Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:57

M_D_H schreef:
Palmera schreef:
Ik vind dat stoel achterover klappen zó kansloos. :') Alsof die twee centimeter meer naar achter maakt dat het ineens als een lekker bed aanvoelt.
Ik zie het eerder als iets dwangmatigs dat 'hoort' bij het vliegen: zodra de lampjes uitgaan en de gordels los mogen knalt iedereen zijn stoel 2 cm naar achteren. Olé, het is vakantie, we gaan helemaal los. :+

* Alles gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met binter canarias, air france, iberia en transavia.

Nou, die stoel gaat een heel stuk verder naar achter dan jou 2 cm hoor... >;)

Misschien als je een duurdere stoel boekt. ;)
Bij mijn goedkope vluchten (o.a bovengenoemde maatschappijen) is het echt niet meer dan een paar cm.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:03

Palmera schreef:
M_D_H schreef:

Nou, die stoel gaat een heel stuk verder naar achter dan jou 2 cm hoor... >;)

Misschien als je een duurdere stoel boekt. ;)
Bij mijn goedkope vluchten (o.a bovengenoemde maatschappijen) is het echt niet meer dan een paar cm.

Wij vliegen met KLM of Transavia.
Maar ook bij Transavia meer dan 2 cm hoor ;) en dan boeken wij niet de duurdere stoelen :+

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:03

Bij sommige bokkers zou ik niet graag in het vliegtuig zitten..... :n

Ts, vervelend probleeem! Helemaal op een lange vlucht. Wat een lastige situatie.

M_D_H

Re: Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:05

Ik moet wel zeggen, als ik mij gewoon goed voel... Dan klap ik de stoel niet naar beneden... Maar zodra ik die duizeligheid en misselijkheid voel opkomen die zo typerend is voor reisziekte... Ja dan gaat die stoel naar beneden.
ik kijk dan nog wel of iemand het tafeltje niet gebruikt (is ook zo banketstaaf als er drinken over de kleding van anderen heen gaat) maar de stoel gaat wel sowieso naar beneden :o.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:08

M_D_H schreef:
Ik moet wel zeggen, als ik mij gewoon goed voel... Dan klap ik de stoel niet naar beneden... Maar zodra ik die duizeligheid en misselijkheid voel opkomen die zo typerend is voor reisziekte... Ja dan gaat die stoel naar beneden.
ik kijk dan nog wel of iemand het tafeltje niet gebruikt (is ook zo banketstaaf als er drinken over de kleding van anderen heen gaat) maar de stoel gaat wel sowieso naar beneden :o.

De persoon in kwestie krijgt nog wel de tijd zijn bord/beker leeg te eten/drinken? :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:10

Herkenbaar verhaal TS. Precies dat heb ik gehad tijdens een vlucht van 4 uurtjes. Ik zat al op de stoel naast het gangpad en de stoel in het midden was nog vrij. Op het allerlaatste moment kwam er een vrouw aanlopen die al met moeite Door het gangpad kwam en naast mij moest zitten. Zij kwam met 1 bil in de stoel en 1 bil over de armleuning tussen haar stoel en mijn stoel.

Zij bleef ook zo zitten en probeerde de gordel om te doen wat niet lukte. Ik heb toen het personeel aangesproken dat ik zo geen ruimte had en de mevrouw zelf ook niet en of zij een oplossing hadden.

De mevrouw naast mij kon op de stoelen van de stewardessen de hele reis zitten.

Opgelost!

Ook had ik in mei ook een vlucht van ongeveer 4 a 4.5 uur. Een zwaar autistische jongen zat naast mij en hij stonk vreselijk uit zijn mond, echt een ochtend adem.
Ik heb toen aan zijn moeder gevraagd of ik hem een stukje kauwgom mocht aanbieden en helaas, moeder was over de rooie maar zat terwijl haar zoon zijn mond opende wel met haar hand over haar eigen neus!

Dus heb ik hem een broodje toegeschoven en dat at hij op en toen werd het minder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:10

Zit helaas ook altijd met mijn knieen strak tegen de stoel voor mij aan en loop dus ook altijd blauwe plekken op omdat mensen voor mij altijd hun stoel naar achteren doen. Of 10 keer proberen te doen maar er is geen ruimte omdat ik dus met mijn knieen strak tegen de stoel zit. Wat nog meer blauwe plekken oplevert want sommige blijven het echt stug proberen als het niet lukt.

Ben ook wat voller maar als ik merk dat degene naast mij zou proberen de koptelefoon in te pluggen, zou ik proberen om wat ruimte te maken zodat dit kan (als mijn lijf in de weg zou zitten) No problem.

