Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:13

Heek heftig ts!
Wel goed dat het nu zo loopt. Dan kunnen jullie aan jullie eigen toekomst gaan werken.

Veel sterkte komende tijd :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:17

TS heftig, maar door die acute situatie zijn nu wel je paarden verplaatst... en ben je bij je vader weg, iets wat er toch van moest komen, al was het niet zoals je gepland had.
Sterkte de komende tijd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:23

Goed gedaan meid.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:40

wat een nare wending, maar gelukkig heb je de paarden mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:51

Ach meid, wat een ellende. Heb je een hulpinstantie ingeschakeld??
Veel sterkte.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:02

Beste TS, ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ik vind het heel dapper dat je dit allemaal doet, je bent een sterke vrouw!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:22

Knap gedaan! Veel sterkte toegewenst!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:28

Hoe gaat het nu met je TS?

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 14:32

Lieve allemaal,

Het gaat goed met me het is nu rustig. Ik ben bij mijn moeder maar ik zit nu nog met een groot probleem. Zoals jullie weten zijn de paarden nu op een andere plek. Maar wij moeten vandaag beslissen voor dat huurhuis. En aan mijn kant van de familie zegt iedereen doe het niet (ivm de paarden, dat ik heen en weer moet rijden enzo) en aan mijn vriend zijn kant van de familie zegt iedereen doen doen doen...

Ik vind t vooral jammer dat ik nu gewoon op mezelf aangewezen ben wat de paarden betreft, terwijl t eigenlijk mijn paarden niet zijn... Ik heb echt het gevoel er alleen voor te staan

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:35

maar wat wil je anders gaan doen als je het huurhuis niet neemt?

je kan niet voor altijd bij die vriend blijven slapen of bij je moeder. Daarnaast moet je toch voor jezelf kiezen omdat de paarden niet van jou zijn. (en daar ook geen beslis bevoegdheid over heb)

Ik denk hoe moeilijk ook je tegen je moeder dan moet zeggen dat je je handen van de paarden aftrekt want in mijn ogen maakt dat het alleen maar moeilijker.

Stel je neemt het huurhuis niet betekent dit dan dat je weer terug naar je vader moet?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:40

Maar wat is het alternatief als je dat huurhuis niet neemt? Waar moet je dan wonen?
Het is heel goed dat je bij je vader weg bent. Wel erg naar dat het daarvoor eerst moest escaleren, maar je bent er nu tenminste weg.
Nu de paarden ergens anders staan kan je de zorg toch delen met je moeder? Heb je dat al besproken? Zij in de ochtend en jij 's avonds bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:42

Is er niet wat te regelen op de plek waar ze nu staan? Ik zou het huisje aannemen, en een stalling gaan zoeken waar ze bijvoorbeeld de paarden voor je naar buiten doen en voeren, dan hoef je er alleen maar heen om eventueel te mesten en te borstelen.. Het zou fijn zijn als je gewoon op jezelf komt te staan en niet meer afhankelijk hoeft te zijn van je ouders (lijkt mij?)
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 21-09-16 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:43

Wat een moeilijke situatie is dit!
Wat ik zou doen in een situatie als dit zou ik echt niet weten!!!
Is je moeder nu enigszins bereid de paarden daar ook te laten staan of is hier nu nog geen duidelijkheid over?
Op zich moet de reisafstand te doen zijn lijkt me, en zeker als dit als tijdelijke oplossing geld.

Maar welke keuze jij ook maakt zorg ervoor dat jij hier zelf voor de volle 100% achter staat en laat een ander niet jouw leven bepalen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:43

Dat huurhuis met je vriend is je toekomst. De paarden zijn niet eens officieel van jou... laat daar svp je toekomst niet van afhangen!
Kunnen de paarden niet in de buurt van je nieuwe huurhuis komen te staan? En anders zeg ik: leg het probleem bij je moeder, het zijn háár paarden.

Ik begrijp dat je emotioneel bij die paarden betrokken bent. Maar hoe moeilijk het ook is, die gaan er niet altijd zijn. En als je nu besluit dat huis niet te nemen wegens die paarden, sla je jezelf later voor je kop.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:47

GamblersCup schreef:
Dat huurhuis met je vriend is je toekomst. De paarden zijn niet eens officieel van jou... laat daar svp je toekomst niet van afhangen!
Kunnen de paarden niet in de buurt van je nieuwe huurhuis komen te staan? En anders zeg ik: leg het probleem bij je moeder, het zijn háár paarden.

Ik begrijp dat je emotioneel bij die paarden betrokken bent. Maar hoe moeilijk het ook is, die gaan er niet altijd zijn. En als je nu besluit dat huis niet te nemen wegens die paarden, sla je jezelf later voor je kop.

Ben ik het helemaal mee eens! Jij bent overigens niet de gene die verder iets over de paarden te beslissen heeft, het is misschien even vervelend, maar je moeder moet dat ook begrijpen..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:51

Jouw familie is heel erg aan jou aan het trekken en je kan je afvragen hoe zuiver de motieven zijn / eerst moest je voor je vader zorgen, nu weer voor paarden kiezen.

