Hoevaak ben je samen met je vriend of vriendin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Re: Hoevaak ben je samen met je vriend of vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 22:47

@ titanic, fijn dat jullie dan dit jaar in ieder geval samen kunnen gaan! Misschien dat het als je over een jaar weer wilt gaan al beter gaan :)

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:50

Het verschilt nog wel eens wat, maar momenteel alleen in het weekend. Voorheen in het weekend en nog een dagje door de week, maar dat gaat nu helaas niet met school/werk.
Als we samen zijn, doen we eigenlijk ook alles samen, hij gaat mee naar de paarden, ik ga mee zeilen en proberen ieder weekend ook wel iets leuks te doen (zeilen, paarden, wandelen). Gewoon lekker samen genieten :)
Bellen wel bijna iedere avond om even de dag door te spreken enzo.
In de vakantie gaan we samen weg, maar ook beiden apart, ieder z'n eigen ding doen!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:56

Mijn vriend en ik wonen zo'n vier uur met de auto bij elkaar vandaan (en daar komt na de zomer nog twee uur reistijd bij :') ), dus we zien elkaar niet zo vaak als we zouden willen. We zien elkaar meestal om het weekend, omdat ik een arme student ben altijd blut ben en zijn hobby hem om het weekend ook bezig houdt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:01

Mijn vriend en ik proberen elk weekend samen te zijn. We wonen ongeveer 20 minuten met de trein van elkaar af, dus dat is te doen. :j

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:01

Mijn vriend en ik zien elkaar 5/6/7 dagen per week. We zijn een half jaar samen en wonen allebei nog thuis. Het scheelt dat we tien minuten lopen van elkaar vandaan wonen. We studeren allebei in een andere stad, hij werkt op zaterdag en ik op zondag en we hebben verder genoeg tijd om ons eigen ding te doen en ons eigen leven te lijden. Maar omdat de afstand zo klein is, is het heel makkelijk om in onze vrije uurtjes samen te zijn. En als de één 's ochtends (veel) eerder weg moet dan de ander maakt dat ook niet uit, want de ander is toch zo weer thuis :) .

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:08

MusicIsLife schreef:
JudArthos schreef:

Helaas wel inderdaad.. :( of ik langs ga weet ik nog niet, hoop risico's met visum, als vrouw in mijn eentje moeten gaan en veiligheid enzo..

Ja, lastig is dat :( mijn vriendin gaat naar Peru, ook niet zomaar even om heen te gaan. Wieweet krijg je toch nog de kans te gaan... Ik heb me in ieder geval infesteld op 5 maanden.. Dan is het alleen maar een meevaller als ik toch kans heb langs te gaan,

Pfoe dat is ook niet eventjes de trein pakken inderdaad... Ik stel me ook al in op 5 maanden, kan het alleen maar meevallen inderdaad! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:08

Wij wonen niet samen en zien elkaar zo'n 3-4 keer per week. Zijn nog niet zo lang samen en dit bevalt ons allebei wel prima, genoeg ruimte om ook je eigen dingen te doen en erg fijn als je elkaar dan weer ziet <3

Peru is wel erg gaaf TS, ik zou zeker langs gaan als het ook maar enigzins mogelijk is!

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:12

Ik woon 15 minuten fietsen van mijn vriend met wie ik nu meer dan 7 maanden samen ben. Wij zien elkaar eigenlijk wel bijna dagelijks, zeker nu ik mijn eindexamens heb gehad en dus meer tijd heb. Hij heeft chronische migraine overdag, dus ik probeer hem 's avond vaak te zien om hem nog een beetje op te vrolijken na een hele dag in bed liggen.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:23

Op het moment woon ik samen met mijn vriend in het buitenland (samen op buitenlandse stage). Dus zien wij elkaar elke dag.

In Nederland wonen we helaas 75 km van elkaar vandaan en zien we elkaar maar 2x per week.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:32

Dat verschilt heel erg, ik heb mijn hobby's en hij heeft ook zijn hobby's. Soms maar 1 avondje per week en soms 3/4 keer per week.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:41

Elke dag <3

We zijn nu 2,5 jaar samen en zien elkaar al een hele lange tijd eigenlijk iedere dag. Af en toe een keer een dag niet als we iets anders hebben maar dat komt niet vaak voor. We wonen helaas nog niet samen maar we wonen wel enorm dicht bij elkaar. Dus slapen meestal de ene dag bij mij en de andere dag bij hem. Kan prima zo :) We zouden graag willen samenwonen, maar we studeren allebei nog waardoor dat wel wat lastiger is.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:45

imd schreef:
Wij wonen niet samen en zien elkaar zo'n 3-4 keer per week. Zijn nog niet zo lang samen en dit bevalt ons allebei wel prima, genoeg ruimte om ook je eigen dingen te doen en erg fijn als je elkaar dan weer ziet <3

Peru is wel erg gaaf TS, ik zou zeker langs gaan als het ook maar enigzins mogelijk is!

