Niet drinken, roken, uitgaan enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:12

Ik ben ook niet introvert hoor, maar ik drink nooit en ga niet uit.
Wel ken ik de effecten van drugs als je het realistisch bekijkt. :+
Zelf slik ik pijnstillers waar je best wappie van kunt worden en ik heb medicinale wietolie voor mijn spierspanning, voor de nachten.
De laatste is niet erg ook, hooguit 3 gram wiet in 2-3 maanden, dagelijks op zijn gekst 1/40e van een normale joint zeg maar.
Ik mis het ook totaal niet als ik ermee stop of het vergeet, ik krijg zonder alleen onnodig meer pijn en daarom gebruik ik het braaf.
Kom echt veel stijver mijn bed uit zonder wietolie s'nachts, een alternatief zou oxazepam of diazepam o.i.d. zijn maar daar treedt veel gewenning bij op.
Ik heb dan liever wietolie dan chemische medicatie, ik heb die gewenning met wietolie dus ook niet of amper, veel fijner.

Logischerwijs dus heus wel high geweest door medicijnen, maar ik vind het niet leuk.
Een tikkie relaxter en even vergeten dat je je daarvoor erg rot voelde is fijn, maar meer dan dat trekt mij dus echt niet.
Dat doe ik echt alleen als ik er echt heel erg doorheen zit en veel pijn heb, en dan interesseert het me dus geen bal dat ik waus ben, als de pijn maar weggaat. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-08-16 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:12

Naja ik vind het toch jammer dat ik dan het gevoel moet krijgen dat er iets mis met me is. Natuurlijk, ik ben nog jong, en ik geniet heus wel van het leven en doe veel leuke dingen met vrienden, maar gewoon niet 's nachts in een dansclub.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:13

Blijheid schreef:
Ik had het al verwijderd, was inderdaad wat overdreven gesteld :) Maar het was echt bedoelt als vraag. Net als apple vraagt of ik niks mis, vraag ik me af of zij niks mist :)

edit; en oppvlakkige sletten die gefixt willen worden, dat is echt iets wat jij er van maakt, dat heb ik nergens zo gezegd en is ook absoluut niet mijn mening. Ik kijk zeker niet neer op mensen die stappen, ik ben alleen blij dat ik niet mee hoef :Y)

Zo had ik het niet opgevat hoor :D Toen ik 16-21 was viel ik misschien zelfs wel in die categorie meisjes ;) Maar daar had ik evengoed niets van willen missen het was een fantastische tijd.

Maar om antwoord op je vraag te geven; ik mis niet wat jij opnoemt omdat ik naast het uitgaan ook die activiteiten doe. Ik heb die gesprekken ook. Ik ben ook gek de natuur, paardrijden, literatuur, theater, psychologie, goede films, goed eten. Ik vind actualiteiten interessant, qua politieke stroming ben ik meer links dan de meeste mensen om mij heen en ik vind het heerlijk om daarover te praten (oké niet met iedereen :+ ) Mijn schoonfamilie zit helemaal in de natuurfotografie en dat vind ik ook super interessant om daar over te lezen, te zien en te horen. Gesprekken over dromen heb ik vooral met mijn moeder, mijn zus en beste vriendinnen. Ik heb ook kennissen/vriendinnen die wel wat oppervlakkig zijn. Nouja met hen heb ik oppervlakkig plezier en kan ik enorm lachen. Ook prima :D

En daarnaast ga ik uit.. Drink ik soms veel, soms niks. Dans ik soms tot 06.00 en lig ik de volgende dag ik bed tot 12.00. Het kan allebei ;) :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:14

Ik sluit me aan. Ik ben 42 en ik rook en drink en ga bijna nooit uit. Als ik uit ga dan drink ik ook niet.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:15

lieveli schreef:
Ik zou je ook raar aankijken hoor maar dat komt gewoon omdat ik me maar heel moeilijk voor kan stellen dat iemand het niet zou willen, zeker als je zo jong bent. Maar each to it's own toch? Ik zou ook raar kijken als iemand niet van dieren zou houden, ik denk zelfs dat ik helemaal geen vrienden heb die niet van dieren houden := Allemaal crazy catladies en catmen in mijn leven!

Nou ja, het is toch niet onwijs gezond om alcohol te drinken (en dat is toch vaak iets wat gepaard gaat met uitgaan), zeker niet als je wat jonger bent. Dus zo gek is het toch niet, dat mensen dat niet willen?
(Huis)dieren daarentegen zijn wél gezond, dus dat begrijp ik ook niet zo goed :+ ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:20

Lieveli, ik denk dat men daar pas over kan oordelen als je het gevoel kent.
Ik ken het gevoel van high zijn wel, maar toch boeit het me eigenlijk niks.
En dat terwijl ik echt wel plat heb gelegen van het lachen door de medicijnen, of zo waus dat ik het gevoel dat dat ik zowat door mijn bed zou zakken zo loom.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Ik heb nog nooit gerookt en drugs gebruikt. Daar heb ik nooit de behoefte aangehad.

