Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:20

Geen probleem. Het is een beladen onderwerp en wellicht kwam mijn post anders over dan bedoeld.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:20

Jolien87 schreef:
Authentic schreef:
Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.

En hoe komt er in vredesnaam zo'n miscommunicatie de wereld in? Hóe krijg je over zoiets zo'n dikke ruzie? Ik denk dat ik zowel jou als je buurvrouw nooit op kinderen zou laten passen als ik dit zo lees.

Wat heeft dit precies met de (pedagogische) opvoeding te maken?

Sophie: bedankt voor de opheldering. Maar ik vraag me nog steeds af of ts wel ziet dat we haar proberen te helpen en dat dit soms ook betekent dat je dingen hoort die je in eerste instantie niet wilt horen.

Dit ben ik helemaal met je eens! En omgaan met kritiek is ook best lastig, vooral als je liever wat anders hoort, maar ts kennende zal ze er wel wat mee proberen te doen, hoewel ze hier misschien anders over komt.[/quote]. Zeker ga ik dat doen;:).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:25

SophieFT schreef:
Wildgirl schreef:
En jouw inschatting van de Ts is dat ze haar kind een gezonde en stabiele omgeving kan bieden sophieft?

Zoals ik zei, met de goede begeleiding kan dit zeker. Maar naar mijn mening is het dat stukje waar het mis gaat in dit verhaal.

Tja opvoeding is nou eenmaal een grote verantwoordelijkheid en ik vraag mij dan af waarom iedere doedel een kind zou moeten krijgen terwijl ze zelf amper capabel zijn in deze wereld. Maar dat is een andere discussie.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:28

SophieFT schreef:
Wildgirl schreef:
En jouw inschatting van de Ts is dat ze haar kind een gezonde en stabiele omgeving kan bieden sophieft?

Zoals ik zei, met de goede begeleiding kan dit zeker. Maar naar mijn mening is het dat stukje waar het mis gaat in dit verhaal.
n

Tja opvoeding is nou eenmaal een grote verantwoordelijkheid en ik vraag mij dan af waarom iedere doedel een kind zou moeten krijgen terwijl ze zelf amper capabel zijn in deze wereld. Maar dat is een andere discussie.[/quote].

Ben ik met je eens sommige mensen horen geen kinderen te krijgen. Ik daar tegen. Zo ben ik niet. SophieFT Kent mij. Ik kan mijn kind op voeden zoals het hoort..

Rennie89

Re: Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:31

Doezel2, je hebt nog steeds niet gezegd hoe oud jij en je buur bent. Dit geeft namelijk ook een duidelijker beeld van de situatie. Dit is al meerdere keren gevraagd door verschillende bokkers. Top trouwens dat je zegt dat je wel iets met het advies doet,

Mijn advies voor nu is, laat het even rusten. Tijd heelt wonden, en het laat ook woede afnemen. Ik zou over een weekje of misschien 2 weken even langs de deur gaan, als jij zelf ook goed in je vel zit. Neem een fles wijn ofzo mee en probeer het uit te praten over een glaasje.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:38

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen ten alle tijden respectvol te blijven reageren. Ook als je het niet eens bent met iemand kun je hier op een normale manier over discussiëren. Een belangrijke richtlijn hiervoor is altijd op de bal (het onderwerp) te blijven spelen, en niet op de man. Je bereikt uiteindelijk natuurlijk ook meer door je mening rustig uit te leggen, dan wanneer je iemand persoonlijk aanvalt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:15

Aangifte doen en ik zou meteen vragen of er geen wijkagent kan komen om te helpen bij een gesprek.

Las iets over begeleiding, misschien kan die ook helpen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:38

Ik mis voornamelijk de betrokkenheid van de begeleiding in dit verhaal...

Weten ze überhaupt van dit voorval?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:24

Snorlex schreef:

Lees goed de berichten van Ts door en probeer het dan nog een keer.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 06:48

Ik en de buur zijn 27. En de buur wil 0'0 meer iets met ons te maken. Met of zonder de begeleiding.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:11

Dat kan ik die buur niet echt kwalijk nemen.....

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 07:17

Hoezo dat?? Zij vliegt mij aan zijn verdraait alles zodat zij dat diegene is die "mishandeld"

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:21

doezel2 schreef:
En het ergste is ze heeft mijn zoontje die voor mij op de grond zat aan de kant gebeukt.

