Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:34

musiqolog schreef:
Het gaat in tegen alles wat je ooit over vreemdgaande mensen dacht, en bij de eerste de beste gelegenheid doe je het zelf? Slap.

Verliefdheid is doodordinaire chemie en als het moet perfect te onderdrukken. Als je suikerziekte krijgt, moet je van snoep en koek afblijven, hoe graag je ook anders wilt. En als je er een huwelijk mee sloopt, kun je prima een verliefdheid negeren.

En mist die man een maatje, omdat zijn vrouw veranderd is? Ach gut... nou snap ik het ineens wel dat hij vreemdgaat. Blijkbaar houdt hij niet van zijn vrouw, hij houdt hoogstens van wat ze vroeger was. Mijn oma heeft Alzheimer, stel je nou eens voor dat mijn opa ineens een vriendin van 20 jaar jonger neemt... (Die zou dan nog steeds 74 zijn, maar dat terzijde.)

Ik zit al bijna tien jaar zonder relatie en seks, en ik ga er ook niet dood van. Jij kunt ook zonder, net als die man die gewoon de fokking morele plicht heeft om er voor zijn doodzieke vrouw te zijn!

Kijk, eindelijk een man die zijn ongenuanceerde mening geeft hier. _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:35

srsW schreef:
Ik vind veel reacties echt een beetje kort door de bocht.....
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.

Hij gaat vreemd terwijl het einde al in zicht is en heeft geen eens geduld dat af te wachten of eerlijk te zijn.

En nee verrijk mij alles behalve erop hoe zwaar het is. Ja ontvluchten is logisch, maar zolang hij niet eerlijk is, blijft het vreemd gaan

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:38

BloemBloem schreef:
srsW schreef:
Ik vind veel reacties echt een beetje kort door de bocht.....
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.

Precies! Zou het ook echte liefde zijn als meneer geen situatie hoefde te ontvluchten?

..... wachten op het moment, en de volgende staat al klaar?

Zorgen voor een terminale partner cq dierbaar is loodzwaar, maar dat
doe je gewoon, dat is ware liefde!

Om hierop in te haken: ik ben benieuwd hoeveel mensen het topic hier kennen van de bokker wiens partner terminaal is, dit is voor beiden een enorme lijdensweg. Het geduld van Bokker wordt tot in den treure op de proef gesteld en haar vriend heeft het vooruitzicht dat hij op korte termijn komt te overlijden. Heeft zij het makkelijk in deze situatie? Nee! Moet ze dit allemaal maar voor zichzelf houden? Nee! Zij mag ook vertellen wat dit met haar doet, maar zij blijft haar vriend voor de volle 100% trouw en heeft het niet of 'haar heil ergens anders zoeken'.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:53

woh wat een hatelijke reacties -O-

Ik weet het niet, echt top is het natuurlijk niet.. Maar aan de andere kant is hij wel gewoon er nog voor zijn vrouw op deze manier en kan hij een beetje steun halen ook uit iets anders. Het lijkt me best zwaar emotioneel voor hem (en jou).

Verliefd worden heb je niet in de hand inderdaad... Het is hoe dan ook een lastige situatie, en ik denk dat je vooral zelf het beste kan bepalen hoe je er in verder moet

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:54

Sidera schreef:
Verliefd worden heb je niet in de hand inderdaad... Het is hoe dan ook een lastige situatie, en ik denk dat je vooral zelf het beste kan bepalen hoe je er in verder moet

Verliefd worden niet, maar wat je ermee doet wel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:55

musiqolog schreef:
Ik zit al bijna tien jaar zonder relatie en seks, en ik ga er ook niet dood van. Jij kunt ook zonder, net als die man die gewoon de fokking morele plicht heeft om er voor zijn doodzieke vrouw te zijn!

Hij is er toch voor zijn vrouw?
Zijn liefde voor zijn vrouw (die er ongetwijfeld zal zijn, anders had hij allang weg geweest!!) staat, denk ik, volledig los van de aandacht die hij van een ander krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:58

Wondering schreef:
Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt. Van zijn werkgever heeft hij een functie thuis gekregen en hij brengt echt veel tijd met haar door. Ik vraag hem ook niet haar te verlaten en als hij bij mij is, is er altijd iemand anders bij haar. Eerlijk is eerlijk: hij heeft het haar willen vertellen. Vooral omdat ze in betere tijden ook heeft gezegd dat ze wil dat hij gelukkig is. Maar het leek mij een slecht idee om het haar te vertellen, daarom heeft hij het (nog) niet gedaan.