Wel ging ik op mijn 16e ieder weekend op stap en kwam ik aangeschoten thuis. Later heb ik nog een periode gehad dat ik ieder weekend op stap ging. Nu ga ik bijna nooit meer op stap, omdat ik door de week veel weg ben en het dus wel fijn vind om op zaterdagavond op de bank te hangen. Als ik uitga en geen bob ben dan ga ik wel los. Ik heb gelukkig nog nooit gekotst van drank. En dat zal ook nooit gebeuren, ik weet wat mijn grens is.

kosseh

Ik zag dit topic en dacht eindelijk nog meer mensen die het allemaal niet gebruiken.

Roken vind ik echt heel vies, die lucht. Plus alles wat je er van kan krijgen.
Drugs heb ik geen behoevde aan
alchol lust ik niet. Vind alle drankjes zo een viese na smaak hebben. Daardoor ook nog nooit dronken geweest.

Uitgaan doe ik ook maar 1 a 2 keer per jaar. Hou niet van dansen en harde muziek, ga liever met vrienden een film kijken ofzo.

Edit: ik zie mij zelf niet al introvert. Ik heb genoeg contacten, zit ook niet vaak thuis. Maar ik hou gewoon niet van muziek dus heb in een club niks te zoeken. Gezellige avond bij vrienden eindige ook vaak om 4 uur snachts.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 21-08-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Mariett schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik zou je ook raar aankijken hoor maar dat komt gewoon omdat ik me maar heel moeilijk voor kan stellen dat iemand het niet zou willen, zeker als je zo jong bent. Maar each to it's own toch? Ik zou ook raar kijken als iemand niet van dieren zou houden, ik denk zelfs dat ik helemaal geen vrienden heb die niet van dieren houden := Allemaal crazy catladies en catmen in mijn leven!

Nou ja, het is toch niet onwijs gezond om alcohol te drinken (en dat is toch vaak iets wat gepaard gaat met uitgaan), zeker niet als je wat jonger bent. Dus zo gek is het toch niet, dat mensen dat niet willen?
(Huis)dieren daarentegen zijn wél gezond, dus dat begrijp ik ook niet zo goed :+ ;)

Ik heb het over uitgaan, niet over alcohol drinken. ;)

moonfish13 schreef:
Lieveli, ik denk dat men daar pas over kan oordelen als je het gevoel kent.
Ik ken het gevoel van high zijn wel, maar toch boeit het me eigenlijk niks.
En dat terwijl ik echt wel plat heb gelegen van het lachen door de medicijnen, of zo waus dat ik het gevoel dat dat ik zowat door mijn bed zou zakken zo loom.

Welk gevoel? Ik heb het namelijk over uitgaan, ik vond uitgaan altijd enorm geweldig. En ik dronk vaak niet eens, want arme student. Maar ik ga net zo makkelijk los op een glas water met citroen. Maar het nieuwe mensen ontmoeten, dansen tot het licht werd, al dan niet een scharrel opduikelen, ik had het niet willen missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:32

xApple schreef:
Blijheid schreef:
Ik had het al verwijderd, was inderdaad wat overdreven gesteld :) Maar het was echt bedoelt als vraag. Net als apple vraagt of ik niks mis, vraag ik me af of zij niks mist :)

edit; en oppvlakkige sletten die gefixt willen worden, dat is echt iets wat jij er van maakt, dat heb ik nergens zo gezegd en is ook absoluut niet mijn mening. Ik kijk zeker niet neer op mensen die stappen, ik ben alleen blij dat ik niet mee hoef :Y)

Zo had ik het niet opgevat hoor :D Toen ik 16-21 was viel ik misschien zelfs wel in die categorie meisjes ;) Maar daar had ik evengoed niets van willen missen het was een fantastische tijd.

