Vreemdgegaan, tweede kans, nu relatie verbroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:55

Dat dromen wordt vanzelf minder.. Het is een manier van verwerken. Vaak mis je de relatie, het gevoel, aandacht en vaak niet eens de persoon zelf.

Eerst lekker richten op jezelf weten wat je wil, gelukkig zijn met jezelf en dan kom je vanzelf wel een hele leuke vent tegen :D Ik had ook een ex die vreemd ging, woonden 5 jaar samen. Die heb ik zonder pardon uit huis geflikkerd nadat ie ook nog eens het halve huis kort en klein sloeg toen ik hem ermee confronteerde. Dat heeft me echt wel even een half jaar gekost om weer normaal te kunnen slapen. (had ook wel met de enorme uitbarsting van hem te maken waardoor ik ongelooflijk bang was geweest) En nu ben ik weer de oude bijna 2 jaar later, woon samen met de meest leuke vent die ik me maar kan wensen. Hij is eerlijk en twijfel geen moment aan of ie wel of niet zou vreemdgaan.

NoorW

Re: Vreemdgegaan, tweede kans, nu relatie verbroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:03

Als ik dit soort verhalen lees dan voel ik me er altijd zo naar bij. Liefde is zoiets moois, maar het doet ook zo'n pijn als er iets misgaat. Heel knap hoe je hier zo mee omgaat TS (en alle anderen met verhalen in dit topic)!

Ik heb zelf nu 9 maanden een relatie, de eerste keer dat ik écht verliefd ben en hij gelukkig ook op mij. We zijn echt enorm gek op elkaar en ik kan me ook een complete toekomst met hem voorstellen (en hij met mij), maar het voelt ook zo eng en vooral naïef om dat te roepen als je nog maar negen maanden samen bent en zo jong bent. We hebben zo nu en dan, natuurlijk niet echt serieus, al gesprekken over trouwen, een huis etc en hoe dat er dan uit zou moeten zien volgens ons :o Maar goed, ik zie wel hoe het allemaal loopt. Voorlopig zijn we heel blij met elkaar en dat is fijn.

Je zei dat je je nu realiseerde dat jullie toekomstbeeld toch niet per se hetzelfde was, mag ik vragen waar dat verschil hem dan in zat?

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:41

NoorW schreef:
Als ik dit soort verhalen lees dan voel ik me er altijd zo naar bij. Liefde is zoiets moois, maar het doet ook zo'n pijn als er iets misgaat. Heel knap hoe je hier zo mee omgaat TS (en alle anderen met verhalen in dit topic)!

Ik heb zelf nu 9 maanden een relatie, de eerste keer dat ik écht verliefd ben en hij gelukkig ook op mij. We zijn echt enorm gek op elkaar en ik kan me ook een complete toekomst met hem voorstellen (en hij met mij), maar het voelt ook zo eng en vooral naïef om dat te roepen als je nog maar negen maanden samen bent en zo jong bent. We hebben zo nu en dan, natuurlijk niet echt serieus, al gesprekken over trouwen, een huis etc en hoe dat er dan uit zou moeten zien volgens ons :o Maar goed, ik zie wel hoe het allemaal loopt. Voorlopig zijn we heel blij met elkaar en dat is fijn.

Je zei dat je je nu realiseerde dat jullie toekomstbeeld toch niet per se hetzelfde was, mag ik vragen waar dat verschil hem dan in zat?

Weetje, je kan nooit weten of je voor altijd bij elkaar blijft. Maar je moet er wel proberen in te geloven, anders heeft geen enkele relatie zin (tenminste als je doel is om bij elkaar te blijven :p)

Natuurlijk mag je dat vragen! Nou, hij wil heel graag later weg uit Nederland, naar Amerika ofzo, verhuizen. Hij heeft niet het idee dat hij ooit kinderen wil en hij is helemaal geen 'familieman'. En eigenlijk ben ik dat wel, als ik m'n toekomst fantaseer denk ik aan mijn kinderen die naar hun oma op bezoek gaan en dat soort dingen. Ik ben ook voor avontuur, maar meer huis boompje beestje dan hem. En dat is nu nog niet zo aan de orde, maar het beangstigd wel als je dat weet van elkaar en bedenkt wie er dan uiteindelijk dingen op moet offeren voor de ander.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:45

MarjanB schreef:
Dat dromen wordt vanzelf minder.. Het is een manier van verwerken. Vaak mis je de relatie, het gevoel, aandacht en vaak niet eens de persoon zelf.

Eerst lekker richten op jezelf weten wat je wil, gelukkig zijn met jezelf en dan kom je vanzelf wel een hele leuke vent tegen :D Ik had ook een ex die vreemd ging, woonden 5 jaar samen. Die heb ik zonder pardon uit huis geflikkerd nadat ie ook nog eens het halve huis kort en klein sloeg toen ik hem ermee confronteerde. Dat heeft me echt wel even een half jaar gekost om weer normaal te kunnen slapen. (had ook wel met de enorme uitbarsting van hem te maken waardoor ik ongelooflijk bang was geweest) En nu ben ik weer de oude bijna 2 jaar later, woon samen met de meest leuke vent die ik me maar kan wensen. Hij is eerlijk en twijfel geen moment aan of ie wel of niet zou vreemdgaan.

