Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:05

egnie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat de bruidegom hier van weet/vindt.

Ik begrijp dat jullie bij de vriendengroep horen en dat de gehele vriendengroep incl aanhang is uitgenodigd voor de dag en alleen jij mag s'avonds komen.

Sorry maar dat vind ik dus niet vallen onder het mom van financieel plaatje. Ik lees eruit dat de bruid gewoon even heel fijntjes laat weten dat ze jouw niet ziet zitten. Als dit een collega-relatie was geweest dan had ik niet raar gevonden, maar aangezien het om een vriendengroep gaat wel.

Ik zou ook vragen naar de redenen en met je vriend overleggen wat hij wil. Als hij graag met jouw gaat dan gewoon sávonds en anders zou ik inderdaad helemaal niet gaan. Vrijgezellenfeest lijkt mij duidelijk.

Even afwachten wat je vriend te horen krijgt en dan zou ik in de app me afmelden en zeggen dat je dus alleen maar uitgenodigd bent voor de avond en dus bedankt voor de vrijgezellendag en ze veel plezier wensen.

Sterkte

Eens, alleen zou ik niet eens vermelden waarom ik niet op het vrijgezellenfeest kom. Ik zou mij gewoon keurig afmelden zonder vermelding van reden.

Als jouw vriend zo'n goede band heeft met de bruidegom dan zou ik die twee eens met elkaar aan tafel zetten en vragen naar de reden. Daarna samen overleggen of je daarmee kan leven en hij ook en dan een beslissing nemen wie wanneer gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:07

Sommige mensen hebben hier blijkbaar een glazen bol :))

Vrijgezellenfeesten worden meestal door vrienden georganiseerd, nu zijn er wel bridezilla's die daar ook een strakke regie in hebben.. maar het zou mij niet verbazen als het op dat punt gewoon langs elkaar heen werkt.

En als ik ook zo mijn vrije mening mag geven... Laat je vriend gewoon even op bellen en neutraal aangegeven van joh.. we hebben twee verschillende kaarten gehad is dat wel helemaal goed gegaan??? En krijg je vanzelf een reactie van oh ja zus en zo of huh nee dat klopt niet... Het zou zomaar kunnen dat er gewoon ergens een foutje is gemaakt met de uitnodigingen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:10

Simbaa schreef:
Hmm ik zie een koppel altijd nog als twee individuen. Begrijp me goed, ik vind het ook niet netjes, maar dat "koppeltjes for ever samen" gedoe snap ik niet.

Ik snap dat ook niet hoor. Die reacties van "ik zou kiezen om samen niet te gaan." Uh? Ik snap dat je samen kiest waar je heen gaat op vakantie, maar dit kan ieder toch wel voor zichzelf beslissen?

Ik zou overigens ook wel gekwetst zijn hoor. Niet omdat ik een deel van de dag gescheiden van mijn lieftallige wederhelft moet doorbrengen, want daar kom ik heus wel overheen. :D Maar ik zou hierdoor wel erg gaan twijfelen aan hoe de beste vriend van mijn wederhelft over mij denkt. En me een beetje buitengesloten voelen.

Ik denk ook dat een statement terugmaken geen oplossing is. Dat soort acties leiden er maar zelden toe dat er een kwartje valt. En jouw vriend met zijn beste vriend laten praten lijkt me ook geen goede optie. Het gaat om jou tenslotte. En jouw relatie met zijn beste vriend.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om zelf eens het gesprek aan te gaan met die beste vriend en hem uitleggen dat je je er vervelend over voelt. En vragen hoe ze tot deze keuze gekomen zijn. Misschien is er inderdaad wel iets aan jou wat hem dwars zit. Iets waar jij je niet bewust van was. Dan weet je dat meteen. Of het is iets heel anders, dat kan ook. Maar daar kom je allemaal nooit achter als je zelf ook flauwe statements terugmaakt of je vriend de kastanjes uit het vuur laat halen. Gewoon zelf het heft in handen nemen en het gesprek aangaan. Niet makkelijk als je boos en teleurgesteld bent, maar wel de meest volwassen en constructieve oplossing denk ik. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:11

Normaliter wordt wel aan de bruid gevraagd wie ze op haar vrijgezellenfeest wil hebben hoor ;).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:12

Sammie schreef:

Vrijgezellenfeesten worden meestal door vrienden georganiseerd, nu zijn er wel bridezilla's die daar ook een strakke regie in hebben.. maar het zou mij niet verbazen als het op dat punt gewoon langs elkaar heen werkt.

