mohica schreef:Ik ben misschien spelbreker, maar ik lees heel veel " omdat manlief een drukke job heeft".
Ik ben van plan iets minder te werken ( 4/5e), maar zeker niet om te stoppen en kleine halftijds te nemen. Dat was bij ons zo de afspraak. Persoonlijk verlies ik te veel om deeltijds of niet gaan werken.
Manlief wilt ook een kindje dus het is met 2 en niet ik alleen ( vriendlief is vrachtwagenchauffeur ).
Het lijkt een beetje egoistisch van mij, maar een evenwichtige verdeling met beide ouders vind ik.
Dat het kindje alleen maar te vaak 1 ouder ziet en verder leert dat mama veel thuis is en papa werken. Ben ik niet mee akkoord.
We dragen er alle beide voor op.
Ik zal pas fulltime thuis zijn als ik mee in de zaak stap van vriendlief.
Dat is helemaal niet egoïstisch. Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld. Waarom moet altijd maar de vrouw minder werken? Laat papa ook maar een dagje voor de kids zorgen.
Toen de kinderen heel klein waren werkte ik 32 uur. Dat vond ik best een zware tijd. Het huishouden moet toch op andere tijden. Zeker omdat mijn man ook zijn werk heeft. Maar ben gruwelijk blij dat ik toen niet voor de makkelijk weg gekozen heb. Dan had ik echt een hele grote achterstand gehad in de ontwikkelingen in mijn werkveld. Zie er maar weer eens tussen te komen.
Wij hebben altijd gekozen voor opvang aan huis en verder alles uit besteden wat uitbesteed kan worden. De glazenwasser komt de ramen buiten doen, en uiteraard een poets. De Appie happie bezorgt de boodschappen. Heb ik op zaterdag mooi de handen vrij.
Kinderen zijn nu 8 en 11,...ik werk inmiddels 5 dagen. Das een stuk minder stress. Want 4 dagen werken betekend toch vaak 5 dagen werk in 4 dagen proppen.