Hoe nu verder? ; Zwangerschap & studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe nu verder? ; Zwangerschap & studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:25

Ik vergelijk een kind niet met een paard, maar uiteindelijk zijn het allebei levende wezens die moeten eten en veel geld kosten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:28

Resistance schreef:
Ik vergelijk een kind niet met een paard, maar uiteindelijk zijn het allebei levende wezens die moeten eten en veel geld kosten.

-O- Echt?

Je maakt een grapje toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:32

Shiloh schreef:
Resistance schreef:

-O- Echt?

Je maakt een grapje toch?

Om adoptie voor te stellen? Wat is er mis mee? Ik gun TS en haar kind heus om samen te zijn, maar als ik in haar schoenen stond zou ik het zeer serieus overwegen. Waarom geen paard nemen terwijl je werkelijk niets te bieden hebt, maar wel een kind? Wat is er in die situatie mis met het kind laten adopteren door een lieve familie die waarschijnlijk veel meer te bieden hebben?

Nogmaals, hiermee wil ik niet zeggen dat TS dit ook echt moet doen. Ze heeft al het recht om met haar kind te zijn. Dit zijn gewoon mijn gedachten over dit alles.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:33

Resistance schreef:
Waarom is het grof om adoptie voor te stellen?

Menig bokker zou vol in protest gaan als er in deze situatie geen baby maar een paard kwam; in deze omstandigheden kán je gewoon niet voor een paard zorgen/het betalen. Conclusie: verkopen die handel.

Maar een baby, die volgens mij nog véél meer kost dan een paard, kan opeens wel? En om dan adoptie voor te stellen is dat grof?

Hier wil ik niet mee zeggen dat TS haar kind moet laten adopteren: TS en haar kindje hebben al het recht om bij elkaar te zijn. Het valt gewoon op dat veel bokkers in de ene situatie protesteren, en in deze situatie alles met de mantel der liefde bedekken.

Dus gezinnen die in de schuldsanering komen door bv baanverlies/verplichte verkoop woning met verlies.
En daardoor met echt het minimale moeten zien rond te komen (lees 65E per week), moeten hun (tiener)kinderen maar ter adoptie afstaan?! 8)7

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:34

Sorry, maar als je het opgeven van een paard vergelijkt met ter adoptie af staan van een kind, dan kun je beter van dit soort topics wegblijven.

Ik zit hier echt met mijn bek vol tanden als ik eerlijk ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:34

Brainless schreef:
Resistance schreef:
Waarom is het grof om adoptie voor te stellen?

Menig bokker zou vol in protest gaan als er in deze situatie geen baby maar een paard kwam; in deze omstandigheden kán je gewoon niet voor een paard zorgen/het betalen. Conclusie: verkopen die handel.

Maar een baby, die volgens mij nog véél meer kost dan een paard, kan opeens wel? En om dan adoptie voor te stellen is dat grof?

Hier wil ik niet mee zeggen dat TS haar kind moet laten adopteren: TS en haar kindje hebben al het recht om bij elkaar te zijn. Het valt gewoon op dat veel bokkers in de ene situatie protesteren, en in deze situatie alles met de mantel der liefde bedekken.

Dus gezinnen die in de schuldsanering komen door bv baanverlies/verplichte verkoop woning met verlies.
En daardoor met echt het minimale moeten zien rond te komen (lees 65E per week), moeten hun (tiener)kinderen maar ter adoptie afstaan?! 8)7

Dan heb je ze al en is de situatie geheel anders. Nu is het kind er nog niet en kent het zijn of haar ouders nog niet.

Waarom is adoptie in deze situatie zo fout, volgens jullie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-16 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:35

Ben ik de enige die als het echt niet kan (en het zo veel problemen op levert) dat het geen verkeerde keus is om het te laten adopteren?
Wat een taboe nou weer hierover, jammer.

