) te trouwen.Mocht mijn vriend redeneren zoals jouw vriend dan kon hij mijn billetjes kussen en kreeg het kind mijn achternaam.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
onbarefeet schreef:Anne_GTI schreef:Ik wilde niet dezelfde achternaam als mijn schoonmoeder... kinderen hebben ook mijn achternaam. De achternaam van mijn man is een scheldwoord in het engels en wordt standaard verkeerd geschreven. Zijn idee om ze mijn achternaam te geven maar daar wilde ik zelf ook op aansturen
Nu ben ik wel heel benieuwd wat die achternaam is
Sannens schreef:Mijn ouders zijn beide gescheiden

Medie schreef:Persoonlijk ben ik wat ouderwets en wil ik dat onze kinderen zijn achternaam krijgen.. Vind ik gewoon gaaf, moeders hebben ook het kado'tje dat ze het kindje 9 maanden mogen dragen en de vader de achternaam.. Je mag tegenwoordig ook beide achternamen aan je kind geven. Dus de jouwe en de zijne! Het is maar net wat je wilt. Ik wil mijn vent dat niet ontnemen.. ik zou daar juist trots op zijn.![]()
En ja ik wil ook trouwen.. en nee ik neem niet perse zijn achternaam aan..

lieveli schreef:Eerst dragen en dan zien of je het zo'n cadeautje vindt. Het lijkt mij persoonlijk ook fantastisch hoor, maar ik romantiseer het lekker.
Bovendien zijn er ook genoeg mensen die kinderen helemaal niet zo'n cadeautje vinden 
Wendy schreef:Sannens schreef:Mijn ouders zijn beide gescheiden
Dat is op zich wel praktisch![]()
Maar waar ik me wel over verbaas zijn de mensen die stellen dat het logisch is dat de kinderen de naam van de moeder krijgen, als de ouders niet getrouwd zijn. In mijn omgeving is dat standaard de naam van de vader namelijk
door de eeuwen heen.
want dan is wettelijk alles geregeld.Medie schreef:Persoonlijk ben ik wat ouderwets en wil ik dat onze kinderen zijn achternaam krijgen.. Vind ik gewoon gaaf, Voor mezelf heb ik hopelijk straks ook het 'kado'tje' dat ik het kindje 9 maanden mag dragen en de vader de achternaam.. Je mag tegenwoordig ook beide achternamen aan je kind geven. Dus de jouwe en de zijne! Het is maar net wat je wilt. Ik wil mijn vent dat niet ontnemen.. ik ben daar juist trots op .![]()
En ja ik wil ook trouwen.. en nee ik neem niet perse zijn achternaam aan..
weer iets geleerd