Lastige relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:44

Toch wel jammer dat niemand hier ook denkt aan de arme katten die liever hebben dat hun baasjes elkaar nog een kans gunnen.Huisdieren kunnen net zo belangrijk zijn als kinderen hoor.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:54

anjali schreef:
Toch wel jammer dat niemand hier ook denkt aan de arme katten die liever hebben dat hun baasjes elkaar nog een kans gunnen.Huisdieren kunnen net zo belangrijk zijn als kinderen hoor.

Ik denk zeker niet dat de katten hieronder lijden, zolang ze bij elkaar blijven.
Spoiler:
zijn er echt mensen die hun relatie en geluk laten afhangen van huisdieren :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:56

anjali schreef:

Ja, want bij elkaar blijven omdat het voor de katten zo zielig is, is heel gezond. TS heeft nog niks besloten máár ik denk dat het met de katten wel goedkomt hoor, hetzij bij hem of bij haar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:12

anjali schreef:

Hoe weet je nou dat die katten dat denken? Misschien denken ze wel: 'kan mij het schelen, als ik elke dag mn eten maar krijg' :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:13

anjali schreef:

Ik weet echt niet of je serieus bent maar ik vind het een briljante opmerking.

Let's stay together for the cats!

anjali

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:49

@lieveli: nou bij mij is het echt een criterium hoor. Ik ben wel eens met een foute man doorgegaan omdat hij wel dieren in huis wou, en een betere man geweigerd omdat hij geen dieren in huis wou. Want dieren horen bij mijn leven,eerder nog dan een vent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:25

Dat vind ik een beetje zorgwekkend.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:29

lieveli schreef:
Dat vind ik een beetje zorgwekkend.

Geheel mee eens, ik zou me nooit opofferen voor een huisdier.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:35

anjali schreef:
@lieveli: nou bij mij is het echt een criterium hoor. Ik ben wel eens met een foute man doorgegaan omdat hij wel dieren in huis wou, en een betere man geweigerd omdat hij geen dieren in huis wou. Want dieren horen bij mijn leven,eerder nog dan een vent.

Maar ik neem aan dat die ''foute man'' niet meer in jouw leven is nu?

Klinkt niet echt als advies wat je aan TS zou moeten geven op basis van katten..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:42

anjali schreef:

Er zijn ook genoeg goede mannen die wel om dieren geven ;)

Ik denk dat de katten een punt zijn die TS met haar vriend moet bespreken, mochten ze uit elkaar gaan. Uit het verhaal blijkt dat hij ook wel om de dieren geeft en dan is het belangrijk dat ze samen hierover een besluit nemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:05

En het interesseert katten echt niet wie hen knuffelt en voert. Ik kan 2 maanden wegblijven en die 4 dikzakken hier hebben het niet eens door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:10

anjali schreef:

Wow, dit is heftig! Dat meen je toch hoop ik niet serieus he?

Maar mocht dit serieus bedoeld zijn: overweeg eens een leven zonder man. Dat kan. Echt! :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:13

Aight schreef:
anjali schreef:

Maar ik neem aan dat die ''foute man'' niet meer in jouw leven is nu?

Klinkt niet echt als advies wat je aan TS zou moeten geven op basis van katten..

Nee,die foute man heeft me ingeruild voor een jongere dame. Die betere man ben ik al 12 jaar bevriend mee gebleven maar dat wordt om die reden geen samenwonen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:16

De katten....gelukkig niet voor de kinderen....

Ik beland in een soort gedachtenvacuüm als lees de katten...enz.

Zo schattig en lief, echt serieus, zo lief.
Maar voor mij tegelijkertijd zo surrealistisch het lijkt wel een sprookje.

Ik zou niet voor de katten bij elkaar blijven. Zelfs een goede man die dierenliefhebber is blijf ik alleen bij als ons leven samen goed is lees: ik een klik met hem heb.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:35

Oh my god, mijn mond valt letterlijk open van sommige reacties.

Ts, je bent die jongen niets verplicht. Je bent helemaal niet verplicht om je best voor hem te doen. Je bent helemaal niet verplicht om hem naar therapie te sturen. Je bent helemaal niet verplicht om hem weer een kans te geven omdat jullie nu eenmaal al 2.5 jaar samen zijn. En je bent helemaal niet verplicht je leven naar zijn jaloezie aan te passen.

De enige aan wie je iets verplicht bent, is jezelf. Je verdient iemand die bij je past. Deze jongen past niet bij je, en dat is zo duidelijk.

