Prive en Facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:07

jojootje84 schreef:
Ik vind dit een hele interessante discussie. Ik wil niet zo zeer in gaan op de op eigenlijk. Maar het verbaasd mij hoe makkelijk mensen denken over 'zomaar' een foto op sociale media. Ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je maar te pas en onpas foto's plaatst waar anderen opstaan. Bekende of onbekende. Alleen maar omdat het tegenwoordig maar zo makkelijk kan...
En je hebt iets te verbergen als je dat niet wil?
Ik plaatst tegenwoordig zelden wat op fb. Heb 1foto met mijn partner er op. Als ik al tekst plaatst over hem zal ik zijn naam niet noemen.
Mijn schoonzusje had een foto van haar kind. Met een tekst erbij met de naam van mijn vriend. Beetje slim iemand wist hieruit voor en achternaam van mijn partner en zijn beroep. Zelfs al heeft hij geen fb. Erg? Ja, want er hoeft maar 1 persoon tussen te zitten die er kwaad mee wil die zo heel makkelijk veel te veel info bij elkaar heeft.
Mensen beseffen niet wat sociale media kan doen en hoe ver iets kan gaan... het is allemaal zo normaal en zo makkelijk dat we er niet eens meer over nadenken... doe je dat wel heb je iets te verbergen...

Misschien kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen bovenstaand en via via de naam van die vriend te horen ( en die kans is vele malen groter) en er kwaad mee te willen. (En wat voor kwaad precies). Ja oppassen wat je met FB doet, maar niet wat jij aanhaalt. Je hebt FB echt niet nodig om kwaad te doen. Je privacy ligt ook op andere manieren op straat, maar mensen zien dat niet massaal online zoals FB dus denken ze dat ze in een high tea gesprek met vrienden lekker kunnen roddelen en vertellen, maar ook dat kan ver komen en kan even zozeer kwaad doen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:09

waxmeltsenzo schreef:
Persoonlijk vind ik mensen die echt zo transparant willen blijven en echt geen foto's delen meestal wat eng. Als ik dat niet zou willen zou ik geen facebook nemen en ergens in een grot gaan leven.
Het is een hele obsessie om je er mee bezig te houden.

Mijn partner heeft geen fb, wil er geen foto's op en wil niet dat zijn naam genoemd wordt.
Geloof me, hij is absoluut niet eng en heeft niks te verbergen.
De wereld om ons heen is eng en kan via sociale media te makkelijk aan ondoordacht geplaatste info komen waar men kwaad mee kan.

Paranoïde of te voorzichtig? Misschien. Maar: 'better Safe then Sorry'

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 08:10

waxmeltsenzo schreef:
Persoonlijk vind ik mensen die echt zo transparant willen blijven en echt geen foto's delen meestal wat eng.

Transparant = open, doorichtig.

Bedankt voor de opmerking dat je mensen die geen fotos delen eng vindt.
HEEL typerend mbt respect voor privacy.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:14

jojootje84 schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Persoonlijk vind ik mensen die echt zo transparant willen blijven en echt geen foto's delen meestal wat eng. Als ik dat niet zou willen zou ik geen facebook nemen en ergens in een grot gaan leven.
Het is een hele obsessie om je er mee bezig te houden.

Mijn partner heeft geen fb, wil er geen foto's op en wil niet dat zijn naam genoemd wordt.
Geloof me, hij is absoluut niet eng en heeft niks te verbergen.
De wereld om ons heen is eng en kan via sociale media te makkelijk aan ondoordacht geplaatste info komen waar men kwaad mee kan.

Paranoïde of te voorzichtig? Misschien. Maar: 'better Safe then Sorry'

Als iemand dat zo wil is dat natuurlijk zijn wens iemand die geen facebook heeft die deelt zelf ook niks en dat zou ik wel respecteren ;)

Net als dat ik iemand in de familie heb die haar kindje ook niet op facebook wil geen foto's en zijn naam niet genoemd daar heeft ze haar redenen voor en dat wordt ook niet geplaatst.
Er wordt dus wel degelijk rekening gehouden hier met anderen.