Het SA wat op de eerste pagina genoemd is, ben ik trouwens niet.

Dus omdat jij zegt dat hij het nog maar niet moet vertellen, is het goed? Beetje vreemde beredenering.

TS, draai het even om. Jij bent degene die 20 of 30 of 40 jaar geleden getrouwd bent met een lieve man. Trouwen doe je in voor, en tegenspoed. Dat is immers wat je elkaar beloofd op het moment dat je elkaar de ring omschuift en het ja-woord geeft. Jij krijgt een ernstige ziekte waarvan het zeker is dat dit alleen maar erger zal worden, met (uiteindelijk) de dood als gevolg en eindstation. Niemand weet wanneer dat is, maar dat kan over een maand zijn, maar net zo goed over 10 jaar zijn.
Hoe zou jij het vinden dat je man in het geniep met een ander date, met iemand die jong, vitaal en absoluut niet beroerd is? Hoe zou dat voor jou voelen, ondanks dat je ongetwijfeld hebt gezegd 'lieverd, ik wil dat jij gelukkig wordt'? Dat kan je heel stoer hebben gezegd, maar denk je dat dat geen seconde pijn doet?

Iets met 'Wat u wilt dat u niet geschied, doet dat ook een ander niet.' en 'what comes around goes around'. Dat zijn twee uitspraken die hiermee wel enigzins hand in hand gaan.

Jij zegt nu wel dat hij het niet doet voor de seks, intimiteit en dat jullie 'gewoon' hele verliefde gevoelens voor elkaar hebben. Als je respect hebt voor de trouw die elkaar beloofd is, ver voor 'jouw tijd', dan houd je je handen daar vanaf. Simpelweg omdat door af te spreken, en grenzen te verleggen (nee, we gaan niet zoenen; maar uiteindelijk dit toch doen 'want het voelde zo goed') je op geen enkele manier respect toont voor het huwelijk. Daar heeft deze man overigens ook een flink aandeel aan, dat kan ik absoluut niet alleen jou aanrekenen want die man had ook gewoon ballen moeten hebben en het dan tegen zijn vrouw moeten zeggen als het allemaal zo gegaan is dat zijn vrouw hem graag 'gelukkig met een ander' wil zien, maar dat doet hij dan ook niet, dus zo harmonieus als hij het doet voorkomen zal het ook niet gaan.

Wellicht reageer ik wat fel, maar mijn moeder is zelf meer dan eens vreemd gegaan. En heeft helaas ook nooit de ballen gehad om eerlijk tegen mijn vader te zijn en te zeggen 'sorry, ik ben verliefd op iemand anders'. En heel eerlijk, dat heeft ons als gezin wel aardig opgebroken en er in ieder geval voor gezorgd dat ik mezelf van het gezin heb afgezonderd, simpelweg omdat ik niet meegetrokken wil worden in zo'n situatie.

Jij moet jezelf afvragen; wil jij meegesleurd worden in de situatie? Wil jij misschien 3 maanden, maar misschien ook wel 10 jaar in het 'stiekem' blijven afspreken omdat je immers niet weet wanneer de vrouw komt te overlijden & daar dus continue op zult moeten 'wachten'? Denk je dat je jezelf bij wijze van 10 jaar in kan houden om geen seks met deze man te hebben, als het 'niet zoenen' ook al zo snel opzij gezet is?

En de belangrijkste vraag (imo), kan je jezelf in de spiegel aankijken, wetende dat jij de regie hebt om te kúnnen stoppen met deze man, maar het niet doet omdat het allemaal 'zo fijn en zo verliefd' voelt, wetende dat hij thuis een vrouw heeft zitten diens leven alleen maar moeilijker gaat worden naarmate de tijd verstrijkt.

Dát zou ik mezelf toch sterk afvragen.
En wellicht klinkt dat wat hard, maar ik zou mezelf niet aan willen kijken in de spiegel.

Verliefd worden heb je niet in de hand, wat je ermee doet wel. En blijkbaar kies je ervoor om deze verliefdheid en het bedrog jegens de vrouw geen halt toe te roepen, en ik vind het heel moeilijk om te lezen dat je dat niet doet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:05

Wondering schreef:
Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt

Natuurlijk heeft die man iemand nodig om mee te praten en lachen.
Daarom zijn vrienden vaak zo belangrijk of familie als je daar een goede band mee hebt.
Daar heeft ieder mens behoefte aan, het is ook goed als je af en toe afstand kan nemen.
Je moet jezelf ook weer kunnen opladen.