Maar om antwoord op je vraag te geven; ik mis niet wat jij opnoemt omdat ik naast het uitgaan ook die activiteiten doe. Ik heb die gesprekken ook. Ik ben ook gek de natuur, paardrijden, literatuur, theater, psychologie, goede films, goed eten. Ik vind actualiteiten interessant, qua politieke stroming ben ik meer links dan de meeste mensen om mij heen en ik vind het heerlijk om daarover te praten (oké niet met iedereen :+ ) Mijn schoonfamilie zit helemaal in de natuurfotografie en dat vind ik ook super interessant om daar over te lezen, te zien en te horen. Gesprekken over dromen heb ik vooral met mijn moeder, mijn zus en beste vriendinnen. Ik heb ook kennissen/vriendinnen die wel wat oppervlakkig zijn. Nouja met hen heb ik oppervlakkig plezier en kan ik enorm lachen. Ook prima :D

En daarnaast ga ik uit.. Drink ik soms veel, soms niks. Dans ik soms tot 06.00 en lig ik de volgende dag ik bed tot 12.00. Het kan allebei ;) :D

Grappig; Ik zou zeggen dat we naast het uitgaan bijna 100% matchen in interesse :))
En ik snap uiteraard dat het allebei kan, daarom vond ik het ook wat overdreven gesteld van mezelf :) Komt, zoals ik tegen een ander bokker al zei, ook omdat mijn vrienden ver weg wonen en we elkaar dus maar eens per maand kunnen zien. Als ik die ene keer in de maand dan zou gaan stappen, zou de rest dus niet meer lukken, of nog minder dan nu. Maar voor de meeste mensen ligt dat anders natuurlijk :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:35

Lieveli, ik vind daar dus geen barst aan.
Zie echt de lol niet van een kroeg of discotheek.
Dan ben ik daar als je geluk hebt een half uur en is het later, ik ga naar huis. :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:36

kosseh schreef:
Edit: ik zie mij zelf niet al introvert. Ik heb genoeg contacten, zit ook niet vaak thuis. Maar ik hou gewoon niet van muziek dus heb in een club niks te zoeken. Gezellige avond bij vrienden eindige ook vaak om 4 uur snachts.

even ter verduidelijking dat dat niet de betekenis van introvert is.
Het betekend letterlijk dat je energie krijgt/weer oplaad van alleen zijn.
En extraverts krijgen juist energie van tussen de mensen zijn.
Echt niet alle introverts zitten altijd thuis en hebben geen vrienden. Er zijn zelfs genoeg introverts die de drukste en spontaanste van de groep zijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:40

lieveli schreef:
Welk gevoel? Ik heb het namelijk over uitgaan, ik vond uitgaan altijd enorm geweldig. En ik dronk vaak niet eens, want arme student. Maar ik ga net zo makkelijk los op een glas water met citroen. Maar het nieuwe mensen ontmoeten, dansen tot het licht werd, al dan niet een scharrel opduikelen, ik had het niet willen missen.

Dat kan maar ik spring liever van een gebouw dan dat ik dat zou moeten doen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:41

Ooh ik hou ook niet van uitgaan! Ik ga 1x per jaar :') Ik wil gewoon altijd naar bed s avonds. :P als ik een keer ga kan het wel leuk zijn,maar niet heel bijzonder. ik vind het jammer dat het zo laat pas op gang komt. :') misschien zou ik anders wel eens wat vaker gaan als er om 9, uur al wat te doen zou zijn :P

Een drankje op zijn tijd vind ik wel lekker :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:43

moonfish13 schreef:
Lieveli, ik vind daar dus geen barst aan.
Zie echt de lol niet van een kroeg of discotheek.
Dan ben ik daar als je geluk hebt een half uur en is het later, ik ga naar huis. :+

Ik tegenwoordig ook niet meer hoor, daar merk ik wel aan dat ik oud word. Ineens staat de muziek te hard en vind ik iedereen te opdringerig. Brrr.

Maar dat ik jonger was, was het voor mij de manier om mensen te ontmoeten, zeker in de zomer. Dan bleven we gewoon de hele nacht op het terras met een groep, heb je ook geen last van die warmte binnen.

_Nadia_ schreef:
MarcoBorsato schreef:

Een beetje crue maar misschien de goede keus.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:47

Ik ben ook geen drinker, geen roker en echt op stap gaan doe ik zeer zelden. Vroeger als puber ging ik wel eens naar de plaatselijk feestjes en ik heb wel eens de binnenkant van een dancing gezien, maar niet zo veel in vergelijking met anderen en ook maar een paar jaar. Als ik me nu laat overtuigen om toch nog eens het nachtleven in te gaan, weet ik achteraf weer waarom ik het niet spontaan zelf meer doe :D .

Nee, ik heb er gewoon niets van. Ik geniet tien keer meer van een warme chocomelk en een gezellige babbel in een cafétje om negen uur 's avonds, of een leuke film onder mijn fleecedeken met ronkende kat erop, dan dat ik om 2 uur 's nachts ergens sta te shaken op een dansvloer. Het is gewoon niet wie ik ben.

