"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:10

Wauw wat een moeilijk gedoe zeg :') Vroegah deden de kinderen dit bij flippo's, snoep, knikkers, whatever (maar vroeger was alles beter natuurlijk)
Gewoon negeren, zoveel moeite kost dat toch niet? := Je druk maken en die kinderen een preek gaan geven over dat ze hondsbrutaal bezig zijn kost meer moeite dan gewoon doorlopen in ieder geval. :+

Edit: en wat nou als je zo'n kind blij kan maken met dinoplaatjes waar je zelf anders niks mee zou doen? Misschien denk ik wel te makkelijk, maar men.....

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:14

_KiMbErLeY_ schreef:
OOOOOOH JA HEEEEEEL IRRITANT!!!!!!

IK KRIJG INEENS EEN GENIALE INGEVING!!!!

Zo'n dinoplaatje... en als er dan meer kinderen als plaatjes zijn... ze gewoon in gelijke stukken scheuren _O-

Kijken hoe ze dan reageren!!! OH IK GA HET DOEN!!! Is het al morgen? _O-

Dit zou ik echt doen. Maakt je geen haar beter dan die kinderen :j

xFioon

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:29

Als ik kinderen zie staan dan neem ik ze mee bij de kassa, of ik vraag aan de persoon achter mij of ze interesse hebben. Ik ken verder toch niemand die ze wil hebben.
Maar nu scheelt het dat ik meestal boodschappen doe bij de AH midden in het centrum hier, en daar nog nooit een kind heb gezien, alleen maar studenten ;) Je moet hier ook altijd bij de kassa vragen om je dierenplaatjes, zegels, stickers etc, want ze vergeten het je altijd mee te geven.
Maar als ik boodschappen doe bij de AH bij mn paard in de buurt neem ik ze wel mee en steek ik een paar meter verder gewoon mijn hand met die kaartjes uit naar die kinderen, zoeken ze zelf maar uit wie ze krijgt, daar ga ik verder me niet mee bemoeien :P Ze wisselen maar af van plek ofzo (wat ze vast niet doen)

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:30

Electra63 schreef:
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Ik pak ze aan, staan er kinderen te wachten, dan geef ik ze en zijn er geen kinderen, dan neem ik ze mee voor een collega.
Je hoeft de plaatjes niet aan te pakken, je hoeft ze ook niet weg te geven, maar wat ik in dit topic lees ..... wat een overtrokken reacties :D :D

Bij mij probeerden ze zelfs boodschappen af te troggelen en toen ik ze niks wilde geven begonnen ze te schelden. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik de kinderen voor de AH niet zo leuk vind :+
Als ze zich gewoon normaal gedragen heb ik er verder ook totaal geen problemen mee hoor :)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:45

Ze staan ook bij de AH XL waar ik al mijn boodschappen doe maar ik heb geen last van ze want zelfs met grote groepen ben ik nog niet 1 keer gevraagd naar dinoplaatjes. De blik die ik opzet als ik bijna aan ze toe ben werkt perfect, ook bij die bloedirritante promotiemedewerkers die je op straat willen aanspreken. :+ Get out my fiets way! >;)

Ik neem de plaatjes wel mee, mijn neefjes en nichtje zijn er blij mee. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:00

UhNee schreef:
Wauw wat een moeilijk gedoe zeg :') Vroegah deden de kinderen dit bij flippo's, snoep, knikkers, whatever (maar vroeger was alles beter natuurlijk)
Gewoon negeren, zoveel moeite kost dat toch niet? := Je druk maken en die kinderen een preek gaan geven over dat ze hondsbrutaal bezig zijn kost meer moeite dan gewoon doorlopen in ieder geval. :+

Edit: en wat nou als je zo'n kind blij kan maken met dinoplaatjes waar je zelf anders niks mee zou doen? Misschien denk ik wel te makkelijk, maar men.....

Dit gebeurde helemaal niet bij flippos.. Ja die werden door familie verzamelt en gegeven, maar ik heb nooit hekken met drommen kinderen zien staan die je al toeschreeuwen als je de uitgang nog niet bereikt hebben. Die in je boodschappentas of kar kijken en als je nee zegt je niet geloven of je uit schelden.

En niks mis met kinderen blij maken, maar niet deze groep. Als supermarkt zou je dit ook niet moeten willen, hangjeugd wordt ook weggejaagd, waarom dan wel hangkinderen die nog meer geluid en overlast produceren dan iemand die er hangt en niet meer of minder.

Verscheuren, verknippen etc vind ik niet nodig. Maar ze horen er gewoon niet te staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:06

Goof schreef:
Jolien87 schreef:
Nounou, wat een kindervrienden hebben we hier toch.
Dat je ze irritant vind kan ik me voorstellen, zoals ik al eerder zei in dit topic ben ik ook geen fan van kids die bij de uitgang staan te bedelen. Maar om ze nu meteen voor van alles en nog wat uit te maken...
Overigens ben ik ook leerkracht (PO) maar dat betekent niet dat ik automatisch alles maar leuk en goed vind wat kinderen doen.