Een foto samen met mijn vriend wil ik echter gewoon kunnen delen. Als hij zelf geen facebook had zou dat anders zijn.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:18

Sammie schreef:
jojootje84 schreef:
Ik vind dit een hele interessante discussie. Ik wil niet zo zeer in gaan op de op eigenlijk. Maar het verbaasd mij hoe makkelijk mensen denken over 'zomaar' een foto op sociale media. Ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je maar te pas en onpas foto's plaatst waar anderen opstaan. Bekende of onbekende. Alleen maar omdat het tegenwoordig maar zo makkelijk kan...
En je hebt iets te verbergen als je dat niet wil?
Ik plaatst tegenwoordig zelden wat op fb. Heb 1foto met mijn partner er op. Als ik al tekst plaatst over hem zal ik zijn naam niet noemen.
Mijn schoonzusje had een foto van haar kind. Met een tekst erbij met de naam van mijn vriend. Beetje slim iemand wist hieruit voor en achternaam van mijn partner en zijn beroep. Zelfs al heeft hij geen fb. Erg? Ja, want er hoeft maar 1 persoon tussen te zitten die er kwaad mee wil die zo heel makkelijk veel te veel info bij elkaar heeft.
Mensen beseffen niet wat sociale media kan doen en hoe ver iets kan gaan... het is allemaal zo normaal en zo makkelijk dat we er niet eens meer over nadenken... doe je dat wel heb je iets te verbergen...

Misschien kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen bovenstaand en via via de naam van die vriend te horen ( en die kans is vele malen groter) en er kwaad mee te willen. (En wat voor kwaad precies). Ja oppassen wat je met FB doet, maar niet wat jij aanhaalt. Je hebt FB echt niet nodig om kwaad te doen. Je privacy ligt ook op andere manieren op straat, maar mensen zien dat niet massaal online zoals FB dus denken ze dat ze in een high tea gesprek met vrienden lekker kunnen roddelen en vertellen, maar ook dat kan ver komen en kan even zozeer kwaad doen.

Als mijn schoonzusje op straat over het onderwerp had gepraat. Had ze waarschijnlijk iets gezegd in de trand van: ik kwam een leuke foto tegen waar dochter op stond op het werk van broer. Hieruit valt voor een buitenstaander hooguit de voornaam van broer op te maken. In principe niet achternaam (hooguit als men haar achternaam weet) en beroep.
Daarbij hoop ik ook dat als ze met mensen over haar broer praat ze ook nadenkt wat ze zegt.
Punt is dat men niet beseft waar informatie terecht kan komen, het verder kan gaan dan je denkt. Hij heeft zelf geen fb. Maat door zo'n post door een ander weten mensen aan de andere kant van de wereld hoe zijn volledige naam is en wat zijn werk is.

Edit: ander voorbeeld. Ik zag als reactie op een reclame film van post nl iemand die zei wanneer haar partner (militair) voor hoe lang weg is en waarheen. Profiel foto van haar en haar partner. Misschien heeft zij ook haar status op 'in relatie met'.
Verteld zij dezelfde info bij de kapper (wat uiteraard ook niet slim is) heeft een toevallige luisteraar ws net iets minder info dan zo via fb. Plus dat het bereik toch stukken minder groot is en de kans dat de info in verkeerde handen valt iets kleiner.

Edit2 overigens gaat het er mij niet om of het wel of niet erger is dan iets op straat roepen. Het gaat mij er om dat het besef er niet is wat sociale media kan doen...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 16-06-16 08:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:18

waxmeltsenzo schreef:
Persoonlijk vind ik mensen die echt zo transparant willen blijven en echt geen foto's delen meestal wat eng.
Ik ben ook zo'n eng type. Heb er de pest aan als op familiefeestjes mijn foto wordt gemaakt en deze foto's op Facebook, Whatsapp (als profielfoto omdat je er tussen zit) wordt gebruikt. Ik heb zelf geen Facebook en ben heel erg op mijn privacy gesteld. Toch zie ik steeds vaker mensen die dit aangeven en gewoon zeggen "ik sta niet graag op de foto". Ik vind het helemaal niet erg dat er foto's gemaakt worden maar waarom moet dat met Facebook en alle Whatsapp connecties gedeeld worden en naar iedereen van de kerk gestuurd worden (die ik niet ken).

