Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xLes schreef:Iedereen wilt maar zelfstandig zijn en alleen wonen tegenwoordig. Ik ben van de oude stempel, vroeger bleven de ongehuwde kinderen ook thuis wonen.
En als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder huizen gebouwd moeten worden, beter voor het milieu ook nog. Ik zie enkel maar voordelen
Het zijn echt geweldige mensen maar ik zal altijd hun kleine meisje blijven dus ze zullen altijd adviseren. Over alles. Altijd. Continue. 
lieveli schreef:xLes schreef:Iedereen wilt maar zelfstandig zijn en alleen wonen tegenwoordig. Ik ben van de oude stempel, vroeger bleven de ongehuwde kinderen ook thuis wonen.
En als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder huizen gebouwd moeten worden, beter voor het milieu ook nog. Ik zie enkel maar voordelen
Als ik nog bij mijn ouders zou wonen, zou dat voor niemand leuk zijnHet zijn echt geweldige mensen maar ik zal altijd hun kleine meisje blijven dus ze zullen altijd adviseren. Over alles. Altijd. Continue.
Overigens heb ik mijn appartement via de woningbouw. Ik heb me op mijn 18e ingeschreven, toen een paar jaar gaan samenwonen, een jaar in het buitenland gewoond, toen nog een half jaar met vrienden in een studentenhuis en daarna kon ik mijn tweekamerappartement krijgen. Midden in de stad, alles voor mezelf en dat voor het fantastische bedrag van 217 euro. Ik was toen 24.
. Mijn moeder gedraagt zich niet echt... moederlijk. Eerder als een heel goede vriendin. Wij zijn eigenlijk gewoon elkaars beste vriendin, zo gedragen we ons ook
. De enige twee eisen die ze stelt: op tijd thuis voor het eten en een smsje sturen als ik later thuiskom dan verwacht (zodat ze niet nodeloos ongerust is). Verder heeft ze iets van, ieder zijn eigen leven, ze adviseert mij als ik dat vraag, maar laat me ook doen als ik het niet vraag en me zo nodig met de kop tegen de muur botsen als dat moet.
. Uiteraard met input van helft kosten en werk. Moest er een situatie komen dat 1 van ons dit niet meer wilt trek ik uiteraard wel het huis uit. Het moet voor iedereen goed aanvoelen...
Ik vind het maar niets dat iedereen uit huis gaat, enigste nadeel is dat je nooit iemand kan meenemen
en mijn moeder heeft haar eigen vriendinnen. Ik maak daar wel onderscheid tussen en bij je moeder wonen cq je beste vriendin komt op mij een beetje zielig en eenzaam over. Ook alsof je op een ongezonde manier aan elkaar hangt. lieveli schreef:Oh ik vind dat echt zo naar klinken. Mijn moeder is mijn moeder en natuurlijk verandert onze band wel met de jaren. Het opvoeden is nu wel voorbij en ik kan veel met haar bespreken. Maar daar is ze een moeder voor.
Met mijn beste vriendin ga ik op avontuur, bespreek ik welke barman het grootst geschapen isen mijn moeder heeft haar eigen vriendinnen. Ik maak daar wel onderscheid tussen en bij je moeder wonen cq je beste vriendin komt op mij een beetje zielig en eenzaam over. Ook alsof je op een ongezonde manier aan elkaar hangt.
een leef ik mijn eigen leven (ben verloofd, studeer, heb mn paarden, vrienden enz enz.). Maar mijn moeder is (ook door gebeurtenissen) zeker wel m'n beste vriendin, maar ook mijn beste moeder.Eline91 schreef:Ik ben bijna 25 en werk al 2 jaar, maar woon toch nog bij mijn ouders. Het maakt het voor mij iets gemakkelijker om mijn paarden te onderhouden, en ik heb nog geen vriend dus als ik uit huis ga woon ik echt wel 'alleen'

Peelie schreef:lieveli schreef:Oh ik vind dat echt zo naar klinken. Mijn moeder is mijn moeder en natuurlijk verandert onze band wel met de jaren. Het opvoeden is nu wel voorbij en ik kan veel met haar bespreken. Maar daar is ze een moeder voor.
Met mijn beste vriendin ga ik op avontuur, bespreek ik welke barman het grootst geschapen isen mijn moeder heeft haar eigen vriendinnen. Ik maak daar wel onderscheid tussen en bij je moeder wonen cq je beste vriendin komt op mij een beetje zielig en eenzaam over. Ook alsof je op een ongezonde manier aan elkaar hangt.
Laat ik dat soort dingen nou idd met mijn moeder bespreken. Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde relatie met zijn ouders.
Ik vind het appart dat jij mensen die een heel goede relatie met hun moeder hebben als zielig en eenzaam beschouwd. Ik krijg meer het gevoel dat jij zelf zo'n goede relatie met je moeder zou willen hebben...
Goof schreef:Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?
dan kom je s'avonds thuis en is er niet meteen iemand. The_Cat schreef:Goof schreef:Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?
Omdat er niemand anders is in dat huis als je geen relatie hebtdan kom je s'avonds thuis en is er niet meteen iemand.
ik woon nu op 'de boerebuiten', en ik hou niet van de stad. ik werk in Brussel, en dat is meer stad dan ik wil zien. Als ik hier een week logeer omwille van werk etc, dan ben ik altijd ongelooflijk blij als ik terug thuis ben. Citaat:Als je nooit iemand gaat tegen komen, ga je dan eeuwig bij je ouders blijven wonen?
Nessie schreef:En ik snap weer niet wat er nou leuk is aan in een hokje leven voor een kapitaal per maand... Wat niet eens van jou is/wordt. Ik vind het zonde het geld in iemand anders zijn woning te investeren. Dan had ik echt minder de mogelijkheid gehad tot het reizen, van Ibiza tot Hawai, ik vind reizen echt geweldig. Zo zal het voor iedereen anders liggen.