Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:55

GDG schreef:
Picasso schreef:
Er is toch wel een verschil in deel uitmaken in de opvoeding van een kind, dan een vriendin/vriend waar kind zo nu en dan over de vloer komt. Je maakt niet voor niks gezamenlijke afspraken over de opvoeding met je ex-partner.

Oh, dus een paar keer bij iemand over de vloer komen staat gelijk aan deel uitmaken van de opvoeding... Bijzonder.

Nee juist niet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:04

GDG schreef:
Picasso schreef:
Er is toch wel een verschil in deel uitmaken in de opvoeding van een kind, dan een vriendin/vriend waar kind zo nu en dan over de vloer komt. Je maakt niet voor niks gezamenlijke afspraken over de opvoeding met je ex-partner.

Oh, dus een paar keer bij iemand over de vloer komen staat gelijk aan deel uitmaken van de opvoeding... Bijzonder.

Picasso schreef:
Nee juist niet.

Okee. Dus begrijp ik het goed dat je in geval van TS vindt dat die vriendin nog geen deel uitmaakt van de opvoeding? Want dan zijn we het dus eens :P .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:06

Liselot schreef:
Callisto04 schreef:
Alles bij mekaar is er dus echt geen probleem dat TS graag iets over de veranderde situatie van de papa van haar kind wil weten, zonder het direct over rechten en plichten te gaan hebben, van beide kanten. Als het op facebook staat mag zij dit toch ter sprake brengen op een normale manier? Hij heeft het gecommunoiceerd (indirect ook naar haar), dus wat is dan het probleem dat zij er ook over communiceert met hem?

Ik snap ook niet wat het probleem is :o

't is dat :p . Geen heel circus of drama gaan creëren als er niet eens een drama is :P . Gewoon de volgene keer over beginnen. Je kan goed met elkaar opschieten, hij verstopt het niet voor je, dus geen probleem om rustig te polsen zonder woorden te gebruiken als "ik vind dat ik recht heb op.." "ik eis" , "ik moet", nee gewoon "hoi, leuk voor je, wie is het of wil je daar liever niets over kwijt?"

En vanaf dan hoor je zelf wel welke kant het uitgaat. Misschien vertelt hij dan ook heel gewoon hoe de vork aan de steel zit en na x aantal tijd leer je haar vanzelf eens kennen. En als ze kinderhatende op zijn geldbeluste feeks blijkt te zijn die helemaal niets met jou te maken wil hebben zal je het zo ook wel snel genoeg merken, maar laten we daar voor het geluk maar niet vanuit gaan :+ .

Vind het alleen maar leuk voor jullie TS dat jullie zo met elkaar omgaan, kunnen menig gescheiden koppels wat van leren :-) .

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:08

Ik zou hier als ik in de situatie zit toch wel over willen praten, niet om deze vriendin, maar meer een soort algemeen overleg over wat ex en ik kunnen afspreken als algemene 'Wanneer laat ik een date mijn kind ontmoeten?'.

Die vind ik belangrijk, in het belang van het kind, zo hebben wij een gescheiden vriend waarvan de ex al jarenlang elke scharrel na een paar dates mee naar huis neemt, en soms zelfs in huis neemt. Haar meeste "relaties" duren niet langer dan 4-5 maanden.
Die zoon weet dus vanaf zijn vierde niet beter dan dat mensen die je leven inkomen, dus ook ineens verdwijnen, heeft nu op zijn zestiende dus ook psychiatrische hulp voor hechtings en verlatings problematiek, en dat soort situaties zou ik willen voorkomen.

Op het moment dat je daar een 'afspraak' over kunt maken in het belang van het kind, geeft het denk ik voor iedereen rust, dan hoeft het ook niet over deze vriendin te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:09

inochiyo schreef:
[naam] schreef:
Het is als moeder je taak om je kind te beschermen en begeleiden, dus is het heel normaal om te kijken of de verliefdheid van je ex geen idioot van hem heeft gemaakt en hij iemand in huis heeft gehaald die schadelijk kan zijn voor je kind.
Het zou niet de eerste keer zijn dat hormonen blind maken.
Kijk eens waar de nieuwe vlam van de moeder van het meisje van Nulde toe in staat was, om maar meteen even iets ontzettend extreems te noemen.
Nergens iets mee te maken? Nou en of!

