Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:26

Goedemiddag,

Wat een verhaal om te lezen...
Hij stond dus in de bak met 5 paarden, 2 liepen zijn richting op en hij flipte hem volledig tegen jou? Of begrijp ik dit verkeerd?

Maar jou verhaal komt mij bekend voor, in 2012 kreeg ik een relatie met een jongen.
Ik had toen al mijn pony en hij vondt het allemaal goed en er was helemaal niks aan de hand.
Vervolgens wou ik de wedstrijd kant op en besloot ik mijn pony te verkopen en een wedstrijd paard aan te schaffen....
Nou ik heb toen de wind van voren gekregen, mijn pony was er al toen hij iets met mij kreeg en dat accepteerde die volledig.
Na het verkopen van deze pony dacht me ex dus dat ik toch niks anders zou kopen en toen ik vertelde dat dat wel zou gebeuren knalde ruzie gehad.
Sorry jongen, paarden is en zijn mijn leven accepteer je dit niet dan zoek je maar lekker een meid zonder een paard.
Dit heb ik hem toen ook heel duidelijk gemaakt en eigenlijk daarna nooit meer over gehad.
Wel heb ik altijd gemerkt dat hij mijn paardenleven niet helemaal accepteerde, geen interesse 1 x bij mijn nieuwe paard geweest om te kijken en meer niet.
Het boeide hem gewoon echt helemaal niks,
Tot hij op een dag tegen mij zei, het is je paard of ik...
Nou die vraag had die beter niet kunnen stellen want ik heb hem gelijk de deur gewezen....

Vervolgens 2 maanden niet met elkaar gesproken en allebei ons eigen leven geleid, tot we weer in contact kwamen met elkaar..
We gingen het weer proberen, ik zei dat hij mijn paarden leven zou moeten accepteren want dat is hoe ik ben.
Nou oke dat was allemaal goed opeens, maar het volgende was wel dat mijn geld voornamelijk op ging naar mijn paard en we daardoor weinig leuks konden gaan doen in zijn ogen.
Oooooh als ik aan dat moment terug denk dat hij tegen mij zei, ja jij verdiend je eigen geld en jij hebt een paard dus je kan daardoor minder leuke dingen doen en ik verdien ook me eigen geld en ik kan wel heel veel leuke dingen doen... toen was het voor mij echt klaar...
Hoe erg is het als je (EX)vriend tegen je zegt omdat jij je geld aan je paard uitgeef kan je niet mee gaan als we wat leuks met vrienden gaan doen want ik ga dat echt niet voor je betalen...
Ik heb er een punt achter gezet en heb hem daarna nooit meer gezien.

Wijze woorden van mij, accepteert je partner je sport en je liefde voor paarden niet en maakt hij er elke x weer op nieuw een probleem van dan zou ik er echt klaar mee zijn.

Nu ben ik ondertussen alweer bijna 3 jaar samen met mijn huidige vriend, iemand die mij volledig accepteert en de liefde voor paarden ook.
Sterker nog, mijn vriend is ook helemaal weg van mijn paard en we zijn samen vaak te vinden bij de paarden.
Sinds april woon ik samen met mijn vriend en ik had me geen beter iemand kunnen voor stellen.
Wil je een goede toekomst dan moeten er 2 mensen volledig achter staan in mijn ogen....

Succes ermee!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:27

verootjoo schreef:
In een relatie ben je nu eenmaal met z'n tweeën, het gaat natuurlijk nooit werken als de een dagelijks 2 uur bezig is met z'n hobby en de ander maar alles moet accepteren. Concessies doen is ook niks mis mee. Je bent niet alleen en als je nergens rekening mee wilt houden en de ander maar moet accepteren dat je maandelijks honderden euro's weggooit en nooit thuis bent kan je misschien beter gewoon geen relatie aangaan. ;)

Zo dacht ik er ook precies over voordat ik mijn vriend tegenkwam. Als iemand gaat lopen zeuren over mijn hobby's en me daarbij niet ondersteunt dan passen we blijkbaar niet bij elkaar en ben ik inderdaad liever alleen. Het kan dus blijkbaar wel werken want inmiddels heb ik drie jaar een vriend een wonen we langer dan een jaar samen. Gelukkig heeft hij ook een eigen leven en hobby's waar hij tijd en geld aan spendeert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:36

Eén van onze dochters had na twee vriendjes die niets om paarden gaven de moed al laten zakken. Totdat nummer drie kwam, geen enkele binding met de paardenwereld maar stond wel klaar om haar te helpen en mee op wedstrijd te gaan, vroeg alles wat hij niet snapte enz. Die is gebleven (ook omdat hij verder heel erg leuk was natuurlijk). Nu wonen ze op een boerderij, paarden aan huis en helemaal happy, alle twee.