Ja ik heb een familielid in brazilië waar ik nog nooit ben geweest, dus wieweet kan het dan in combinatie :D ik moet dat thuis gaan bespreken en kijken of er iemand evt meegaat en kijken of het haalbaar is qua tijd en kosten natuurlijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:09

hier bijna 7 jaar samen, waarvan 4 jaar samenwonend.
Op maandagavond heb ik paardrijles, op dinsdagavond hondenschool, op donderdagavond is hij gaan werken aan rallyauto's, op zaterdag vaak ook.
Zondag is in theorie onze vaste dag samen, maar soms komt daar eens een rally of paardenevenement tussen. Op woensdagavond, vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond zijn we in principe samen maar het beginuur scheelt soms (zijn werktijden of als ik bij de paarden ben). De rest van de week zien we elkaar in bed :D
ik heb drie paarden, samen hebben we een hond, drie katten, 2 chinchilla's en 2 cavia's. De tijd samen spenderen we meestal met activiteiten met de hond, apart heb ik mijn paarden en hij zijn autohobby.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:13

Ik ben bijna 2 jaar samen met mijn vriend, wonen allebei nog thuis. We zien elkaar eigenlijk alleen in het weekend, i.v.m. studie etc. Met de auto is het een halfuurtje rijden naar hem toe, valt opzich mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:36

Ik ben nu 4,5 jaar samen met mijn vriend, waarvan 2,5 jaar samenwonend. Toen we elkaar leerden kennen had ik een huurhuis en woonde hij nog thuis, maar had net een nieuwbouw gekocht. Hij zat vanaf dag 1 eigenlijk het grootste deel van de week bij mij, en anders ging ik mee naar zijn ouderlijk huis. Af en toe avondje alleen slapen kwam ook voor, maar niet zo vaak. Eens zijn nieuwbouw af was, ben ik redelijk snel bij hem ingetrokken. Was niet echt de bedoeling, maar mijn huurprijs zou dat jaar zowat verdubbelen omdat ik flink meer was gaan verdienen en dat was dat oude krot écht niet waard + ik werd ziek van de heibel met de buren, de pesterijen...

We zien elkaar echter niet zo vaak door zijn job. Hij werkt als geograaf/surveyor aan boord van schepen van een baggerbedrijf en is dus vaak naar het buitenland. Normaal gesproken is dat 6 weken weg en 6 weken thuis, maar dat varieert nogal :P Zo was het in het begin vaak dat schema, nadien is hij een jaartje meer in het land geweest (als hij geen vakantie heeft en niet aan boord zit werkt hij op kantoor hier 5km verderop). Vorig jaar augustus moest hij naar het buitenland voor een nieuw schip dat werd gebouwd, en hij is toen afwezig geweest tot november. Ik ben hem toen 2 weken gaan opzoeken ginds, waarbij ik hem alleen na zijn werkuren zag uiteraard. Aan land is dat regime 6 dagen werken 1 dag vrij, aan boord werkt hij 7 dagen op 7 (en dat dan 6 weken lang). Telkens 12u/dag. December is hij even thuis geweest, en toen weer weg tot februari. Weer weekje of 2 thuis en in mei is hij terug geweest tot de 25e. Nu zit hij ergens op zijn bootje op weg naar Engeland vanuit Zweden, en we verwachten dat dat project tegen 17 juni klaar is. Dan komt hij normaal naar huis tot begin augustus.
Komt ook nog eens bij dat hij vaak de nachtshift doet, wat soms compleet haaks staat op de uren hier.

Ik heb tot vorig jaar september voltijds gewerkt/gestudeerd. Hij speelt basket in team als hij thuis is, ik heb nu 3 paarden en 2 shetters. 1 paard rij ik zelf, voor de 2e heb ik een bijrijder en de rest is gewoon grasmaaier :)) Doe wel het volledige weidebeheer zelf en in de winter sta ik op een doe-het-zelf stalling. Er hoeft volgens mij geen tekening bij dat we elkaar soms zelfs amper zagen als hij in vakantie thuis zat: ofwel zat ik op het werk/school, ofwel bij de paarden.
Toen tijdje werkloos geweest zodat ik mijn eindscriptie kon afwerken en afgestudeerd in februari dit jaar. Lekker vakantie genomen en sinds half mei werk ik deeltijds vlakbij huis.

Dit lijkt voor ons de ideale combi: ik heb mijn eigen werk, ik kan rustig dagelijks de paarden doen en toch blijft er altijd nog tijd over voor elkaar.

