Moeilijke relatie-situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:31

Loretteeee schreef:
tuurlijk mag hij vrienden worden met wie hij wilt. Ik vind het alleen enorm banketstaaf dat hij na 6 jaar er makkelijk overheen kan stappen en dat het hem helemaal niet boeit. Lijkt het.

Ik vind het alleen scheef dat je na een relatie van 6 jaar. dat hij na 2 weken alweer in mijn ogen opzoek gaat naar de volgende.

In mijn ogen is dat dat het lijkt of hij weinig gevoel voor onze relatie heeft gehad.

Kan me levendig voorstellen, ik zou me behoorlijk gebruikt voelen.
Maar, 1 voordeel, nu ben je er vanaf, stel je voor dat je nog met die banketstaaf samen was.

Ik zou voorlopig ook niet praten ofzo en vrienden blijven, mwah, misschien maar zou me afvragen, voelt hij wel als iemand die ik als vriend wil hebben.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:41

Ayasha schreef:
Al deed ie het omdat ie in de flair gelezen heeft dat het zo hoort, dat zijn noch onze zaken, noch die van TS.

Omg :') _O-

Verder ben ik het wel met je eens. Je bent zelf 'flauw' van hem, je hebt het uitgemaakt omdat het niet meer wil. Moet hij dan per sé de hele boel bij elkaar janken, bij iedereen die ernaar vraagt gaan huilen en zeggen hoe erg hij je mist en met geen andere meisjes meer contact hebben? Wat hij naar de buitenwereld laat zien (wat jij ook nog weet 'van horen zeggen') zegt helemaal niets over hoe hij zich precies voelt over jullie of over deze situatie. Misschien als je dat gesprek wel met hem was aangegaan dat hij je daar wat over had kunnen vertellen.
Je houding tegenover hem is nu erg oneerlijk.

Urbanus

Re: Moeilijke relatie-situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:45

Mijn relatie ging 's morgens uit en 's middags zoende ik al met een ander. Deed niks af aan mijn gevoelens en verdriet voor mijn ex maar ik vond het een prettige afleiding. Ik vind het echt heel zwak dat je hier boos om wordt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:48

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat er hele psychologische ideeën worden bijgehaald omdat hij 1 actie heeft gedaan: iemand van 2 jaar geleden terug toegevoegd.

Kan het niet gewoon zijn dat hij -gezien zijn lage motivatie in de relatie- zelf ook al een tijdje voelde dat de relatie voor hem niet meer was wat hij ooit geweest was. Dat hij gewoon oprecht vindt dat het beter is als ze beide elders geluk zoeken, en dat hij bij deze dus ook geen enkel kwaad ziet in terug contact opnemen met mensen die hij wel leuk vond? Dat hij helemaal niet wanhopig op zoek is naar afleiding, een nieuwe relatie en dat hij helemaal niet over 3 maanden zijn "echte instorting" nog gaat krijgen en jankend zijn afgelopen relatie gaat behuilen. Gewoon een volwassen vent voor wie zijn vorige relatie zeker wel wat betekend geweest, maar die nu gewoon ook weet dat het in het verleden ligt. Of is dat niet spannend genoeg?

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:31

LauraMc schreef:
Iemand er wel eens aan gedacht dat deze jongen ontzettend onzeker is en op deze manier, dat 'luchtige' doen, wil laten zien dat het hem allemaal niet uitmaakt om geen gezichtsverlies te lijden? Verklaart ook waarom hij dat aan iedereen loopt te verkondigen, uit zichzelf, hij is zichzelf gewoon aan het indekken. Overigens schijnt het dat vrouwen zich na een breuk na een paar weken beter voelen, en dat mannen 'van god los' gaan en zich later pas echt realiseren wat ze missen..

Ik denk idd dat dit het ook is bij hem. Althans. Ik hoop het.

Ik steek er verder ook geen moeite meer in en ik heb hem overal al uit verwijderd. Het enige waar ik hem nog tegen kom is in een groepsapp met mijn oude klasgenootjes. Daar kan ik hem niet uit verwijderen, en om daar zelf uit te stappen vind ik nog teveel. Daar moet nog meer tijd in zitten om te verzinnen wat ik daarmee doe.

Overigens lees ik nu heel vaak dat ik geen contact meer met hem moet zoeken. Voor de duidelijkheid, dit heb ik ook niet meer! Ik volg hem niet meer op fb (nadat ik dit laatste zag), en ik zoek sowieso op geen enkel vlak contact met hem.

