Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:43

Ailill schreef:
Wat herkenbaar dit.

Jaren terug wilde ik een stuk gaan wandelen, dus jas aan, sjaal om en muts op. Zie ik dat de kooi van de parkieten nog open staat en eentje kan ik er niet vinden. Vervolgens draai ik mij om en zie het raam open staan en ik ren in paniek naar buiten. Overal gezocht, in bomen geklommen en onder struiken gelegen, zonder resultaat.

Kom ik vervolgens erg verdrietig binnen en loop door de hal langs de spiegel. 3 maal raden wie er op mijn Unoxmuts zat ;)

Deze vind ik echt geweldig :D _/-\o_

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:46

Heel, heel, héél bizar..

Ik ben met enige regelmaat dingen kwijt, maar dan is het ook gewoon nergens terug te vinden.. In sommige gevallen heeft mijn moeder het ergens neergelegd, maar vaak ook niet. Dan helpt ze zoeken en vinden we het samen alsnog niet, om het vervolgens na enkele weken op een plek te vinden waar het volstrekt onmogelijk is om het over het hoofd gezien te hebben.

Sleutels, pasjes e.d. bewaar ik ondertussen altijd op dezelfde plaats (nadat ik een keer een huissleutel maanden kwijt ben geweest - tot ik die ene regenjas aantrok waar hij in de jaszak zat). Soms denk ik echt 'is dit een grap?' maar het stelt me gerust dat ik dus niet de enige ben bij wie dit soort dingen gebeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:59

Ik heb het ook gehad.. creditcard zat altijd goed opgeborgen.. en ik was in Istanbul. Op het vliegveld de card nog gebruikt, en in NL was hij weg.. heel mijn tas letterlijk leeg gehad. Niks te vinden.. nouja vermist opgegeven nieuwe gekregen.. dit was in april.

Wat vis ik deze morgen uit de bewuste tas? Juist.. de creditcard >;) en die tas gaat elke dag mee naar mn werk. %)

_Alarm_wlkp

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:33

Ik 2 dingen kwijt en die nog niet terug zijn...
Een armbandje met Murano steentjes van mama gekregen, uitgedaan voor mij te wassen en spoorloos.
Is nu al een paar jaar en nog altijd niet teruggevonden, heel haar huis is al paar x overhoop gehaald maar tevergeefs, hoop echt dat ik dat armbandje nog terug vind!
En mijn heuptasje van Eastpack, eens opgeruimd en tot op heden niet teruggevonden...

Voor de rest idd op de meest onlogische plaatsen dingen terugvinden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:15

Ik was mijn vanille labello al een paar dagen kwijt. Al mijn lipspul zit altijd in het zelfde vak van mijn tas. Nergens te bekennen. Stap ik vanmiddag in mijn auto (die ik dagelijks meerdere keren gebruik!) ligt mijn labello midden op mijn stoel :wow:

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:28

Ik wist 100% zeker dat ik in mijn oude huis 2 kleine lack plankjes (ikea) had hangen. Gister wilde mijn vriend ze ophangen in ons nieuwe huis. Kwamen er ineens 3 uit de doos. Hoe dan?! :')

Daarbij is hij zijn broek van z'n pak kwijt. 2 jaar geleden een bruiloft gehad. Zijn in de tussentijd verhuisd maar toen ook niks gevonden. Waar dat ding nou is?! 8)7

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:52

Ik zoek tegenwoordig niet eens meer, ik wacht tot het weer opduikt :+ Zo was ik gisteren op zoek naar mijn petje voor werk, heb nog gekeken aan het tijdschriftenrek, nergens. Komt mijn moeder ineens: hij hangt hier gewoon, aan het rek. Hoe dan?! Hopen dat mijn wedstrijdjasje binnenkort ook weer opduikt, die heb ik op mijn 13e van mijn oma gekregen en die was toen veel te groot haha.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:54

Paardrij handschoentjes... Zitten altijd in m'n poetskist. Een tijd terug wilde ik ze aandoen maar ik kon ze nergens vinden. Heel die kist leeg gegooid maar niet gevonden. Nieuwe handschoentjes gekocht en een paar weken later ben ik die óók kwijt, terwijl ik ze na het rijden altijd terug doe ik m'n kist. Nou goed, ik had weer nieuwe gekocht en toen ik die in m'n kist deed nog even gekeken of ze daar ècht niet in zaten. Maar niks gevonden.
Een paar dagen terug zaten er opeens drie paar handschoentjes in mijn poetskist :7

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:13

Mooi topic dit, heel herkenbaar!

Ik heb ook een mooie.. een paar jaar terug mochten mijn broers en ik het oude Suzuki Altootje van mijn moeder "op" rijden. Soms nog wel eens gedoe met sleutels natuurlijk. Vaak de reservesleutel moeten pakken, omdat iemand nog de sleutel in zij jaszak had zitten. Maar dat kwam altijd weer goed. Totdat we de auto definitief weg gingen doen en dus 2 sleutels nodig hadden om in te leveren bij de garage. De originele sleutel was nergens te vinden. Echt werkelijk alles overhoop gehaald. Uiteindelijk de auto met alleen de reservesleutel ingeleverd... Een paar maanden later was het zomer en gingen we barbecuen. Mijn vader haalde de deksel van de barbecue af (die eigenlijk altijd in de tuin staat) en wat ligt daar op het rooster? De autosleutel!!! En hoe die daar is beland??? We hebben namelijk nooit sleutels verstopt voor elkaar in de tuin, omdat ons hek niet op slot kan..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:32

Ik zit te internetbankieren en de voordeurbel gaat, ik rond de transactie af en sprint naar de voordeur omdat degene er al even stond. Ik hoor de edentifier vallen en besluit eerst open te doen.
De edentifier ligt dus op de grond, maar de bankpas is kwijt.... Ver kan hij niet zijn en ik heb hem nodig. Bank verplaatst, oever de vloer gekropen, alle meubels opgetild, zelfs de plinten van de muur, maar weg is weg....
Het was weekend en ik had geld nodig dus ik bleef zoeken, uiteindelijk opgegeven, geld geleend bij een vriend en op maandag nieuwe pas aangevraagd....

Ga ik een paar weken later iets printen, doet de printer het niet. Ik er mee naar een handige vriend, die vind in de printer mijn pinpas... De edentifier en de pas zijn dus in de lucht al van elkaar gescheiden, zo bizar.