Maar TS doe wat goed voor je voelt, ik heb niet heel veel advies over hoe je alles kan combineren aangezien ik er geen ervaringen mee heb. Heel veel succes met je kleine!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:38

Ik begrijp je wel resistence. Nu KIES je ervoor om in deze situatie een kind te nemen. Een goede basis is het halve werk! Ik vind anders dan als er iets gebeurd als je al kind hebt. Verschil tussen vechten om iets te nemen en vechten om iets te houden

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:38

Ik deel je menig resistance !
Verder nog, een kind behoeft veel meer zorg geld en verantwoordelijkheid die dus die komen nog later op het lijstje 'houden' wanneer je iets wil krijgen/kopen maar eigenlijk kan je je het niet veroorloven

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:41

Nogmaals. Adoptie is GEEN taboe. Maar het is ook geen heilige graal.

Maar ten eerste vraagt TS helemaal niet over advies over of ze het kind moet houden of niet.
Ze vraagt tips op financieel gebied, over haar rechten en mogelijkheden.

Ten tweede. Denken jullie nou écht dat TS die optie niet overwogen heeft? Denken jullie nu echt dat jullie alle wijsheid in huis hebben en jullie TS eens op de hoogte moeten brengen van haar mogelijkheden voor adoptie? Je zou als 18 jarige toch zelf eens op dat idee komen dat dat een van de opties is? Om daar dan toch over te beginnen en het aan te raden is niets meer en niets minder dan interessant doen en oordelen.

Dat advies ongevraagd geven, op basis van dat beetje informatie wat je hebt gehad is écht... ECHT heel erg ongepast! Dat gaat ons gewoon geen ene flikker aan.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-06-16 17:52, in het totaal 4 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:47

Gianti schreef:
Ik begrijp je wel resistence. Nu KIES je ervoor om in deze situatie een kind te nemen. Een goede basis is het halve werk! Ik vind anders dan als er iets gebeurd als je al kind hebt. Verschil tussen vechten om iets te nemen en vechten om iets te houden

Soms kies je niet voor een kind, soms komt er gewoon een kind. Abortus is niet voor iedereen een optie en dan moet je er gewoon het beste van maken.

Adoptie is een optie, maar ook niet voor TS. Bovendien heeft het meer voeten in de aarde dan degene die zei dat het kind toch z'n ouders nog niet kent... Geloof me, een kind kent tijdens de zwangerschap zijn ouders al en heeft echt wel door dat hij na de zwangerschap bij iemand anders terecht komt. Waar denk je anders dat de hechtingsproblematiek uit voortkomt bij geadopteerde kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:50

Gianti schreef:

Maar gezien het een ongeplande situatie is kiest TS niet voor het kind. Ze kiest er wel voor om advies in te winnen over hoe ze het kind een zo goed mogelijk leven kan bieden in de situatie waar ze nou eenmaal in zit, en hoe ze er financieel bovenop kan komen. Aborteren is lang niet altijd een optie.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:53

verootjoo schreef:
Omdat ik een baby niet te vergelijken vindt met een paard :=

Precies. Bij een paard is het al een onverantwoorde situatie. Dus bij een kind helemaal.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:53

Ahum je kiest altijd voor een kind of het moet een onbevlekte bevangenis zijn (of hoe noemt dat ook alweer)
Mocht je toch nog (kans is heel klein) na correct(!) Gebruik van pil en condoom zwanger worden is er nog altijd en keuze

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:54

Jennyj01 schreef:
verootjoo schreef:
Omdat ik een baby niet te vergelijken vindt met een paard :=

Precies. Bij een paard is het al een onverantwoorde situatie. Dus bij een kind helemaal.

:j

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:07

Ik snap de redenatie van mensen hier, maar los van het feit of TS het als optie wil - en volgens mij is dat niet zo - is in NL adoptie écht niet zo makkelijk. Overheidsinstanties, van jeugdzorg tot de GGZ, zijn over het algemeen erg vóór het kind bij de biologische ouders houden, ook ivm hechtingsproblematiek en stabiliteit. Er worden maar zo'n 20 kinderen per jaar vrijwillig afgestaan, en er is een bedenkingstijd van 3 maanden (!) waarin een kind in een neutraal pleeggezin geplaatst wordt. Voor een baby is het niet niks om van moeder's buik naar 'neutraal pleeggezin' naar eventueel een ander pleeg- of adoptiegezin te gaan. De rechter moet hier dan ook over beslissen, samen met verschillende jeugdzorg-instanties zoals FIOM. (Zie https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/afstand-ter-adoptie/). Als er gerede kans is dat de situatie zo instabiel is dat het kind uit huis geplaatst moet worden is dat natuurlijk anders, maar in deze situatie verwacht ik dat niet: dat is in mijn ervaring alleen zo in echt extreme gevallen.