Maar wat hij met jou heeft, is toch net iets anders.
Anders zou je geen topic hoeven openen, omdat je er zo mee zit.

Je zal het wel niet zo bedoelen, maar het klinkt best hard wat je daar schrijft.
Zijn vrouw is niet meer degene die ze was voor haar ziekte, dus in wat jij schrijft komt het over dat hij zijn vrouw verzorgt uit plichtsbesef maar verder niet veel meer met haar heeft.
Dat is toch erg, ze is een last geworden en zijn liefde is blijkbaar met haar ziekte verdwenen.
Wat was zijn liefde dan waard?

En hoe zie je de toekomst?
Kan jij jezelf recht in de ogen blijven kijken als zijn vrouw overleden is.
Kan hij zichzelf recht in de ogen blijven kijken als zijn vrouw overleden is.
Als dat bij één van jullie niet het geval is, dan is het toch gedoemd te mislukken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:06

Wauw stelletje moraalridders hier.. Lekker kort door de bocht!

Het enige wat ik fout vind aan dit verhaal is het stiekeme eraan. Het beste zou zijn dat het in overleg was gegaan met zijn vrouw maar goed zo is het niet gelopen.

Jullie doen alsof meneer druk op zoek was naar een vervanger en naar seks maar zoals ik het begrijp heeft hij eigenlijk per toeval gevoelens gekregen voor een ander. Dit is ook mogelijk in een relatie zonder zieke partner maar dat zal jullie vast ook nooooooit overkomen. ;)

Daarnaast als je na 15 afspraken nog totaal geen poging hebt gedaan om seks te hebben.. Als jij iemand zoekt om dat even mee te doen bij gebrek aan zijn er wel makkelijkere manieren.

Wij hebben geen idee van de echte situatie en hoe het met zijn vrouw gaat maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als zij helemaal je vrouw niet meer is dat je dan misschien sneller voor een andere vrouw valt. Hij laat zijn vrouw niet in de steek maar is alleen nu niet eerlijk tegen haar en dat vind ik wel kwalijk. Maar goed het is nu gebeurt en ik denk dat deze man het beste kan inschatten of hij dit nog wel of niet aan zijn vrouw zou moeten vertellen.

Mocht ik de zieke vrouw zijn dan valt daar zeker met mij over te praten. Ik vind het egoïstisch van mijzelf om mijn vriend, die dan al meegesleurd wordt de ellende in, bepaalde dingen te ontnemen. Kan het mij goed voorstellen dat wanneer hij een leuke meid treft hij daar mee wil afspreken. Houd er ook even rekening mee dat dit qua verwerkingsproces heel anders is dan iemand die plots wegvalt.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 26-04-16 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:07

Jildau schreef:
Wauw stelletje moraalridders hier.. Lekker kort door de bocht!

Het enige wat ik fout vind aan dit verhaal is het stiekeme eraan. Het beste zou zijn dat het in overleg was gegaan met zijn vrouw maar goed zo is het niet gelopen.

Jullie doen alsof meneer druk op zoek was naar een vervanger en naar seks maar zoals ik het begrijp heeft hij eigenlijk per toeval gevoelens gekregen voor een ander. Dit is ook mogelijk in een relatie zonder zieke partner maar dat zal jullie vast ook nooooooit overkomen. ;)

Daarnaast als je na 15 afspraken nog totaal geen poging hebt gedaan om seks te hebben.. Als jij iemand zoekt om dat even mee te doen bij gebrek aan zijn er wel makkelijkere manieren.

Wij hebben geen idee van de echte situatie en hoe het met zijn vrouw gaat maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als zij helemaal je vrouw niet meer is dat je dan misschien sneller voor een andere vrouw valt. Hij laat zijn vrouw niet in de steek maar is alleen nu niet eerlijk tegen haar en dat vind ik wel kwalijk. Maar goed het is nu gebeurt en ik denk dat deze man het beste kan inschatten of hij dit nog wel of niet aan zijn vrouw kan vertellen.

Ik spreek je graag wanneer je zelf in een dergelijke situatie hebt gezeten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:07

Dit doet me zo onwijs denken aan het boek "komt een vrouw bij de dokter" en het hele mediadebat eromheen!

Zelf vind ik het niet zwart-wit. Helemaal ethisch is het niet. Aan de andere kant: het is begrijpelijk waarom de man zich zo aangetrokken voelt (eindelijk weer iemand die je echt "ziet", die aandacht geeft, waar je een grote ontsnapping bij vindt), en doordat er zo'n taboe op rust (logisch, maar toch) en jullie elkaar blijven zien, doordat het "niet mag" en door het "verbijzonderen" van de verliefdheid is jullie relatie een snelkookpan geworden die onwijs spannend is voor beiden, ergo: onweerstaanbaar.

