vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:37

K vraag me altijd af of het echt om het liegen gaat of het is omdat hij contact heeft met iemand waar jij dat liever niet van hebt.

Als hij nu niet gelogen had, zou je daar dan geen topic over geopend hebben?

Ok, hij heeft gelogen, maar hoe heb je het hem gevraagd, op welke toon? Als ik weet dat er telkens ruzie van komt, zou ik dat misschien ook doen.

Je bent niet elkaars bezit, mijn vriend mag bellen of smsen of telefoons uitwisselen met wie hij wilt, ik heb dat vertrouwen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:37

Palmera schreef:
En nog 1 punt: waarom is het gerechtvaardigd dat TS moet weten met wie hij appt, nummers uitwisseld en wie hij waar ziet? Die jonfen heeft ook rechten op een eigen leven.

Sorry, maar ik heb echt wat beters te doen dan me met zoiets bezig te houden. En als ik een partner zou treffen die al mijn stappen en apjes wil weten zou ik herl nerveus van zo'n detective worden. Je kunt nsmelijk ook zoeken om te zoeken, en daar is TS imo mee bezig.

Natuurlijk heeft hij recht op een eigen leven, maar vervolgens liegen over dat eigen leven is niet goed.

Wat ik uit jou antwoorden haal is dat jij een hele fijne relatie hebt, en mocht je eens een keer aan je partner vragen: goh waren jullie nu nummers aan het uitwisselen, dat hij/zij dan ook eerlijk zegt dat het geval is.
Met andere woorden, jij kan je partner vertrouwen en heeft (hoogstwaarschijnlijk) dat vertrouwen niet eerder verspeelt door te liegen over iets.

Dat is natuurlijk hoe je een relatie wil hebben, maar dat werkt alleen met wederzijds vertrouwen, en dat is nu helaas verdwenen (en terecht denk ik) omdat hij gelogen heeft.

Hij begon al gelijk na de eerste vraag te liegen, daar heeft hij dus nog helemaal geen reden gehad om te liegen. Al vind ik dat er nooit een excuus is voor liegen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:38

Leer loslaten :) Het is al doodzonde dat jij geïrriteerd op een feestje bent wegens een eerder akkefietje. Is voor jezelf niet leuk en ook niet voor de mensen om je heen. Ook nu is het handig als je zou kunnen/leren loslaten. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:40

Monster_tos schreef:
Palmera schreef:
En nog 1 punt: waarom is het gerechtvaardigd dat TS moet weten met wie hij appt, nummers uitwisseld en wie hij waar ziet? Die jonfen heeft ook rechten op een eigen leven.

Sorry, maar ik heb echt wat beters te doen dan me met zoiets bezig te houden. En als ik een partner zou treffen die al mijn stappen en apjes wil weten zou ik herl nerveus van zo'n detective worden. Je kunt nsmelijk ook zoeken om te zoeken, en daar is TS imo mee bezig.

Natuurlijk heeft hij recht op een eigen leven, maar vervolgens liegen over dat eigen leven is niet goed.

Wat ik uit jou antwoorden haal is dat jij een hele fijne relatie hebt, en mocht je eens een keer aan je partner vragen: goh waren jullie nu nummers aan het uitwisselen, dat hij/zij dan ook eerlijk zegt dat het geval is.
Met andere woorden, jij kan je partner vertrouwen en heeft (hoogstwaarschijnlijk) dat vertrouwen niet eerder verspeelt door te liegen over iets.

Dat is natuurlijk hoe je een relatie wil hebben, maar dat werkt alleen met wederzijds vertrouwen, en dat is nu helaas verdwenen (en terecht denk ik) omdat hij gelogen heeft.

Hij begon al gelijk na de eerste vraag te liegen, daar heeft hij dus nog helemaal geen reden gehad om te liegen. Al vind ik dat er nooit een excuus is voor liegen.