Het voelt voor mij alsof hij me gewoon nog een keer bedonderd heeft, nog even een schop na. Als je al zo wankel op je benen staat en je ziet dit opeens, dan krijg je nog even opnieuw dat zetje naar de grond. 'De nekslag'... Hij heeft haar altijd goed in zijn gedachte gehouden en dat kwetst mij enorm, dat hij 2 jaar lang aan haar heeft gedacht. Ook aangezien het een bewuste actie was dat hij haar opgezocht heeft, ze woont namelijk aan de andere kant van het land. Hij heeft gelijk meer mooie meiden toegevoegd, maar dat hij haar ook toevoegde was de druppel voor mij. Woest was ik. Bedrogen, verdrietig... Bijna alles tegelijk. (het stomme was dat ik er eerst heel hard om begon te lachen... :') )

Voor nu en de toekomst doe ik er niks meer mee. Ik heb mijn conclusies getrokken en probeer voor mijzelf weer een nieuw leven op te bouwen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:16

Sorry vind dat je je aanstelt. Jij bent degene die het uitmaakt...

Mijn vriend zegt dat hij al weet met wie ik zou gaan date mocht het uitgaan... en hij heeft waarschijnlijk gelijk. Maar het feit blijft is dat ik met mijn vriend nu ben en hem boven de andere verkies. Hij heeft ook jou boven haar verkozen tot jij het uitmaakte

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:21

Kom op zeg TS, JIJ maakt het uit, en JIJ voelt je dan boos/bedrogen/whatever omdat hij een andere meid toevoegt die hij kent van twee jaar geleden? Dat is zijn goed recht. Ook al voegt hij 10 andere meiden toe.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 20:31

Niet iemand die hij kent van 2 jaar geleden, degene waar hij mee is vreemd gegaan 2 jaar geleden.

In ieder geval bedankt voor jullie motiverende antwoorden! Ik heb gezegd, dat hij mag doen en laten wat hij wilt. Ik zeg ook hoe ik me voel. Dat jullie hier negatief over oordelen moeten jullie weten. Als jullie in zo'n situatie zitten reageren jullie misschien ook anders dan jullie verwachten van tevoren. Dit overkomt mij ook. ;)

En ik wéét dat ik hem los moet laten. Maar dat is niet gebeurt met een paar dagen als je eerder 6 jaar heel close was met iemand.

Maar toch, bedankt!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:35

Ik weet dat het loslaten niet met een paar dagen gebeurd en daarom moet je jezelf daar nu ook toe gaan dwingen, door hem dus te blokkeren. Hoe eerder hij uit het zicht is, des te 'makkelijker' wordt het om dit achter je te laten.

Bokkers die suggereren dat het zwak is of dat je je aanstelt, jullie zijn zeker de grootste ijskonijnen thuis? Gevoel en emotie is niet zomaar iets wat je uitzet en niet iedereen kan er even goed mee omgaan...

TS ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen, dit is en blijft lastig en vervelend :(:)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:45

Dus omdat jij het uitmaakt mag je volgens sommige Bokkers geen gevoelens hebben???? Heel bizar! Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt ts en ja ook ik had het er ook moeilijk mee....
Tijd heelt alle wonden, neem je tijd. Alles komt goed en gevoelens die horen er nu eenmaal bij. Knuffel!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:46

Ik snap heel zeker dat het moeilijk is om een relatie van 6 jaar vaarwel te zeggen, ik snap dat je het moeilijk hebt en ik wil je dan ook veel sterkte wensen met het verwerken van deze breuk!
Maar aangezien jij het uitgemaakt hebt vind ik dat jij geen recht hebt om je ex-vriend te veroordelen omdat hij een meid (die hij vroeger dus blijkbaar leuk vond) terug toevoegt. Hij heeft de laatste twee jaar voor jou gekozen, hij heeft jou boven die meid gekozen. Nu jij hem niet meer wil is het imo zijn groot recht om iemand terug toe te voegen waar hij vroeger wel iets voor voelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:49

Noblesse_ schreef:
Kom op zeg TS, JIJ maakt het uit, en JIJ voelt je dan boos/bedrogen/whatever omdat hij een andere meid toevoegt die hij kent van twee jaar geleden? Dat is zijn goed recht. Ook al voegt hij 10 andere meiden toe.

Dat is dan inderdaad zijn goed recht, maar dat betekent niet dat het van binnen niet steekt. Als je het uitmaakt betekent dat niet dat je geen verdriet of gevoelens hebt.
Bij mij ging het ook na 6 jaar uit en ik was degene die het uitmaakte. En ja, ik voelde me ook zo toen ik verhalen over hem en andere meiden hoorde en toen hij snel een nieuwe vriendin kreeg. Die gevoelens zijn er dan nou eenmaal en liefdesverdriet is ontzettend rot.
Later trekt dat allemaal weer bij en maakt het je uiteindelijk niks meer uit, maar nu het zo kort uit is en TS nog enorm veel liefdesverdriet heeft snap ik wel hoe zij zich nu voelt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:52

Ik snap ook dat ze zich echt rot voelt met deze breuk, en ik snap dat ook diegene die het uitmaakt echt kan afzien. Alleen vind ik niet dat TS het moet zien als een 'steek' oid naar haar toe en daarom boos moet zijn. Zij maakt het uit, dus hij heeft weer alle recht om te doen en laten wat hij wil.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:55

lieveli schreef:
Mijn relatie ging 's morgens uit en 's middags zoende ik al met een ander. Deed niks af aan mijn gevoelens en verdriet voor mijn ex maar ik vond het een prettige afleiding. Ik vind het echt heel zwak dat je hier boos om wordt.

