Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tivoli schreef:Anoniem melding doen is niet anoniem meer als je daarbij je adres gaat melden.
Tivoli schreef:Een aangifte komt nooit (zomaar) naar buiten. Alleen bij een rechtszaak mag zowel rechter als advocaat de aangifte inzien.
Het valt onder beroepsgeheim.
Je moet alleen zorgen dat je de verklaring of kopie die je mee naar huis krijgt,ergens anders bewaard. Ik heb het destijds aan mijn moeder gegeven.
Ygritte schreef:Tivoli schreef:Een aangifte komt nooit (zomaar) naar buiten. Alleen bij een rechtszaak mag zowel rechter als advocaat de aangifte inzien.
Het valt onder beroepsgeheim.
Je moet alleen zorgen dat je de verklaring of kopie die je mee naar huis krijgt,ergens anders bewaard. Ik heb het destijds aan mijn moeder gegeven.
Dat is zeker supergoed om te weten!En ook dat, mocht aangifte nog een stap te ver zijn, een melding alleen al ook al veiligheid kan vergroten.
Kwanyin schreef:Wat ik mij trouwens afvraag, weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar je moeder is dus met hem gaan praten nadat hij jouw oogkas heeft verbrijzeld? Hoe doet een moeder dat met een man die net haar bloedeigen dochter in elkaar getimmerd heeft zonder hem zelf van het zesde verdiep naar beneden te smijten?... Dat patroon van degene die klappen incasseert die alles in een positief daglicht begint te stellen ken ik, maar het verhaal van de moeder die even een praatje gaat maken met degene die net zoiets met haar dochter heeft gedaan, daar sta ik nog het meeste van te kijken in dit verhaal...
Ygritte schreef:Kwanyin schreef:Wat ik mij trouwens afvraag, weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar je moeder is dus met hem gaan praten nadat hij jouw oogkas heeft verbrijzeld? Hoe doet een moeder dat met een man die net haar bloedeigen dochter in elkaar getimmerd heeft zonder hem zelf van het zesde verdiep naar beneden te smijten?... Dat patroon van degene die klappen incasseert die alles in een positief daglicht begint te stellen ken ik, maar het verhaal van de moeder die even een praatje gaat maken met degene die net zoiets met haar dochter heeft gedaan, daar sta ik nog het meeste van te kijken in dit verhaal...
Ik denk dat TS' vriend heel goed was in overbrengen van het slachtoffer-idee: hij had zoveel spijt, en een black-out, en wist écht niet wat hij deed, en moest zelfs hard huilen.. Moeder kreeg medelijden, dacht "och wat erg voor die jongen, dat hij dat zomaar over zich kreeg", misschien gesteund door dingen die dochter zei over de situatie, en gecombineerd met het idee dat het "maar een blauw oog" was en "nooit meer voor zou komen" - misschien ook nog dochter niet tegen het hoofd willen stoten met een negatieve mening over vriend. Medelijden en acceptatie van afwijkend gedrag is niet erg, maar wél als het ten koste gaat van jezelf & je eigen veiligheid, en je je laat manipuleren terwijl het telkens weer voorkomt.
Ik heb ook in een situatie gezeten waar de desbetreffende persoon (niet mijn partner) het altijd gooide op een "woede-stoornis" en het feit dat hij niks aan zijn uitbarstingen kon doen, ook in combinatie met na afloop huilen/cadeautjes geven omdat hij ZOOO'N spijt had, vertellen dat hij het zóoo erg vond dat hij deze stoornis had/dat deed. Hij pakte iedereen ermee in, en ik en anderen (klasgenoten, vrienden, collega's) vonden hem heel zielig, totdat hij er jarenlang niks aan deed (soms halfslachtig therapie, medicijnen, maar nooit volledig doorpakken) terwijl dezelfde soort incidenten constant voorkwamen. Na de zoveelste uitbarsting heb ik het contact verbroken. Nooit spijt van gehad.
Sommige mensen zijn of lijken wel heel "zielig", maar zijn tegelijkertijd giftig voor je leven, en het duurt even voordat je dat beseft.
Schaduw_roos schreef:Ik wil het gewoon nog met hem samen proberen maar ik weet ook dat wat hij bij mij gedaan heeft niet kan en ik wil niet dat zich gaat herhalen.