Ts, is het in jouw geval niet zo dat het eigenlijk niet uit maakt welke hobby je zou hebben, zodra het zijn toekomstplannen in de war stuurt staat hij er dus niet achter.

Lusitana

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:00

Het is vrij gemakkelijk om een vriend te laten accepteren dat het nu eenmaal deel van je leven is. Je zegt gewoon dat als hij het er niet mee eens is dat je een paard hebt, hij kan vertrekken.

Zolang het hem geen geld kost, en ik zou een en ander echt strikt apart houden, moet hij niet zeuren.

Er is vaak, en ik denk hier ook, echter nog iets heel anders aan de hand en dat is dat vriendlief bang is om invloed op je te verliezen en dit wordt getest via vrij rigoreuze eisen als geen paard "mogen", of "als je dit doet dan dat" (sancties) of dreigementen.
Dat zijn rode vlaggen voor een relatie.
"Je doet wat ik zeg, of anders scheld ik je overhoop of krijg je niet wat je wilt of maak ik je op een andere manier het leven zuur" in welke vorm dan ook, is geen basis voor een normale relatie.

Het treft hem niet of nauwelijks dat je een paard hebt dus er is geen reden tot bezwaar van zijn kant. Als het werkelijk zo onoverkomelijk is moet hij iemand zoeken met een andere hobby.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:03

Een man hoeft van mij niet persé iets met paarden te hebben, maar hij moet wel kunnen accepteren dat ik een paard heb. En ja; dat kost geld. En tijd. Maar een paard kan niet zelf zorgen dat het land en de stal uitgemest worden, het water wordt bijgevuld en dat er (bij)gevoerd wordt. Een vriend kan echter wel achter zichzelf aan opruimen en voor eten zorgen voor zichzelf. Zo heb ik er altijd over gedacht.

Bovendien zit ik momenteel niet in een relatie dus elke kerel die nu komt, is korter in mijn leven dan mijn paardje. Als iemand me dan wil laten kiezen tussen hem en mijn paard, dan is de keuze voor mij snel gemaakt en gaat Vriend als eerste de deur uit! :evaw:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:13

verootjoo schreef:
Ayasha schreef:
Kijk en daar ligt 'm dus het verschil. :) Stél, for the sake of arguement, dat je het wel als beperkend zou ervaren, zou dat dan geen weerslag hebben op je relatie denk je?
Ik denk als ik mijn paarden zou moeten weg doen voor mijn relatie, dat altijd een weerslag zal blijven hebben omdat ik dat dus als een enorme beperking zou ervaren. En op termijn zou dat denk ik best wel gevolgen hebben voor de relatie.

En dát is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. :)

Ik heb de gevolgen jaren later nog niet gemerkt. Maar nu ziet mn leven er ook heel anders uit. Toen studeerde ik/werkte net, woonde ik thuis en had ik tijd zat. Nu werk ik, woon ik samen met mn man, heb ik een kind... Ik zou sowieso niet meer weten waar ik de tijd voor een paard vandaan moet halen. Ook al kunnen we het nu wel betalen :+ als ik wil komt er nu zo weer een paard, maar ik mis het niet meer.

Dus nee, geen beperking. Ook omdat ik de keuze zelf heb gemaakt. Ik ben niet gedwongen :P

Daarom dat ik zei "STEL dat je het wel als een beperking zou ervaren hebben...."
Daarmee bedoelde ik dus niet dat jij het zo ervaren hebt maar als je je probeert voor te stellen dat je het wel als een "gedwongen keuze" zou aangevoeld hebben. Das natuurlijk een hele moeilijke om je in in te leven als je het zo nooit gevoeld hebt. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:17

We lezen hier natuurlijk slechts een kant van het verhaal. En sommige reacties zijn ook heel kortzichtig en best infantiel :D.