Ik maak ze nergens voor uit. Ik vind het bedelen en zeuren wat ze doen (gedrag!) Schijtirritant.

Voel je dan ook vooral niet aangesproken. Als een ware leerkracht veroordeel je het gedrag en niet de kinderen. ;) Maar als ik lees waar ze door anderen (nee, ook niet door iedereen) voor worden uitgemaakt dan gaan mijn nekharen overeind staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:09

Sammie schreef:
UhNee schreef:

Dit gebeurde helemaal niet bij flippos.. Ja die werden door familie verzamelt en gegeven, maar ik heb nooit hekken met drommen kinderen zien staan die je al toeschreeuwen als je de uitgang nog niet bereikt hebben. Die in je boodschappentas of kar kijken en als je nee zegt je niet geloven of je uit schelden.

En niks mis met kinderen blij maken, maar niet deze groep. Als supermarkt zou je dit ook niet moeten willen, hangjeugd wordt ook weggejaagd, waarom dan wel hangkinderen die nog meer geluid en overlast produceren dan iemand die er hangt en niet meer of minder.

Verscheuren, verknippen etc vind ik niet nodig. Maar ze horen er gewoon niet te staan.

Wat ik me ervan kan herinneren zaten flippo's ook altijd in de chips zakken, dus het lijkt me inderdaad stug dat er kinderen bij de uitgang stonden om te vragen of mensen even hun net gekochte chips wilden openmaken om de flippo's eruit te vissen. :')
Ik heb echt het gevoel dat het bedelen bij de supermarkten iets van de laatste jaren is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:11

Sinds die eerste voetbalplaatjes van, wat zal het zijn, vier of vijf jaar terug? Sindsdien staan er bij elke verzamelaktie hekken waar ze achter, voor of gewoon naast staan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:14

Hier is inderdaad ook een hoekje afgezet in de AH, maar eigenlijk nooit last van. Sterker nog, meestal is dat hoekje alleen de eerste dagen van de actie bezet, daarna wordt het gewoon weer weggehaald. Ook nog nooit problemen gehad met irritante kinderen. (Alleen de eerste paar dagen staan er een paar en die gedragen zich meestal keurig.)

Maargoed, ik neem die dingen nooit mee, dat zullen ze vast wel in de gaten houden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:19

Ik heb dus serieus eens als antwoord gehad toen ik aangaf geen plaatjes of weetikveelwatzetoenverzamelden te hebben 'die heeft u wel, poedersuiker!'
Ik heb me heel erg ingehouden maar man wat had ik de neiging om dat kind eens even een flinke rotschop te geven. :x

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:24

Bij ons kon je ook weleens stickers of kaarten verzamelen, maar bij ons werd dat gewoon op school geruild en kinderen die al ver waren en veel dubbel hadden gaven vaak wat weg aan kinderen die nog helemaal niet zo ver waren. Ook als het geen vrienden van elkaar waren. Dat lijkt me toch een veel wenselijkere situatie. Ik praat nu over een jaar of 15 terug.

De kinderen voor vanalles uitmaken is ook niet nodig, kijk dan naar de ouders. Ik vind het echt een gebrek in de opvoeding.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:37

wemkelover schreef:
Ach ik kan er niet druk om maken. Die van mij mag er later heus ook wel staan als ik boodschappen moet doen, maar... dan niet schreeuwend erom zeur en overlast bezorgen ... maar gewoon eventueel vriendelijk vragen. Is het een nee jammer dan, is het een ja dan heb je geluk.
Kindjes die vragen worden overgeslagen .... kindjes die zwijgen zullen ook nooit wat krijgen.

Die laatste zin ben ik het ook echt niet mee eens. Beleefdheid wordt echt wel gewaardeerd en beloond. Ik werk op een kdv en ik stimuleer juist de kinderen die netjes wachten. Zij krijgen altijd als 1e een beker drinken/eten/traktatie :j

Om terug te komen op het onderwerp; mijn kinderen zouden dat niet mogen. Ik vind het niet netjes om mensen die rustig boodschappen willen doen lastig te vallen met dit soort vragen. Aan familie/vrienden zou ik het geen probleem vinden mits ze het inderdaad netjes vragen maar dat is vanzelfsprekend.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:47

Sammie schreef:
Sinds die eerste voetbalplaatjes van, wat zal het zijn, vier of vijf jaar terug? Sindsdien staan er bij elke verzamelaktie hekken waar ze achter, voor of gewoon naast staan.