Ik heb geen idee wat ik zou doen, want ik zit er niet in. Veroordelen doe ik het dus niet. Wat ik zou adviseren: probeer te doorgronden wat dit zo onweerstaanbaar maakt en probeer de verliefdheid te zien voor wat hij is: een biochemisch proces dat versterkt wordt door verschillende factoren in deze situatie. Dat helpt om er wat afstand van te nemen, zodat jij uiteindelijk ook zelf niet beschadigd wordt hierdoor.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:11

Jolien87 schreef:

Zie toevoeging.

Nee ik heb er niet in gezeten maar denk vele van de reageerders niet want het is gelukkig geen veel voorkomende situatie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:13

Vumana89 schreef:
Het enige juiste wat je kunt doen is hem (althans wat ik zou doen) hem bij zijn doodzieke vrouw laten.
Afstand nemen. Als zij overleden is en heeft dit verwerkt, en het was écht (wat ik betwijfel) dan komt hij je zoeken.
Maar heb wel respect voor de zieke vrouw. Hoe zout is het als je er op je sterfbed achterkomt dat je vent een ander heeft?
Dan blijkt je halve leven een leugen.

Inderdaad. Als jullie echt bij elkaar horen dan hebben jullie nog tijd genoeg voor elkaar. Iets wat die arme vrouw niet kan zeggen helaas.
Ik zeg niet dat het eenvoudig zal zijn, maar verbreek het contact en wacht af wat er gebeurd.
Het verwerken van het feit dat je partner je besodemietert is al zwaar genoeg als je gezond bent, zoiets doe je een terminaal zieke vrouw toch niet aan?
Bovendien, als je er zo mee zit hoe dat later dan moet met je familie etc. dan is het helemaal geen optie om er mee door te gaan. Als je er nu (tijdelijk) mee stopt heb je in ieder geval de mogelijkheid om met een (iets besmeurde) lei verder te gaan.

Jolien87

Jildau schreef:
Jolien87 schreef:

Zie toevoeging.

Nee ik heb er niet in gezeten maar denk vele van de reageerders niet want het is gelukkig geen veel voorkomende situatie.

Maar goed ook natuurlijk, want het is vreselijk om in te zitten, ik heb het van dichtbij meegemaakt.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik loop ook vooral tegen het feit aan dat het allemaal achter de rug van mevrouw om gaat. Maar ik snap niet hoe anderen het voor ts willen goedpraten.

musiqolog

Jildau schreef:

Gevoelens voor iemand krijgen is één ding, er iets mee doen is heel wat anders.

En zelfs als wij dit later gaan doen, maakt dat voor het punt niet uit. Het morele dilemma is namelijk heel simpel: zulke gevoelens moet je voor je houden. Het enige moeilijke eraan is de verleiding. Misschien, ik zeg misschien, geeft één van ons ooit aan dezelfde verleiding toe. Nou, dat is dan heel erg fout en hypocriet van één van ons, maar dat haalt het punt niet onderuit. (Als iemand zegt dat je longkanker kunt krijgen van roken en diegene rookt zelf, is die stelling niet minder waar!)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:15

Pfoe, wat zou mn hart breken als op het einde van mijn leven mijn man met een ander iets zou beginnen. Ik zou dat echt niet aankunnen en zeker dan niet. Nu scheelt het dat we beide echt een verschrikkelijke afkeer tegen vreemdgaan hebben maar als je dan toch perse intimiteit wil hebben, wacht dan in ieder geval tot de ander er geen weet van kan hebben. Dat lijkt me dan nog het meest respectvol in deze situatie.

Bedenk ook goed wat deze man nu doet, hoe zou jij het vinden als hij bij jou hetzelfde flikt over een paar jaar? Eenmaal een vreemdganger altijd een vreemdganger.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:18

troi schreef:
Tja, als ik die vrouw was zou ik blij zijn dat mijn man weer liefde vond en je willen leren kennen.
Liefde is meer dan iemand meesleuren in je sterven is mijn overtuiging. Het idee dat na mijn dood hij weer gelukkig zou worden zou mijn dood lichter maken...

Deze reacties begrijp ik niet zo goed, die man kan toch ook prima weer gelukkig worden als hij pas iets begint met een ander nadat zij gestorven is? Dat hoeft toch niet als zij nog leeft?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:18

Eerste gedachte die bij me opkomt is "komt een vrouw bij de dokter".