Dat is toch net zozeer de taak van de vader? :P
iedere partij wil toch het beste voor zn kind

Tuurlijk! Maar in dit geval heeft de vader een nieuwe vriendin.
Stel moeder komt thuis met HC, dan kan ik me voorstellen dat vader wil weten hoe ver zijn hippiedehippie vrijheid blijheid reikt en of het misschien negatief op zijn kind kan inwerken :):)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:12

Kwanyin schreef:
Vind het alleen maar leuk voor jullie TS dat jullie zo met elkaar omgaan, kunnen menig gescheiden koppels wat van leren :-) .

Ik denk dat je hier ook een mooi punt hebt :j
Wat ik zelf ook merk is dat heel veel mensen uit gaan van strijd tussen vader en moeder als deze uit elkaar zijn en dan heb je inderdaad misgunnen, uit jaloezie handelen en dat soort dingen.

mbkaatje

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:21

Fijn dat jullie nog zo goed met elkaar omgaan en dat is voor jullie dochter heel belangrijk.
Ik begrijp dat je graag wilt weten wie zijn nieuwe partner is, maar als ik jouw berichten lees, zou ik zelf nog even niets zeggen. Geef 'm nog even de kans er zelf mee te komen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat dat voor jouw ex niet helemaal makkelijk is om te vertellen.

Zo laat je het initiatief bij jouw ex. Ook al is jullie relatie nog prima, dit is wel een gevoelig punt en kan snel verpest worden. Zelf geen ervaring mee, maar wel in mijn directe omgeving.

Ernaar vragen kan altijd nog.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:25

Maar wat veranderd de zaak dat je het "persoonlijk" weet van je ex dat die een nieuwe vriendin heeft?
Toch niets, want het is je zaak toch niet? Je hebt toch geen recht om iets over die vriendin te zeggen, waarom moet ze dan voorgesteld worden?

Waarom moet je dan nog zeggen dat je het "fijn" had gevonden dat hij het persoonlijk had gezegd? Dat heeft toch geen meerwaarde? Je weet het al.

Misschien wou de ex het nog zeggen, maar als je met bovenstaande al direct afkomt, denk ik dat dat niet goed overkomt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:27

GDG schreef:
Ik begrijp echt wel dat het niet makkelijk is om de controledrang los te laten en ermee geconfronteerd te worden dat je geen controle meer hebt.

Je legt de vinger op de zere plek.

Bij gedeeld ouderschap hebben beiden een gelijke rol. Ook als de invulling verschilt. Op welk gebied ook. Dat werkt beide kanten op.

Je bent GESCHEIDEN. Leeft beiden een GESCHEIDEN leven. Bewandelen beiden jullie eigen levenspad. Als dat hetzelfde was waarom dan gescheiden?
Door de keuze voor scheiden zijn en nu TWEE 'thuizen'. Met alle consequenties van dien. Inclusief de opvoeding. Ook dat nieuwe vlammen deel uitmaken van het leven van gezamelijk grut en dat je daar GEEN zeggenschap over hebt.
BEIDERS wil is wet, maar dan wel alleen in het betreffende respectivelijke thuis.
Geweldig als dat een goed overleg compromis is. Dat is dan door goed overleg zeggenschap en dat werkt beide kanten op.
Optimaal is in goed overleg niet gescheiden leven; EEN thuis.

Ik wil een ex helemaal niet zien. Wil ook niet inderecte normen van die ex. Het is al beperkend genoeg dat een ex per definitie een deel is van het leven van je vlam wanneer die kinderen heeft en helemaal bij gedeeld ouderschap.
Ik begrijp Palmera helamaal dat ze opmerkt dat een date met jonge kinderen en een ex een alarm doet afgaan. Een bemoeizuchtige schoonmoeder is spreekwoordelijk erg maar een bemoeizuchtige ex is nog veel erger!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:36