Ik kan de reactie van die kerel best begrijpen. Naar wat ik lees heeft hij een vaste baan, eigen woonst en tot voor kort een leuke vriendin met een hobby dat paardrijden heet. Zo heeft hij dat gamen. Ieder zijn ding, logisch toch. Met die gegevens dunkt het me ook logisch dat een man naar de toekomst denkt. Tja het leven is nu eenmaal duur, dus wil je kinderen en wil je wat van de wereld zien en nog wat leuke extraatjes doen, dan kost je dat een hoop geld en zal je daar toch een plan voor moeten hebben. (tenminste wil je niet op een berg schulden zitten :Y) )

Tot Ts met een voldonge feit aankomt, nl een eigen paard. Dat moet er om de een of andere reden onmiddellijk staan en haar vriend moet dat slikken 8)7 . De financiele situatie van TS is niet bekend, maar ze woont nog thuis, en keer of draai het hoe je dat wilt, dat blijft een redelijk beschermd veilig nest. Ze zal ondertussen wat centen hebben voor dat paard en de kosten kunnen daarvan kunnen draaien. Maar kan ze dat ook in een andere situatie. Denk in dit geval dan aan samenwonen? Kan ze dan nog steeds haar paard volledig zelf bekostigen, en bijdragen in het gemeenschappelijke (zowel financieel als qua tijd) en dan nog overhouden om die andere extra's te doen en dus zonder dat het impact heeft op de relatie? (tenzij je dat uiteraard onderling anders overeenkomt). Dus voor een man, die niets met paarden heeft, is dat gewoon 1. een grote maandelijks kostenpost 2. ingepikte tijd (want eerlijk met een uurtje komen we zelden toe en als ze dan niet achter in de tuin staan, ben je toch al snel 2-3 uur van huis) 3. is dat een slag in het gezicht, een teleurstelling en best onrespectvol. (want hiervoor deed TS dus wel reisjes samen of van die extra dingentjes en was dat dus iets van 'hen', als koppel. Dat paard, en dus de aanschaf, gooit al roet in het eten, want plots kan hij maar alleen op vakantie vertrekken... ah ja ??!!! Dus het komt me redelijk egocentrisch over van TS. In de zin van ik krijg iets in mijn hoofd, boempats het staat er nu, accepteren en zwijgen en anders rot je maar op.

Het bang zijn en uithalen ken ik persoonlijk ook, en is denk ik in de openingspost ook niet echt eerlijk naar de vriend van TS toe. Ik heb bvb schrik van katten, ik zal heus wel met iemand door een kamer vol katten durven lopen, maar laten ze me alleen in een hoek en er komt zo'n horde beesten af, nou dan zou ik allicht op dat moment ook verkeerd ventileren op de verkeerde persoon. Haal je dat dan uit verband, zal ik ook al snel een tiran lijken :-).

Verder is zijn gedrag redelijk logisch. Hij heeft zowieso niets met paarden, jij dringt een paard op, dus gaat hij zich afzetten tegen dat gegeven. Hij is miskend in het verhaal. Feit dat hij nog bij je is, is een teken dat hij toch ergens een toekomst samen ziet. Ik had dat pennymeisje mooi bij haar pa en ma achtergelaten en veel success gewenst!

Mij lijk de enige oplossing dat ze beide hun doelen op papier zetten. Wat is hun relatie? wat bindt hen? wat zijn de doelen op korte en lange termijn? Hoe zit dat tijdsverhaal en impact op de relatie? ( ben nu zelf wel eerder voor kwaliteit dan kwantiteit, maar ook daar verschillen mensen in) en wss ook een hele belangrijke wat is de financiele draagwijdte.

Paarden hebben een grote impact op ons dagelijkse leven en we mogen niet veronderstellen dat anderen dat zomaar aannemen. Wat voor ons vaak vanzelfsprekend is, is dat voor een ander heus niet.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:59

Mijn vriend en ik wonen samen.
Ook hij heeft niets met paarden. Wel is hij altijd lief en respectvol tegen beestjes.

