Caira schreef:Ik heb 12 jaar in de horeca gewerkt en de meeste mensen geven rond de 5% fooi. Iedereen mag dat lekker voor zichzelf weten, voor mij was mijn fooi mijn 13e maand, mijn overuren geld, mijn 200% van de weekend en feestdagen, en mijn onregelmatigheidstoeslag. Want in de horeca is je salaris gewoon je salaris. Dus wanneer je ook werkt, je uurloon blijft gelijk. In veel andere beroepsgroepen krijg je extra betaald bij feestdagen of avonden en weekeinden, in de horeca ben je al blij als je een kerstdag vrij bent
Maar daar kies je toch voor? Je kan ook een beroep gaan doen waar je dat wel allemaal krijgt.
Elk beroep heeft zijn nadelen en zijn voordelen.

10% of meer. Daar doe ik het dus wel, maar hier nooit..
woon in Gelderland. Overigens geven mensen uit mijn kennisenkring ook eigenlijk altijd wel fooi voor zover ik weet.
.
niet gewend van huis uit, maar, tja, ik heb ook zoiets van horeca medewerkers krijgen gewoon salaris en ze doen gewoon hun werk. Of ze nu extra aardig doen of niet. Dat hoort bij hun werk. Als je eten niet lekker is en ze lossen het goed op, vind ik persoonlijk vrij normaal. Je betaalt al een godsvermogen voor een stukje vlees en als die dan niet eens goed is, mogen ze het ook wel oplossen.
Een enkele keer dat de service slecht is en dan krijgen ze minder of niets