Lenen bij Duo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Lenen bij Duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:22

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:26

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:42

lieveli schreef:
Petpa schreef:
Ik zie op de site van de opleiding dat er ook een mogelijkheid tot avondonderwijs is: http://koskappersopleidingen.nl/de-avondopleiding/

Is het mogelijk dat je de avondopleiding gaat doen en overdag gaat werken?

En dat kindje dan?

De avondopleiding is alleen ingegeven vanuit de lagere kosten van deze opleiding. Kind naar de opvang.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:58

Petpa schreef:
lieveli schreef:

En dat kindje dan?

De avondopleiding is alleen ingegeven vanuit de lagere kosten van deze opleiding. Kind naar de opvang.

Ja en dan het kindje ook nog naar de opvang tijdens het werken overdag. Kost meer, je ziet je kind nooit, hechtingsproblemen, moeders over de zeik/depressief oid enz enz.

Lijkt mij een hele slechte keuze om eerlijk te zijn. TS heeft mogelijkheden om te besparen, van kleine dingen (ziggo, telefoon) tot grote zaken (auto, sigaretten). Daarmee zou ze het wel kunnen redden.

Budgetcoach lijkt mij wel een goed plan. Zo krijg je inzicht en overzicht.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:00

Sorry hoor misschien heel hard en banketstaaf wat ik nu ga zeggen maar ik heb niet het idee dat jij je financiën goed op orde hebt.

Je kunt sowieso op Ziggo , Roken , Mobiel ( ik heb onbeperkt bellen en sms en 2 gb internet voor 17,95( sim only) en je auto bezuinigen.

Fietsen en OV is een goede oplossing.

Ook zou ik als ik jou was een ander huis zoeken. op Marktplaats staan ook huurhuizen ( particulier)

En kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast

Je slaat alle adviezen in de wind terwijl dit echt heel goede oplossingen zijn. Het is een KEUZE die je maakt om dit niet te doen. Dit is je goed recht maar dan moet je geen toppic openen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:39

Ts waarom schop je je ex het huis niet uit? Kinderen hebben echt niet persee een vader en een moeder nodig. Een vriendin kan een prima vervanger zijn en alleen is ook niks mis mee.
Laat niet zo over je heen lopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:44

Neem eens contact op met een maatschappelijk werker of iets in die trant. Want dat jouw ex niet betaalt voor jullie kind is vreemd. Verder Ziggo de deur uitdoen en een goedkopere optie nemen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:22

Kan je niet gewoon een kappersopleiding doen op een gewone MBO school ipv particulier? :) Dit kan je ook in BBL vorm misschien doen. Zou je al een hoop geld schelen. Is geen gek bedrag wat je binnenkrijgt per maand hoor.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:31

Ts, bel de kinderopvang eens een keer en vraag Nasr de mogelijkheid voor een gereduceerd tarief.
Toen wij onze zoon op het kdv hadden kregen wij ivm lage inkomsten een gereduceerd tarief van 20 euro p/m.

Moet je niet bang wezen om flink over door te zeuren hoor.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:34

RoosTinker schreef:
Ts, bel de kinderopvang eens een keer en vraag Nasr de mogelijkheid voor een gereduceerd tarief.
Toen wij onze zoon op het kdv hadden kregen wij ivm lage inkomsten een gereduceerd tarief van 20 euro p/m.

Uh sorry maar met zo'n ziggo en telefoon abbo als ts en ook roken vind ik dit echt misbruik maken van.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:58

Gillbo schreef:
RoosTinker schreef:

Uh sorry maar met zo'n ziggo en telefoon abbo als ts en ook roken vind ik dit echt misbruik maken van.

Ja dat snap ik, maar ze vroeg om advies en dat geef ik.
Wat de ts verder met haar geld uitspookt is niet aan mij om over te oordelen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:06

Sorry, maar hier kan ik niet goed tegen.....
Heb je wel gezien hoeveel inkomsten/hulp je krijgt elke maand?
Er zijn mensen die een heel gezin moeten onderhouden van zo'n inkomen!
ik doe voor 2 volwassenen, 3 katten en 1 grote hond boodschappen vorige nog geen 70 euro per week.
Ziggo, je mobiel, een kinder zender, roken, een auto... allemaal zaken die een normale student zich niet kan veroorloven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:31

RoosTinker schreef:
Gillbo schreef:

Ja dat snap ik, maar ze vroeg om advies en dat geef ik.
Wat de ts verder met haar geld uitspookt is niet aan mij om over te oordelen.

Nou dat noem ik geen advies, je adviseert toch ook niet om een bank te beroven.
Het is niet haar geld het wordt uit een pot betaald die voor mensen bedoeld is die dat echt nodig hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:38

Waar staat dat ze rookt?

edit: gevonden. Ja gewoon stom. Dan ben ik ook wel een beetje uitgepraat.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-09-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:38

ik volg bovenstaande mensen.
alle tips die gegeven worden kunnen niet,het is allemaal te lastig,te moeilijk of 'je hebt het echt nodig'

internet op je mobiel bv heb je echt niet 'echt nodig'
die auto heb je evenmin 'echt nodig'
er zijn heus wel andere mogelijkheden om naar je school te raken,tuurlijk zullen die wat meer tijd kosten.
idem met die tv.
een kind van 9 maand begrijpt echt nog niets van tv.
die hoeft helemaal geen extra kinderpakket.
sigaretten idem.tuurlijk is stoppen niet simpel,maar als het moet,dan moet het gewoon.

geef jezelf eens een schop onder je kont en ga de zaken aanpakken ipv te klagen en geld te willen lenen.

er zijn hopen mensen die het met minder moeten doen en het prima doen.

pak je ex aan,ga besparen op de dingen die mensen opnoemen,bekijk je studie,want zoals hier ook al x-aantal keer gezegd,eens afgestudeerd is de kans zo goed als nihil dat je werk vindt als kapster en dan nog ligt je loon waarschijnlijk in totaal lager dan alles wat je nu krijgt.
dus schuld aflossen is dan al niet mogelijk,maak er dan ook geen nu!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:48

Ik ga iets stoms zeggen

Sluit een krediet af van max 25000€ pak daar alleen geld van wat je mist aan einde van de week.
Eet paar x pw bij je ouders?