Bemoeizuchtig of niet maar ik zou ook willen weten met wie de vader van mijn kind een relatie heeft als mijn kind daar ook moet slapen. Net als dat ik mijn kinderen niet zomaar overal liet spelen zonder dat ik de ouders kende. Als moeder zijnde bescherm je je kind en als vader ook dus zou niet willen, voor ik zeker wist dat de relatie serieus was, dat mijn kind daarmee te maken krijgt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:38

Ik denk dat het "probleem" van de situatie hier precies zit in het feit dat de beide exen nog goed met elkaar omgaan en daardoor relatief "voorzichtig" met elkaar zijn. Het lijkt er voor mij op dat de ex van TS niet zo goed weet hoe hij het moet brengen, dat hij wellicht een nieuwe relatie heeft. TS doet daarop ook heel voorzichtig, want ze vindt het waarschijnlijk lastig maar ook normaal dat ex doorgaat met zijn leven, en ja, daar maakt zij aan de zijlijn door het gezamenlijke kind nog deel van uit, maar verder eigenlijk niet meer. Balans zoeken en vinden is hier cruciaal. Als ik TS was, zou ik eens terloops opmerken dat je op faceboek gezien hebt dat hij zijn relatiestatus heeft veranderd. Dan is het aan ex om daar wel of niet op in te gaan. Je daar als moeder druk over maken, daarvoor lijkt het nog wat te vroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:39

Nee GDG, ik bedoelde te zeggen; als die vriendin in de toekomst deel uit gaat maken van de opvoeding. Als het een serieuze relatie gaat worden dus. Niet als de nieuwe partner nog niet echt deel uitmaakt van het leven van het kind. Anders wordt het dus als ex en nieuwe partner meer samen gaan zijn en beiden een deel van de opvoeding op zich gaan nemen.

Gescheiden leven en gezamenlijk opvoeden HC is toch wel te doen? Daar horen afspraken bij. Als je dat niet op kan brengen, had je niet aan kinderen moeten beginnen.... Belang van kind gaat voor imo., boven je eigen pleziertjes en dingetjes. Het lijkt me nogal verwarrend voor het kind als er in grote lijnen al verschillend gedacht wordt over een opvoeding.

BigOne

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:42

Niet moeilijk over doen maar gewoon je ex vertellen dat je zag dat hij een vriendin heeft. Wens hem succes en vraag tegelijk dat wanneer het echt serieus word je graag, omwille van jullie kind, even kennis wil maken. Klaar, je moet het ook niet zwaarder maken dan het is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:47

Picasso schreef:
Nee GDG, ik bedoelde te zeggen; als die vriendin in de toekomst deel uit gaat maken van de opvoeding. Als het een serieuze relatie gaat worden dus. Niet als de nieuwe partner nog niet echt deel uitmaakt van het leven van het kind. Anders wordt het dus als ex en nieuwe partner meer samen gaan zijn en beiden een deel van de opvoeding op zich gaan nemen.

Gescheiden leven en gezamenlijk opvoeden HC is toch wel te doen? Daar horen afspraken bij. Als je dat niet op kan brengen, had je niet aan kinderen moeten beginnen.... Belang van kind gaat voor imo., boven je eigen pleziertjes en dingetjes. Het lijkt me nogal verwarrend voor het kind als er in grote lijnen al verschillend gedacht wordt over een opvoeding.

Maar als jij bijvoorbeeld de nieuwe vriendin niet kan luchten, wat dan? Moet dat dan betekenen dat je ex zijn nieuwe relatie maar moet opgeven?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:49

Picasso schreef:

Euh, je bent wel gescheiden duh!!

Dat is al suboptimaal ja :)*

Geldt dan het vetgedrukte niet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:52

Huertecilla schreef:
Picasso schreef:

Daar heeft het kind toch geen boodschap aan.... ????? Natuurlijk zal het er in het ene huishouden anders aan toegaan dan in het andere, maar in grote lijnen moet je toch afspraken kunnen maken over e.e.a.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:53

chanel1985 schreef:
Picasso schreef:

Maar als jij bijvoorbeeld de nieuwe vriendin niet kan luchten, wat dan? Moet dat dan betekenen dat je ex zijn nieuwe relatie maar moet opgeven?