Dankjewel, als ik dit soort verhalen lees dan geeft me dat weer zoveel kracht! :j

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:51

TS: Wat heb je je verhaal mooi verwoord. Knap dat je hierover een topic durft te openen.
Over een tijdje zul je denken wat ben ik blij dat het uit is gegaan, geen enkele vrouw verdient een vreemdgaande partner. In een goede relatie heb je respect voor elkaar en wat mij betreft hoort zelfs
zoenen al bij vreemdgaan.
Neem komende periode lekker de tijd en ga ontdekken wat je zelf leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:14

Niemand kan voor een ander bepalen wat vreemd gaan is. De ene mens voelt zich gelukkig in een open relatie, de andere heeft nood aan exclusiviteit. Een relatie lukt alleen als je daarin op dezelfde golflengte zit. Ik denk wel dat een relatie een slippertje kan overleven, maar niet alle relaties kunnen dat aan. En dat heeft niets met een gebrek aan liefde te maken, maar wel met wat de aanzet tot het slippertje gaf.

10 jaar geleden voelde mijn relatie absoluut niet goed aan en toen vond ik plots in de broekzak van mijn vriend (broek zat in de was en dan check ik de zakken altijd voor ze het machien in gaan) een briefje waarop hij voor zichzelf de voor- en nadelen van een relatie met een vrouw die kinderen heeft had opgeschreven. Nu moet je weten dat wij bewust kinderloos zijn. Tuurlijk wekt dat argwaan en toen ik een paar dagen later op zijn Netlog privé berichten las die serieus kwetsend waren voor mij, is de bom gebarsten. En ja, dit voelde voor mij aan als bedrog, ook al is er nooit fysiek contact geweest. Maar nadat de woede gezakt was, hebben we een gesprek gehad. Mijn vriend is vrij streng opgevoed en hij heeft nooit de kans gehad om vriendinnetjes te hebben. Ik ben zijn 2de relatie en op dat moment zat hij ongelooflijk met zichzelf in de knoop. Hij zat toen op een punt waarbij hij zich afvroeg of dit nu echt hetgene was dat hij in zijn leven wou. Ik heb hem destijds de keuze gegeven:1. We blijven samen en dan ga je volledig voor ons 2. Je zoekt uit wat je wil zonder mij, maar dan is er ook geen weg terug. Ik heb hem ook echt duidelijk gemaakt dat ik hem vrij wilde laten als hij dat wenste, aan hem de keuze. Toen die tijd voelde ik me ook bedrogen en ik heb toch wel een hele tijd nodig gehad om tot rust te komen. Mijn vriend vindt nu van zichzelf dat hij zich stom gedragen heeft, hij snapt ook dat mijn vertrouwen een deuk gekregen heeft. Maar uiteindelijk heb ik alles een plaatsje kunnen geven en nu zijn we bijna 15 jaar samen. Al geef ik eerlijk toe dat mijn relatie een intieme kus ook niet had overleefd hoor.

In ieder geval: sterkte TS
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-16 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:17

Brainless schreef:
moonfish13 schreef:
Ik zeg eerlijk dat de insteek van veel mensen mij bekneld doet voelen, en dat ik niet kan begrijpen dat mensen 20 jaar huwelijk weggooit door een keer vreemdgaan.
Dan vraag ik me echt af of diegene wel zo diep in je hart zat als je dacht.

Dat geldt toch ook voor de vreemdganger?
Dat is nl degene die 20 jaar huwelijk op het spel zet door vreemd te gaan.

Nu moet je niet maar een stuk quoten, dan trek je het uit zijn verband vind ik.
En over dat dikgedrukte:
Ik heb ervaren dat ik echt van twee personen zou kunnen houden.
Niet dat ik dus twee partners heb, maar echt zoals ik zeg ik zou het kunnen.
Dus dat zegt echt niks, ik was op dat moment echt straalverliefd en zat net in een nieuwe relatie dus geen sprake van sleur, saai, whatever.
Ik ben super happy met een partner en zal er nooit meerdere hebben.
Maar ik vind niet dat je van vreemdgangers kunt zeggen dat zijn/haar partner niet diep in je hart hebben zitten.
Niet iedereen zit het zelfde in elkaar, maar ik zou geen relatie van 6 jaar weggooien om een dronken zoen, daar kan ik niet over uit.

Maar dat is dus heel persoonlijk.
Niet iedereen vind dat zo, en als je dat wel vreselijk vind is dat je recht.
Dan heb je dus niks aan dat het 'maar' een zoen is, dan voel je je dus volledig poedersuiker en heb je er geen flikker aan dat een ander dat onzin vind.
Je voelt wat je voelt.. Daar verander je niks aan.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 19:56

Omdat heel veel bokkers, maar ook mensen uit mijn omgeving en uiteindelijk ik zelf ook denk dat het beter zal zijn voor mij om al het contact te verbreken, heb ik hem net gestuurd dat ik liever geen contact meer wil. Als ik m tegenkom zeg ik natuurlijk wel gewoon hoi en hoe is het, we hebben absoluut geen ruzie ofzo, maar ik merk dat ik hem moeilijk los kan laten als ik weet dat hij of ik elkaar ieder moment een berichtje kunnen sturen ofzo.

Dus nu zal ik geen contact meer met hem hebben en me echt volledig op mijn eigen toekomst kunnen focussen.
Het voelt eigenlijk wel sterk dat ik dit hem heb gezegd, toch een teken dat ik echt alleen aan mezelf denk nu even en voor mezelf kies en niet nog half voor hem, ik weet namelijk dat hij wel nog graag contact houdt.
Ook reservesleutel teruggegeven en al dat soort zaken, echt tijd om alles af te sluiten nu. Dan voelt t ook denk ik pas als een nieuw begin, een verse start.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:26

Goed bezig TS! Je bent zelf het belangrijkste in jouw leven. Fijn dat je in jezelf gaat investeren. Hoe meer je jezelf gaat worden, hoe beter je straks kunt beslissen als er zich een nieuwe leukerd aandient.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 13:15

Daar ga ik in ieder geval m'n best voor doen.