purny schreef:Maar bedenk je je dan ook dat er misschien geen eerdere plek is? Het is niet dat de monteur denkt van goh laat ik luuntje eens pesten en haar een week laten wachten. Het zijn vaak problemen die van hogere hand spelen
Dit is iets wat mensen zich vaak niet beseffen. Ik zit in de IT en we hebben klanten door het hele land, Letterlijk van Delfzijl tot Terneuzen en van Den Helder tot Maastricht. Als er dan iemand belt met een werkplek die het niet meer doet (als in niet meer aan gaat bijvoorbeeld, echt een hardware issue), dan zal ik een melding door moeten gaan zetten om een monteur in te laten plannen. En nee, die staat meestal niet dezelfde dag voor de deur, in een extreem geval kan dat wel eens een week duren.
We bepalen wel de prioriteit en bij een hoge prio bel ik om te kijken of ik z.s.m. iemand beschikbaar kan krijgen, maar dat is enkel voor de écht grote storingen (denk bijvoorbeeld aan een locatie waar een internetrouter defect is, waardoor niemand daar kan werken), of als ik weet dat er iemand in de buurt is. In dat laatste geval probeer ik vaak wel te kijken of het meegenomen kan worden. Maar ook dan kan ik niets beloven.
Jennyj01 schreef:xTweetyx schreef:ik heb 6 jaar bij de jumbo gewerkt op de vleeswaren afdeling, klant richting personeel is vreselijk daar.
jammer genoeg vinden mensen je niets meer dan iemand die hun moet helpen. Heb vaak zat gehad dat mensen mij of een collega afsnauwde omdat iets er niet was(wat dus gesneden moet worden)
?
Grappig dat je dat zo ervaart. Ik vind de jumbo bij ons juist een drama. Wat een onbeschoft personeel werkt daar. Zitten hele gesprekken met collega's te voeren (aan de kassa) maar jou als klant even aankijken en goeiedag zeggen ho maar.
Verschilt per Jumbo. Ik heb bij de Jumbo hier ook erg slechte ervaringen gehad, kom er ook niet meer, maar in andere plaatsen is het geen enkel probleem.
jorika1986 schreef:Cayenne schreef:Het staat niet in het topic, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat het personeel onderling elkaar met respect behandeld (inclusief de baas uiteraard).
Je hoort ook weleens dat de werksfeer onderling echt verschrikkelijk is en mensen elkaar het leven zuur maken (gelukkig zelf geen ervaring mee).
Absoluut! Mijn chef heeft mij afgelopen donderdag de huid vol gescholden echt super leuk, want het was sarcastisch bedoeld...
Op mijn afdeling gaat alles zeer informeel, maar we zijn absoluut professionals. Ik heb geen contact met klanten, wel met leveranciers zo nu en dan.
Is wel weer even indimmen als er iemand komt die niet zo informeel georiënteerd is op de werkplek.
Herkenbaar! Teamleider die na een dag van tien uur naar huis gaat en dan een "ga je nu al?" naar z'n hoofd krijgt enzo. Bij ons is het ook een hele informele sfeer op de afdeling, we ouwehoeren ook regelmatig met elkaar over niet-werkgerelateerde zaken, maar zodra er iets gebeurt en er is werk aan de winkel, staat iedereen klaar. Teamleider laat dat dan ook gewoon toe, die weet dat we er zijn als het nodig is.
bruintje123 schreef:Mijn ervaring is dat veel het wel accepteren een enkeling niet.
Ik ben werkzaam geweest als beveilger bij de Seh. Nog soms.
En klantvriendelijkheid en uitleg was daar het sleutelwoord.
Natuurlijk tegen een knetter stoned of bezopen figuur werkt dat niet of compleet verward persoon.
Maar bij het grootste gedeelte van de mensen wel.
Duidelijkheid is key! Toevallig vandaag nog iemand die belde "waarom we haar melding gesloten had terwijl het nog niet opgelost was!"
"Mevrouw, we hebben sinds vorige week maandag drie keer een mail naar u gestuurd met de vraag telefonisch contact met ons op te nemen op het moment dat het probleem optrad, omdat we op dat moment wat gegevens moeten noteren en een paar kleine tests moeten doen. We hebben daar niets op vernomen, dus kunnen wij niet zien of het probleem überhaupt nog speelt en zonder die informatie kunnen we ook niets onderzoeken, en we kunnen een incident niet zonder bericht eindeloos open laten staan.
Daarnaast heb ik in de email vandaag aangegeven dat de melding nog een week 'on hold' blijft staan, dus als u in die tijd alsnog belt als het probleem optreedt, nemen we de melding alsnog in behandeling. Belt u na die tijd, dan registreren we een nieuwe melding voor u."
Ze was het er niet helemaal mee eens maar begreep het van onze kant wel. Uitleg geven over wat je gaat doen en waarom helpt zo enorm veel. De meeste mensen begrijpen dan dat je iets niet a la minute op kan lossen voor ze, maar er wel voor gaat zorgen dat het bij de mensen terecht komt die dat wel kunnen.
Moet overigens zeggen dat het aantal aardige en beleefde mensen dat ik aan de lijn krijg véél meer is dan het aantal onbeleefde mensen. Iemand aan de lijn krijgen met een corrupt Wordbestand waar uren werk in zit, dat na een half uur opgelost hebben, terugbellen om dat te vertellen en dan "Oh, je bent een schat! Oh, zei ik dat hardop?" naar je hoofd krijgen, daar haal ik m'n voldoening uit. Dan maakt die 0.1% niet zoveel uit als je weet dat je zelf je best gedaan hebt. En als iemand écht over de schreef gaat, gaat er wel een mailtje met een uitgebreide samenvatting van het gesprek naar m'n teamleider en de service level managers toe, zodat die het aan kunnen kaarten bij de klant. Er is zelfs al eens iemand geweest die uiteindelijk van haar eigen organisatie een belverbod naar ons opgelegd gekregen heeft, zo bont had ze het gemaakt. 
danzzz schreef:ik zal het je nog sterker vertellen. De klant mag zelfs in postzegels betalen. Een postzegel is namelijk een officieel betaalmiddel met een vastgestelde waarde.
Dat het niet gebeurd alla, maar juridisch mag het wel.
(gewoon een grappig weetje

)
Ook weer niet helemaal waar.
Als winkel mag je betaalmiddelen weigeren, denk aan de vele winkels die biljetten van € 100,- en meer weigeren, of winkels die juist één en twee centen weigeren.