Ik denk dat er nog best opties zijn voor TS als zij nu hulpverleners inschakelt en een netwerk opbouwt van ervaren mensen - studie-adviseur, juridisch loket, UWV, eventueel hulpvaardige familieleden of vrienden - dat het best mogelijk is om tot een redelijk stabiele situatie te komen. Nee, ideaal is het niet, maar het alternatief (gedoe met pleeggezinnen, bedenktijden, en grote kans op emotionele problemen) is dat ook niet. Wat ik in TS' situatie zou doen is alle hulptroepen inschakelen en die zoveel mogelijk aanspreken om tot de beste situatie te komen. :j

TS, kijk eens op deze website, waar er bovendien stichtingen genoemd worden die advies kunnen geven over financiële ondersteuning en soms zelfs een beurs aanbieden: https://tienermoeders.nl/informatie/gel ... nen-helpen

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:23

KimD schreef:
Vind het vrij realistisch eerlijk gezegd... Zeker een heftige keuze, maar in de situatie waar TS zich in bevind is een kind opvoeden en bieden wat het nodig heeft niet realistisch.

De school neemt haar niet aan, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een tussenjaar krijgt en dus zoals hierboven haar Stufi en toeslagen verliest. Ze kunnen niet bij de ouders terecht voor oppas of inwonen. Vriend verliest door reorganisatie waarschijnlijk zijn baan. Ze mogen in de handjes klappen als ze zelf al rond kunnen komen, zonder kind.

Dat is echt geen situatie voor een kind, kinderen zijn ontiegelijk duur, zeker het eerste jaar.

Snap dat het de laatste keuze is die TS wilt maken, maar het is een on geplande zwangerschap die ook nog eens heel rot uitkomt. Maargoed het leven is niet makkelijk, en zeker niet alleen maar makkelijke keuzes... In dit geval zal ze haar verstand moeten laten discussiëren met haar hart.

Vind het een beetje een vreemd antwoord... Volgensmij is de keuze duidelijk dat we het houden en daarover hoef ik ook geen verder commentaar.

Anoniem

Re: Hoe nu verder? ; Zwangerschap & studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:31

TS waarom is het geen optie op naar Drenthe te gaan daar waar je wel bij ouders in kon wonen? Vriend straks werkloos, jij geen school. Als je dan idd géén uitkering krijgt kan je natuurlijk niet leven en ook geen woning betalen. Ga daar dan wonen zodat je in elk geval een dak boven je hoofd hebt. En vanuit daar verder kijken? En geloof het of niet, maar ook in drenthe hebben we scholen en banen :j .... Dat daar je vrienden niet wonen lijkt me bijzaak..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:37

Tegenwoordig is het eerst baren en dan eens nadenken... Ten koste van alles.

Succes ermee TS, geen idee hoe je dit kan gaan doen op deze leeftijd en in deze situatie.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:40

_love12_ schreef:
KimD schreef:
Vind het vrij realistisch eerlijk gezegd... Zeker een heftige keuze, maar in de situatie waar TS zich in bevind is een kind opvoeden en bieden wat het nodig heeft niet realistisch.

De school neemt haar niet aan, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een tussenjaar krijgt en dus zoals hierboven haar Stufi en toeslagen verliest. Ze kunnen niet bij de ouders terecht voor oppas of inwonen. Vriend verliest door reorganisatie waarschijnlijk zijn baan. Ze mogen in de handjes klappen als ze zelf al rond kunnen komen, zonder kind.

Dat is echt geen situatie voor een kind, kinderen zijn ontiegelijk duur, zeker het eerste jaar.