En wanneer hij er niet is (zo'n 6 maanden/jaar gemiddeld), dan doe ik gewoon mijn eigen ding :) Lukt perfect voor ons.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:11

Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer een jaar samen en wij zien elkaar eigenlijk alleen s avonds. We werken allebei veel en vooral mijn vriend maakt hele lange dagen waardoor hij s ochtends al vertrekt voordat ik uit bed ben. In de avonden is hij ook altijd pas laat thuis, wat maakt dat we laat eten en dus een korte avond hebben.

Zondags is de enige vrije dag van mijn vriend, maar in de zomer komt het nogal eens voor dat ik die dag moet werken. Best lastig soms omdat we best wel wat meer tijd samen zouden willen doorbrengen en tijd om een dagje weg te gaan heel schaars is.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:27

Wij wonen samen en zien elkaar denk ik 1 dag per week niet, vaak gaat hij wel eens een nachtje naar ze ouders of ga ik een nachtje weg.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:10

finnens schreef:
Wij wonen samen en zien elkaar denk ik 1 dag per week niet, vaak gaat hij wel eens een nachtje naar ze ouders of ga ik een nachtje weg.

Puur uit nieuwsgierigheid hoor :o , maar waarom?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 21:54

Leuk om te zien, de een ziet elkaar een jaar niet en de andere elke dag :P

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:00

Ik ben nu ruim 2,5 jaar samen met mijn vriend en wij zien elkaar gemiddeld 5 dagen in de week. We woonden tot nu toe thuis. Mijn vriend is nu voor 5 maanden in Cambodja en daarna willen we misschien samen gaan wonen.

Tip voor de tijdelijke lange afstandsrelatie:
Blijf met elkaar praten, ook echt praten. Laat elkaar weten hoe je je voelt en spreek het ook uit als je iets dwars zit. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:04

Wij zijn 3,5 jaar samen en wonen sinds driekwart jaar samen. Dus ik zie mijn vriend elke dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:26

ArankaM schreef:
Tip voor de tijdelijke lange afstandsrelatie:
Blijf met elkaar praten, ook echt praten. Laat elkaar weten hoe je je voelt en spreek het ook uit als je iets dwars zit. :)

Als ervaringsdeskundige kan ik dit alleen maar beamen _/-\o_ Via mail, via skype, messenger, whatsapp, telefoon, eender hoe, praat over alles wat je mogelijk acht. Over hoe je je voelt, waar je van droomt, wat je denkt, alles. In het begin is het raar en denk je "wat heeft die nou aan zo'n dom dagelijks verslag van thuis" maar voor hen is dat net een geruststelling, dat alles goed gaat.

Wanneer mijn vriend weg is voor een werkperiode, dan mailen wij elkaar 1x/dag als het kan. Meestal vlak voor het slapen gaan. Kort verslagje van de werkdag, beetje gekkigheid ertussen, elkaar slaapwel wensen en uitkijken naar de nieuwe dag :) Ik weet dat hij mijn mail leest wanneer hij net op zijn werkplek zit, hij weet dat ik niet ga slapen voor ik de zijne heb gehad en er dus mijn dag mee afsluit. Uitzonderingen tel ik nu even niet mee. Soms is er geen internet en soms is eender welke vorm van contact verboden omdat ze onder de radar moeten varen ivm piraterij. gelukkig komt dat niet zo vaak meer voor.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:20

Mijn vriendin en ik zijn nu dik 2 jaar samen en kan me niet meer herinneren wanneer we voor elkaar zonder elkaar geslapen hebben (onze beide ziekenhuisopnames uitgezonderd )
We begonnen heel 'keurig' met woensdag avond en zaterdagavond.
Dat werd snel al vrijdag t/m maandag en woensdag maar dan zagen we elkaar dus op de dinsdagen helemaal niet. Vonden we geen optie haha.

En denk dat we vanaf dat we 4/5 maanden samen zijn al geen nacht meer zonder elkaar geslapen hebben.
Waren steeds of bij mij of bij haar (ouders)

Vanaf dat we 8 maanden samen waren heeft vriendinlief een eigen huisje en daar ben ik eigenlijk min of meer in getrokken maar mijn eigen huis moest nog verkocht worden.
Na een jaar is dat verkocht dus wonen nu sinds een half jaar officieel samen. Maar voor ons gevoel dus eigenlijk al 1,5 jaar

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:02

Wij hebben 4.5 jaar een relatie en wonen samen.
Ik werk veel avonddiensten waardoor we elkaar voornamelijk in het weekend zien.

Mijn vriend heeft het daar soms moeilijk mee. Ik niet.
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 11-06-16 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:02

Wij zijn meer dan 11,5 jaar samen. We probeerden elkaar elk weekend en in de vakanties te zien, maar met zijn wissel en ploegendiensten lukte dat niet altijd. Sinds eind juli vorig jaar wonen we samen. Nu is het nog dat we elkaar soms een dag niet zien.