Maar over het algemeen geeft de bruid wel zelf aan wie ze er bij wil hebben. En als er dan op mijn vrijgezellenfeest iemand bij zou zijn die ik niet had aangegeven. Zou ik dat niet echt tof vinden, ik nodig niet voor niets een bepaalde groep mensen uit....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:14

Dat verschilt gewoon per vrijgezellenfeest :) Ja die bruiden zijn er.. maar er zijn er ook voor wie het een volledige verrassing is.. Zoals het hoort.. een dergelijk feest wordt voor de fun georganiseerd door je beste vrienden.. Ook geen verplichting dus..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:15

Sammie schreef:

En als ik ook zo mijn vrije mening mag geven... Laat je vriend gewoon even op bellen en neutraal aangegeven van joh.. we hebben twee verschillende kaarten gehad is dat wel helemaal goed gegaan??? En krijg je vanzelf een reactie van oh ja zus en zo of huh nee dat klopt niet... Het zou zomaar kunnen dat er gewoon ergens een foutje is gemaakt met de uitnodigingen.....

Ik denk dat ik dat ook zou doen. Even vragen of het wel klopt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:18

Sammie schreef:
Dat verschilt gewoon per vrijgezellenfeest :) Ja die bruiden zijn er.. maar er zijn er ook voor wie het een volledige verrassing is.. Zoals het hoort.. een dergelijk feest wordt voor de fun georganiseerd door je beste vrienden.. Ook geen verplichting dus..

Wat een onzin, zoals het hoort. Alsof er regels zijn voor vrijgezellenfeesten. Ik ben nog nooit op een vrijgezellenfeest geweest waar degene die het organiseerde het niet gewoon netjes aan de bruid had gevraagd van tevoren. Je zou er maar één vergeten, ook knap banketstaaf.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:19

ik vind het ook vreemd om een stel een aparte uitnodiging te sturen, maar als het echt niet klikt tussen jou en de bruid dan kan ik best begrijpen dat ze je niet bij het intieme deel van de dag willen hebben, maar omdat je er wel bij hoort ben je toch voor savonds uitgenodigd.
of misschien wilde zij je er helemaal niet bij hebben en hebben ze zo voor de middenweg gekozen door je voor een deel uit te nodigen.

kortom, er kan vanalles of niets achter deze aparte uitnodiging zitten. ik zou gewoon zelf verhaal halen bij het bruidspaar in spe. niet je vriend dit laten doen. wie weet komt er een goed gesprek uit naar voren met het bruidspaar en leren jullie elkaar dan pas echt goed kennen. ik zou je vriend overigens zelf de keuze geven of hij de hele dag wil gaan of niet. het is zijn beste maat, kom daar niet tussen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:22

Yucca schreef:
Zo, ze durven wel de vriendschappen op het spel te zetten zeg.... Oef!

Ik zou eerst rondvragen of er in de vriendengroep meer stellen 'los' van elkaar zijn uitgenodigd. Is dit niet het geval dan zou ik mijn vriend naar het bruidspaar laten gaan met de vraag: waarom, en de mededeling: als jullie mij de hele dag uitnodigen, dan komt mijn vriendin ook mee. Het is voor jouw vriend ook bijzonder dat zijn beste vriend gaat trouwen en dat wil hij ook met jou kunnen delen.

Niet zeggen: als vriendin niet mag komen, kom ik ook niet...werk ze maar de juiste richting op: beide de hele dag. Ik zou trouwens ook naar het vrijgezellenfeest gaan, als alle dames uit de vriendengroep ook zijn uitgenodigd. Je afmelden geeft dan ook weer reden tot roddelen en dan sta je er ook weer buiten.

Dus mijn advies: laat je vriend voor jullie opkomen. Samen uit, samen thuis. Jij bent onderdeel van zijn leven, daar mag het bruidspaar ook rekening mee houden.