Wij gaan over een aantal weken vliegen en nemen onze dreumes van 14 maanden mee :) zal ook wel een feest worden in het vliegtuig. Hij krijgt zijn eigen stoel (betalen daar dus ook de volle mep voor) in het midden van de rij. Man aan de ene kant en ik aan de andere kant. Zouden graag bij de nooduitgang zitten met meer ruimte, maar dat mag niet. Rij achter de pantry kan je alleen gegund worden door het incheck personeel en kan je dus niet zelf boeken. Misschien hebben we mazzel, misschien ook niet.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:14

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:28

Ik schrik vooral van de ik-mentaliteit.

Oef..
Gelukkig ben ik schijtensbenauwd in een vliegtuig

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:42

Palmera schreef:
M_D_H schreef:

De persoon in kwestie krijgt nog wel de tijd zijn bord/beker leeg te eten/drinken? :)

Dat gaat er echt aan liggen in welk stadium van reisziekte ik al ben.

Ik heb ook een keer gehad dat ik het aangaf en dat ik tevens aangaf te wachten tot mevrouw alles op had en mevrouw daar vervolgens de hele reis over heeft gedaan...
Tjah en onder tussen wel klagen dat ik een zakje nodig had omdat ik ziek werd en het vervolgens nogal zuur rook...
Als of ik voor mijn lol vraag of die stoel naar beneden kan :roll:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:42

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:43

Ik ben zelf een voller persoon (maat 48) en ga in oktober vliegen naar Aruba. Het wordt de tweede keer dat ik ga vliegen en blijf het spannend vinden! De eerste keer zat ik alleen naast mijn man dus dat vond ik niet zo erg, ook kon mijn riem gewoon dicht. Deze vlucht zijn het 3 stoelen naast elkaar.. Toch wel een soort van spannend, we gaan sowieso een 'duoseat' boeken, dan kun je voor een klein bedrag ook de derde stoel gebruiken als het ticket voor die stoel niet verkocht word. Ook hebben we de comfortclass geboekt voor wat meer beenruimte en reserveer ik een stoel aan het gangpad zodat ik daar eventueel wat ruimte kan 'innemen'. Ik vind de vliegtuigstoelen echt niet breed hoor, 42 cm in ons geval!

Ik zou het echt heel erg gênant vinden als ik naast een persoon moet zitten die last van mij zou hebben! Zou er ook echt álles aan doen om de last zo min mogelijk te maken

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:49

O jeetje, buiten een strontirritant klein kind voor me op een vlucht van 14 + uur naar Japan heb ik daar nooit last van gehad. Ik zou het wel vragen aan de crew :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:57

Buiten het feit dat zo'n stoel best naar achter moet kunnen als je dat wilt/nodig acht: waarom nemen de vliegreisziektemensen niet gewoon een primatourtje voor het vliegen?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:02

Ik had een vliegtuig een stoel met extra beenruimte geboekt. Was maar paar tientjes duurder, geweldig vliegen }:0

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:08

Als je zo last hebt van te weinig plaats door uw lange benen, waarom dan geen 2 zetels boeken? Kan je weg met je benen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:12

Amaris schreef:
Buiten het feit dat zo'n stoel best naar achter moet kunnen als je dat wilt/nodig acht: waarom nemen de vliegreisziektemensen niet gewoon een primatourtje voor het vliegen?

Geprobeerd, helpt niet voldoende.
Was het maar zo makkelijk met een pilletje op te lossen! Het is echt niet leuk als je een paar uur ziek en misselijk bent. Ik vlieg aanstaande zondag en ik zie er al tegenop sinds dat ik een paar weken geleden heb geboekt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:22

Je kan natuurlijk altijd hopen dat je sociale mensen aantreft, maar het blijft een risico.. Ik heb zelf toevallig eerder deze week een klm vlucht geboekt, waarbij ik 20 euro per enkele reis heb bijbetaald om er zeker van te zijn dat ik een stoel aan het raam heb. Vooral met landen wil ik weleens misselijk worden en de combinatie reisziektepillen en uitzicht door het raam zorgt ervoor dat ik niet ga spugen. Ik had ook niet kunnen bijbetalen met het risico dat ik random ergens in het vliegtuig eindig, maar voor mezelf en m'n medepassagiers is het toch prettig als ik m'n eten binnen hou. Op bijna alle vluchten kan je tegen betaling een stoel met extra beenruimte (nooduitgang of comfortklasse), puur om te voorkomen dat gedrag van anderen (ongeacht of het wel of niet asociaal is om gebruik te maken van de 'ligstand' van je stoel) je reis verprutst. Al gaat dat nog steeds je comfort niet redden als er iemand naast je zit die eigenlijk 2 stoelen nodig had.

Overigens scheelt die wat zal het zijn? 10 centimeter verder naar achteren toch best wel qua comfort als je langer dan 4 uur vliegt vind ik. En ik las ergens een opmerking over beter niet vliegen als je een vlucht van 6 uur zo vreselijk vindt, maar voor bijv. oostkust VS heb je niet heel veel andere opties.

xdniesje: bij mij werkt dramamine (dimenhydrinate of meclizine) goed, maar ik weet niet of dat ook hier in de buurt verkrijgbaar is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:24

Ik ben ook redelijk stevig, maar pas nog prima in een vliegtuigstoel, heb wel graag een stoel op een hoek zodat ik wat naar de zijkant kan hangen en niet schouder aan schouder zit met de gene die naast mij zit.