En tja, ik heb daar in mijn leven wel de nodige opmerkingen van gekregen. Belachelijk maar het wordt toch gedaan. Soms niet persoonlijk gericht, maar al meermaals gehoord dat "mensen die geen alcohol drinken maar saaie seuten zijn", "als je niet op stap gaat mis je je jeugd", "maar wijn moet je léren drinken!"(excuseer, waarom moèt ik alcohol leren drinken als ik het niet lekker vind?...mensen die denken dat ik een of andere zure azijnpisser zou zijn met een eenzaam en triest leven omdat ik niet graag uitga. Echt waar, je komt ze tegen.

Maar gelukkig zou het mij aan mijn achterste oxideren want zulk volk over mij denkt :D . Ik ben gelukkig, ik heb vrienden die net als mij zijn en die mij blij maken. Mijn vriend drinkt niet en dat is net een tikkeltje leuker ook. En als er dan mensen zijn die zich "opjagen" in het feit dat er "seuten zijn die geen alcohol drinken", dan is het alleen maar treurig voor hun :D .

Het enige vervelende als niet aloholdrinker, is dat zatte mensen soms heel erg aanwezig kunnen zijn en je sfeer al helemaal doen omslaan. Soms is het echt gemakkelijker gezegd dan gedaan van gewoon negeren. Zeker als ik in een homogene groep zit met alleen vrouwen. Sommige dronken mensen kunnen echt ontzettend flauw en vervelend rond je gaan doen en krijg je maar met veel moeite weg. Alleen daarom heb ik vaak al geen zin meer om te gaan.
Oh ja, ik kan mezelf best wel introvert noemen trouwens.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:53

lieveli schreef:
_Nadia_ schreef:

Een beetje crue maar misschien de goede keus.

Uh wat? Dus omdat jouw idee van een leuke avond voor mij een hel zou zijn en ik totaal het nut niet in zie van een avond als dat is het misschien maar een goede keus om van een gebouw te springen?
Beetje vreemde gedachtengang.

Urbanus

Re: Niet drinken, roken, uitgaan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:54

Jij kwam er zelf mee. Ik vond het al een beetje crue.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:56

Ja om aan te geven dat het voor andere mensen dus niet leuk is, en jij dat niet kan begrijpen. Ik heb net zoveel "lol" met een avond doen wat jij zo leuk vindt als met van een gebouw springen, absoluut helemaal niets dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:57

Wow, je hoeft niet helemaal feisty te doen hoor, each to it's own. Ik vind alleen de vergelijking een beetje vreemd. Liever zelfmoord plegen dan naar een feestje. Nou, leuk.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:59

:') Tja

Gezellig :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:31

lieveli schreef:
Wow, je hoeft niet helemaal feisty te doen hoor, each to it's own. Ik vind alleen de vergelijking een beetje vreemd. Liever zelfmoord plegen dan naar een feestje. Nou, leuk.

Dat lijkt me ook een beetje overdreven en niet echt passend in een discussie over waarom iemand
wel of niet uitgaat.. Daar kun je verder niets meer mee.

Als je het echt zo enorm erg vindt dat je er letterlijk voor uit het leven zou stappen is er dan niet iets anders aan de hand? :o

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:36

Nee hoor, je kan het namelijk ook gewoon niet doen (maar sommige mensen snappen dat nou eenmaal niet). Ik geef alleen aan dat beide voor mij net zo leuk zou zijn.

Net zoals het gros van de mensen nooit van zn leven 7 kinderen zou willen, als ik een euro kreeg voor iedere keer dat iemand tegen mij zei dat ze al lang zichzelf van kant hadden gemaakt als ze er 7 zouden hebben was ik schathemelrijk geweest. Ik heb ze wel, en zou er het liefst nog een heel stel bij krijgen, en ja, ik snap dat veel mensen het nooit zouden willen, maar waarom is dat wel geaccepteerd en is het niet geaccepteerd om niet uit te willen gaan omdat je dat gewoon ECHT niet leuk vindt?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:37

Volgens mij is het een redelijk normale uitspraak. " ik spring nog liever van een brug/gebouw dan ...." Maar duidelijk is dat het niet overal een bekende uitspraak is. :))

Uit eten gaan vind ik nog wel leuk, al moet ook dat niet te lang duren. :o

Introvert...ja denk het wel. Ik laad op als het heerlijk stil is. Bij drukte om mij heen kan ik zo vermoeid worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:39

Maar.....waar maken jullie je nou druk om? Als je niet uit wil gaan of wil drinken of weet ik het dan doe je dat toch gewoon niet? Als je vindt dat andere mensen daar rot over doen moet je oftewel een andere vriendengroep zoeken oftewel naar de rest van je attitude kijken. :')

Oh, en nee, ik ga ook niet graag uit. Dus doe ik dat niet.