Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
420BlazeIt schreef:Vind die dingen zo irritant, die controle.
Vandaag deden ze bij ons moeilijk dat een iemand geen ID bij had, hij is duidelijk meerderjarig (25), attitude alles. Pas als hij de winkel uit is mochten we de drank kopen, wat is dat nou voor regeling ...
420BlazeIt schreef:Vind die dingen zo irritant, die controle.
Vandaag deden ze bij ons moeilijk dat een iemand geen ID bij had, hij is duidelijk meerderjarig (25), attitude alles. Pas als hij de winkel uit is mochten we de drank kopen, wat is dat nou voor regeling ...
Kalender7 schreef:Ik vind het vreselijk vermoeiend, en ook geen nette actie van deze mevrouw. Heb een keer met m'n vriend bij de AH gestaan en we wilde 2 flessen wijn kopen. Kregen we niet mee als mijn vriend zijn id niet ging halen. Hij is 37 en ook echt wel te zien, meisje van 16 achter de kassa. Het is gewoon vermoeiend.
M_D_H schreef:Mavelle schreef:
Vergeet niet dat het nog kinderen zijn, die 16-jarigen achter de kassa. Dat heeft echt niks met domheid te maken.
Als 16jarige werkte ik in een pretpark op de verkooppunten en werd er van mij verwacht dat ik het juiste bedrag aan wisselgeld terug gaf, dat op de juiste manier kon terugtellen zonder dat wij een kassa hadden die het voor ons uit rekenden.
16 jarige zijn kinderen, maar ze zijn niet achterlijk. Iedere 16 jarige kan leren met welk jaartal de klant 18 is.
Dus als ze dat niet kunnen, dan vraag ik mij af waar het mis gaat.
(Een van mijn grootste ergernissen is dat geld niet meer terug geteld wordt... je krijgt nu gewoon een hoopje wisselgeld in je handen gedrukt en moet er maar van uit gaan dat het klopt. Als je geluk hebt wordt nog net het totaal bedrag aan wisselgeld opgenoemd)
Ketaki schreef:Kalender7 schreef:Ik vind het vreselijk vermoeiend, en ook geen nette actie van deze mevrouw. Heb een keer met m'n vriend bij de AH gestaan en we wilde 2 flessen wijn kopen. Kregen we niet mee als mijn vriend zijn id niet ging halen. Hij is 37 en ook echt wel te zien, meisje van 16 achter de kassa. Het is gewoon vermoeiend.
overigens is het zelfs zo, dat een 16 jarige geen alcohol zelf mag verkopen, dus wat doet een 16 jarige bij een kassa, als er bv ook alleen oudere mensen bv (sterke) drank halen.
![]()
![]()
![]()
Citaat:Als u sterke drank verkoopt, moeten uw personeelsleden 16 jaar of ouder zijn. Uw barmedewerker onder de 18 jaar mag de alcohol verkopen, maar niet drinken. Uw leidinggevenden zijn minimaal 21 jaar. In uw zaak moet altijd een leidinggevende aanwezig zijn. Deze leidinggevende staat op uw vergunning.
Paardennamen schreef:Purny, ouders met jongere kinderen kun je natuurlijk gewoon hun alcohol meegeven. Je moet ook inschatten of de alcohol voor de ouders bedoeld is, of voor de jongere personen.
De vader met 13-jarige zoon en krat bier geef ik gewoon mee. Normaal gesproken drinkt de 13-jarige geen alcohol.
De moeder met 17-jarige dochter en fles rose niet. De fles rose kan ook voor dochter bedoeld zijn.
.ierusju schreef:.
Ik kan er overigens niet tegen wanneer klanten tegen je praten alsof je dom bent omdat je achter de kassa staat. Dat ze dan exact gaan vertellen hoeveel broodjes ze in een zakje hebben gestopt en of ik wel zeker weet dat ik het juiste aansla en het juiste bedrag terug geef, terwijk ik het gewoon terugtel in hun hand.
purny schreef:@Ketaki: Onder sterke drank word vaak de drank verstaan die meer dan 15% alcohol bevat.
Maar ik vind dat we de laatste tijd wel veel voor politieagent moeten gaan spelen. Was alles slechter vroeger?
Als moeders de dochters alcohol willen geven moeten ze dat lekker zelf weten vind ik, beter dan dat ze het illegaal bij een ander gaan doen met alle gevolgen van dien..
Maar we moeten nou eenmaal dit doen en het is wederom iets we hebben opgedragen..
Kuggur schreef:Paardennamen schreef:Purny, ouders met jongere kinderen kun je natuurlijk gewoon hun alcohol meegeven. Je moet ook inschatten of de alcohol voor de ouders bedoeld is, of voor de jongere personen.
De vader met 13-jarige zoon en krat bier geef ik gewoon mee. Normaal gesproken drinkt de 13-jarige geen alcohol.
De moeder met 17-jarige dochter en fles rose niet. De fles rose kan ook voor dochter bedoeld zijn.
Hoe absurd, die fles rose kan niet voor de dochter bedoeld zijn als ze niet meeloopt de winkel in?

Lizzyy schreef:420BlazeIt schreef:Vind die dingen zo irritant, die controle.
Dat vind ik niet zo vreemd. Controle is controle. Onder de 26 moet je sowieso je ID laten zien als hij/jij/jullie drank kopen. Attitude kan iemand namelijk ook aanleren terwijl degene nog minderjarig is.