Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:snuffie123 schreef:
Maar dan hoeft ze het huis ook niet te delen met anderen en heeft ze het zelf voor het zeggen in het huis.
Daarmee dat ze ook maar 250 euro inclusief moet betalen, als je alleen gaat wonen betaal je veel meer.
snuffie123 schreef:Ja en daarom vind ik het een slechte vergelijking. Heel veel bokkers zeggen hier "Het is heel goedkoop, want als je op jezelf woont is het veel duurder".
Booooo schreef:Ik vind dat altijd apart ouders die aan hun kinderen kostgeld betalen, jullie wouden toch kinderen
Gelukkig denken mijn ouders hetzelfde als mij, die willen veel liever dat ik dat geld spaar dan aan hun zou geven.
Ik ben 23 (werk 4 jaar fulltime), ga over 2 maanden op mijzelf, en nooit een cent aan mijn ouders hoeven te betalen.
snuffie123 schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat je te veel wil. 250 euro is goedkoop wonen. Dat je je eigen medicatie en auto enz betaald lijkt me logisch. Ga maar een keer huren, dan kom je niet aan een huis voor 250 euro met water, gas en elektriciteit en dan komt er ook niemand voor je koken.
Maar dan hoeft ze het huis ook niet te delen met anderen en heeft ze het zelf voor het zeggen in het huis.
Dan ga je eerder naar 600 tot 800 euro alles samen. Ayasha schreef:snuffie123 schreef:
NEe maar dan komt ze er ook niet voor 250 euro he.Dan ga je eerder naar 600 tot 800 euro alles samen.
Booooo schreef:Ik vind dat altijd apart ouders die aan hun kinderen kostgeld betalen, jullie wouden toch kinderen
Gelukkig denken mijn ouders hetzelfde als mij, die willen veel liever dat ik dat geld spaar dan aan hun zou geven.
Ik ben 23 (werk 4 jaar fulltime), ga over 2 maanden op mijzelf, en nooit een cent aan mijn ouders hoeven te betalen.
horsies5 schreef:Volgens mij vind Ts het niet per se een probleem om zelf boodschappen te doen.. maar wel als vervolgens haar zus alsnog alles op eet waardoor ze na haar werk alsnog niets heeft..

. Gezien je reacties denk ik dat je ouders al behoorlijk wat voor je doen. Als je het vervelend vind dat er geen eten is, ga dan gewoon op jezelf wonen zou ik zeggen. Gillbo schreef:ikkebenhier schreef:Ik verwacht niet dat er voor mij gekookt wordt, maar na een lange dag thuis komen, een lege koelkast aantreffen en dan ook ' oh ja het brood is net op', dat vind ik niet kunnen.
Jij verdiend echt een enorme schop onder je kont.
Wat denk jij dat de meeste werkende 25ers doen na een lange dag werken.....juiste boodschappen, huishouden. Voor niks gaat de zon op. Hotel Mama is geopend en ji jgedraagt je als een kleuter die wel een volle koelkast wenst voor €250,- per maand.
Je zou eens moeten berekenen wat je kwijt zou zijn als je op je zelf gaat wonen, lijkt me heel verstandig voor jou zodat je een beeld krijgt dat jij in je handjes mag klappen met ouders als de jouwe
Dorine92 schreef:Dat is heel aardig van jouw ouders, maar in principe is het logisch dat een werkend persoon kostgeld moet betalen. Anders zit het kind lekker te shoppen van het grootste deel van zn salaris terwijl de ouders zich hun luxewensen niet kunnen permitteren omdat daar geen geld voor is. Op zich best normaal dat je dan boven de 18 ook wat moet bijdragen. Dan heb je beide voordeel. Kind woont goedkoop en ouders hebben wat meer financiële ruimte voor luxe (en meer troep in huis over het algemeen maar dat nemen ze vast voor lief)
8nnemiek schreef:Het is uiteraard niet meer dan eerlijk dat een werkend kind zijn of haar eigen kosten betaald. Maar daarom zei ik eerder al, je kan onmogelijk weten of ts te veel of te weinig betaalt.
Daarnaast blijven veel kosten natuurlijk ook gelijk. De huur of hypotheek van een huis blijft hetzelfde, of daar nu 2 of 10 mensen wonen bij wijze van spreken.
Als je echt alleen de kosten rekent die een kind verbruikt, dus gas/elektra en eten, dan kom je natuurlijk veel lager uit dan 250 euro. De rest is alleen extra voor de moeder. En daar is ook niks mis mee uiteraard.

Gillbo schreef:ikkebenhier schreef:Ik verwacht niet dat er voor mij gekookt wordt, maar na een lange dag thuis komen, een lege koelkast aantreffen en dan ook ' oh ja het brood is net op', dat vind ik niet kunnen.
Jij verdiend echt een enorme schop onder je kont.
Wat denk jij dat de meeste werkende 25ers doen na een lange dag werken.....juiste boodschappen, huishouden. Voor niks gaat de zon op. Hotel Mama is geopend en ji jgedraagt je als een kleuter die wel een volle koelkast wenst voor €250,- per maand.
Je zou eens moeten berekenen wat je kwijt zou zijn als je op je zelf gaat wonen, lijkt me heel verstandig voor jou zodat je een beeld krijgt dat jij in je handjes mag klappen met ouders als de jouwe
snuffie123 schreef:Heel veel bokkers hier doen met alsof ts enorm verwend is. Dat ze de 250 euro heel weinig vinden omdat een eigen huis(houden) nog vele malen duurder is. Maar dat is het nou juist, Ts woont niet op zichzelf en daarom kun je die 2 dingen gewoon niet met elkaar vergelijken. Dat is echt appels met peren vergelijken zegmaar.
Ik blijf erbij 250 euro vind ik toch echt een flink bedrag. Maar het ligt er gewoon helemaal aan wat Ts verdient en wat haar mama verdient. Daar kun je een mooi bedrag voor afspreken. Meestal is dat bedrag ook met boodschappen erbij, kost en inwoning namelijk. Dus dat Ts dan een gevulde koelkast verwacht en brood is echt niet gek.
Ik denk dat het geootste probleem voor nu is dat ze geen duidelijke afspraken hebben gemaakt hierover. Daarom is het slim om dat nu wel echt te doen en het op papier te zetten.
Een eigen plank in de koelkast is ook gewoon om verwarring te voorkomen.