Jij moet kiezen voor jouw toekomst en die is samen met je vriend en dan is er een prachtig huisje voor jullie beschikbaar, geen enkel argument van je familie is steekhoudend in mijn ogen.

Die paarden zet je dan op den duur maar op een plek waar het voor jou handiger is.

Echt dat ze alleen al dwarsliggen bij een huisje voor jullie samen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:58

Denk vooral aan jezelf, ts... Natuurlijk willen ze dat jij voor jouw vader blijft opdraaien, da's lekker gemakkelijk voor hen.
Je leeft maar één keer, ts, geniet ervan en laat je niet met de miserie van een ander opzadelen!!!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:08

Huurhuis nemen
    Paarden even laten voor wat het is (hoe moeilijk dat ook is)
    Afstand nemen van het hele gedoe en de verantwoordelijkheid voor zowel de paarden als voor je vader als voor de echtscheidingsperikelen laten liggen waar het hoor: bij je ouders.

Het lijkt me dat jij dringend een adempauze nodig hebt. De wereld rust niet op jouw schouders. Neem afstand en hou moeilijke verhalen en situaties even op afstand. Het is nu tijd voor jou en voor de toekomst samen met je vriend. Samen een huisje krijgen hoort een hoogtepunt in je leven te zijn, geen bak met ellende! Geniet van samen meubeltjes uitzoeken en van lekker tutten met je nieuwe huis. Als je ouders en je familie niet blij voor je kunnen zijn, dan zegt dat meer over hun dan over jou...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:10

Het belangrijkste is dat je weg bent en blijft bij je vader.
Niet uit medelijden terug gaat want hij leert zelf zijn aardappels maar schillen.
Maar ook niet terug gaat voor je paarden.

Wilde je al samen wonen met je vriend dan dat nu doorzetten.
Je toekomst ligt samen met je vriend.
Niet met je moeder. Helemaal niet met je vader.
En ik begrijp dat je enorm je steun haalt uit je paarden. Maar ook daar mag je niet je toekomst door stop laten leggen.
Dus kies nu voor dat huurhuis.
Kijk dan of er nog opties zijn om de paarden dichterbij te plaatsen waar je ze kunt betalen.
Maar nu eerst wonen. Dan de rest bekijken. Stap voor stap.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:46

Paarden zijn niet voor jou, de kosten en de problemen ook niet. tenzij ze ze overschrijft op jouw naam en het eigendom officieel overhandigt kun je daar niet je leven van af laten hangen. Huurhuis direct accepteren en je leven gaan opbouwen, je bent groot en oud en wijs genoeg daarnaast heb je de steun van je vriend en zijn familie. Met akkoord van je moeder kun je de paarden wellicht verplaatsen naar iets dichterbij jouw nieuwe huis, maar dit is NIET jouw probleem.

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:59

Ik haat het om dit te zeggen omdat ik bang ben dat mensen denken ik smoezen zoek, maar dit is beslist niet zo!!
Mijn moeder wil ze niet van Hot naarher slepen en ook niet veel verder weg verplaatsen. Ik gok vanwege stress voor hun. Heb er zelfs aan zitten denken maar afscheid te nemen van een van de twee... En als ik het mijn moeder het voor de voeten gooi van hallo, het zijn jouw paarden.. Dan reageert ze er niet op. Ze heeft me serieus van de week de vraag gesteld hoe gek ik op ze ben. Nou als ze een beetjr logisch nadenkt snapt ze best dat als ik er niet veel om had gegeven, dat ik ze wel bij mijn vader had laten staan.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:10

Sja....dat klinkt een beetje als ze gebruiken als pressiemiddel. Niet netjes eigenlijk. Tuurlijk geef je om ze, maar jij en je geluk zou op nummer 1 moeten staan. Zowel voor jezelf als voor je ouders.

Ik hou ook zielsveel van mijn paard, maar in deze situatie, waarin ze ook nog eens niet van jou zijn zou ik ook adn mijn palen trekken. Zolang jij de verantwoordelijkheid neemt en je een schuldgevoel aan laat praten op dat gebied, gaan zij hun verantwoordelijkheid niet nemen. Hun paarden, hun probleem grofweg gezegd.

Bouw jij nu eerst maar eens je eigen leventje op met je vriend en ik hoop dat je paarden daar ook deel van uit kunnen maken. Maar zolang ze gebruikt kunnen worden als chantagemiddel is dat niet gezond voor jou.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:14

Dat is gewoon emotionele chantage TS.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:42

Ts je moeder weet heus wel dat je dol op de paarden bent. Des te erger is deze chantage naar jou en het feit dat ze niet reageert op jou reactie dat de dieren van haar zijn.

Het is écht haar probleem en niet die van jou.
Jij moet voor je zelf kiezen en het beste wat je volgens mij kunt doen is in elk geval het huurhuis nemen. Weg van alles waarmee je ouders je zouden kunnen chanteren.

Die paarden staan op nummer 2 in dit verhaal jij op 1 vergeet dat nooit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:54

Niet eerlijk van je moeder om te vragen in mijn ogen. De hele situatie is al heftig zat voor je en op deze manier wordt het je niet makkelijker gemaakt.