Heb ik al gedaan, voorzover ik heb geïnformeerd zijn wij de enige die apart zijn uitgenodigd. Ik ga er niet naar toe werken om de hele dag heen te gaan. Blijkbaar willen ze dat niet en anders wordt het er helemaal niet leuker op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:22

Ja hoor wat een onzin.. Als je weet wat een vrijgezellenfeest in houdt.. is het niet bedoeling dat de bruid(egom) zich daar uitgebreid mee gaat bemoeien. Misschien eens wat minder stellig van leer trekken.. Eerst zeg je alsof er regels zijn en vervolgens even netjes vragen aan de bruid.. stel je voor dat er een vergeet.. Alsof er regels zijn voor een vrijgezellenfeest....??? Mwah... er zijn richtlijnen en een vrijgezellenfeest is van oorsprong toch echt een verrassing (en dan voor de avond van de bruiloft). En het wordt 'spontaan' door de vrienden georganiseerd (of niet hé.. het is ook geen verplichting).. niet door de bruid(egoms) zelf. Diegenen die dat wel doen zijn imo eerder een tikkie bridezilla-achtig of kunnen slecht tegen verrassingen.. := Dus ... verschillende methodes die het imo meer aannemelijker kunnen maken dat het eea langs elkaar heen werkt ;)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-07-16 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:23

Mijn vriend belt vanavond met M en een andere vriend en dan weet ik ook meer. Voor het vrijgezellenfeest ga ik me afmelden, hoef het telefoongesprek niet af te wachten. Hoe duidelijk wil je het hebben dat ze me er niet bij wil hebben :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:26

Enerzijds snap ik het wel, anderzijds vind ik het ook een beetje krom. Over iets meer dan een jaar ga ik zelf trouwen en ons budget is wel een beetje beperkt. Onzr gasten (de hele dag) zijn familie en echt goede vrienden. 2 van mijn nichten hebben al enkele jaren een vaste relatie natuurlijk mogen die mee! Maar als mijn puber neefje een vriendinnetje heeft van een paar maanden hoeft die wat mij betreft niet mee.

Mijn 2 beste vriendinnen zijn mijn bruidsmeisjes en met diens vriend en man heb ik vrij weinig maar zullen we wel uitnodigen.

Maar t kost allemaal veel geld! Dus een persoon minder kan ik ook wel snappen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:26

meelanor schreef:
ik zou gewoon even vragen waarom je apart uitgenodigd bent. ik ben een paar maanden teruf nog alleen uitgenodigd en mijn man was savonds welkom. ik was getuige. mn man had er toch weinig aan gevonden zo'n hele dag. bij de andere getuige precies t zelfde haar partner kwam ook savonds. ik vond t zo stom niet hoor... je wil die dag delen met je beste vrienden/familie en t gezellig houden. maar t kost ook bakken met geld en soms moet je daarin keuzes maken... wellicht hadden ze je eerst even moeten inlichten hoe en wat maar nu ben je zelf aan t invullen.. en wie weet is t precies zo (nou dan zou ik mijn man ook verzoeken savonds met mij samen te gaan) maar wie weet ligt t heel anders?

even om duidelijkheid vragen :)

Bij ons is dat niet, wij zijn de enige die apart zijn uitgenodigd. Die vriendin van mij die ook in de vriendengroep zit met haar vriend, en dat zijn "gewoon" vrienden, zien elkaar enkel op verjaardagen, mogen wel de hele dag komen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:26

Vrijgezellenfeest zie ik als iets waar alleen goede vrienden meegaan, daar zou ik inderdaad niet heengaan als ik jou was.

Wat betreft de bruiloft zou ik het heel erg vreemd vinden om apart uitgenodigd te worden, dat zou in onze vrienden groepen echt niet gebeuren..

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:27

Ben benieuwd wat de reden is Lizzyy,

Mijn vriend zou 's avonds gaan met mij mocht het allemaal niet duidelijk worden.
Toch geweest op bruiloft en ook trouw aan vriendin.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:28

Maartje1990 schreef:
Enerzijds snap ik het wel, anderzijds vind ik het ook een beetje krom. Over iets meer dan een jaar ga ik zelf trouwen en ons budget is wel een beetje beperkt. Onzr gasten (de hele dag) zijn familie en echt goede vrienden. 2 van mijn nichten hebben al enkele jaren een vaste relatie natuurlijk mogen die mee! Maar als mijn puber neefje een vriendinnetje heeft van een paar maanden hoeft die wat mij betreft niet mee.

Mijn 2 beste vriendinnen zijn mijn bruidsmeisjes en met diens vriend en man heb ik vrij weinig maar zullen we wel uitnodigen.

Maar t kost allemaal veel geld! Dus een persoon minder kan ik ook wel snappen!

Maar ik ben 2,5 jaar samen met mijn vriend. Ik zie ons eerder trouwen en kinderen krijgen dan dat we uit elkaar gaan. En dat weten hun :))
En daarbij, je houdt daar financieel dan toch rekening mee dat je beste vriend een relatie heeft. "Gewone vrienden" komen wel de hele dag.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:29

Ik vind dit echt heel raar. Zoals iemand eerder al zei: lekker in de groepsapp gooien en niet gaan!

