xBontfire schreef:Hoi, ik ben een van die 'pubers van nu,'
En hoe zeer ik het ook met jullie eens ben dat mijn generatie vol zit met vervelende luie mensen die niks willen doen, zo zijn niet álle pubers. Ik ken er veel, maar ik ken er ook veel die aan hun toekomst denken en alles graag goed willen doen en een leven op willen bouwen.
Ik ben mega braaf, ik rook niet, ik drink niet, ik doe geen drugs, ik ben optijd thuis en ga optijd naar bed en dat allemaal uit mezelf.
Het klinkt misschien heel cru, maar ik persoonlijk, denk dat het grotendeels ook opvoeding is. Mijn ouders hebben twee totaal verschillende kinderen, mijn karakter is heel 'goedaardig' en ik doe altijd alles zoals het hoort en zoals het moet etc. Mijn broer daarin tegen niet, hij zoekt graag de grens op, met als resultaat dat hij nu als een van die luie jongeren thuis zit en niet naar school gaat of werk heeft.
In mijn ogen zijn er zoveel pubers die echt wat strakker hadden mogen worden gehouden toen ze jonger waren, wat meer schoppen onder de reet (figuurlijk..) en wat minder hun zin hadden mogen krijgen.
Maar kun je dat echt bij deze generatie neerleggen? De vorige generatie heeft ons immers opgevoed. Maar kun je dan hen echt de schuld geven? Ook weer niet, mijn ouders mochten vroeger veel minder en ze wilden niet dat dat bij ons ook het geval zou zijn, dus hen zijn weer in het vrij laten de verkeerde kant uitgeschoten en ach, hebben we niet allemaal een beetje schuld?
De leraren van onze ouders die met linialen op de vingers sloegen? Dat ging te ver toch? De kleine kinderen van nu die de telefoon van hun ouders uit de tas pakken en als ze erop gewezen worden brutaal terug zeggen 'nee ik geef hem niet terug,' dat gaat ook te ver, toch?
Ik ben trouwens wel van het internet en de telefoons ja, ik weet beter hoe het in elkaar steekt dan mijn ouders. Maar doe alsjeblieft niet alsof jullie dat vroeger anders hadden gedaan als dit geïntroduceerd was in jullie tijd? Want dat is echt maar een enkeling. De televisie was vroeger toch ook helemaal hip en happening, ja je zat er niet de hele dag achter nee. Want je had maar drie zenders. Mijn vader is inmiddels ook al zwaar vergroeid met zijn telefoon hoor en hij is al bijna vijftig.
Ik weet niet echt wat ik met deze reactie wil bereiken eigenlijk, maar het zit me ontzettend dwars dat mijn generatie over een kam geschoren wordt. Ik weet dat er heel veel rotte appels tussen zitten en geloof me, ik vind het net zo vervelend als de oudere generaties, maar reken mij daar alsjeblieft niet bij.
Er wordt hier ook niet gezegd dat alle pubers zo zijn, ik voel me aangesproken omdat ik zo ook ben geweest (zie verhaal vorige pagina). Als jij niet zo bent hoef je je ook zeker niet aangesproken te voelen