Ik zou helemaal niet blij zijn als mijn vriend een foto van ons zou delen op Facebook en aan zou geven dat dit de nieuwe relatie is. Ik zou daar gelijk op reageren. Ik heb vroeger ook wel eens iets gehad met iemand waarbij hij mij zag als iemand waar hij 'iets' mee had en ik zag hem als mijn vriend :D . Ik had eerst even moeten overleggen wat we naar buiten zouden brengen, want het werd best ongemakkelijk toen ik mezelf voorstelde als zijn vriendin en iedereen met grote ogen naar me keek (incl. 'mijn vriend') :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:19

Ik heb geen facebook en geen relatie op dit moment dus dat scheelt weer. Maar ik zou er zelf niet blij mee zijn als er een foto maar vooral status naam en woonplaats neergezet zou zijn. Ik houd graag een beetje prive waar ik uithang.

Nu kreeg ik dinsdag de melding dat ik met erg herkenbare weinig charmante foto :+ en volledige naam en woonplaats in een krant terecht ben gekomen. Tsja was te verwachten in dit geval, alleen de betreffende journalist zelf niet gesproken en gelukkig achternaam volledig vernaggeld waardoor terugvinden alsnog erg lastig wordt. Maar toch had ik graag even vooraf geweten dat volledige naam en woonplaats ook neergezet zouden worden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:50

Palmera schreef:
Noblesse_ schreef:
Kelly_ann, ik zeg gewoon wat heel veel bokkers denken, is dat zo verkeerd dan? :)

Het lijkt mij het verstandigst als jij gewoon voor jezelf denkt, en niet gaat denken wat jij denkt dat heel veel bokkers denken. Zó verziek je óók een topic!

Tsjonge er zijn ook een hoop mensen het niet met je eens Noblesse.
Sterker nog die jou vervelend vinden.
Dus kappen en ga gewoon met je vriendinnetjes spelen.

On topic
Ik sta bijna nooit op foto's Das gemakkelijk.
Maar status veranderen ....daar zou ik wel ff goed over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:53

Privacy wat is dat :') .

Tja een ontwikkeling die niet meer te stoppen is.

Kun je er wat aan doen? Ja gewoon in een hutje op de hei gaan wonen en als kluizenaar leven. Maar zelfs dat is geen garantie!

Ik zelf maak er geen moeite om.
Ik kies er ook voor om niet stil te willen staan bij wat een ander mogelijk over mij zou plaatsen.
Ik wil mijn hoofd er niet over pijnigen, zonde van mijn tijd.

Mijn man zit niet op Facebook en we hebben de regel dat als er foto's van ons samen zijn hij eerst wil zien of hij er fatsoenlijk op staat. Hij bepaald of ik het plaats of niet.
Verder plaats ik geen foto's van hem alleen. Hij houdt daar niet van en dat respecteer ik.
Omdat ik weet dat hij er niet van houdt kan ik mij indenken dat er meer mensen zijn die daar niet van houden.
Maar ik heb alleen controle over mijn eigen handelen.

Ik zou zeggen accepteer deze ontwikkeling hoe vervelend het ook is.
U kunt er tegen aan schoppen en hier een discussie starten en dan gelijk gestemden vinden en dan? Stopt het dan?
Of is er genoeg voldoening bij het luchten van het hart?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:55

jojootje84 schreef:
Edit2 overigens gaat het er mij niet om of het wel of niet erger is dan iets op straat roepen. Het gaat mij er om dat het besef er niet is wat sociale media kan doen...

En het gaat mij er om dat mensen tegenwoordig te paranoia over FB zijn. Zeker als een naam al niet genoemd mag worden, want stel je voor dat die gelinkt wordt aan een vriendin. IRL kan ook dat gebeuren en kan er ook 'kwaad' gedaan worden. En dan alleen door mensen die daadwerkelijk kwaad willen, FB zit niet vol met mensen die denken oeh.. daar ga ik even misbruik van maken.. Wat er op FB zit, loopt ook irl rond. Maar mensen zijn nu zo gefocussed op het kwaad van FB, dat ze gemakshalve vergeten dat daarbuiten hetzelfde gevaar loert.

