Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:43

phormicola schreef:
Vaak wordt er wel over gezeurd ja, als je niet drinkt. Iets wat ik niet snap, want wat kan jou het schelen of iemand wel of niet drinkt :?

Die ervaring heb ik niet. Als ik niet wil drinken dan is er niemand die daar iets over zegt.

Sommige mensen moeten hun vrienden misschien beter kiezen, pushen tot drank of drugs is niet tof en ook niet normaal.

finnens

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:59

Wat is er leuk aan dronken worden.. vindt er niks aan als ik in mn eigen kots op straat lig of de sloot inrij met mn fiets.

Maar beetje aangeschoten is alles net grappiger, als we een feestje hebben drink ik ook wel. Gebeurd alleen niet heel vaak.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:02

Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Als je niet van alcohol houdt dikke prima, dan drink je niet, of hou je het bij fris. Als je wel graag drinkt ook dikke prima. Als je drinkt om dronken te worden, ook dikke prima. Eigen lichaam, eigen verantwoordelijkheid, eigen keuze. Niemand kan je ergens toe dwingen, dat gaat beide kanten op.
Vanwaar die frustratie? Waarom wil je overtuigd worden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:35

UhNee schreef:
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Als je niet van alcohol houdt dikke prima, dan drink je niet, of hou je het bij fris. Als je wel graag drinkt ook dikke prima. Als je drinkt om dronken te worden, ook dikke prima. Eigen lichaam, eigen verantwoordelijkheid, eigen keuze. Niemand kan je ergens toe dwingen, dat gaat beide kanten op.

Tot ze lastig worden, achter het stuur kruipen of zich het ziekenhuis in zuipen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:38

Ayasha schreef:
UhNee schreef:

Tot ze lastig worden, achter het stuur kruipen of zich het ziekenhuis in zuipen.

Maar gelukkig is dat maar een minderheid en kan het overgrote deel van de mensen zich gedragen, ook met een slok op ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:40

Dat valt soms nog best tegen. Nu áls ik naar feestjes ga is daar ook veel carnavalsvolk. Misschien zit daar het verschil in ervaring

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:47

Hier in de stad krijg je al gauw een kroegverbod als je de sfeer verpest met je gedrag. Ik denk dat dat enorm helpt. Ik heb nauwelijks last van overlast en ik woon tussen 2 kroegen in.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:02

Eigenlijk is het niet leuk, en toch ook weer wel.

Ik heb al blackouts gehad, en dronken over straat gezwalpt en moeten kotsen. Oh boy, hoe beroerd voel je je de volgende dag wel niet.
Maar op Dat moment, is het leuk. Je begint met een drankje, en het worden er meer, en rond half zes in de ochtend voel je dat het tijd is om naar bed te gaan. Dan maak ik de hele avond bewust mee, maar de volgende ochtend moet ik goed nadenken wat ik weer tegen wie gezegd heb.

Stoer ? Nee, absoluut niet. Leuk ? Ja, eigenlijk wel. Dansen, lachen, onozele stoten uithalen met vrienden, het zijn de beste herinneringen. Dat leuke ongeremde gevoel waardoor je de volgende keer beslist om toch maar mee een drankje te doen. Controle loslaten en weten dat het toch wel weer goedkomt. Dat voelt als vrij zijn, niets raakt je, het is gewoon allemaal heel erg leuk. Je kan dansen, versieren... Losser dan wanneer je nuchter bent. Ja, soms begin je moeilijker te praten en voelt het als lallen.. maar who cares, iedereen praat wat trager en iedereen is wat onduidelijker.

Ik ben nooit agressief geworden, ik heb nooit geweld of vandalisme gebruikt, ben nog niet in het ziekenhuis beland of heb geen ongeluk gehad. Ik blijf altijd bij bewustzijn en heel erg redelijk, ik zorg ervoor dat ik en vrienden veilig zijn en blijven. Goed blijven aanvoelen wat gepast is, en wat niet.

Dus ja, ik heb mijn portie alcohol en dronken stoten wel gehad.
Niet altijd dingen waar ik trots op ben, maar sommige dingen onvergetelijk.
en ik ben erg blij dat ik die dingen gedaan en meegemaakt heb.
'het gevoel dat ik geleefd heb', zit er ook wel voor een stuk tussen , want ik leef maar één keer en wil vrijwel alles wel ervaren hebben, en zodoende waren mijn begin twintigers echt wel los en vrij en vaak dronken , maar wel verantwoord.