Maar ze was al geïritteerd door een eerder akkefietje, denk dat dan de kans wel groot is dat het niet op een "gewone" toon is gevraagd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:43

Monster_tos schreef:
Palmera schreef:

Ik heb één ding geleerd in het leven, een aantal jaar geleden: met jaloezie en wantrouwen jaag je mensen weg.
En ja, ik ben ook echt wel eens onzeker, óók in mijn relatie. Maar dan beticht ik mijn partner nergens van. Dan ga ík met de billen bloot. En doorgaans kunnen we dan een fijn gesprek hebben. Mijn onzekerheid is namelijk niet zijn schuld. ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:44

Palmera schreef:
Leer loslaten :) Het is al doodzonde dat jij geïrriteerd op een feestje bent wegens een eerder akkefietje. Is voor jezelf niet leuk en ook niet voor de mensen om je heen. Ook nu is het handig als je zou kunnen/leren loslaten. :)

Tja, maar liegen vind ik not done in een relatie terwijl je kunnen uiten een must is.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:45

chanel1985 schreef:
K vraag me altijd af of het echt om het liegen gaat of het is omdat hij contact heeft met iemand waar jij dat liever niet van hebt.

Als hij nu niet gelogen had, zou je daar dan geen topic over geopend hebben?

Ok, hij heeft gelogen, maar hoe heb je het hem gevraagd, op welke toon? Als ik weet dat er telkens ruzie van komt, zou ik dat misschien ook doen.

Je bent niet elkaars bezit, mijn vriend mag bellen of smsen of telefoons uitwisselen met wie hij wilt, ik heb dat vertrouwen.

Nee als hij contact met haar had gehad dit niet verwijderd had en er gewoon open en eerlijk over was geweest hadden we er nooit ruzie over gekregen en had ik ook dit topic niet geopend. Ben ik zeker van.
En zoals meerdere vragen hoe ik het dan gevraagd heb. tja ik was dus inderdaad al geïrriteerd over het hele gebeuren dus nee ik heb het niet op mijn allerliefste toon gevraagd maar dat moet nog geen reden tot liegen geven vind ik .

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:46

Maar dat is dan toch geen excuus om te liegen? Ik snap dat het voor de jongen dan makkelijker is om even snel nee te zeggen, omdat hij er geen zin in heeft, maar in een relatie lieg je gewoon niet vind ik. Kwestie van respectvol met elkaar om gaan, ook al 'vergeet' de andere dat even door bijvoorbeeld een vraag op een verkeerde manier te stellen.

Palmera ik denk dat jou relatie echt top is, en een streven voor velen! Maar om hier te komen werkt het niet om te gaan liegen. Was dit voor jou mogelijk geweest als je partner verschillende keren tegen je gelogen had? (is een oprechte vraag, zonder toontjes, blijft Bokt :))

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:46

Jullie zijn nog niet getrouwd of samenwonend,dus in feite is jullie relatie nog op proef.Ik zou gewoon leuke dingen samen gaan doen en niet klagen of zeuren,want dan is het niet meer gezellig en komt het einde snel.Bouw gewoon samen iets fijns op en mochten jullie toch niet bij elkaar passen,wees dan blij dat het eruit komt voordat er serieuze stappen gezet zijn.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:49

Beste ts, ik heb niet alles gelezen maar wel een deel en mijn inziens kunnen wij vrouwen haarfijn aanvoelen als iets niet lekker zit. En ik denk dat deze "sixth sense"er misschien voor zorgt dat je wantrouwig bent. Misschien niet eens naar hem maar wel naar haar en het feit is dat hij het contact met haar niet heeft afgekapt terwijl jij het gevoel hebt dat zij iets van hem wilt. Is dit de eerste keer dat je dit ervaart of is dit al vaker gebeurd?

Het gaat nu averechts werken alles te gaan controleren en dingen te forceren. Zoals ook al eerder aangegeven.