Mijn vriend is nog nooit wezen kijken bij mijn huidige of mijn vorige bijrijdpaard. Dat is hij niet van plan ook, in de verdere toekomst.
Wel kijkt hij altijd 'trouw' (verplicht :o ) naar de foto's die ik hem laat zien van die dag.
Die vindt hij vaak mooi. 1 foto bij zonsondergang vindt hij zo mooi, dat ik hem mag laten afdrukken op canvas :j

De dag dat ik voor het eerst ging kijken bij mijn huidige bijrijdpaard
, hadden we ruzie. Toen flapte hij er uit; "ik hoop echt dat dat paard je niet mag" :+ . Daar kan ik nog steeds stiekem om lachen.

Zelf heeft mijn vriend als hobby om te gamen op de playstion. Dat interesseert mij ook geen hol, maar vraag wel regelmatig of het potje goed gaat ect.
Wanneer ik bij het paard ben geweest, vraagt hij of het leuk was bij het paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:08

T is geven en nemen.

Als je een kerel zoekt die wel interesse heeft in jouw hobby, dan moet je een ander zoeken. Of gewoon maar accepteren dat hij zo is en uren lang vriendinnen lastig vallen over jouw paard :)

Mijn man vindt vrachtwagens geweldig. En ik t kan mij niet boeien. En als ik mijn best doe om geïnteresseerd over te komen, val ik ook gelijk door de mand :') Ik toon in heel veel dingen in zijn oeven interesse, maar die vrachtwagens kan mij echt niet boeien na al die jaren. Ik hoef hem niet lastig te vallen met paardenverhalen haha. Hij voert ze wel hoor en doet onderhoud, maar denk maar niet dat ie paard zal borstelen of enthousiast wordt als ik een mooi nieuw dekje heb gezien :') of als ik ga winkelen dan verlies ik hem nadat ik hem 1 broek heb laten zien :')

Wij hebben ons eigen leven en daarin hebben wij ook dingen dat de ander echt totaal niet kan boeien. Gaat beide kanten op, dus mooi in balans.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:29

Mijn huidige vriend heeft niks met paarden en mij ex had dat ook niet. Het grote verschil is dat mijn huidige vriend zelf ook een druk leven heeft, en hierdoor kan ik ongestoord mijn paarden doen. Dit terwijl mijn ex na zn werk thuis op de bank zat te wachten en tegen mij ging "zeuren" wanneer ik nou eens thuis kwam en of ik nou echt per se drie paarden moest rijden ipv eentje. Ik voelde me altijd schuldig dan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat wij niet bij elkaar pasten en heb het dus uitgemaakt.
Mijn huidige vriend ziet hoe leuk ik het vind en laat me dus lekker mn gang gaan en stopt me af en toe eens geld toe voor een extra les omdat ik daar blij van word

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:30

Ieder heeft nou eenmaal zijn eigen hobby. En op dit forum zitten een hoop paardenfans :j
In een relatie kunnen de intresses nou eenmaal anders liggen. Een eigen paard is een hele hoop verantwoordelijk en altijd plannen als je op vakantie gaat of een dagje weg wilt gaan. Mijn vriend is hiervan volledig op de hoogte en we hebben het eigenlijk iedere dag wel even over mijn paard. Maar mijn vriend heeft net als mij heeft ook een eigen leven met eigen hobby's :j
Af en toe komt hij even kijken op stal en heeft zelf laatst meegeholpen met water brengen naar het weiland <3
Ik denk dat het gewoon even wennen gaat worden voor je vriend TS. Het komt denk ik wel goed.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:45

Wat een geweldige verhalen allemaal zeg :P Vind het eigenlijk best leuk om te lezen, vooral omdat er precies toch wat personen hun paard enorm opzij zetten. Ik kan erin komen als je zo bent en je daar geen last van ondervind, maar TS, kijk naar jezelf. Kan jij zonder je paard? Want ik heb de indruk dat dit zal uitdraaien op een break-up als dat niet het geval is. Het kan gewoon verwoording zijn, maar hij lijkt de paarden écht niet oke te vinden.