Nu ik 27 geworden ben voel ik dat ik wil uitgaan zonder alcohol, dat ik ook die vrijheid wil voelen zonder alcohol. De dag nadien is mij te zwaar aan het worden, en ik vind het ook niet meer staan als je "volwassener" geworden bent. Ik begin vaker een degout te krijgen van écht dronken mensen (dus de zwalpende kotsende ruziemakende mensen) en wil me nu vooral richten op andere dingen.
en zeker dat ik nog wel (hopelijk) enkele leuke feestjes mag meemaken in de toekomst maar het is goed zo.
Ik ben erg blij dat ik deze periode heb mogen meemaken, en ik kan dat dronken worden met 'verantwoording' dus ook erg goed begrijpen.
Voor mij en mijn vrienden was het gewoon een hoop lol :)

Oja, en zeker respect voor de mensen die niet drinken. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, als zij maar niet zeikten dat ik wél een drankje nam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:22

dems75 schreef:
oh herkenbaar dit...ik snap de lol er ook niet van?
Wat ik nog het meest rare vind, is dat sommige mensen dan ook nog "trots" zijn dat ze kacheltjelam waren :?
Best bijzonder en zielig vind ik.

Hier in NH zijn de beruchte kermissen, waarbij menigeen om half elf (!) 's ochtends al laveloos op straat liggen. Zo bijzonder vind ik dat!
Roken is echt not done in deze maatschappij, dan ben je een soort van paria. Maar van roken wordt niemand vervelend of raar. Drinken daarentegen is stoer en wordt over het algemeen als "sociaal" gezien. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor.

Nog iets grappigs....het valt me op dat sommige mensen het zelfs "aanprijzen " binnen dit topic :')

Begrijp me niet verkeerd hoor, een biertje lust ik best, ook wel twee, maar daarna ben ik er meestal klaar mee

Het probleem met roken is dat de omgeving verplicht moet meeroken! :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:25

anjali schreef:
dems75 schreef:
oh herkenbaar dit...ik snap de lol er ook niet van?
Wat ik nog het meest rare vind, is dat sommige mensen dan ook nog "trots" zijn dat ze kacheltjelam waren :?
Best bijzonder en zielig vind ik.

Hier in NH zijn de beruchte kermissen, waarbij menigeen om half elf (!) 's ochtends al laveloos op straat liggen. Zo bijzonder vind ik dat!
Roken is echt not done in deze maatschappij, dan ben je een soort van paria. Maar van roken wordt niemand vervelend of raar. Drinken daarentegen is stoer en wordt over het algemeen als "sociaal" gezien. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor.

Nog iets grappigs....het valt me op dat sommige mensen het zelfs "aanprijzen " binnen dit topic :')

Begrijp me niet verkeerd hoor, een biertje lust ik best, ook wel twee, maar daarna ben ik er meestal klaar mee

En het probleem met laveloze zuipschuiten is dat ze anderen doodrijden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:27

DeMolenhoek schreef:
De seks is bij mij dan beter. Ik durf dan meer en ontspan meer :+ En, gewoon... Alles eraan. Je lacht makkelijker, je trekt jou even alles wat minder aan. Let op, ik word wel eens dronken maar niet zo danig erg dat ik kots ofzo :)

:')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:28

Ik ben meestal de bob maar kan ook zeker van een drankje en een avond lekker aangeschoten zijn genieten...

Ik heb nog nooit commentaar gekregen als ik niet dronk. Ik doe gewoon gezellig en maak plezier... wat ik in mijn omgeving zie is dat je alleen commentaar krijgt op niet drinken als je je gaat afzonderen, stiller wordt etc..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:36

Het ligt er een beetje aan hoeveel je kunt hebben en hoe het valt natuurlijk en de hele sfeer er om heen. Ik word er altijd wat losser van en durf veel meer te zeggen dan normaal. (Zegt 1 woord in een uur :+ ) dat vind ikzelf altijd wel fijn. En natuurlijk de stemming & sfeer van degene waarmee ik een drankje doe. Gewoon gezellig :):)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:37

shilady schreef:
DeMolenhoek schreef:
De seks is bij mij dan beter. Ik durf dan meer en ontspan meer :+ En, gewoon... Alles eraan. Je lacht makkelijker, je trekt jou even alles wat minder aan. Let op, ik word wel eens dronken maar niet zo danig erg dat ik kots ofzo :)

:')

Dat :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:47

Eigenlijk is dit een heel naar topic. Vergelijkbaar met de vraag; waarom rook je, waarom gebruik je drugs en waarom vreet je ongezond als je obesitaspatient bent. Wijzende vingertjes. Niemand snapt het wanneer je het zelfs niet doet of hebt.