Ik denk dat ik een goed gesprek zou aangaan met hem waarin je jezelf uitspreekt over je eigen gevoelens en gedachtes. En ergens mag hij blij zijn dat jij dit zo ervaart. Je bent gewoon bang hem kwijt te raken. En als hij jou zo belangrijk vind als hij je zou moeten vinden zou het geen probleem moeten zijn. Dan zet hij het contact maar op een lager pitje of hij verbreekt het helemaal, als hij net zoveel om jou geeft als jij om hem moet dit geen probleem zijn lijkt me zo.
Laatst bijgewerkt door gekoppaard op 11-08-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:50

Palmera schreef:

Kun jij mij een middeltje voorschrijven om te leren loslaten? :+ Want hoe moet je nou leren loslaten? Ik zou het graag willen maar het lukt me gewoon totaal niet. En daarnaast vind ik niet dat je in een relatie maar alles goed moet vinden toch? Als je altijd alles maar loslaat dan is er ook geen duidelijke grens.

[/quote]
Ik heb één ding geleerd in het leven, een aantal jaar geleden: met jaloezie en wantrouwen jaag je mensen weg.
En ja, ik ben ook echt wel eens onzeker, óók in mijn relatie. Maar dan beticht ik mijn partner nergens van. Dan ga ík met de billen bloot. En doorgaans kunnen we dan een fijn gesprek hebben. Mijn onzekerheid is namelijk niet zijn schuld. ;)[/quote]
Maar mijn onzekerheid is dus wel zijn schuld.. Als hij er niet over gelogen had was ik er ook nooit zo onzeker over geworden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:53

Monster_tos schreef:
Palmera ik denk dat jou relatie echt top is, en een streven voor velen! Maar om hier te komen werkt het niet om te gaan liegen. Was dit voor jou mogelijk geweest als je partner verschillende keren tegen je gelogen had? (is een oprechte vraag, zonder toontjes, blijft Bokt :))

Wij beiden hebben heel lang om elkaar heen gedraaid. Aan-uit-aan-uit-etc. Er zijn ook andere partners in het spel geweest. Wij hebben vaak genoeg tegen elkaar gelogen. In die periode konden we denk ik allebei niet anders.
We hebben een ruim jaar geleden alle kaarten op tafel gegooid en heel lang en veel gepraat. We heb en besloten voor elkaar te gaan en het verleden te laten rusten.
Dat is wat we nu doen en we vertrouwen elkaar. :)
anjali schreef:
Jullie zijn nog niet getrouwd of samenwonend,dus in feite is jullie relatie nog op proef.Ik zou gewoon leuke dingen samen gaan doen en niet klagen of zeuren,want dan is het niet meer gezellig en komt het einde snel.Bouw gewoon samen iets fijns op en mochten jullie toch niet bij elkaar passen,wees dan blij dat het eruit komt voordat er serieuze stappen gezet zijn.

En zo is het :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:54

gekoppaard schreef:
Beste ts, ik heb niet alles gelezen maar wel een deel en mijn inziens kunnen wij vrouwen haarfijn aanvoelen als iets niet lekker zit. En ik denk dat deze "sixth sense"er misschien voor zorgt dat je wantrouwig bent. Misschien niet eens naar hem maar wel naar haar en het feit is dat hij het contact met haar niet heeft afgekapt terwijl jij het gevoel hebt dat zij iets van hem wilt. Is dit de eerste keer dat je dit ervaart of is dit al vaker gebeurd?

Het gaat nu averechts werken alles te gaan controleren en dingen te forceren. Zoals ook al eerder aangegeven.

Ik denk dat ik een goed gesprek zou aangaan met hem waarin je jezelf uitspreekt over je eigen gevoelens en gedachtes. En ergens mag hij blij zijn dat jij dit zo ervaart. Je bent gewoon bang hem kwijt te raken. En als hij jou zo belangrijk vind als hij je zou moeten vinden zou het geen probleem moeten zijn. Dan zet hij het contact maar op een lager pitje of hij verbreekt het helemaal, als hij net zoveel om jou geeft als jij om hem moet dit geen probleem zijn lijkt me zo.