Hier in de familie zou ik niet eens moeten afkomen met iemand die niets ziet in paarden. Op z'n minst interesse hebben ervoor, dat moet. Wat zeggen je ouders? Meestal kennen zij je wel erg goed.

Ik bedoel maar, sinds ik begonnen ben in de paarden tien jaar terug is er erg veel veranderd in mijn familie. We staan nu voor de aankoop van een weide, mijn broertje heeft al op mijn paard gezeten en gaat soms mee, mijn oudere broer wilt eens lessen, mijn pa heeft zelfs lessen genomen en mijn moeder staat op het punt eigenaar te worden van een shet om te wandelen en misschien zelfs te mennen. De familie is erdoor echt hechter geworden, zo'n enorm gezamelijk iets. Ik denk dat dat niet veel anders is bij een koppel.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:20

Skyefate schreef:
Wat een geweldige verhalen allemaal zeg :P Vind het eigenlijk best leuk om te lezen, vooral omdat er precies toch wat personen hun paard enorm opzij zetten. Ik kan erin komen als je zo bent en je daar geen last van ondervind, maar TS, kijk naar jezelf. Kan jij zonder je paard? Want ik heb de indruk dat dit zal uitdraaien op een break-up als dat niet het geval is. Het kan gewoon verwoording zijn, maar hij lijkt de paarden écht niet oke te vinden.

Kan zijn: maar hij heeft blijkbaar nog niet gezegd: dat paard eruit of ik eruit. Zolang hij dat niet zegt, hoeft TS niet te kiezen; dat valse dilemma moet je haar dan ook niet voorleggen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:38

sorry hoor maar zo iemand zou meteen er uit liggen!!
mijn ex, als de dood voor paarden, is mee gegaan, en is niet meer bang voor paarden
mijn huidige vriend was als de dood voor paarden
hij is mee geemigreerd naar hongarije, paarden aan huis
hij is nu niet meer bang voor paarden, doet iedere dag de stallen mesten voor mij en helpt mij met ze verzorgen ed , en dat was bang voor paarden!
hij is niet dol op paarden maar helpt mij met alles!
ik zou als ik jou was je plezier niet laten bederven en ik zelf zou het uitmaken (maar dit is absoluut jouw keuze!!)
heel veel sterkte!

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:40

Maar het gaat toch niet om de discussie wel of geen paard? Ts heeft haar keuze gemaakt en gaat ervoor, terwijl haar vriend blijkbaar in de veronderstelling was dat er samen een leven opgebouwd gaat worden incl. bijkomende kosten.. Dan is het toch gewoon een communicatie verschil waar eens duidelijk over gesproken moet worden? Vind ik niet vreemd in een relatie, als mijn vriend zomaar een dier koopt en daar geld en aandacht aan gaat besteden mag hij mij daar best in betrekken, of je nu wel of geen financiële verplichting aan elkaar hebt. Een relatie heb je samen toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:45

@Croyslover
Je kan niet iemand dwingen om over zijn paardenangst heen te stappen.
En ja; je kunt best een relatie hebben met iemand die heel bang is.
Maar dan moet degene het wel respecteren dat je een paar x per week minder/niet beschikbaar bent.

Ik zou nooit van mijn leven mijn vent de deur uitzetten omdat hij niets met paard heeft en/of zou willen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:52

Brainless schreef:
@Croyslover
Je kan niet iemand dwingen om over zijn paardenangst heen te stappen.
En ja; je kunt best een relatie hebben met iemand die heel bang is.
Maar dan moet degene het wel respecteren dat je een paar x per week minder/niet beschikbaar bent.

Ik zou nooit van mijn leven mijn vent de deur uitzetten omdat hij niets met paard heeft en/of zou willen.

oh nee ik dwing ook niemand , mijn ex en huidige vriend wilden het zelf, ik snap het als je niet over je angst heen komt of durft te komen maar niet dat je dan gemene dingen gaat zeggen!!!
en wat je zegt , het gaat mij om het accepteren, en niet die gemene opmerkingen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:02

Een relatie met iemand die een paard heeft, dat is wel iets om voor te kiezen of van af te zien...
De tijd en kosten zijn dusdanig dat het altijd wel "aanwezig" is in de relatie.