Niet bang zijn om alleen te zijn, je gaat je uiteindelijk opgelucht voelen ;-)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:28

Er zijn al veel nuttige (en minder nuttige - zoals blijven voor de katten :') ) dingen gezegd, maar ik wil hier nog even op inhaken:

LufPony schreef:
Minder drinken lukt helaas niet.. wanneer hij met vrienden is word hij altijd wel dronken helaas.

TS, ik vraag me af waarom jij dit accepteert van je vriend? Als je weet dat hij een kwade dronk heeft dan kun je hier toch niet mee akkoord gaan?! Voor mij zouden er maar twee opties zijn: jullie gaan samen maar vriend drinkt niet, of de een gaat en de ander blijft thuis. Echt niet dat ik me daar elke keer aan zou blootstellen en ik vind het heel erg dat jij dit wel doet.

Zaterdag is er een feest zei je en dat is voor jou een soort laatste kans? Je weet nu de uitkomst toch al (dat hij dronken gaat worden en dan weer naar gaat doen)? Dus aan jou om hier verandering in te brengen: ofwel je spreekt af met vriend dat hij niet drinkt (en zodra hij er toch een neemt ga je naar huis), ofwel je gaat niet mee (en gaat lekker wat anders doen).

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:37

Flowery schreef:
Ben ik de enige die het raar vindt dat hij dronken móét worden? Als je weet dat je zo doet met wat glaasjes te veel op, drink je toch gewoon minder? :?

Nee je bent niet de enige.
Maar dat maakt imo juist dat je beter je biezen kunt pakken en wegwezen.
Alcoholisten slepen hun hele omgeving mee in hun misère.
En als puntje bij paaltje komt gaat iedereen in therapie....behalve....
Uitzonderingen daargelaten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:10

ik weet niet of deze jongen nu een alcoholist is, maar wat me zorgen baart is dat TS zegt dat niet drinken geen optie is, en niet dronken worden ook. Blijkbaar drinkt hij alleen op feestjes, dat maakt hem niet perse een alcoholist natuurlijk.

Maar een kwade dronk is problematisch. Het feit dat agressie naar TS toe onvermijdelijk is vind ik zeer problematisch.

Mensen zijn eigenlijk alleen maar te helpen als ze zelf geholpen willen worden, is mijn ervaring, iemand tegen wil en dank naar therapie slepen heeft geen zin. Zoals ik eerder hier heb geschreven, zie ik een aantal rode vlaggen, die voor mij reden zouden zijn om gillend weg te lopen, maar ik heb dan ook eerder in een abusieve relatie gezeten.

TS moet zelf haar keuze maken, dat kan niemand voor haar doen.......

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:20

Ik heb alleen even de reacties van TS gelezen, maar ik neem aan dat er meerdere zijn die hetzelfde advies geven: zet er een punt achter.

Ik kom zelf uit een relatie waarbij mijn vriend liever 24/7 hand in hand op de bank zat, ontzettend jaloers was, chagrijnig was als we bij mijn familie of vrienden waren, enz. en geloof me, dat wordt niet beter. Ik heb mezelf ook een tijd lang weggecijferd en veel gepraat met hem, maar het werd steeds erger en erger.

De aard van iemand kun je niet veranderen en dit is blijkbaar hoe hij is. Dit is niet de jongen of man die jou gelukkig gaat maken en dan is het beter om er nu een punt achter te zetten dan nog tweeënhalf jaar te gaan proberen tegen beter weten in. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het gaat worden om er een punt achter te zetten.

Ik heb in januari dit jaar besloten dat het zo niet meer ging. Het was ontzettend moeilijk en ik ben er best even kapot van geweest, maar ik ben zo ongelooflijk gelukkig nu dat ik achteraf vind dat ik veel eerder naar vrienden en familie had moeten luisteren.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 13:28

Met die katten komt het wel goed! Zowel hij als ik zouden ze goed verzorgen en ze Bij elkaar houden.

Hij is geen alcoholist, doordeweeks drinkt hij niet alleen als hij met vrienden is en een feestje heeft of uitgaat. Nu heeft hij vaak geen zin om iets te doen maar als ik dan wat ga doen ik het weekend gaat hij ook naar vrienden en word hij altijd weer dronken.. Ik kan dit niet tegenhouden :(

Gister hadden we een feestje met eigenlijk al onze vrienden dit ging helaas 3 keer fout. Hij is 3 keer erg boos geworden terwijl ik echt alleen met m'n vriendinnen sta. Het moeilijke is dat ik dan eerder naar huis ga omdat ik geen ruzie meer wil hij dan met me meegaat en dan wel weer super lief is. Hij heeft het gister wel goed verpest toen hij me uitschold en boos deed terwijl mijn vriendinnen om de hoek stonden. Die hebben alles gehoord en werden heel kwaad op hem.

Zoals meerdere zeggen zijn er natuurlijk wel positieve kanten aan hem anders was het niet zo moeilijk geweest denk ik..