Klopt helemaal. Dit is de eerste (en hoop laatste) keer dat zoiets gebeurt is. Ja we hebben al vaker ruzie gehad over vanalles maar dit is uitgesproken en nu geen punt meer. Maar dat was dan iets tussen ons 2 en had een ander niks mee te maken. Dat is het ook ik ben inderdaad gewoon bang hem kwijt te raken.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:55

Palmera schreef:
Monster_tos schreef:

Wij beiden hebben heel lang om elkaar heen gedraaid. Aan-uit-aan-uit-etc. Er zijn ook andere partners in het spel geweest. Wij hebben vaak genoeg tegen elkaar gelogen. In die periode konden we denk ik allebei niet anders.
We hebben een ruim jaar geleden alle kaarten op tafel gegooid en heel lang en veel gepraat. We heb en besloten voor elkaar te gaan en het verleden te laten rusten.
Dat is wat we nu doen en we vertrouwen elkaar. :)
anjali schreef:

En zo is het :)

toch denk ik dat er altijd een andere uitweg is dan liegen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:56

lelberse schreef:
Maar mijn onzekerheid is dus wel zijn schuld.. Als hij er niet over gelogen had was ik er ook nooit zo onzeker over geworden.
Je kruipt nu wel heel erg in de slachtofferrol. Geloof me, als ik mijn best ga doen kan ik ook wel iedere keer als ik me onzeker voel een dader vinden. Maar dat zou niet fair zijn. :n

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:58

Dan ga het gesprek aan met hem, zonder verwijten, maar zoals Palmera al schreef, ga zelf met de billen bloot en laat hem weten hoe je je voelt. Ik denk dat dit je zeker zal helpen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:02

Maar jullie zijn dus wel in gesprek geweest Palerma, ik denk dat TS (en haar relatie) dit nu toch echt wel nodig hebben. Daarna zou je dan verder kunnen zoals jullie nu verder zijn gegaan.

En onzekerworden omdat je geliefde tegen je liegt vindt ik vrij logisch, zou dat geen slachtoffer rol kunnen noemen.

Edit:
Fijn trouwens hoe vriendelijk iedereen blijft reageren terwijl de meningen toch erg verschillend zijn! Zie je niet vaak op Bokt :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:07

:(:) @lelberse: als jij niet tegen gelieg en gedraai kunt dan moet je daarop selecteren bij de keuze van een partner.Je hebt er trouwens groot gelijk in hoor,maar veel mensen willen doen waar ze zin in hebben en als ze er dan op aangesproken worden gaan ze liegen en ontkennen.Niet de juiste basis voor een relatie nee. Als ik jou was zou ik er iets ontspannener in gaan staan en zelf ook gewoon andere vriedschappen hebben.Dan ervaar je zelf dat er meestal niets aan de hand is.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 17:40

anjali schreef:
:(:) @lelberse: als jij niet tegen gelieg en gedraai kunt dan moet je daarop selecteren bij de keuze van een partner.Je hebt er trouwens groot gelijk in hoor,maar veel mensen willen doen waar ze zin in hebben en als ze er dan op aangesproken worden gaan ze liegen en ontkennen.Niet de juiste basis voor een relatie nee. Als ik jou was zou ik er iets ontspannener in gaan staan en zelf ook gewoon andere vriedschappen hebben.Dan ervaar je zelf dat er meestal niets aan de hand is.

Tja dat weet je natuurlijk niet van te voren. Ik hoop dat als we het uitgepraat hebben vanavond dat ik er dan ook gewoon een ontspannen gevoel bij kan hebben. Wat bedoel je precies met andere vriendschappen ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:41

TS ik zou nog één keer het er met hem over hebben, en hem geen verwijten maken maar het meer bij jezelf leggen. Dat het je wat onzeker maakt.
Maar daarna moet het ook klaar zijn, geef hem een kans. Probeer te genieten van jullie tijd samen, leuke dingen doen, samen lachen en op ontdekking gaan.