Breek met je ex..... Hij betaald niks heeft niks bij jou te zoeken zomaar in huis

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:51

tita schreef:
Ik ga iets stoms zeggen

Sluit een krediet af van max 25000€ pak daar alleen geld van wat je mist aan einde van de week.

Breek met je ex..... Hij betaald niks heeft niks bij jou te zoeken zomaar in huis

Ik neem aan dat TS niet zomaar een krediet van €25000 euro af kan sluiten, toch? := Een bank wil op z'n minst enige zekerheid hebben lijkt me. Of zie ik iets over het hoofd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:52

tita schreef:
Ik ga iets stoms zeggen

Mwa... Als je het hebt staan ben je sneller geneigd het te pakken denk ik...

Daarbij, welke bank geeft je een krediet op basis van deze redenen :?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:54

Nee, een krediet kan je echt niet zomaar afsluiten. Zelfs 1000 euro rood staan moet je een vast werkinkomen voor laten zien...

Verder ben ik het eens met veel reacties hier; stel prioriteiten. Kinderpakket is niet nodig, tv is slecht voor die kleintjes. Ook roken is enorm duur en dus enorm zonde. Auto is met een kleintje in huis wel heel erg prettig, dan wil je idd echt niet alles met de fiets en of ov hoeven doen.
Kijk wel naar verschillende verzekeraars, kan zomaar 10 euro in de maand schelen!
En verder, ik kom rond van ongeveer 50 euro per week met mijn zoontje van 9 maanden. Dat wil prima hoor :j pampers alleen in de aanbieding kopen, verder veel naar de aldi.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:59

Nou PL kun je wel afsluiten hoor gewoon afspraak maken bij de bank.
Soms moet je papieren meenemen.

Ik ben met mijn vriendin mee gegaan naar de bank voor PL van 15000€
4 jaar later dikke oliebol en toen kon ze het verhogen naar 25000€

Tuurlijk lukt dit niet ff online.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:01

Schulden oplossen met schulden is geen oplossing.
Je uitgave onder de loep, al dan niet met een ( gemeentelijke) budgetcoach wel

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:01

tita schreef:
Nou PL kun je wel afsluiten hoor gewoon afspraak maken bij de bank.
Soms moet je papieren meenemen.

Ik ben met mijn vriendin mee gegaan naar de bank voor PL van 15000€
4 jaar later dikke oliebol en toen kon ze het verhogen naar 25000€

Tuurlijk lukt dit niet ff online.

Een toekomstig kapster een pl van 25.000 adviseren?!? Hoe kan ze een dergelijk bedrag ooit terugbetalen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:09

Nou sommige kappers verdienen zwart toch echt wel aardig wat bij.
En dat zal TS gaan doen want in de salon is het een triest-loontje dan heeft ze het nu beter.

Die PL is er niet om doorheen te jagen he.
Ik snap niet dat ze niet kan rondkomen van 70€ pw dus stel dat ze 30€ pw bij leent. Dan gebruik je 120€ per maand (best veel)

Maar goed dat is 1440 per jaar.
Kun je even vooruit, maar zoveel geld is ook discipline hebben.

Anders moet t's contact zoeken met andere mensen die leven van de staat voor tips.
of oudste beroep ter wereld gaan beoefenen.

Andere kant ons kindje kost 10pw aan pampers, 12 aan flessenvoeding en dan nog eens potjes voer 15
Dus 40€ kun je klaar zijn per maand, zelf koken is dan goedkoper.
Daarbij krijgt kindje van de t's al fruit en brood op de opvang dus kan zij voor 30€ klaar zijn per maand excl verzorging en kleding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:27

tita schreef:
Nou sommige kappers verdienen zwart toch echt wel aardig wat bij.
En dat zal TS gaan doen want in de salon is het een triest-loontje dan heeft ze het nu beter.

Die PL is er niet om doorheen te jagen he.
Ik snap niet dat ze niet kan rondkomen van 70€ pw dus stel dat ze 30€ pw bij leent. Dan gebruik je 120€ per maand (best veel)

Maar goed dat is 1440 per jaar.
Kun je even vooruit, maar zoveel geld is ook discipline hebben.

Houd je dan wel even in de gaten dat ze sowieso al een paar duizend euro per jaar leent? Dus dat dat bedrag nog op komt bij het bedrag van de persoonlijke lening die je nu voorstelt?

Alle ingredienten om bij een programma als 'een dubbeltje op zijn kant' terecht te komen lijkt me -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:31

De rente op de DUO lening is veel voordeliger dan van een PL.

En ik wil heel graag de bank weten die zo'n hoog krediet verstrekt bij een minimum inkomen zonder baan.
Als TS wel 10.000 op zou nemen... dan kan zij amper de rente betalen laat staan aflossen.