Last van muggen; wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:33

[quote="Bravura"]Sassefras, 80% Deet? In NL mag tot 50% en dat is niet voor niets helaas.... Ik heb met Deet mijn nagellak kunnen verwijderen. Werkte net zo goed als remover. Het brand in in wondjes en schijnt soms zelfs plastic te laten smelten....Het is bocht waarmee je zelf een flinke allergische reactie van zou kunnen oplopen met 80%.

ach in nederland mag van alles niet, dit is in Australië en heel Azië gewoon te koop, als je kiezen moet tussen malaria of de bijwerkingen die volgens jou in dit goedje zitten kies ik toch voor de eerste optie

verootjoo

Re: Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:35

Maar we hebben hier geen malaria muggen :=

En het is niet bewezen dat 80% beter helpt dan 50% ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:37

doe een rondje thaise jungle en probeer het,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:41

Esther_ schreef:
Gisteren was er een bioloog op de radio. Alle middeltjes, als deet, vitamine, zo'n ding in stopcontact trekken muggen zich niets van aan. Hij zei bij de bron aanpakken. Geen stilstaand water in de tuin en niet bij de buren, dus ook niet in schoteltjes, kleine potjes etc. Horren in de raam en een klamboe boven het bed zijn het meest effectief.

Gisteren dus de regenton leeg gemaakt, daar zaten super veel muggen in en dus bij behorende larven. Ben benieuwd of ik nu beter buiten kan zitten.

Mijn muggenstekker werkt anders echt als een tierelier. Mijn (in NL verboden) Duitse stekker was een poosje terug leeg en daar kwam ik achter doordat ik weer werd opgevreten door de muggen. Een nieuwe vulling erin gedaan en de ellende was meteen weer voorbij. En in de kamers waar mijn stekker niet is, zitten wel veel muggen. Maar ik kan me indenken dat die stekkers die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn inderdaad niet erg veel doen.

Maar voorkomen lijkt me ook beter dan genezen. Ik ga ook de regenton eens leeggooien. Of ik mijn buurman kan overtuigen zijn poel te legen betwijfel ik....

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:03

Wendy schreef:
Vroeger had ik ook een klamboe, maar daar had ik altijd ruzie mee, ik raakte er altijd mee in de knoop en trok er dan gaten in.
Ook ben ik bang dat het gewoon niet gaat werken met mijn blinde oogjes (omdat ik heel slecht zie doe ik alles op de tast als ik 's nachts een keer naar de wc moet.

Dus ik lees even mee voor andere oplossingen. Maar de beste is denk ik nog het dempen van het vijvertje voor het huis...

Heb je een 1-persoonsbed? Want dan is wellicht zo'n bedtent een idee. Die heeft een rits en hangt niet. Je kunt goed voelen waar de ritsen zitten, doordat er flinke grove touwtjes aan zitten.

Ik wilde echt dat ze die ook in 2-persoons hadden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 13:07

Dat DEET is echt raar spul joh. Het werkt zeker, daar niet van, maar het stinkt enorm en het bijt inderdaad plekken uit. Op mijn geverfde muren zie ik nog steeds spuitplekken van een week geleden en ook op de randen van mijn bed, etc.. oeps :')

Wat wel apart is is dat ik het wel gewoon op mijn huid gesmeerd heb zonder problemen. Alleen op mijn voeten brandde het een beetje, maar voor de rest niet.

Mijn mobielhoesje heeft er ook onder te lijden gehad.. de kleur is gedeeltelijk eruit weggetrokken door de spray.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:04

Bij ikea hebben ze klamboe's met extra grote ring bovenaan, past prima boven 2 persoons bed. Die flap heb ik met baby veiligheidsspelden vastgemaakt en hangt aan mn voeteneind. Kruip er zelf gewoon onderdoor en laat hem overdag vooral dichthangen op mn bed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:02

Wendy schreef:
Vroeger had ik ook een klamboe, maar daar had ik altijd ruzie mee, ik raakte er altijd mee in de knoop en trok er dan gaten in.
Ook ben ik bang dat het gewoon niet gaat werken met mijn blinde oogjes (omdat ik heel slecht zie doe ik alles op de tast als ik 's nachts een keer naar de wc moet.

Dus ik lees even mee voor andere oplossingen. Maar de beste is denk ik nog het dempen van het vijvertje voor het huis...

Ik zie ook geen moer, maar heb gewoon mn bril naast mn kussen liggen.

En in de knoop? Ze hebben gewoon een uitgang (die van mij zelfs 2)

Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:03

Hier ook enorme last van muggen ! Mijn broertje zit er echt helemaal onder :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:58

Amaris schreef:
Ik zie ook geen moer, maar heb gewoon mn bril naast mn kussen liggen.

En in de knoop? Ze hebben gewoon een uitgang (die van mij zelfs 2)

Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen.

Een bril heb ik niks aan :D
Ik doe dus alles op de tast 's nachts en dat werkt niet met een klamboe.
Bedtent is geen optie, want 2-persoonsbed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:09

Dan zit er maar 1 ding op: krabben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:26

Ik meld me. Elke avond hoor ik na 2 min dat rotte gezoem. Heb gelezen dat een ventilator helpt en dat werkt dus echt!

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:39

Ik kan ook echt niet tegen die krengen, de jeuk, het gezoem... verschrikkelijk. Maar met die warme dagen en een kamer op zolder moet het raam wel open. De enige optie die ik echt fijn vind is een goed hor voor het raam en dan alles wat al op de kamer zit uitmoorden }:)