Overigens is dit geen vrijbrief om van alles op FB te plempen, maar meer een reminder dat je er A) zelf bij bent wat doet e nB) dat er irl ook van alles gezegd en gedaan wordt waar men veel meer mee kan. ID-fraude vindt vooralsnog gewoon plaats met een kopie van je paspoort. Die hoor je ook niet zomaar rond te laten slingeren, maar waar men zich tot 5 jaar terug nog anoniem waagde op internet ziet men het nu vaak als het grote kwaad waar constant mensen loeren wat ze kunnen doen. Die mensen vind je ook daarbuiten hoor en met het feit dat je vriendje Piet Pietersen heet kunnen ze niet zoveel en dat die monteur is ook niet. Het zogevreesde aangehaalde kwaad zit 'm in compleet andere dingen (of je moet iets te verbergen hebben :+ ). Even een gesprekje afluisteren of even bellen levert hetzelfde resultaat ;)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-06-16 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:56

Huertecilla schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Transparant = open, doorichtig.

Bedankt voor de opmerking dat je mensen die geen fotos delen eng vindt.
HEEL typerend mbt respect voor privacy.

Als je echt gesteld bent op je privacy heb je ook geen Facebook.
Ga je niet op een forum waar 1000den bezoekers komen dit puntje over je vriendin bespreken. Als je er echt zoveel moeite mee hebt kan je beter een goed gesprek met haar aangaan.

Je hebt een leuke meid leren kennen daarmee klikt het en is een relatie ontstaan, dat is nu out in the open yeaaah!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:19

Hc: Ik vind jou manier van discussiëren uiterst onvriendelijk,

Jij vraagt hoe mensen daar mee om gaan en mensen reageren daar op, schreeuw dn nie zo en ga niet met zo dwingende mensen wel vertellen hoe het wel moet en wat respect is en wat niet

Over het topic:
Iedereen heeft een ander idee van privéinfo delen, de een makkelijker als de anders. Met je vriend of wie dan ook kun je altijd praten over wat je deelt en wat niet. Als dat niet kan, dan zou ik toch eens gaan twijfelen over de relatie met die gene.

En ja in deze tijd loop je nu eenmaal de kans om ongevraagd met je bakkes op fb, Twitter, YouTube of andere sociale media te komen. In die tijd leven we of je dat nou mooi of mal vind,het is ononkombaar

Je kan het enigsinds mijden door er met je vrienden en familie het er over te hebben, maar met verenigingen scholen en weet ik wat is het bijna niet te doen, of ga naar een concours en je word op de foto gezet

Tuurlijk geeft dit je geen vrijbrief om alles maar klakkeloos op social media te gooien, maar gezien het feit dat bij iedereen die gradatie anders ligt, is het lastig te voorkomen
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 16-06-16 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Re: Prive en Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:21

Tegen wie heb jij het nu Ladybird?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:23

Sammie schreef:
Tegen wie heb jij het nu Ladybird?

Hebt gewijzigd, zo ist wel duidelijk denk ik :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:28

+:)+ Yes :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:35

Sammie schreef:
jojootje84 schreef:

En het gaat mij er om dat mensen tegenwoordig te paranoia over FB zijn. Zeker als een naam al niet genoemd mag worden, want stel je voor dat die gelinkt wordt aan een vriendin. IRL kan ook dat gebeuren en kan er ook 'kwaad' gedaan worden. En dan alleen door mensen die daadwerkelijk kwaad willen, FB zit niet vol met mensen die denken oeh.. daar ga ik even misbruik van maken.. Wat er op FB zit, loopt ook irl rond. Maar mensen zijn nu zo gefocussed op het kwaad van FB, dat ze gemakshalve vergeten dat daarbuiten hetzelfde gevaar loert.

