jojootje84 schreef:Ik vind dit een hele interessante discussie. Ik wil niet zo zeer in gaan op de op eigenlijk. Maar het verbaasd mij hoe makkelijk mensen denken over 'zomaar' een foto op sociale media. Ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je maar te pas en onpas foto's plaatst waar anderen opstaan. Bekende of onbekende. Alleen maar omdat het tegenwoordig maar zo makkelijk kan...
En je hebt iets te verbergen als je dat niet wil?
Ik plaatst tegenwoordig zelden wat op fb. Heb 1foto met mijn partner er op. Als ik al tekst plaatst over hem zal ik zijn naam niet noemen.
Mijn schoonzusje had een foto van haar kind. Met een tekst erbij met de naam van mijn vriend. Beetje slim iemand wist hieruit voor en achternaam van mijn partner en zijn beroep. Zelfs al heeft hij geen fb. Erg? Ja, want er hoeft maar 1 persoon tussen te zitten die er kwaad mee wil die zo heel makkelijk veel te veel info bij elkaar heeft.
Mensen beseffen niet wat sociale media kan doen en hoe ver iets kan gaan... het is allemaal zo normaal en zo makkelijk dat we er niet eens meer over nadenken... doe je dat wel heb je iets te verbergen...
Misschien kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen bovenstaand en via via de naam van die vriend te horen ( en die kans is vele malen groter) en er kwaad mee te willen. (En wat voor kwaad precies). Ja oppassen wat je met FB doet, maar niet wat jij aanhaalt. Je hebt FB echt niet nodig om kwaad te doen. Je privacy ligt ook op andere manieren op straat, maar mensen zien dat niet massaal online zoals FB dus denken ze dat ze in een high tea gesprek met vrienden lekker kunnen roddelen en vertellen, maar ook dat kan ver komen en kan even zozeer kwaad doen.

. Ik had eerst even moeten overleggen wat we naar buiten zouden brengen, want het werd best ongemakkelijk toen ik mezelf voorstelde als zijn vriendin en iedereen met grote ogen naar me keek (incl. 'mijn vriend')
en volledige naam en woonplaats in een krant terecht ben gekomen. Tsja was te verwachten in dit geval, alleen de betreffende journalist zelf niet gesproken en gelukkig achternaam volledig vernaggeld waardoor terugvinden alsnog erg lastig wordt. Maar toch had ik graag even vooraf geweten dat volledige naam en woonplaats ook neergezet zouden worden. 
Hij vindt het echt niet tof als er foto's van hem op internet verschijnen, dus met wederzijds respect doe ik dat ook niet. Zelfde geldt overigens voor instagram.