Dus ts, wat ik je bedoeling hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:54

Ik begin niet eens aan seks met drank op, dat is een kansloze missie :')

Ik drink ook weinig alcohol nu door medicatie, en ik mis het niet hoor. Al vind ik het wel lekkerder om een radler te drinken dan cola, vooral als je ff zit.
En ja, ik ben ook wel laveloos geweest, ziek, dronken, en dan zweer ik mezelf dat ik het niet weer doe. Maar als het dan eenmaal zo is, kan het zo bevrijdend zijn.

Maar toch vind ik het een raar iets, want eigenlijk heb ik geen alcohol nodig om te vermaken. Waarom dan toch doen he? Ik blijf het vreemd vinden, ook van mezelf.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:57

lieveli schreef:
Ik drink echt wel eens een glas te veel, of een fles te veel :') kotsen doe ik niet meer sinds ik begin twintig ben, ik ken mijn grenzen.

Dronken worden is nooit mijn doel, soms gebeurt het gewoon en de ene keer sneller dan de andere. Ik word er hoogstens wat melig van, maar ik raak nooit de weg kwijt en kan me de dag erna alles nog herinneren.

Dronken seks vind ik trouwens verschrikkelijk. Ik word zo gevoelloos aan de onderkant, en dan ga ik heel awkward net doen alsof ik wel iets voel terwijl het praktisch gewoon dood is. Brrr.

Ik hoef niks meer te zeggen het is gewoon precies dit.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:05

Met leuke mensen dronken worden is erg leuk. Je hebt lol, bent wat losser, lallen daar hebben alleen maar anderen last van.
Beetje grensoverschrijdend gedrag, als je niet te dronken bent, is de sex idd veel beter. Anders val je in bed en valt in slaap.

Niet te vaak doen, dronken worden, dan is het niet leuk meer.

Gewoon genieten van controle verlies.
Niet doen als je verdrietig of Down bent, dat is niet meer leuk of charmant.
Regelmatig glas water tussendoor.

En neem het allemaal niet te serieus. Neem jezelf niet te serieus en neem hoe het hoort niet te serieus.

Wakker worden in de kots, bah,maar als een ander het opruimd, denk dat de meesten het vergeten zijn.
Maar ik ben er niet weg van.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:15

Wat ik zo bijzonder vind.. Vroeger (ik ben nu in de 30..) dronk ik al niet, niemand keek daar raar van op. Heb de meest bizarre, bezopen feesten meegemaakt maar zelf nooit een druppel aangeraakt. Vond niemand gek.
Nu, zie ik op Facebook alleen maar vrouwen (en vooral moeders) voorbij komen die blijkbaar heel hard 'wijntjes' nodig hebben. Wat is dat ineens?
Foto's van een glas wijn van een vrijdagmiddag of een random avond of als de kinderen bed liggen. Of alles liken wat met wijn drinken te maken heeft. Ik mis iets geloof ik.
Nou drink ik zelf ook wel eens een glas wijn, maar die hysterie over wijn drinken snap ik niet zo goed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:21

Zoals jij het in de openingspost stelt is wel een uiterste natuurlijk ts. Er is nog een hele fase voor dat je in je kots op straat ligt (nooit gedaan overigens).
Zolang je zelf mate kan houden vind ik er niks mis mee als je af en toe drinkt tijdens feestjes of in het weekend. Ik weet zelf ook altijd goed wanneer ik moet stoppen met drinken en dat is bij mij al vrij snel, ik ben een goedkope drinker, haha.
Zolang je zelf je grenzen in de gaten kunt houden, ook als je al wat gedronken hebt, hoef je als het goed is nooit zo ver te komen dat je in je kots ligt te baden op straat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:23

Ik hou wel van een wijntje op een feest of met uitgaan, maar ben nog nooit dronken geweest.
Als ik merk dat het teveel wordt, is een sinas ook heerlijk!
Laatst moest ik BOBben, leuke muziek, gezellige mensen en ik had lol met mijn radler 0.0. Mensen dachten dat ik toetertje lam was, maar ik was gewoon gezellig zonder drank.

