Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
future_vet schreef:Palmera schreef:Ik zie hier vooral een hele foute afspraak die gemaakt is in het begin, toen vriend het bedrijf overnam:
Dat de ouders in het huis zouden blijven wonen.
Zowel ouders als vriend hadden kunnen weten dat het bij dergelijke bedrijven handig is als de eigenaar (vriend) op het bedrijf woont. Dus met de gemaakte afspraken is de plank compleet mis geslagen.
En nee, twee kapiteins op een schip werkt niet, in niet één bedrijf, ook al is er 1 gepensioneerd.
De beste tip die ik hier voorbij heb zien komen is een onafhankelijk persoon laten bemiddelen. Dit kan zo niet verder. Vriend kan niet elders wonen, ouders wel maar willen niet en TS word mesjokke van de situatie en de bemoeizucht.
Zoek hulp, allemaal, en kom tot een oplossing. Dit kan een relatie kosten en misschien wel een bedrijf als het escaleert.
Helemaal mee eens. Hoe hadden jullie het überhaupt voor je gezien: overname maar oude eigenaar blijft er wonen. Das gewoon onmogelijk
Jildau schreef:Ayasha schreef:Waarom is die sneer nodig Lieveli?
IMO heeft TS helemaal niet alle oplossingen weg gewuifd. Ze geeft aan wat de opties zijn.
Enkel omdat ze niet uit elkaar wil gaan met haar vriend? Of omdat ze niet wil verhuizen?
Omdat ze daar sowieso blijft wonen, sowieso bij haar vriend blijft, sowieso niet met haar schoonouders gaat praten enzovoorts..
nynke55 schreef:Het is alsof je mijn situatie beschrijft, maar dan jaren geleden, en het was niet mijn schoonvader, maar mijn schoonmoeder. Het enige wat ik je kan aanraden, is dat jullie je volkomen losmaken van je schoonfamilie. Het bedrijf is van je vriend, je schoonvader heeft er dus niks te zoeken. Als het huis bij het bedrijf hoort, moeten je schoonouders huur betalen of verhuizen. Is het huis nog van je schoonouders, stel dan duidelijke grenzen. Het is hard, maar laat niet over je heen lopen, op den duur word je er alleen slechter van.
Ayasha schreef:Waarom lijkt niemand te willen begrijpen dat van zo'n bedrijf weg verhuizen simpelweg geen optie is, of moeten ze ook meteen het hele (blijkbaar goed draaiende) bedrijf maar opgeven ondanks dat ze het graag doen?
lieveli schreef:Ayasha schreef:Waarom lijkt niemand te willen begrijpen dat van zo'n bedrijf weg verhuizen simpelweg geen optie is, of moeten ze ook meteen het hele (blijkbaar goed draaiende) bedrijf maar opgeven ondanks dat ze het graag doen?
Het gaat ten koste van haar gezondheid, ze slaapt niet, heeft paniekaanvallen.
Mijn keus zou snel gemaakt zijn.
MarjanB schreef:Maar kan hij niet komen hobbyen op het bedrijf als hij er niet meer woont? Dat je zegt je bent elke dag welkom van 1 tot 5 ofzo. Dan neem je hem zijn "ding" niet af en hebben jullie meer rust. Ik snap best dat hij bang is om in een gat te vallen.
kiki1976 schreef:MarjanB schreef:Maar kan hij niet komen hobbyen op het bedrijf als hij er niet meer woont? Dat je zegt je bent elke dag welkom van 1 tot 5 ofzo. Dan neem je hem zijn "ding" niet af en hebben jullie meer rust. Ik snap best dat hij bang is om in een gat te vallen.
Dit zat ik ook al te bedenken.
Je schoonvader blijft op die manier toch een beetje bij het bedrijf verbonden, en op de tijden dat hij komt ga jij even wat anders doen. Misschien ook voor in de toekomst als er wel kinderen mogen komen.