Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xCarpediem schreef:In Turkije vind ik mannen erg respectvol tegenover vrouwen, maar in Egypte was dit inderdaad wel een stuk minder. Eerlijk gezegd heb ik dit nooit aan het geloof gelinkt, maar meer aan de normen en waarden van het land. Turkije is daarin meer 'westers' maar toch een aardig 'moslimland'. Nederland is daar zeer zeker niet mee te vergelijken met onze zeer westerse moslims, maar juist dáárom vind ik dat je moslims niet over één kam moet scheren..
Wat versta je precies onder kort houden? Bedoel je daarmee dat die vrouwen minder mogen als in naar buiten gaan of afspreken met vrienden/vriendinnen?
Oliiviia schreef:xCarpediem schreef:In Turkije vind ik mannen erg respectvol tegenover vrouwen, maar in Egypte was dit inderdaad wel een stuk minder. Eerlijk gezegd heb ik dit nooit aan het geloof gelinkt, maar meer aan de normen en waarden van het land. Turkije is daarin meer 'westers' maar toch een aardig 'moslimland'. Nederland is daar zeer zeker niet mee te vergelijken met onze zeer westerse moslims, maar juist dáárom vind ik dat je moslims niet over één kam moet scheren..
Wat versta je precies onder kort houden? Bedoel je daarmee dat die vrouwen minder mogen als in naar buiten gaan of afspreken met vrienden/vriendinnen?
Maar ontopic, ik snap je wel hoor TS. Zeker als ze daar gewoon 'gedropt' worden zonder enig toezicht. Misschien kan je toch eens een kijkje gaan nemen, maar ik vraag me toch af hoe je met deze mensen moet communiceren volgens sommige bokkers hier. Ze spreken toch niet allemaal Engels neem ik aan? (dit weet ik persoonlijk niet goed)
xCarpediem schreef:Ooit liep ik ook zo met de mainstream mee, maar toen ik me er meer in ging verdiepen en me eens in de persoon achter de vluchteling ging verdiepen kwam ik erachter dat ik helemaal fout zat. Ik hoop ook oprecht dat meer mensen dit zullen gaan doen en zich niet laten leiden door de sensatie-zoekende verhalen van de media, maar hun échte eigen mening gaan vormen. Daarnaast is verdieping in de Islam voor velen helemaal niet verkeerd, sinds ik er open voor ben gaan staan ben ik er echt compleet anders naar gaan kijken én ik ben (bewust) niet-gelovig.
bruintje123 schreef:Carpediem.
Je loopt nu juist met de mainstream mee.
Niet erg. Ik herken dat.
Ons wordt keer op keer wijs gemaakt dat ze hoog opgeleid zijn. Dat er maar een paar rotte appels zijn en juist dat opgeblazen wordt.
Toen ben ik gaan werken in de azc.
En heb toen juist ervaren dat de rotzooi die er elke dag gebeurde de doofpot in ging. Dat mocht niet naar buiten gebracht worden.
Sinds dien is mijn mening dus totaal omgedraaid.
En die ervaring spreek ik ook uit.
Mensen mogen de waarheid weten.
Of ze dat willen aanvaarden is hun keuze. Maar het continue mooier voorhouden dan het is moet voorbij zijn.
xCarpediem schreef:Mag ik vragen waarom jij in een AZC bent gaan werken, bruintje? Als je zo respectloos bent tegenover deze mensen, dan vraag ik me heel eerlijk gezegd af wat je daar te zoeken hebt. Ooit al eens naar het verhaal van een vluchteling geluisterd? Die mensen zijn zo hopeloos en dat ze dan kiezen voor het welvarende westen kan ik begrijpen, waarom zou je naar een ander probleemland gaan?
xCarpediem schreef:Mag ik vragen waarom jij in een AZC bent gaan werken, bruintje? Als je zo respectloos bent tegenover deze mensen, dan vraag ik me heel eerlijk gezegd af wat je daar te zoeken hebt. Ooit al eens naar het verhaal van een vluchteling geluisterd? Die mensen zijn zo hopeloos en dat ze dan kiezen voor het welvarende westen kan ik begrijpen, waarom zou je naar een ander probleemland gaan?