Snap dat het de laatste keuze is die TS wilt maken, maar het is een on geplande zwangerschap die ook nog eens heel rot uitkomt. Maargoed het leven is niet makkelijk, en zeker niet alleen maar makkelijke keuzes... In dit geval zal ze haar verstand moeten laten discussiëren met haar hart.

Vind het een beetje een vreemd antwoord... Volgensmij is de keuze duidelijk dat we het houden en daarover hoef ik ook geen verder commentaar.

Ik vind het geen vreemd antwoord. Dat je er niet aan wil, snap ik wel.

Wel vind ik dat je jezelf echt een enorme schop onder de kont moet geven, want er staat je heel wat te wachten :).

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:41

Is een moeder en kind huis geen optie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:45

_love12_ schreef:

Helemaal geen vreemd antwoord, juist heel realistisch gezien jouw situatie.
Wat wil je dan horen? 'Het komt allemaal op magische wijze wel weer goed?'
Helaas is de werkelijkheid vaak anders. Jullie zullen keiharde keuzes moeten maken, en dan heb ik het trouwens helemaal niet over adoptie, maar jezelf een enorme schop onder je achterwerk verkopen en je ogen openen voor de werkelijkheid, want het luizenleventje is definitief voor altijd voorbij en het kind moet altijd voorop staan. Daarbij zijn jullie wensen van ondergeschikt belang. Je gaat nu in de eerste plaats leven voor het kind.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:52

_love12_ schreef:
Dan was zij waarschijnlijk uitgerekend aan het einde van het schooljaar of na de examens?
Ik ben int begin van t schooljaar uitgerekend en zou dan dus de 1ste 4 maanden van het jaar missen...

Er zijn een aantal opleidingen die in februari starten. Dan zou je je het eerste half jaar op je zwangerschap/baby kunnen richten :)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:57

Oke, eerlijk gezegd lach ik best hard om sommige reacties hier...
Een kind vergelijken met een paard? Sorry hoor, maar zulke antwoorden kan ik niet echt serieus nemen.. 8)7

Ik heb vandaag naar meerdere instanties rond gebeld en informatie gevraagd, zo heb ik ook met het Fiom gebeld en hebben zij me doorverbonden met een andere instantie. Deze instantie is nu voor mij en mijn vriend bezig en zoals het er nu naar uitziet gaan ze een traject opstarten en samen met hem opzoek naar werk en als het mogelijk is bij een bedrijf waar hij een interne opleiding kan volgen en waar hij een geldig mbo diploma kan halen via het bedrijf (dit was volgens hun -en ons- de beste optie, hun hebben natuurlijk meer contacten met bedrijven etc.)
Ik ga zelf (samen met mijn schoonzusje) vrijwilligerswerk doen bij de dagbesteding van een ouderencentrum hier in de buurt, geen betaald werk, maar ik ben in elk geval weer bezig en dat neemt al een hoop stress weg, en het scheelt dat ik daar maar 1 a 2 uurtjes bezig ben en daarna weer rustig aan kan doen, in de tussentijd ga ik samen met de mensen van de instantie (waarvan ik de naam even niet meer weet :roll: ) kijken wat de mogelijkheden nu nog zijn qua werk en anders krijg ik een tijdelijke uitkering (met sollicitatieplicht) en ga ik na de zwangerschap aan het werk.

School heb ik zelf even aan de kant gezet, dit was volgens de mensen waarmee ik gebeld heb nu even de beste optie.

Op deze manier komen we natuurlijk nog niet aan de inkomsten die we nu hebben (wel een groot deel), maar ik heb vandaag met mijn vader gebeld en hij gaat me maandelijks een vast bedrag overmaken zodat we gewoon hier kunnen blijven wonen zonder dat we op droog brood en water moeten leven.
Mochten we het op deze manier nog steeds niet redden is er ook al een plan, maar we gaan van het positieve uit en gaan ervoor vechten dat alles weer goed terecht komt. *D

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 19:01

Kermis schreef:
Is een moeder en kind huis geen optie?

Bij een moeder en kind huis zou mijn vriend niet bij ons kunnen wonen.. en van een kennisje van me die jong een kindje heeft gekregen en in een moeder en kind huis woonde weet ik dat je daar ook zo'n €700,- per maand aan woonkosten kwijt bent