Als "paardenmens" kan ik niet zonder...Zou er doodongelukkig van worden.
Mijn huidige man heb ik duidelijk aangegeven waar hij aan zou beginnen en hij daar over na moest denken voor we "verder" zouden gaan.

Als ik het beginverhaal lees, dan denk ik niet dat hij een passende partner is..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:06

Volgens mij kan een passie voor paarden soms ook mannen afschrikken...

Gelukkig had mijn ex ook wat met paarden. :) Ik heb haar zelfs via de paarden leren kennen dus het is wel degelijk mogelijk! :j Heelaas zijn we na een jaar uit elkaar gegaan. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:58

croyslover schreef:
mijn ex, als de dood voor paarden, is mee gegaan, en is niet meer bang voor paarden
hij is nu niet meer bang voor paarden, doet iedere dag de stallen mesten voor mij en helpt mij met ze verzorgen ed , en dat was bang voor paarden!
ik zou als ik jou was je plezier niet laten bederven en ik zelf zou het uitmaken (maar dit is absoluut jouw keuze!!)
heel veel sterkte!

En je bent 16?? Geen kritiek maar gewoon verbaasd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:10

bulck schreef:
We lezen hier natuurlijk slechts een kant van het verhaal. En sommige reacties zijn ook heel kortzichtig en best infantiel :D.

Ik kan de reactie van die kerel best begrijpen. Naar wat ik lees heeft hij een vaste baan, eigen woonst en tot voor kort een leuke vriendin met een hobby dat paardrijden heet. Zo heeft hij dat gamen. Ieder zijn ding, logisch toch. Met die gegevens dunkt het me ook logisch dat een man naar de toekomst denkt. Tja het leven is nu eenmaal duur, dus wil je kinderen en wil je wat van de wereld zien en nog wat leuke extraatjes doen, dan kost je dat een hoop geld en zal je daar toch een plan voor moeten hebben. (tenminste wil je niet op een berg schulden zitten :Y) )

Tot Ts met een voldonge feit aankomt, nl een eigen paard. Dat moet er om de een of andere reden onmiddellijk staan en haar vriend moet dat slikken 8)7 . De financiele situatie van TS is niet bekend, maar ze woont nog thuis, en keer of draai het hoe je dat wilt, dat blijft een redelijk beschermd veilig nest. Ze zal ondertussen wat centen hebben voor dat paard en de kosten kunnen daarvan kunnen draaien. Maar kan ze dat ook in een andere situatie. Denk in dit geval dan aan samenwonen? Kan ze dan nog steeds haar paard volledig zelf bekostigen, en bijdragen in het gemeenschappelijke (zowel financieel als qua tijd) en dan nog overhouden om die andere extra's te doen en dus zonder dat het impact heeft op de relatie? (tenzij je dat uiteraard onderling anders overeenkomt). Dus voor een man, die niets met paarden heeft, is dat gewoon 1. een grote maandelijks kostenpost 2. ingepikte tijd (want eerlijk met een uurtje komen we zelden toe en als ze dan niet achter in de tuin staan, ben je toch al snel 2-3 uur van huis) 3. is dat een slag in het gezicht, een teleurstelling en best onrespectvol. (want hiervoor deed TS dus wel reisjes samen of van die extra dingentjes en was dat dus iets van 'hen', als koppel. Dat paard, en dus de aanschaf, gooit al roet in het eten, want plots kan hij maar alleen op vakantie vertrekken... ah ja ??!!! Dus het komt me redelijk egocentrisch over van TS. In de zin van ik krijg iets in mijn hoofd, boempats het staat er nu, accepteren en zwijgen en anders rot je maar op.

Het bang zijn en uithalen ken ik persoonlijk ook, en is denk ik in de openingspost ook niet echt eerlijk naar de vriend van TS toe. Ik heb bvb schrik van katten, ik zal heus wel met iemand door een kamer vol katten durven lopen, maar laten ze me alleen in een hoek en er komt zo'n horde beesten af, nou dan zou ik allicht op dat moment ook verkeerd ventileren op de verkeerde persoon. Haal je dat dan uit verband, zal ik ook al snel een tiran lijken :-).

