(tamme?) rat in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 21:35

Poezel 3 klinkt als eentje die ik graag wil lenen :D.

Vanmorgen weer geen keutels te zien, en niet aan het lokaas gezeten. De vraag is alleen, hoe weet ik zeker dat ze weg zijn?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:43

Nee ik leen dr niet uit. <3 Ze is erg sceptisch en verdwijnt ook als er visite is. Ze is wel een grote knuffelkont als ze zin heeft. Maar ze vangt wel constant muizen terwijl mn katten niet los buiten mogen maar in een grote ren kunnen. Ik heb blijkbaar een kolonie domme muizen hier wonen...
.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 22:27

1 dode muis gevonden net... Vakkundig (door mijn buurman :o ) in de ondergrondse container gedeponeerd. Nu is alleen de vraag hoeveel er nog meer zitten...

Samblabla

Re: (tamme?) rat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:50

Wij hadden ook veel last van muizen in onze vorige woning, ze kropen letterlijk tegen de muur op en vraten onze bank op en waren nesten in de bank aan het maken. Uiteindelijk zijn we maar verhuisd want zelfs de hond hield het niet meer bij.

Ik hoop echt dat je deze plaag ondsr controle krijgt want ze vermenigvuldigen als de pest.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 00:29

Dat klinkt niet echt bemoedigend... Als het echt zover komt, hoop ik dat de woningbouw wel in komt grijpen.
Gelukkig heb ik er tot nu toe nog niet zoveel gezien. In de woonkamer al een tijdje niks gesignaleerd. Hopen dat er ook echt niks meer zit...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 00:04

Sinds de dode muis gelukkig niets meer gezien... Durf er Alltel nog niet vanuit te gaan dat ze weg zijn. Zaterdag gaat alles overhoop en ga ik alles schrobben en schoonmaken met de stoomreiniger. Kijken of ik dan nog wat tegenkom! Mijn huis ziet er nu toch al uit of ik aan het verhuizen ben... Alles van de kant getrokken om goed te kunnen inspecteren voor ik ga slapen :D.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 01:16

Klinkt hoopvol!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:45

Azmay schreef:
Wilde ratten zijn een heus gezondheidsrisico, ik moet ook nog melding maken dat ze hier in de tuin zitten. Schijnt dat ze dan moeten komen verdelgen.

Yup. Toen ik ze in de wijk zag lopen (stuk of 8) stond diezelfde middag de ongediertebestrijding groots werk te verrichten. Ze zijn een behoorlijk risico wat je serieus dient te nemen.
Maak sowieso je huis goed schoon met Dettol/Halamid en aanverwanten.