Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ik maak het niet negatief.. Ik werd aangevallen om iets wat ik al helemaal niet zei en ik hoop dat dat inmiddels rechts gezet is.En dan krijg je idd een sfeer die niet erg prettig overkomt. Ik gaf enkel aan dat ik zulke lijstjes niet prettig vind overkomen, omdat het gewoon niet meer spontaan is. Dat staat niet gelijk aan je hoeft geen rekening te houden met de kraamvrouw en je walst er maar overheen. Met gezond verstand kom je echt een heel eind.
9 vd 10 keer gaat het goed, met die ene die het niet snapt gaat het ook niet goed komen met een dergelijk lijstje.
lieveli schreef:Ik denk dat het voor moeders in spé vooral belangrijk is om met de partner af te stemmen wat het plan is. En in afwezigheid van partner, een moeder of vriendin. Iemand die jou even helpt als je zelf niet weerbaar bent.
Die na een uurtje zegt 'OKE DOEI BEZOEK'. Ik noem maar wat. En in geboortekaartjes staat toch vaak 'wil je vingertjes en teentjes tellen, vergeet dan niet even te bellen' en 'Sammie en baby Hugo rusten van 12.00 tot 14.00'. Dan weet eventueel kraambezoek ook wanneer ze kunnen bellen.
Gillbo schreef:Maar wat si dan het probleem? Het zijn tips,zoals al héél vaak benoemd is en in de titel en op staat.
Heb je iets tegen tips? Het is een praktische aanwijzing, meer niet.
Doe er mee wat je wil. Ik snap niet hoe je dat niet prettig kan vinden aangezien tips je aanspreken of niet en that's it
Wendy schreef:Gillbo schreef:Maar wat si dan het probleem? Het zijn tips,zoals al héél vaak benoemd is en in de titel en op staat.
Heb je iets tegen tips? Het is een praktische aanwijzing, meer niet.
Doe er mee wat je wil. Ik snap niet hoe je dat niet prettig kan vinden aangezien tips je aanspreken of niet en that's it
Omdat die tips lang niet voor alle gevallen opgaan, daarom niet.
Genoeg mensen die dat ook al aangegeven hebben in dit topic.
Ik ken er ook een aantal die helemaal niet blij zouden zijn met een pan soep waar ze niet om gevraagd hebben. Bijvoorbeeld.
Sammie schreef:Oh die geiten zullen er tussen zitten, maar Sammie is niet gek. Want dat zou maar 1 keer gebeuren en dat gaan alle telefoons uit (vooropgesteld dat Sammie zich zo lamlendig zou voelen als dat hier gemeld wordt en er dus echt ook geen behoefte is aan een of ander telefoontje) en partner kan dat telefoontje ook afhandelen natuurlijk
.
chanel1985 schreef:Het idee achter tips is, dat men de tips er uit neemt die haalbaar zijn of geapprecieerd zullen worden.
Esplendido schreef:Dat je bepaalde dingen niet mag eten als je borstvoeding geeft is een fabel. In principe mag je gewoon alles eten en drinken (behalve alcohol en drugs natuurlijk) zonder dat het kwaad kan voor de baby. Alleen als je na verloop van tijd merkt dat je kindje altijd reageert met buikpijn als jij een bepaald iets hebt gegeten kun je dat beter vermijden. Maar rauw vlees, vis, rauwmelkse kazen, pittig gekruid eten, dat alles mag in principe gewoonMaakt het koken voor een kraamvrouw een stuk makkelijker. Er zijn er veel die snakken naar een lekkere carpacciosalade, een broodje filet americain of juist een lekkere sappige biefstuk die niet zo doorbakken is dat het net een schoenzool is.
Liselot schreef:Hier hebben alleen mijn ouders en broer de kleine vastgehouden. Rest van het kraambezoek niet, tis geen doorgeefpop
Magrathea schreef:Esplendido schreef:Alcohol kan idd, met die waarschuwing dat het promillage wat in jouw bloed zit ook het promillage is wat in de melk zit. En of je dat als kraamvrouw moet willen is natuurlijk een tweede.
Nou dat is dus niet waar. Zal eens kijken of ik het kan terugvinden