Een paar jaar geleden op de terug weg van India, ik was ziek en door de reisverzekering op het laatste moment op een vlucht geboekt, zat ik aan het raam met een oude man naast mij die slecht ter been was. We hebben nog geprobeerd of hij kom ruilen met mijn vriendin die een paar op een hoek in de midden rij zat. Dat was te lastig voor hem want hij liep slecht. Nou dat heb ik geweten, hij heeft de heel weg geslapen en ik zat opgesloten achter hem, moest nodig plassen maar lopen was lastig dus hij bleef zitten. Ging als laatste van boord, ik overstroomde bijna na bijna 8 uur vliegen.

Stoelen naar achteren vind ik heel normaal, vooral op een lange vlucht. Ergernis nummer 1 krijsende baby's en kinderen, natuurlijk zielig die dichte oortjes bij het landen en stijgen, maar ook voor mijn oren niet om aan te horen.

Vaak vlieg ik lange afstanden cheap met een overstap en dat is best prettig een paar uur benen-strekken en rondhangen op een luchthaven en niet tref je een verkeerde naast je dan is het niet voor je hele reis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:39

Ik ben meerdere keren naar zuid afrika en mozambique gevlogen, maar nooit echt last gehad van mensen. Echt wel eens naast een persoon gezeten die wat forser was of niet zo fris rook. Ook wel eens drukke kinderen om me heen. Op zulke lange vluchten moet je gewoon je verstand op nul zetten. Ik slaap wel weer bij op mijn eindbestemming.
En die stoel naar achteren.. zo zit ik zelf net wat fijner, krijg anders last van mijn rug. Ik vind het ook logisch dat iedereen dat doet. Als je daarom al stampij gaat maken kun je beter een business class ticket boeken of met de trein naar lutjebroek op vakantie gaan.
Nu ook met de a380 gevlogen en daar heb je toch wat meer beenruimte dan in de kleinere vliegtuigen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:44

Ik heb altijf met de wat goedkopere vluchten gevlogen. Pas had ik met alitalia gevlogen en wat een verschil is dat zeg! Kan iedereen die maatschappij aanbevelen. Zeker als je van beenruimte houdt. Ik kan met mijn benen helemaal languit. Verder ook heerlijke (brede) stoelen en het eten en drinken was ook erg lekker.

Even een tip voor de mensen die graag meer beenruimte willen :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:46

Amaris schreef:

Nou. Omdat ik met een primatour volledig buiten zeil raak.
Dan ben ik gewoon 5 uur aan het slapen en niet wakker te krijgen. Mocht we wat gebeurd lijkt mij dat toch geen hele fijne situatie :wow:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:53

M_D_H schreef:
Palmera schreef:

Dat gaat er echt aan liggen in welk stadium van reisziekte ik al ben.

Ik heb ook een keer gehad dat ik het aangaf en dat ik tevens aangaf te wachten tot mevrouw alles op had en mevrouw daar vervolgens de hele reis over heeft gedaan...
Tjah en onder tussen wel klagen dat ik een zakje nodig had omdat ik ziek werd en het vervolgens nogal zuur rook...
Als of ik voor mijn lol vraag of die stoel naar beneden kan :roll:

En hoe vervelend jouw reisziekte ook is, sommige mensen kunnen niet snel eten hè. Kun je dan niet beter het personeel aanspreken voor een passende oplossing? :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:08

Nou... deze vrouw at gewoon niet, 3 uur lang over een zakje nootjes en een blikje cola... dan ben je gewoon aan het treiteren zodat de stoel niet naar beneden kan.

En nee... het personeel heeft ook geen oplossing voor reisziekte. Daarbij, mijn stoel kan en mag naar beneden...

Maar goed, wij komen hier toch nooit uit Palmera dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:12

Ik denk dat het merendeel niet zozeer een probleem heeft met een stoel die achterover gezet wordt, maar vooral met de manier waarop. Zo maakte ik ooit een soort kamikazestoelactie mee op een lange vlucht, het eten was geserveerd en ik was ongeveer halverwege de maaltijd. De meneer voor mij had blijkbaar zijn voer in no time naar binnen geschoven en de zooi weer bij een stewardess in handen gedrukt. Helaas voor mij dus…want het leek wel alsof hij de stoel naar achteren smeet. Ik kon nog net de jus d'orange die over mijn glas kloste ontwijken en mijn eten vasthouden. Stewardess schrok er ook van en keek mij ook aan met een blik van 'wat een idioot…sorry'. Kijk gewoon ff achter je en meld even dat je je stoel naar achteren doet.