Overigens is dit geen vrijbrief om van alles op FB te plempen, maar meer een reminder dat je er A) zelf bij bent wat doet e nB) dat er irl ook van alles gezegd en gedaan wordt waar men veel meer mee kan. ID-fraude vindt vooralsnog gewoon plaats met een kopie van je paspoort. Die hoor je ook niet zomaar rond te laten slingeren, maar waar men zich tot 5 jaar terug nog anoniem waagde op internet ziet men het nu vaak als het grote kwaad waar constant mensen loeren wat ze kunnen doen. Die mensen vind je ook daarbuiten hoor en met het feit dat je vriendje Piet Pietersen heet kunnen ze niet zoveel en dat die monteur is ook niet. Het zogevreesde aangehaalde kwaad zit 'm in compleet andere dingen (of je moet iets te verbergen hebben :+ ). Even een gesprekje afluisteren of even bellen levert hetzelfde resultaat ;)

Oh maar gedeeltelijk ben ik het ook wel met je eens hoor. Info die niet verstandig is om met de hele wereld te delen wordt ook niet op straat,aan de telefoon,via whatsapp of sms of zelfs in de buurt van de babyfoon besproken...
Ik verwacht ook niet dat schoonzus op straat roept: mijn broer heet Pietje Puk en is loodgieter (wat in geval dat hij daadwerkelijk Pietje Puk heette en loodgieter was ws niet eens zo erg was maar er zijn nou eenmaal beroepen waar je iets meer risico loopt). Ze beseft alleen niet dat ze door die foto, met die tekst en naam erbij in feite hetzelfde doet en het bereik wellicht nog groter is...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:40

Mijn vriend heeft geen Facebook. Op mijn Facebook staat dat ik een relatie heb, maar niet met wie. Foto's van hem of ons samen post ik alleen met zijn toestemming, meestal krijg ik die niet. :Y) Hij vindt het echt niet tof als er foto's van hem op internet verschijnen, dus met wederzijds respect doe ik dat ook niet. Zelfde geldt overigens voor instagram.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:44

Huertecilla schreef:
AlSafy schreef:
mijn vriend en ik hebben afgesproken dat onze relatie niet zichtbaar is op social media, het gaat niemand iets aan behalve onze familie en close friends.

Zo is het.
Jouw prive leven gaat niemand iets aan behalve de personen waarvan jij beslist wat ze mogen weten.
Daar hoef je geen enkele andere reden voor te hebben dat dat gewoon zo willen en de rest van de wereld MOET dat gewoon zo accepteren.

Je kan op deze draad al zien dat dit een niet bepaald gewaardeerde minderheidsmening is geworden -O-

Eerst even ingaande op het onderwerp van dit topic; de relatiestatus. Tuurlijk heb ik het met mijn vriend gecheckt wanneer we op fb gingen zetten dat we een relatie hadden. Zo wilden we allebei eerst onze familie en beste vrienden inlichten, iets wat me ook logisch lijkt :) Daarna hebben we het op Facebook gezet. Maar ik snap soms niet helemaal het idee dat mensen zoiets hebben van; 'dat hoeft niet iedereen te weten hoor, dat ik een vriend heb.' Zonder dat ik de intentie heb ermee te koop te lopen, mag van mij de héle wereld weten dat ik een vriend heb. Want ik ben niet meer alleen, we zijn samen. Als mensen Facebook weinig gebruiken en er gewoon geen behoefte aan hebben om het erop te zetten, respecteer ik dat. Maar ergens lijkt het alsof mensen zich soms 'schamen' voor hun relatie? 'Mensen hoeven het niet te weten, als we het samen maar leuk hebben.' Als je een dagje uit gaat met je vriend ziet ook iedereen jullie samen. Je hoort toch ook samen?
Tuurlijk snap ik dat je foto's in overleg deelt. En als je vriend of je vriendin niet zo van Facebook houdt kunnen daar vast afspraken over gemaakt worden. Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden als mijn vriend er zo in zou staan. Waarom niet? Omdat hij een belangrijk deel is van mijn leven. Hij is onderdeel van mijn leven. Ik wil juist graag transparant zijn op Facebook. Natuurlijk deel ik niet mijn hele lief en leed, maar mijn vriend hoort er nu eenmaal bij in mijn leven, dus óok in mijn Facebook leven.