Want hoe meer jij aan hem trekt, geïrriteerd bent of wéér dat ene akkefietje oprakelt, hoe meer je hem juist van je af duwt.

Jij wilt hem niet kwijt. Maar als dat wel gebeurd? Wat dan? Dat houd je niet tegen, als hij wilt gaan dan gaat hij. Ook al leg je hem vast aan een ketting, misschien juíst dan gaat hij.
Heb jezelf daarom lief, en waardeer jezelf. Je moet niet totaal van hem afhankelijk zijn om gelukkig te worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:44

Ts, zeg heel concreet wat je van hem wilt om het voor jou beter te maken. Dat gesprek tonen zal idd niet gaan, dus met de realiteit zoals ze is: wat wil je van hem? Heel concreet? Benoem dat, geef hem de kans om dat te doen en laat het dan los. Maak hem niet eindeloos verwijten.

En als hij dan dat doet, moet je het ook laten gaan en het hem niet eeuwig blijven kwalijk nemen en erop terugkomen, tenzij het liegen natuurlijk nog eens voorkomt.
Je kan erover blijven doorgaan, maar dat helpt niemand vooruit.

Liegen is niet ok, zeker niet, maar ik kan ook ergens wel volgen waarom hij dat gedaan heeft.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 17:46

laetitia schreef:
TS ik zou nog één keer het er met hem over hebben, en hem geen verwijten maken maar het meer bij jezelf leggen. Dat het je wat onzeker maakt.
Maar daarna moet het ook klaar zijn, geef hem een kans. Probeer te genieten van jullie tijd samen, leuke dingen doen, samen lachen en op ontdekking gaan.

Want hoe meer jij aan hem trekt, geïrriteerd bent of wéér dat ene akkefietje oprakelt, hoe meer je hem juist van je af duwt.

Jij wilt hem niet kwijt. Maar als dat wel gebeurd? Wat dan? Dat houd je niet tegen, als hij wilt gaan dan gaat hij. Ook al leg je hem vast aan een ketting, misschien juíst dan gaat hij.
Heb jezelf daarom lief, en waardeer jezelf. Je moet niet totaal van hem afhankelijk zijn om gelukkig te worden.

Bedankt voor deze reactie! Echt de totale waarheid en het raakt me erg. _/-\o_

anjali

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:06

@lelberse: Met andere vriendschappen bedoel ik gewoon ook met andere mensen leuk omgaan, Platonisch hoor, er zijn toch zat andere mensen op de wereld waar je mee kunt praten of iets gezelligs doen.Zonder bijbedoelingen.Dan krijg je het zelf te druk om je vriend in de gaten te houden.En dan gaat hij zelf wel weer zijnbest voor je doen om je niet kwijt te raken,omdat hij dan ziet dat je goed in de markt ligt en wel een gezelliger iemand dan hem kunt krijgen!

Willl65

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:24

Ts lekker doen waar jij je goed bij voelt. Het feit daar er vrouwen zijn die jou aangeven dat dit niet oké is zijn de vrouwen die allemaal niet hebben geluisterd naar hun intuïtie en het uiteindelijk op de harde manier zij het maanden later alsnog hebben onder ogen moeten zien. Jij hebt hier je eigen pad in te lopen die ook jou wijzer en sterker zal maken.

Ik hoop dat jullie eruit komen samen .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:25

Wijze woorden van Laetitia!
Op de leeftijd van de TS kunnen meiden ook wel erg zeiken en zeuren en ruziemaken om het ruziemaken (ik zeg niet dat de TS zo is overigens). Maar…een avond weg chagrijnig gaan zitten doen omdat de avond ervoor iets gebeurde wat je niet leuk vond is niet echt volwassen te noemen.