Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shiloh schreef:Resistance schreef:Ik vergelijk een kind niet met een paard, maar uiteindelijk zijn het allebei levende wezens die moeten eten en veel geld kosten.
Echt?
Je maakt een grapje toch?
Resistance schreef:Waarom is het grof om adoptie voor te stellen?
Menig bokker zou vol in protest gaan als er in deze situatie geen baby maar een paard kwam; in deze omstandigheden kán je gewoon niet voor een paard zorgen/het betalen. Conclusie: verkopen die handel.
Maar een baby, die volgens mij nog véél meer kost dan een paard, kan opeens wel? En om dan adoptie voor te stellen is dat grof?
Hier wil ik niet mee zeggen dat TS haar kind moet laten adopteren: TS en haar kindje hebben al het recht om bij elkaar te zijn. Het valt gewoon op dat veel bokkers in de ene situatie protesteren, en in deze situatie alles met de mantel der liefde bedekken.
Brainless schreef:Resistance schreef:Waarom is het grof om adoptie voor te stellen?
Menig bokker zou vol in protest gaan als er in deze situatie geen baby maar een paard kwam; in deze omstandigheden kán je gewoon niet voor een paard zorgen/het betalen. Conclusie: verkopen die handel.
Maar een baby, die volgens mij nog véél meer kost dan een paard, kan opeens wel? En om dan adoptie voor te stellen is dat grof?
Hier wil ik niet mee zeggen dat TS haar kind moet laten adopteren: TS en haar kindje hebben al het recht om bij elkaar te zijn. Het valt gewoon op dat veel bokkers in de ene situatie protesteren, en in deze situatie alles met de mantel der liefde bedekken.
Dus gezinnen die in de schuldsanering komen door bv baanverlies/verplichte verkoop woning met verlies.
En daardoor met echt het minimale moeten zien rond te komen (lees 65E per week), moeten hun (tiener)kinderen maar ter adoptie afstaan?!
Gianti schreef:Ik begrijp je wel resistence. Nu KIES je ervoor om in deze situatie een kind te nemen. Een goede basis is het halve werk! Ik vind anders dan als er iets gebeurd als je al kind hebt. Verschil tussen vechten om iets te nemen en vechten om iets te houden
Gianti schreef:Ik begrijp je wel resistence. Nu KIES je ervoor om in deze situatie een kind te nemen. Een goede basis is het halve werk! Ik vind anders dan als er iets gebeurd als je al kind hebt. Verschil tussen vechten om iets te nemen en vechten om iets te houden
KimD schreef:Vind het vrij realistisch eerlijk gezegd... Zeker een heftige keuze, maar in de situatie waar TS zich in bevind is een kind opvoeden en bieden wat het nodig heeft niet realistisch.
De school neemt haar niet aan, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een tussenjaar krijgt en dus zoals hierboven haar Stufi en toeslagen verliest. Ze kunnen niet bij de ouders terecht voor oppas of inwonen. Vriend verliest door reorganisatie waarschijnlijk zijn baan. Ze mogen in de handjes klappen als ze zelf al rond kunnen komen, zonder kind.
Dat is echt geen situatie voor een kind, kinderen zijn ontiegelijk duur, zeker het eerste jaar.
Snap dat het de laatste keuze is die TS wilt maken, maar het is een on geplande zwangerschap die ook nog eens heel rot uitkomt. Maargoed het leven is niet makkelijk, en zeker niet alleen maar makkelijke keuzes... In dit geval zal ze haar verstand moeten laten discussiëren met haar hart.
.... Dat daar je vrienden niet wonen lijkt me bijzaak.. _love12_ schreef:KimD schreef:Vind het vrij realistisch eerlijk gezegd... Zeker een heftige keuze, maar in de situatie waar TS zich in bevind is een kind opvoeden en bieden wat het nodig heeft niet realistisch.
De school neemt haar niet aan, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een tussenjaar krijgt en dus zoals hierboven haar Stufi en toeslagen verliest. Ze kunnen niet bij de ouders terecht voor oppas of inwonen. Vriend verliest door reorganisatie waarschijnlijk zijn baan. Ze mogen in de handjes klappen als ze zelf al rond kunnen komen, zonder kind.
Dat is echt geen situatie voor een kind, kinderen zijn ontiegelijk duur, zeker het eerste jaar.
Snap dat het de laatste keuze is die TS wilt maken, maar het is een on geplande zwangerschap die ook nog eens heel rot uitkomt. Maargoed het leven is niet makkelijk, en zeker niet alleen maar makkelijke keuzes... In dit geval zal ze haar verstand moeten laten discussiëren met haar hart.
Vind het een beetje een vreemd antwoord... Volgensmij is de keuze duidelijk dat we het houden en daarover hoef ik ook geen verder commentaar.
. _love12_ schreef:Vind het een beetje een vreemd antwoord... Volgensmij is de keuze duidelijk dat we het houden en daarover hoef ik ook geen verder commentaar.
_love12_ schreef:Dan was zij waarschijnlijk uitgerekend aan het einde van het schooljaar of na de examens?
Ik ben int begin van t schooljaar uitgerekend en zou dan dus de 1ste 4 maanden van het jaar missen...
) kijken wat de mogelijkheden nu nog zijn qua werk en anders krijg ik een tijdelijke uitkering (met sollicitatieplicht) en ga ik na de zwangerschap aan het werk.