Ik sla eens een hele andere weg in dan wat er al herhaaldelijk gezegd wordt. TS, denk jij dat wanneer het moment er is dat ze overlijdt, hij meteen voor 100% voor je zal gaan? Vergeet vooral de rouw niet.. Hun leven is niet ineens afgelopen als ze overlijdt.

Persoonlijk zou ik er nu alsnog mee stoppen. Ja, gevoelens onderdrukken is lastig, maar zeker niet onmogelijk. En het scheelt straks een heleboel gedoe. En als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, komen jullie elkaar heus wel weer tegen...

Jildau

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:20

Ik zou nu overigens ook zeggen van stop ermee! Maar weet ook wat verliefdheid met je kan doen en dat dat dus heel moeilijk is.. Wil je vooral sterkte wensen en vind het vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:21

Over 'wacht maar tot jij in die situatie zit': Is dat puur gericht op het vreemdgaan? Maar dan in de situatie dat beiden wél gezond zijn?

Ik moet wel toegeven dat de situatie heel anders zou zijn als de vrouw het wél zou weten. Nu keur ik het af, maar als zij het accepteert is het anders...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:23

Winged schreef:
Over 'wacht maar tot jij in die situatie zit': Is dat puur gericht op het vreemdgaan? Maar dan in de situatie dat beiden wél gezond zijn?

Ik moet wel toegeven dat de situatie heel anders zou zijn als de vrouw het wél zou weten. Nu keur ik het af, maar als zij het accepteert is het anders...

Nee, ik bedoelde echt puur een situatie waarin de partner ziek is en de ander dus zijn heil bij een ander zoekt. In dit geval wist de partner nergens van en is er zelfs lange tijd ontkend dat er iets speelde toen er gevraagd werd of er iets speelde omdat er wel tekens aan de wand waren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:27

sanso schreef:
Pfoe, wat zou mn hart breken als op het einde van mijn leven mijn man met een ander iets zou beginnen. Ik zou dat echt niet aankunnen en zeker dan niet. Nu scheelt het dat we beide echt een verschrikkelijke afkeer tegen vreemdgaan hebben maar als je dan toch perse intimiteit wil hebben, wacht dan in ieder geval tot de ander er geen weet van kan hebben. Dat lijkt me dan nog het meest respectvol in deze situatie.

Bedenk ook goed wat deze man nu doet, hoe zou jij het vinden als hij bij jou hetzelfde flikt over een paar jaar? Eenmaal een vreemdganger altijd een vreemdganger.

Dat vind ik ook. Ik zou zelfs op m'n sterfbed nog gaan scheiden van een man die me zo bedriegt.Maar bij mij is het zo dat ik door zo'n vent eerst even heel verdrietig word, maar dat duurt niet lang, en daarna word ik dan verschrikkelijk kwaad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:28

Het is heel simpel.. Je wijst die man af en zegt dat ie zich kapot moet schamen voor zijn gedrag en voor z'n vrouw moet zorgen. En wellicht zien jullie elkaar over vijf jaar wel weer..

Als er überhaupt iets waar is van 'zijn' verhaal. Hoe vaak de vijfde wiel aan de wagen daar niet hing vanwege 'mijn partner is terminaal ziek/begrijpt mij niet meer/ we blijven voor x nog bij elkaar/ ik wil ooit van haar scheiden' en tot die tijd mag jij mn moppie zijn..

Er is nou geen enkele reden te verzinnen om deze situatie goed te keuren. Echt geen enkele... Al was die vrouw de vleesgeworden Cruella de Vil.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:29

anjali schreef:
sanso schreef:

Dat vind ik ook. Ik zou zelfs op m'n sterfbed nog gaan scheiden van een man die me zo bedriegt.Maar bij mij is het zo dat ik door zo'n vent eerst even heel verdrietig word, maar dat duurt niet lang, en daarna word ik dan verschrikkelijk kwaad.

Hetzelfde zou ik ook doen, het is echt mijn ergste nachtmerrie!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:47

Hm, lastig hoor... ik zou niet weten wat je ervan moet vinden als hij het wel zou vertellen. Dan maakt hij deze periode voor zijn vrouw nog verdrietiger, alleen om er zelf een goed gevoel bij te hebben "want dan is hij tenminste eerlijk"??

Wellicht is hij nu een beter man door TS, en kan hij het zorgen beter aan. En als zij van niets weet en in relatief geluk verder kan 'leven', wat is dan het probleem?