Erg indd maar vraag me serieus af of je zelf door hebt waar je mee bezig bent....ruzie maken als je zoontje voor je op de grond zit.
Lijkt wel een verhaal van een puber niet echt volwassen of doordacht iig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:28

doezel2 schreef:
Hoezo dat?? Zij vliegt mij aan zijn verdraait alles zodat zij dat diegene is die "mishandeld"

Je hebt haar aan haar haren naar beneden getrokken. Je hébt haar mishandeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:39

Ayasha schreef:
doezel2 schreef:

Nee vind ik niet, zij werd bij haar keel gegrepen. Degene die mij bij mijn keel grijpt zou ook zoiets kunnen verwachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:43

Dat de ander ook iets gedaan heeft maakt hetgeen zij gedaan heeft niet ineens geen mishandeling. Dan had ze zelf ook aangifte moeten gaan doen.
Als ik het verhaal zo lees heb ik sowieso het idé dat het een sterk staaltje soort-zoekt-soort is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:45

doezel2 schreef:

Ts, al je antwoorden in dit topic gaan over je buurvrouw.
Nogmaals; kijk eerst eens maar jezelf in plaats van alles af te schuiven op een ander.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:46

lieveli schreef:
Snorlex schreef:

Lees goed de berichten van Ts door en probeer het dan nog een keer.

Sorry ik vind het verhaal erg onduidelijk en warrig.
Ik heb gelezen dat buur 0,0 contact wil met of zonder begeleiding maar heb er niet uit kunnen vissen of de begeleiding weet wat er is voorgevallen.
Wellicht kan TS haar verhaal daar kwijt en kunnen zij advies geven (want van enkele posts denk ik "nounou ongenuanceerd").
Zij kennen TS en buur waarschijnlijk beter dan wij hier vanachter ons scherm kunnen beoordelen en meer gericht en passend advies geven.

Wellicht is dat al gebeurd en heb ik die post over het hoofd gezien.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:02

Ayasha schreef:
doezel2 schreef:

Nee. Zij had mij al vast.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:04

Ayasha schreef:
doezel2 schreef:

Nee vind ik niet, zij werd bij haar keel gegrepen. Degene die mij bij mijn keel grijpt zou ook zoiets kunnen verwachten.[/quote]
Als ik niets had gedaan ( haar naar beneden getrokken zodat ze niets kon( dus geen kracht op mijn keel kan zetten. Zat ik hier misschien niet meer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:06

Dan zou ik aangifte doen van poging tot moord als je dat werkelijk denkt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:08

Poging tot moord os wel erg gekrepen. Hier in mijn omgeving is dat een gezegde. Ze had het me wel moeilijk gemaakt vandaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:11

Ik vermoedde al dat dat antwoord zou komen. Nee TS, Had jij je in het begin volwassener op gesteld was het zo ver niet gekomen, geeft dat het recht om jou aan te vallen? Neen, absoluut niet. Maar zij is niet de grootste fout hier. Ik begrijp sowieso niet hoe er ruzie kan komen over een misverstand over of ze al dan niet je zoon moet te slapen leggen. Laat staan dat ik begrijp hoe je zo iets zodanig kan laten escaleren.
Rest je alleen nog maar de boel uit te leggen aan de agent die de klacht zal opvolgen veronderstel ik.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:15

Jullie zijn gewoon een stel onvolwassen kleine kinderen. Ipv te praten probeer je elkaar af te maken en dan nog lopen klagen en zeuren ook. Jullie moeten je allebei de ogen uit je kop schamen...
Zo, wel respectvol bedoeld natuurlijk....

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:26

Ik wou het "normaal" uitpraten. Maar zij eisde dat ik sorry ging zeggen. Zij was niet fout volgens haar.(dit was vrijdag).
Zaterdag kreeg ik nog 1 kans. Helaas had ik visite dus niet gegaan. Visite was weg. Stondnze al voor de deur. Mijn man deed open. En toen begon ze al(. Deur was net dicht). En ik mag iemand weg sturen als ik dat wil. ( was in mijn huis). En als je al zo binnen komt hoeft het van mij niet. ( bleef al die tijd rustig) dus heb haar al een paar x de deur gewezen. Maar luisteren deed ze niet. Dan maar wat grover( min kind was er op dat moment niet bij, hij was innd keuken) Nog niet luisteren. Dan nog maar een x naar een dreiging. Dit x was zoonlief er wel bij En zat hij voor mij op de grond. Dit x was het geen dreiging. Maar werd ik naar de keel gegrepen

Ze was nog geen 10 min binnen of ze stond dankzij mijn. Man weer buiten. Hij heeft haar van mij afgehaald