Ben wel eens een beetje aangeschoten, maar dan ben ik nog mezelf.

2 jaar op rij bardienst gedraaid op de Zwarte Cross, broodnuchter, en allemaal zatte mensen aan de bar. Sommige zijn leuk, maken een praatje (wat je er van kan verstaan), maar sommige worden vervelend, en gaan zelfs aan je zitten (er zat een man aan mijn kont, net toen de beveiliging het zag).

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:27

Afgelopen weekend was ik bij de Nationale tentoonstelling van de KVTH.. Hier wordt redelijk wat alcohol genuttigd, maar echt kotsende mensen heb ik niet gezien.
En daar stond ik dan, zwanger, in de feesttent aan het spa blauw... Slecht gegeten door opkomend maagzuur en ineens stik beroerd. Snel naar ons kampement gelopen, boterham gesmeerd maar voor ik het wist stond ik te 'kotsen' aan het hek van het weiland (toiletgebouw stond vol met tandenpoetsende mensen). Stiekem moest ik wel een beetje lachen, ik zag mensen smoezen "moet je haar zien, vast teveel gedronken".
Ik drink vrijwel nooit, zelfs carnaval vind ik nuchter net zo leuk. Meestal proef ik een slokje wijn en alleen als ik de wijn lekker vind op een feestje drink ik er nog eens. Is de wijn niet lekker, dan fris of water. Ik hoop ook dat mensen het gewoon gezellig met mij hebben, zonder dat ik ladderzat ben. Wel voel ik me fijner na een wijntje. Ik ben snel overprikkeld qua lichamelijke aanraking en na een wijntje lijkt dit iets te verdoven. Maar dit weegt voor mij niet zwaar genoeg om iedere dag/ieder weekend wijn te drinken. Want daarin tegen wordt ik ook emotioneler van alcohol, wat het dan weer minder prettig maakt.
Omdat ik er 'niets' om geef ben ik ook al vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb gehaald de bob als dat nodig is.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:29

anjali schreef:

In de meeste kroegen mag je niet binnen roken en/of heb je rookruimtes dus dat valt ook best wel mee :P

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:52

Een paar jaar geleden dacht ik ook altijd, wat is daar nou leuk aan? Toen kwam ik vriendlief tegen en die gaf me heel onschuldig een keer een radler. Nu drink ik af en toe wat, maar ben nog steeds van de 'meidendrankjes' zoals cider en malibu-cola. En ja, ik ga raar lachen met twee malibu-cola op, maar het is serieus een grappig gevoel en iedereen lacht mee want normaal doe ik nooit zo :')

Ik weet nog dat ik heel trots als 19-jarige aan mijn ouders verkondigde dat ik had leren drinken, wat moeten die wel niet gedacht hebben := Ik vind het jammer dat ik altijd dacht dat drinken echt onzinnig was, is gewoon gezellig af en toe. Ik drink nooit meer dan twee glaasjes, meer kan ik ook niet hebben en ik weet dat wanneer ik anders ga doen ik moet stoppen. We letten echt op elkaar en de mensen die zeuren om drank krijgen alleen nog een glas cola, want we weten onderhand dat we die anders letterlijk naar huis kunnen slepen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:15

lieveli schreef:
phormicola schreef:
Vaak wordt er wel over gezeurd ja, als je niet drinkt. Iets wat ik niet snap, want wat kan jou het schelen of iemand wel of niet drinkt :?

Die ervaring heb ik niet. Als ik niet wil drinken dan is er niemand die daar iets over zegt.

Hier idem. In mijn vriendengroep heb ik vrienden die niet drinken, vrienden die veel drinken en alles daar tussenin. Ik lust graag een wijntje (en ook wel 2 en soms ook wel een hele fles :D) maar ben ook zonder problemen de bob.
Wat ik trouwens wel heel vreselijk vind zijn drankspelletjes maar vooral ook omdat ik daar heel vreselijk slecht in ben en dan als eerste in de gordijnen hang.

Overigens hoor ik ook genoeg gezeur komen vanuit de niet-drinkershoek (niet specifiek in dit topic hoor). Van die azijngorgelaars die met een ongelooflijk zuur gezicht lopen te mekkeren dat ze zich niet vóór kunnen stellen waarom mensen wijn oid drinken. Dus het leef en laat leven gaat volgens mij twee kanten op ;).