Waarom heel je leven privé houden? Het lijkt wel alsof jouw hoogste goed 'recht op privacy' is. Hoe zit het met het feit dat geluk zich vermenigvuldigt, wanneer je het deelt? Soms heb ik moeite met de grote mate van individualisering in onze maatschappij. Waarom kan je niet dingen samen doen? En is er gelijk de angst dat je geen leven meer hebt omdat je privacy geschonden wordt? Beperkt die 'angst' niet juist het kunnen genieten van je privé leven? Wat houdt je privé leven eigenlijk in? Als dat alleen inhoudt dat je op internet niet gekend wil worden lijkt dat me duidelijk en neem je geen Facebook :) Soms krijg ik bij mensen die zo graag alles privé willen houden een beetje een idee dat ze in hun eigen beschermde wereldje willen zitten en niet naar buiten toe open staan. ( ik probeer mijn mening te nuanceren om niemand te raken, ik zeg niet dat je dan geen sociale contacten hebt of gewoon een sociaal leven, maar zo komt het soms op mij over)
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 16-06-16 10:03, in het totaal 6 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:56

Je hebt een paar mooie punten beschreven Selly.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 10:01

Unseen schreef:
Mijn vriend heeft geen Facebook. Op mijn Facebook staat dat ik een relatie heb, maar niet met wie. Foto's van hem of ons samen post ik alleen met zijn toestemming, meestal krijg ik die niet. :Y) Hij vindt het echt niet tof als er foto's van hem op internet verschijnen,

Oh jee, wat een enge man. Is vast iets mis mee, hij heeft vast iets te verbergen, een sociale storing. :+ :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 10:03

Sellyxx schreef:
Waarom heel je leven privé houden?

Waarom niet?

Het punt is dat het waarom geheel irrelevant is.
Je hebt de privacy van een ander te respecteren. Punt.

Deze draad illustreert hoezeer dit een omgekeerde wereld is geworden. DAT is pas echt eng -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 10:04

Santos_05 schreef:
Foto's plaatsen van anderen, lijkt me dat je het netjes vraagt. De regels van Social Media toch?

Zie je nu hoe de werkelijkheid anders is geworden"

Dat dit standpunt nu JOU eng maakt?!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:07

Sellyxx schreef:
Waarom heel je leven privé houden? Het lijkt wel alsof jouw hoogste goed 'recht op privacy' is. Hoe zit het met het feit dat geluk zich vermenigvuldigt, wanneer je het deelt? Soms heb ik moeite met de grote mate van individualisering in onze maatschappij. Waarom kan je niet dingen samen doen? En is er gelijk de angst dat je geen leven meer hebt omdat je privacy geschonden wordt?

Nou punt is dat dat ook zo is, internet en informatie drang, ten kostte van "onnozele zielen".

Geluk delen ....pffff dat hoeft tochniet op internet?
Ook hoef ik niet te weten dat je net hebt gegeten etc.

Mijn echte leven speelt zich niet digitaal af maar gewoon thuis en op straat en op mijn werk en bij de beestjes en in het bos of op het steand of op vacantie.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:08

@ selly, maar geen Facebook nemen om niet op internet gekend te worden is dus niet genoeg als iedereen foto's of info alsnog over jou online zet met jouw naam erbij. Als je geen Facebook hebt wil dat niet zeggen dat je niet open staatvoor de buiten wereld. Maar misschien wel dat je zelf wil bepalen welke informatie je met wie deelt en wanneer. Of dat nou om een foto, een relatiestatus of wat dan ook gaat.

En het wel of niet plaatsen van info op Facebook heeft toch niks te maken met individualisering?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:08

Huertecilla schreef:
Sellyxx schreef:
Waarom heel je leven privé houden?

Waarom niet?

Het punt is dat het waarom geheel irrelevant is.
Je hebt de privacy van een ander te respecteren. Punt.

Deze draad illustreert hoezeer dit een omgekeerde wereld is geworden. DAT is pas echt eng -O-

Eens