Voetbalplaatjes waren er in de jaren '90 al. Inclusief verzamelmappen en ruilen op het schoolplein en alles wat erbij hoort, maar volgens mij zonder dranghekken en bedelende kinderen bij de supermarkten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:51

De kinderen zijn hier over het algemeen redelijk netjes, maar er zitten er ook tussen die nogal brutaal zijn. Daar knoop ik dan ook gerust een praatje mee aan en dan geef ik aan dat zulk gedrag niet netjes is, en dat ze er ook geen plaatjes mee krijgen. Je kan het netjes vragen, en dan nog is het geen 'recht' om ze te krijgen. Ik geef ze dan ook alleen aan de kinderen die normaal doen of er netjes om vragen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:00

Bij ons is ook de hele familie voor de kinderen naar de ah geweest voor de mini boodschappen.We hadden er ook een heleboel.Nu is alles samen met de winkel naar ons achterneefje gegaan en spaart de familie voor hem de dino.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:13

Electra63 schreef:
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Ik pak ze aan, staan er kinderen te wachten, dan geef ik ze en zijn er geen kinderen, dan neem ik ze mee voor een collega.
Je hoeft de plaatjes niet aan te pakken, je hoeft ze ook niet weg te geven, maar wat ik in dit topic lees ..... wat een overtrokken reacties :D :D

Als ze rustig staan te wachten en netjes vragen heb ik er geen problemen mee!
Maar je weg blokkeren, in je kar duiken om te zoeken/pakken of gewoon al uit je handen trekken vind ik echt te ver gaan. En zo gaat het elke keer hier.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:24

:wow: Dan zijn de kinderen hier in België precies toch anders opgevoed, want heb dit nog in geen enkel winkel hier meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:24

Hier mogen we het overigens bij 't personeel melden als ze hondsbrutaal zijn of er een bende van maken (overal papiertjes enzo). Dan worden ze alsnog weggestuurd.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:26

Kom nooit bij ah, vind hum bonuskaart gedoe achterlijk. Maar dit soort acties ook, ieder jaar een lading (plastic)troep waar bijna niemand op zit te wachten weggeven, enkel om ervoor te zorgen dat ouders zich verplicht voelen daarheen te gaan .. Dranghekken voor zeurende kinderen klaar zetten, wat een idee.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:32

Jeetje als je die kinderen er blij mee maakt........ kleine moeite toch! Ben je ook gelijk van die plaatjes af.

Ik neem ze nooit aan, maar als ik kinderen zou zien staan die ze sparen, dan zou ik ze aan nemen en aan die kinderen geven. Het kost me niks, en als ik iemand anders daar blij mee kan maken... dan is dat een hele kleine moeite voor een goede daad en een blij kind +:)+

Ik zeg wel erbij dat ik nog nooit brutale kinderen heb mee gemaakt, in de zin dat ze je weg blokkeren/ je kar induiken/ aandringen. Mijn bovenstaande reactie is puur gericht op de kinderen die geen overlast veroorzaken.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:34

Ik heb wel eens een kindje wat nog in de winkel stond, maar in het zicht van die kinderen achter het hek, de kaartjes gegeven.
Heb me een scheldpartij gehad :')

Naar winkelpersoneel gaan deden we in 't begin. Maar die doen er niks aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:35

oomens schreef:
Sammie schreef:

Voetbalplaatjes waren er in de jaren '90 al. Inclusief verzamelmappen en ruilen op het schoolplein en alles wat erbij hoort, maar volgens mij zonder dranghekken en bedelende kinderen bij de supermarkten.

Ik bedoelde dan ook die eerste voetbalplaatjesgekte van de AH van een paar jaar terug. Toen zijn die dranghekken gekomen, vroeger waren die er niet terwijl er genoeg verzameld werd
ilonamandjes schreef:
Jeetje als je die kinderen er blij mee maakt........ kleine moeite toch! Ben je ook gelijk van die plaatjes af.

Als ik van die plaatjes af zou willen zou ik ze bij voorbaat al niet aannemen. Als ik ze dus meeneem is het voor iemand, niet voor een stel brulboeien achter een hek.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:42

Sunrise_ schreef:
De kinderen zijn hier over het algemeen redelijk netjes, maar er zitten er ook tussen die nogal brutaal zijn. Daar knoop ik dan ook gerust een praatje mee aan en dan geef ik aan dat zulk gedrag niet netjes is, en dat ze er ook geen plaatjes mee krijgen. Je kan het netjes vragen, en dan nog is het geen 'recht' om ze te krijgen. Ik geef ze dan ook alleen aan de kinderen die normaal doen of er netjes om vragen.

In de jaren '90 moest je de voetbalplaatjes nog kopen, volgens mij was het toen een Panini-album waarbij je die pakjes met stickers kon kopen/verzamelen. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:42

Het is voor mij een reden om een bepaalde winkel te vermijden.. Ik vind het ontzettend brutaal en opdringerig. Zelfs als ze het 'netjes' vragen.