Zou ook wel iets voor mij zijn maar ondertussen echt wel kapot gaan van verdriet. Afleiding inderdaad.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:58

Mijn relatie ging ook 's middags uit, en 's avonds zoende ik inderdaad een ander (waar ik nu overigens heel gelukkig mee ben), maar ik heb mezelf toch rot gevoeld over de relatie die kapot gelopen was en heb altijd respect gehad voor die jongen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:01

Ik snap dat TS zich rot voelt maar ze vult een verhaaltje in voor hem... Wie zegt dat hij twee jaar lang aan dat ene meisje heeft gedacht? Dat maak je er zelf van... En zo'n gedachtes maken het alleen maar erger. Ga leuke dingen doen. Hou jezelf bezig. Nadenken over een vorige relatie is goed, maar niet als je nog zoveel gevoelens hebt. Dan maak je jezelf hartstikke gek.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:08

Ik snap wel dat je je zo voelt, dat zou ik zelf ook hebben. Het is logisch dat je je er op z'n zachts gezegd poedersuiker om voelt dat hij nu juist haar toevoegd op facebook. Maar zoals ik in bovenstaande reacties al wel voorbij heb zien komen, mannen doen eerst alsof ze blij zijn met de vrijheid die ze nu hebben en later komt de 'klap' pas en bij vrouwen is dat andersom..

6 jaar is niet niks, dus het zal tijd nodig hebben voor jullie allebei. Sterkte!

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:29

TS ik snap hoe je je voelt. Sterkte, kan lang duren...

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:02

Loretteeee schreef:
LauraMc schreef:
Iemand er wel eens aan gedacht dat deze jongen ontzettend onzeker is en op deze manier, dat 'luchtige' doen, wil laten zien dat het hem allemaal niet uitmaakt om geen gezichtsverlies te lijden? Verklaart ook waarom hij dat aan iedereen loopt te verkondigen, uit zichzelf, hij is zichzelf gewoon aan het indekken. Overigens schijnt het dat vrouwen zich na een breuk na een paar weken beter voelen, en dat mannen 'van god los' gaan en zich later pas echt realiseren wat ze missen..

Ik denk idd dat dit het ook is bij hem. Althans. Ik hoop het.

Meen je dit? Je hoopt dat hij zich stiekem ongelukkig voelt? Of dat hij zich in ieder geval later nog ongelukkig gaat voelen?

Als jij je echt beter zou voelen wanneer hij in de put zou zitten, moet je je misschien afvragen of JIJ misschien degene bent die niks om hém geeft.
Als je echt om hem geeft of gegeven hebt, gun je het hem toch niet om de hele dag te liggen huilen in bed en niks te willen? Dan gun je hem toch juist geluk?
Ik zou mezelf nooit beter kunnen voelen door andermans ellende. En ik zou ook zeker nooit boos worden omdat iemand waar ik om geef/gaf zich goed voelt en geniet van het leven. Integendeel, daar word ik ook blij van. Zeker als ik de keuze heb gemaakt om er een eind aan te breien, dan ben ik alleen maar heel blij dat mijn actie een ander NIET doodongelukkig heeft gemaakt. En als hij dan ook nog allemaal dingen gaat doen en van contacten gaat genieten die door onze relatie "verboden gebied" waren, gun ik hem dat van harte. Want blijkbaar wilde hij dat graag, maar weerhield mijn aanwezigheid hem daarvan. Ik wil nooit iemand fijne/mooie dingen ontzeggen, dus ik ben blij dat onze break-up hem dan dingen biedt die anders niet mogelijk waren geweest.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:09

Helemaal eens met Catnip. Mocht ik ooit degene zijn die onze relatie verbreekt dan zou ik naast mijn eigen verdriet, het zó erg vinden om iemand waar ik zo van hou / gehouden heb zoveel pijn te doen. Zou het vreselijk vinden om de grond onder iemands voeten weg te moeten halen. Denk dat ik het echt fijn zou vinden wanneer mijn vriend het dan niet al te zwaar heeft.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:50

Ik denk eerder dat de TS 'waardering' (niet het goede woord, maar weet niet welk woord anders) mist voor de afgelopen 6 jaar, dan dat ze het hem niet gunt om gelukkig te zijn. Het is rot als jij je zo slecht voelt omdat het uit is, terwijl hij doet alsof hij er niks/weinig om geeft (wat overigens niet wil zeggen dat dit ook echt zo is natuurlijk).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:09

Nou als ik merk Hoe wispelturig en onduidelijk ts op mij overkomt, kan ik me ergens wel voorstellen dat haar ex momenteel een bepaalde rust krijgt. Het komt op mij over dat wat ex ook doet, het nooit goed (genoeg) is.