Verder is zijn gedrag redelijk logisch. Hij heeft zowieso niets met paarden, jij dringt een paard op, dus gaat hij zich afzetten tegen dat gegeven. Hij is miskend in het verhaal. Feit dat hij nog bij je is, is een teken dat hij toch ergens een toekomst samen ziet. Ik had dat pennymeisje mooi bij haar pa en ma achtergelaten en veel success gewenst!

Mij lijk de enige oplossing dat ze beide hun doelen op papier zetten. Wat is hun relatie? wat bindt hen? wat zijn de doelen op korte en lange termijn? Hoe zit dat tijdsverhaal en impact op de relatie? ( ben nu zelf wel eerder voor kwaliteit dan kwantiteit, maar ook daar verschillen mensen in) en wss ook een hele belangrijke wat is de financiele draagwijdte.

Paarden hebben een grote impact op ons dagelijkse leven en we mogen niet veronderstellen dat anderen dat zomaar aannemen. Wat voor ons vaak vanzelfsprekend is, is dat voor een ander heus niet.

Zo is het. Voor mijn levensgeluk is het nodig dat ik met paarden,katten etc. mag omgaan. als ik dan ook nog een partner wil moet ik die zorgvuldig uitkiezen,hij moet dieren ookleuk vinden. anders heeft het geen toekomst. Er zijn mannen genoeg toch?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:40

bigone schreef:
croyslover schreef:
heel veel sterkte!

En je bent 16?? Geen kritiek maar gewoon verbaasd.

ik ben 16 inderdaad, voor verdere vragen mag je mij een PB sturen, wel duidelijke vragen aub :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:15

croyslover schreef:
heel veel sterkte!

Grinnik, ik zou juist hard wegrennen van zo iemand als jouw vriend. Ik heb namelijk graag dat iemand zijn eigen doelen heeft in het leven :j
Zo zie je maar, het is voor iedereen anders en daarom is er op dit soort topics, zeker op basis van de eenzijdige info van TS op dit moment, echt geen fatsoenlijk antwoord te geven eigenlijk :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:36

Een paard houden, doe je niet alleen. Behalve dat het geld kost ( je kunt t zo gek maken als je wil), kost t het ook veel tijd. Direct of indirect heeft je partner daar last van van. Als je partner dat niet fijn vindt, zul je hier continu conflicten over krijgen.

Zeker als je met elkaar een huishouden deelt..... Als ik naar mij zelf kijk.. Alles draait bij mij om de paarden, vanaf het moment dat ik opsta tot dat ik naar bed ga.... Voeren, mesten, rijden ( ze staan dan ook thuis). Als ik ziek ben moet hij me toch helpen of het feit dat ik liever niet op vakantie ga, of mijn paarden moeten mee kunnen.

Mijn man had, voordat hij mij kende nog nooit een paard van dichtbij gezien, vind ze grappig.... Heeft ook wel wat gereden... Maar tis niet zijn ding, daarentegen vindt hij het prachtig hoe ik met de paarden bezig ben en gaat overal in mee. Ik ben mij er ook erg bewust van dat als hij dit niet doet, zaken heel stroef zouden gaan lopen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:57

Hier 9 paarden en een fulltime baan in de paarden. Vriendlief heeft zware astma en is extreem allergisch voor werkelijk elk dier/ pol/grasje en de halve fruit populatie. En onze relatie werkt in mijn optiek prima. Hij accepteert mijn hobby ondanks dat het hem last bezorgt ( wat dacht je van vieze kleding thuis.. Reageert hij ook op).

Nee, hij gaat nooit mee helpen, poetsen of rijden. Hij blijft het liefste zo ver mogelijk van de paarden vandaan en heeft er ook weinig mee. Toch vraagt hij altijd hoe het was, kent de dieren bij naam, en is oprecht bezorgt als er eentje ziek is. Hij helpt superlief met de weides en de klusdingen op stal mits hij maar geen box in hoeft. Hij vervloekt ze echt wel hoor, steeds weer die paarden en viezigheid, steeds weer aanvallen van benauwdheid door mij etc. Maar hij laat mij en de paarden wel in onze waarde en gaat zelfs mee paarden kijken als ik weer eens een nieuwe koop.