Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:57

Mijn moeder verplicht mij echt helemaal niks. Ze geeft alleen aan dat het lekker verdienen is en een extra'tje dus altijd fijn is. :) Idd onder de categorie als je op je kont zit heb je niks. Maar dat is dan geheel mijn keus, als ik het niet doe dan is dat helemaal geen probleem oid.

Weer een aanname, ik heb zo wat adresjes waar ik direct terecht kan voor vakantiewerk. Maar dat kan jij natuurlijk niet weten.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:57

Wat een reacties! Ik had zelf ook een verschrikkelijke stage en ik kwam regelmatig huilend thuis. Als ik een baan aangeboden gekregen zou hebben, ook al is het maar voor 2 dagen en betalen ze je nog zo goed, zou ik hem alsnog niet aangenomen hebben!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:00

_Dominique schreef:
Mijn moeder verplicht mij echt helemaal niks. Ze geeft alleen aan dat het lekker verdienen is en een extra'tje dus altijd fijn is. :) Idd onder de categorie als je op je kont zit heb je niks. Maar dat is dan geheel mijn keus, als ik het niet doe dan is dat helemaal geen probleem oid.

Weer een aanname, ik heb zo wat adresjes waar ik direct terecht kan voor vakantiewerk. Maar dat kan jij natuurlijk niet weten.

Nou fijn. Maar dan weer de vraag waarom dan dit topic?
Waarom je afvragen om te gaan werken waar het verschrikkelijk is als je zo diverse andere adresjes hebt.

En nee ik zeg ook niet dat moeder je verplicht. Ik vraag waarom moeder een adres oppert waarvan dochter huilend thuis komt?
En dat terwijl je zelfs elders kunt beginnen?
Dat is niet erg logisch toch?

Een edit:
En ik heb nog eens nagedacht over mijn doel van reageren hier.
Ik denk dat ik het weet.
Willen begrijpen waarom iemand twijfelt over een enorme rot baan en daar een topic over opent.
Willen begrijpen waarom een moeder haar dochter dat nog langer aan wil doen.

er zit niks rots achter in ieder geval.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:36

Ik begrijp nooit zo goed waarom "de oudere (zogenaamd volwassen) generatie" (en ja, daar hoor ik ook bij) altijd schrijft: "maar vroeger moest ik ook of deed ik ook" en "je moet niet zo zeuren".

Ik werkte in de vakanties 6 dagen per week. Betaalde mijn studie zelf. Noodgedwongen.
Nu ben ik zelf moeder. Mijn vakanties zijn me heilig en als mijn kinderen vakantie willen vieren een keer ipv werken en sparen dan is dat prima, al zal ik een bijbaantje zeker stimuleren. Vakantie is tenslotte geen vies woord ;)

Begrijp ik het doel van dit topic als de stage zo verschrikkelijk is? Nee. Boeit dat? Nee. Blijkbaar zat TS even met zichzelf en deze keuze in de knoop. Mag. ;)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:00

Volgens mij is de TS vooral opzoek naar bevestiging van haar keuze om niet daar te gaan werken. Er waren namelijk ook goede argumenten om daar wel te gaan werken, zoals het CV en het geld (geld is natuurlijk altijd leuk!).
Haar werk heeft geprobeerd haar te ronselen en TS wil dit, zoals aan het begin naar mij idee al erg duidelijk is, niet.

Waarom dan een topic openen? Misschien om dat laatste beetje twijfel weg te halen? Om te kijken of de stress voor dat werk echt zo diep zit?
Ik kan het wel begrijpen hoor. :)

Ts, gewoon lekker doen wat je zelf denkt. Naar mijn idee moet je daar niet naartoe, omdat ik door je berichten heen duidelijk lees dat je dat echt helemaal niets vindt. Ja klopt, het zijn maar twee dagen in de week en mogelijk betaald het best leuk. Maar dat zijn naar mijn idee al dingen die je hierin hebt meegenomen.
Geld is ook niet alles. :) Je vindt wel iets anders, zoals je zelf ook al zegt.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:16

bruintje123 schreef:
_Dominique schreef:

Nou fijn. Maar dan weer de vraag waarom dan dit topic?
Waarom je afvragen om te gaan werken waar het verschrikkelijk is als je zo diverse andere adresjes hebt.

En nee ik zeg ook niet dat moeder je verplicht. Ik vraag waarom moeder een adres oppert waarvan dochter huilend thuis komt?
En dat terwijl je zelfs elders kunt beginnen?
Dat is niet erg logisch toch?

Een edit:
En ik heb nog eens nagedacht over mijn doel van reageren hier.
Ik denk dat ik het weet.
Willen begrijpen waarom iemand twijfelt over een enorme rot baan en daar een topic over opent.
Willen begrijpen waarom een moeder haar dochter dat nog langer aan wil doen.

er zit niks rots achter in ieder geval.

Ik vind dat je gelijk hebt... Ts vind het niet leuk en wil wel werken, en ze heeft aan genoeg werk te kunnen vinden, waarom open je dan een topic en ga je niet gewoon een nutteloze discussie aan, niet bij je stage werken en een leuk zomerbaantje nemen? Poeh poeh wat een ellende.
Niet banketstaaf bedoeld maar heb het hele topic gelezen, en ik begrijp net als deze bokker nirt wat dan het probleem is, verveel je je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:19

@Bruintje, what the.. Een moeder die haar dochter dit wilt aandoen? Serious? Jij kan ook niet lezen. Echt te idioot voor woorden dit. Mijn moeder zal nooit, maar dan ook echt nooit mij dwingen om iets te gaan doen wat ik niet leuk vind.

Voel je je wel lekker mijn hemel.. Je bent echt niet oke bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:23

_Dominique schreef:

Moet ik écht mezelf gaan quoten? Omdat je continu met aannames komt?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:24

Ik denk dat je zelf eigenlijk al besloten hebt.

Het is er niet leuk en dan mag het wel 'maar' 2 dagen in de week zijn. Maar 2 dagen zijn ontzettend lang als je het er niet naar je zin hebt. :)

Als je het geld niet nodig hebt, gewoon lekker niet doen. Dan lekker vakantie vieren!

Ik herken het probleem, bij mijn vorige bijbaantje heb ik ook eigenlijk te veel gewerkt waardoor de vakantie zo over is. Helemaal als je daarna nog eens 5 maanden gaat werkn/stage lopen.

Meid geniet lekker van je vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:36

Slotje voor overleg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:53

Gezien het verloop van het topic, hebben wij besloten om het tijdelijke slotje definitief te maken.