Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

), dus we zien elkaar niet zo vaak als we zouden willen. We zien elkaar meestal om het weekend, omdat ik een arme student ben altijd blut ben en zijn hobby hem om het weekend ook bezig houdt
.
. MusicIsLife schreef:JudArthos schreef:
Helaas wel inderdaad..of ik langs ga weet ik nog niet, hoop risico's met visum, als vrouw in mijn eentje moeten gaan en veiligheid enzo..
Ja, lastig is datmijn vriendin gaat naar Peru, ook niet zomaar even om heen te gaan. Wieweet krijg je toch nog de kans te gaan... Ik heb me in ieder geval infesteld op 5 maanden.. Dan is het alleen maar een meevaller als ik toch kans heb langs te gaan,
We zouden graag willen samenwonen, maar we studeren allebei nog waardoor dat wel wat lastiger is. imd schreef:Wij wonen niet samen en zien elkaar zo'n 3-4 keer per week. Zijn nog niet zo lang samen en dit bevalt ons allebei wel prima, genoeg ruimte om ook je eigen dingen te doen en erg fijn als je elkaar dan weer ziet![]()
Peru is wel erg gaaf TS, ik zou zeker langs gaan als het ook maar enigzins mogelijk is!
ik moet dat thuis gaan bespreken en kijken of er iemand evt meegaat en kijken of het haalbaar is qua tijd en kosten natuurlijk. 

Zo was het in het begin vaak dat schema, nadien is hij een jaartje meer in het land geweest (als hij geen vakantie heeft en niet aan boord zit werkt hij op kantoor hier 5km verderop). Vorig jaar augustus moest hij naar het buitenland voor een nieuw schip dat werd gebouwd, en hij is toen afwezig geweest tot november. Ik ben hem toen 2 weken gaan opzoeken ginds, waarbij ik hem alleen na zijn werkuren zag uiteraard. Aan land is dat regime 6 dagen werken 1 dag vrij, aan boord werkt hij 7 dagen op 7 (en dat dan 6 weken lang). Telkens 12u/dag. December is hij even thuis geweest, en toen weer weg tot februari. Weer weekje of 2 thuis en in mei is hij terug geweest tot de 25e. Nu zit hij ergens op zijn bootje op weg naar Engeland vanuit Zweden, en we verwachten dat dat project tegen 17 juni klaar is. Dan komt hij normaal naar huis tot begin augustus.
Doe wel het volledige weidebeheer zelf en in de winter sta ik op een doe-het-zelf stalling. Er hoeft volgens mij geen tekening bij dat we elkaar soms zelfs amper zagen als hij in vakantie thuis zat: ofwel zat ik op het werk/school, ofwel bij de paarden.
Lukt perfect voor ons.
ArankaM schreef:Tip voor de tijdelijke lange afstandsrelatie:
Blijf met elkaar praten, ook echt praten. Laat elkaar weten hoe je je voelt en spreek het ook uit als je iets dwars zit.
Via mail, via skype, messenger, whatsapp, telefoon, eender hoe, praat over alles wat je mogelijk acht. Over hoe je je voelt, waar je van droomt, wat je denkt, alles. In het begin is het raar en denk je "wat heeft die nou aan zo'n dom dagelijks verslag van thuis" maar voor hen is dat net een geruststelling, dat alles goed gaat.
Ik weet dat hij mijn mail leest wanneer hij net op zijn werkplek zit, hij weet dat ik niet ga slapen voor ik de zijne heb gehad en er dus mijn dag mee afsluit. Uitzonderingen tel ik nu even niet mee. Soms is er geen internet en soms is eender welke vorm van contact verboden omdat ze onder de radar moeten varen ivm piraterij. gelukkig komt dat niet zo vaak meer voor.