Hij is heel lief voor me en dan buiten het dronken zijn om zorgt hij heel goed voor me. Hij heeft een goede baan en is verder wel serieus in het leven. Ik baal er ook van dat het uitgaan elke keer zo fout gaat want verder hebben we het wel leuk. Ik hoef niet de rest van m'n leven uit te gaan maar vind het ook leuk soms spontaan met vrienden wat te eten en zulk soort dingen zijn voor hem echt niet leuk.

Ik ga vandaag even de deur uit nadat dat feest fout is gegaan moet ik echt even alles op een rijtje zetten.. En misschien al met m'n ouders praten.

Dankje wel voor de reacties Ik kan niet reageren op iedereen maar vind het echt lief dat jullie allemaal de tijd nemen en het helpt me echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:38

Jammer dat het gisteren zo is gelopen. Ik denk dat je er heel goed aan doet om met je ouders te praten. Dan kunnen ze je steunen.

Zorg er in ieder geval voor dat jouw wereld niet kleiner wordt door zijn issues. Je hebt de mensen om je heen hard nodig in deze situatie!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:41

Tuurlijk hoef je niet van rest van je leven uit te gaan... maar als jij wil moet die mogelijkheid er gewoon zijn, zonder dat je bang moet zijn hoe je vriend tegen je doet.. komt in mijn vriends kop niet op om mij uit te schelden..

Heel veel sucxes

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:45

Buiten dat dronken zijn... Verder zorgt hij wel goed voor je...

Er zijn mannen die niet dronken worden of alleszins zich dan tenminste nog positief weten te gedragen. En die zijn ook serieus in het leven en kunnen ook goed voor je zorgen. Echt, gun jezelf een completer pakketje ;-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:03

LufPony schreef:
Met die katten komt het wel goed! Zowel hij als ik zouden ze goed verzorgen en ze Bij elkaar houden.

Hij is geen alcoholist, doordeweeks drinkt hij niet alleen als hij met vrienden is en een feestje heeft of uitgaat. Nu heeft hij vaak geen zin om iets te doen maar als ik dan wat ga doen ik het weekend gaat hij ook naar vrienden en word hij altijd weer dronken.. Ik kan dit niet tegenhouden :(

Gister hadden we een feestje met eigenlijk al onze vrienden dit ging helaas 3 keer fout. Hij is 3 keer erg boos geworden terwijl ik echt alleen met m'n vriendinnen sta. Het moeilijke is dat ik dan eerder naar huis ga omdat ik geen ruzie meer wil hij dan met me meegaat en dan wel weer super lief is. Hij heeft het gister wel goed verpest toen hij me uitschold en boos deed terwijl mijn vriendinnen om de hoek stonden. Die hebben alles gehoord en werden heel kwaad op hem.

Zoals meerdere zeggen zijn er natuurlijk wel positieve kanten aan hem anders was het niet zo moeilijk geweest denk ik..

Hij is heel lief voor me en dan buiten het dronken zijn om zorgt hij heel goed voor me. Hij heeft een goede baan en is verder wel serieus in het leven. Ik baal er ook van dat het uitgaan elke keer zo fout gaat want verder hebben we het wel leuk. Ik hoef niet de rest van m'n leven uit te gaan maar vind het ook leuk soms spontaan met vrienden wat te eten en zulk soort dingen zijn voor hem echt niet leuk.

Ik ga vandaag even de deur uit nadat dat feest fout is gegaan moet ik echt even alles op een rijtje zetten.. En misschien al met m'n ouders praten.

Dankje wel voor de reacties Ik kan niet reageren op iedereen maar vind het echt lief dat jullie allemaal de tijd nemen en het helpt me echt!

Dat ene "dingetje"" kan je een hel bezorgen in je relatie, hij is serieus??? Echt niet, hij heeft een groot probleem. Je partner word niet uitgescholden , je probeert bepaalde zaken normaal op te lossen.
Sorry maar ik had hem zelfs op het feest laten staan en al helemaal niet samen naar huis gegaan. Ben heel benieuwd wat er gebeurt als jij eens een keer woest word ipv zijn gedrag goed te praten, ben bang dat je er dan nog niet zo goed van af komt.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:11

Je moet dat niet accepteren, TS. Je moet hem duidelijk kunnen aangeven dat je niet gediend bent van zijn gedrag. Zoals ik al eerder aangaf: ik herken zo'n relatie en de desbetreffende persoon ging er echt aan onderdoor. Psychisch. Kan je niet eerst een heel goed gesprek met hem aangaan over alle punten die je hier beschrijft in dit topic? Misschien helpt dat en opent hij zijn ogen.