Nee natuurlijk niet: maar je zal toch met elkaar on speaking terms moeten blijven in belang van het kind. Dan moet je je daar overheen zetten lijkt me.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:54

Dat zat ik me ook net te bedenken Maflinger.
Dat ts haar ex niet wist hoe hij het moest vertellen en daarom op deze manier heeft gedaan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:57

Niets mis met afspraken inderdaad, niet meer dan logisch.

Maar wat zou je dan verwachten van je ex in dat voorbeeld dat jij zijn nieuwe vriendin niet kan luchten?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:00

Huertecilla schreef:
Picasso schreef:

Gescheiden is suboptimaal? Wat een bekrompen geest heb jij. Ik ben gescheiden, over de opvoeding van onze kinderen wordt overlegd, maar of wij daarbuiten elk onze zin doen in 2 huizen of in 1 huis maakt het ene niet meer of minder optimaal.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 10-06-16 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:01

chanel1985 schreef:
Niets mis met afspraken inderdaad, niet meer dan logisch.

Maar wat zou je dan verwachten van je ex in dat voorbeeld dat jij zijn nieuwe vriendin niet kan luchten?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik snap de vraag niet geloof ik. Zou me best voor kunnen stellen dat een nieuwe vriendin van een ex-partner je niet of minder ligt. Persoonlijk zou ik me daar overheen (willen) zetten om het voor iedereen prettig te houden, met name het kind. Wie hij kiest, is zijn keus. Ik ga uit van de welwillendheid van iedereen die met de opvoeding van een kind te maken heeft of daarvoor gaat kiezen als hij/zij een partner krijgt die al een kind heeft en er dus meestal een ex in het spel is. De nieuwe partner weet dat er een kind is, dus neem aan in dit geval, dat ze een beetje weet waarvoor ze kiest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:02

bigone schreef:
vraag tegelijk dat wanneer het echt serieus word je graag, omwille van jullie kind, even kennis wil maken. Klaar,

Euh, hoezo 'klaar'??
Als het daarmee klaar zou zijn, is het onodig :)*

Wat als ze jou niet bevalt?
Het hele punt is, dat je er een vorm van zeggenschap, dus controle over wil want wat is het nut van dat kennismaken anders?

Enneh, het recht, de wil van de nieuwe vlam? Die heeft wel RECHT om jou helemaal niet te kennen :)*

Je kan het vragen ja en:
1. Nee is een prima antwoord.
2. Wat het nut is :?

Via Facebook is zo raar nog niet.
Weet de ex er hetzelfde van als de rest van de 'vrienden'kring en dat is al heel wat.
Ikzelf heb geen Facebook trouwens. Heb heel even een account gehad, maar SNEL opgeheven; ieeeuuuwww wat een fout (continue onbetrouwbaar wijzigend) privacy beleid en een nog engere data mining :r
Ik communiceer wel in levende lijve.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-06-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:03

Callisto04 schreef:
Gescheiden is suboptimaal?

Ja.

Citaat:
Wat een bekrompen geest heb jij.

Oepsie; dat is een heel beledigend waardeoordeel dame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:08

Man, man, man, wie heeft jou toch zo diep gekwetst met zijn/haar wil opleggen aan je HC? Beetje psychologie van de koude grond, maar jeetje wat word jij fel als het op afspraken maken, verbintenissen aangaan en 'regels' aankomt. Telkens weer. In dit geval heeft het toch niks met een wil opleggen te maken, maar het leren kennen van iemand, die hoogstwaarschijnlijk deel uit gaat maken van het leven van je kind? Niet of hij of zij door de vleeskeuring komt en mag blijven of niet? Want daar ga je inderdaad niet over als EX-partner.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-16 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:08

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
Gescheiden is suboptimaal?

Ja.

Citaat:
Wat een bekrompen geest heb jij.

Oepsie; dat is een heel beledigend waardeoordeel dame.

Waarom? jij noemt iedereen die niet akkoord is met jouw levensopvatting bekrompen, die moeten LEREN ping lampje, ...
Is alles behalve monogamie verkeerd? Ja
Besef je dan niet dat jij zo reageert tegen het dogma monogamie en zelf je eigen dogma hebt namelijk scheiden is evil? Ik begrijp zo'n houding niet, sorry.