht wat wij hier allemaal vinden

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:42

gekvanfleur schreef:
-O- ik ben het met een hoop anderen in dit topic eens...het is eng...
Volgens jou heeft dat drankjes gebeuren dus niets mer geloof te maken maar met zijn bescherming??? ( en die slechte omgeving dan)

Ik durf wel te beweren sat als een Nederlandse jongen tegen je zei: nee hoor, jij mag niet even een drankje doen, je hem vierkant uitgelachen had.

Dat heeft niet eens zozeer met geloof te maken.. Mijn vriend hoeft ook niet met andere dames wat te gaan drinken hoor :+
Gelukkig heeft hij geen vrouwelijke 'vriendinnen'

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:47

Volgens mij ging het om drankjes met vriendinnen en niet met vrienden (mannelijk geslacht)

Ik werk in in interculturele omgeving met veel verschillende nationaliteiten maar al die meiden gaan gewoon wat drinken hoor in de stad. Zou je dat echt allemaal op willen geven? Hij kan je niet in een glazen huisje zetten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:49

TS, je vriend is dus blijkbaar heel modern.
Leeft niet volgens de Koran maar wil blijkbaar wel een vrouw die voldoet aan de eisen van de Koran.
En helaas voldoe je daar blijkbaar niet aan.

Mijn zus is al 33 jaar getrouwd met een moslim en woont ook bijna 33 jaar in Tunesië.
Een vakantie liefde :D
En na de tweede vakantie ( om te kijken of ze echt voor elkaar wilde gaan ) is ze voorgesteld aan de familie.
En tuurlijk waren ze in het begin niet echt blij.
Maar mijn zwager heeft ze duidelijk gemaakt dat het niet aan hun was of ze gingen samen wonen en trouwen.
En zo hoort het ook volgens mij.
Je kiest voor elkaar en doet dat dan ook voor de volle 100%. En niet voor 99% of zo als in jullie situatie zelf niet een voor 50 %

Een goede raad van een oudere vrouw die al 37 jaar gelukkig is getrouwd.
Neem nooit genoegen met minder dan 100%.
En niet goed genoeg zijn om zijn familie te leren kennen, dat is geen 100%.
Laatst bijgewerkt door cam op 13-09-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:49

LadyMadonna schreef:

Er is een wereld van verschil tussen Christendom en Islam, vooral als je vrouw bent.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:50

Wat is het verschil dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:53

Albert, ik woon in een van de meest gelovige dorpen van Nederland waar een aardige groep (zwaar gereformeerde) vrouwen maar 1 recht heeft, en dat is het aanrecht (oh, en kinderen baren uiteraard)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:59

Om zomaar eens wat te noemen, hoeveel vrouwen zijn er besneden in jouw streng christelijke dorp?

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:03

cam schreef:
Leeft niet volgens de Koran maar wil blijkbaar wel een vrouw die voldoet aan de eisen van de Koran.

Mijn zus is al 33 jaar getrouwd met een moslim en woont ook bijna 33 jaar in Tunesië.
En na de tweede vakantie ( om te kijken of ze echt voor elkaar wilde gaan ) is ze voorgesteld aan de familie.
Maar mijn zwager heeft ze duidelijk gemaakt dat het niet aan hun was of ze gingen samen wonen en trouwen.
Je kiest voor elkaar en doet dat dan ook voor de volle 100%. En niet voor 99% of zo als in jullie situatie zelf niet een voor 50 %

Ik hoef geen moslima te zijn of 'voldoen aan de eisen volgens de koran'.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:04

Albert schreef:
Om zomaar eens wat te noemen, hoeveel vrouwen zijn er besneden in jouw streng christelijke dorp?

Ook weer zo'n vooroordeel, niet alle vrouwen binnen de islam zijn besneden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:05

Dat weet ik, maar het is wel iets wat absoluut niet voorkomt binnen het christendom.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:08

Envoler schreef:
Albert schreef:

Ook weer zo'n vooroordeel, niet alle vrouwen binnen de islam zijn besneden.

Nee maar er zijn flinke gebieden bij waar dit de norm is.

Kinderen die door de vader meegenomen worden op vakantie voor dit soort praktijken. Ze zijn in de krant te vinden.

Dus het is geen vooroordeel maar de waarheid. Albert stelt ook niet dat alle vrouwen besneden zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:11

Vind je het heel erg dat ik niet dagelijks tussen alle benen kijk?
Ik zeg nergens dat het hetzelfde is, ik zeg dat het niet zo heel veel verschilt (en dan heb ik het over de extreme takken)

Hoop niet dat dit weer een islam bash topic wordt, denk niet dat ts daar veel aan heeft

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:13

Envoler schreef:
cam schreef:

Ik hoef geen moslima te zijn of 'voldoen aan de eisen volgens de koran'.

Blijkbaar wel, als je moslima was en geboren in een islamitisch gezin zou je wel al op de koffie zijn geweest bij je aanstaande schoonouders.