Als jullie nou niet samenwonend waren kon ik me er trouwens enigszins wat bij voorstellen.

Maartje1990

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:30

Lizzy: ik vind het in dit geval ook best wel vreemd

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:31

Ik zou me ook afmelden voor het vrijgezellenfeest, dat is voor jezelf ongemakkelijk maar voor haar ook.
Ook ik vind, net als een aantal anderen, dat het aan het bruidspaar zelf is om te bepalen wie wel en wie niet. Een eventueel vervoersprobleem is ook niet hun probleem.

Ik heb er ontzettend van gebaald dat ons trouwen anders liep doordat familie over onze wensen heen is gedenderd. Wij wilden trouwen met alleen onze getuigen en ouders erbij. Een maand of twee voor ons trouwen overleed helaas de moeder van mijn man, zijn vader is al jaren geleden overleden. Hij had zijn broer en zus als getuige. Maar die vonden het belachelijk dat hun man/ vrouw en kinderen er niet bij mochten zijn. Terwijl wij op woensdag wilden trouwen met alleen de 4 getuigen en op zaterdag een feest waar ze dan wel uitgenodigd waren. Puntje bij paaltje was het hele circus dus aanwezig tijdens de huwelijksvoltrekking....Ik dacht toen ook het is verdikkeme mijn bruiloft! En omdat zij zich opgedrongen hadden "moest" ik ook van mijn kant wel wat uitnodigen want leg maar eens uit waarom zijn kant wel en mijn kant niet...Dus ik zou inderdaad mijn eigen ego opzij zetten. Leuk is het niet en je weet ook waar je aan toe bent met ze. Geeft jou ook wel direct een vrijbrief om hetzelfde te doen als je zelf ooit gaat trouwen. Hoeft ook alleen hij de hele dag mee :P.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:32

Bedankt iedereen voor de reacties! Zodra ik meer weet zal ik hier even een update plaatsen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:32

anne_bento schreef:
Wat betreft de bruiloft zou ik het heel erg vreemd vinden om apart uitgenodigd te worden, dat zou in onze vrienden groepen echt niet gebeuren..

Nou het kan wel.. maar dat zou imo wel praktisch gelden voor iedereen en niet voor de een en voor het andere koppel wel.

Ik heb het wel eens eerder gehoord hoor, maar dat gold écht voor alle vrienden en hun 'aanhang', al blijf ik dat ergens ook wel apart vinden..

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:35

Mijn mijn man en ik hebben ook stellen apart uitgenodigd. Onze ceremonie was heel besloten, daar waren alleen de mensen bij met wie we echt close waren. Het was een heel klein groepje, niet eens de hele familie mocht komen. Wel een paar hele goede vriendinnen van me, maar niet hun aanhang.

Nee, dat was niet bedoeld als statement. Dat was omdat we gewoon erg selectief waren en lekker aan onszelf hebben gedacht en hebben gedaan wat voor ons goed voelde. Op het feest was wel iedereen hartstikke welkom. We hebben dit wel van tevoren uitgelegd aan de vriendinnen die aanhang hadden, misschien dat dat scheelde, want er zijn geen scheve gezichten geweest.

Mijn advies is dus om het niet als een statement op te vatten. Als het je echt heel erg dwarszit kun je er best met ze over in gesprek gaan, maar als ze druk bezig zijn met het plannen van hun bruiloft krijg je daar misschien niet de gewenste reactie op.

Zelf zou ik het loslaten. Als je zin hebt kun je naar het feest gaan. Zo niet, dan ga je niet.
Je vriend zou ik wel gewoon erheen laten gaan als hij dat graag wil. Zoals eerder genoemd, als het zijn beste maat is moet je daar niet tussen komen.

FennaK

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:39

Ik zou er niet eens meer zin in hebben om te gaan. Je vriend lekker laten gaan en zelf wat anders leuks gaan doen op die dag.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:40

Ik ben iemand die zo'n dingen heel hard aantrekt en ook ziek kan zijn daarvan.
Ik zou helemaal niet gaan, die avond is toch al deels verpest omdat je je niet echt welkom voelt.
Snap dat jouw vriend er al heel wat jaren mee bevriend is en velen zeggen gun het hem.
Ik zou vragen naar een duidelijk uitleg, is die er niet vriend ook gewoon thuis blijven...
Vind dat echt allemaal heel achterbaks zo :')

Benieuwd als je wat meer weet TS.