Ik heb jaaaaren geleden een relatie van ruim 11.5 jaar verbroken. Binnen en maand nadien had mijn ex en nieuwe relatie. Hij is Nog steeds samen (en ik hoop gelukkig) met deze vrouw. En ik gun hem / hen dit van harte. Samen met hem werd ik niet gelukkig. Nu zijn we (hoop ik) beiden gelukkig.

Ts jij hebt er een punt achter gezet omdat je niet gelukkig met hem dacht te kunnen worden. Gun hem zijn geluk. Gun jezelf je eigen geluk. Hij geeft jou een goed voorbeeld dat je mijns inziens zou kunnen volgen: Leef en geniet. Laat je leven niet beïnvloeden Door wat je ex nu wel zegt of niet doet. Hij en zijn handelen zijn nog veel te veel in jouw leven aanwezig anders maakte jij je niet zo druk. Kijk naar je eigen geluk.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:55

Wat een gezeik zeg.

Het voelt voor ts denk ik gewoon alsof die 6 jaar niets voor hebben gesteld voor hem en dat is logisch. Er zijn een hele hoop emoties en het is heel normaal om je dan om dit soort dingen gewoon heel rot te voelen.

Zegt niets over dat ts niet zou willen dat haar ex gelukkig wordt. Echt onzin!

Het ligt gewoon gevoellig en ts probeert te ventileren. Vind ik juist knap en gezond, ik durfde destijds niet zo makkelijk toe te geven hoe ik me voelde. Weten wat je voelt en er eerlijk over zijn vind ik de eerste stap naar verder gaan.

Heel veel succes en sterkte ts.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 07:34

Catnip schreef:
Meen je dit? Je hoopt dat hij zich stiekem ongelukkig voelt? Of dat hij zich in ieder geval later nog ongelukkig gaat voelen?

Nee dan begrijp jij t helemaal verkeerd. Ik hoop dat hij zich anders voordoet dan hij zich voelt. Dat hij zich nu een houding geeft met dat luchtige gedrag, hij doet alsof alles hem niks heeft geboeid. en ik hoop dat hij van binnen toch voelt wat onze 6 jaar samen was.

Ik gun hem geen pijn ofzo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:32

Maar TS, dat hij doet alsof het niets heeft geboeid vul jij gewoon helemaal zelf in. Jij hebt zelfs een bepaald verwachtingspatroon van hoe iemand moet reageren, en als hij niet reageert zoals jij denkt dat moet vul je zelf in dat het zo niet hoort.
Ik zie nergens staan dat jullie relatie hem koud laat. Ik zie enkel staan dat hij er vrede mee heeft, en op dit moment weet dat dit het beste is voor jullie beide. Dat hij weet dat janken en klagen geen zin heeft omdat het niet werkte tussen jullie.
En ik zie staan dat hij een meisje heeft toegevoegd waarmee hij je een paar jaar terug heeft bedrogen, waardoor jij weer in je eigen gedachtengang hele verhalen gaat verzinnen over hoe je niet gelooft dat het contact ooit verbroken was en wie weet wat voor dingen ze nu wel niet tegen elkaar zeggen en doen.
Ik zie hem nergens zeggen dat hij blij is van je af te zijn omdat die 6 jaar toch een grote verspilling bij een vals kreng zijn geweest. Ik zie hem enkel doorgaan met zijn leven en dingen die toen niet konden terug oppakken, omdat het kan.
En daarbij, waarom moet je per se waardering voelen voor je relatie? Waarom zou je je beter voelen als je ex gaat rondbazuinen wat voor een goed meisje je wel niet voor hem was en hoeveel spijt hij heeft dat het niet meer werkte? Zelfs al denkt hij nu dat hij 6 jaar in de verkeerde relatie heeft gezeten en het eigenlijk nooit echt leuk met je is geweest, dan is het toch ook goed? Dan is het alleen spijtig dat het zolang duurde voordat jullie erachter kwamen. Eerlijk, ik zou geen ex moeten hebben die na mijn relatie tegen mij komt zeggen dat ik best wel wat "dankbaarder" mocht zijn voor de jaren die hij er voor mij is geweest. Dan denk ik ja dan weet ik weer precies waarom we uit elkaar zijn.