"Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: "Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:45

Ik heb juist geen paard gekocht toen ik nog thuis woonde. Ik betaalde wel 150 euro kostgeld, maar dat is een schijntje als je bedenkt wat er allemaal nog aan kosten bijkomt als je op jezelf gaat wonen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:49

Ik ben 25 en net een jaar afgestudeerd.
Wil geen >350,- per maand betalen voor een leefruimte (met eventueel vervelende mensen waarmee ik de badkamer en keuken moet delen) van gemiddeld 12 m2 terwijl mijn slaapkamer thuis net zo groot is en ik daar gratis verblijf :Y)

Overigens zijn mijn ouders heel relaxt, zitten we niet op elkaars lip en ben ik regelmatig bij mijn vriend.

Ben net begonnen met mijn fulltime baan en op zoek naar een appartementje/studio wat het geld wel waard is. Heb nu een stuk meer te besteden :)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 25-04-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:50

xLes schreef:
Iedereen wilt maar zelfstandig zijn en alleen wonen tegenwoordig. Ik ben van de oude stempel, vroeger bleven de ongehuwde kinderen ook thuis wonen.
En als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder huizen gebouwd moeten worden, beter voor het milieu ook nog. Ik zie enkel maar voordelen ;)

Als ik nog bij mijn ouders zou wonen, zou dat voor niemand leuk zijn :') Het zijn echt geweldige mensen maar ik zal altijd hun kleine meisje blijven dus ze zullen altijd adviseren. Over alles. Altijd. Continue. :=

Overigens heb ik mijn appartement via de woningbouw. Ik heb me op mijn 18e ingeschreven, toen een paar jaar gaan samenwonen, een jaar in het buitenland gewoond, toen nog een half jaar met vrienden in een studentenhuis en daarna kon ik mijn tweekamerappartement krijgen. Midden in de stad, alles voor mezelf en dat voor het fantastische bedrag van 217 euro. Ik was toen 24.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:05

lieveli schreef:
xLes schreef:
Iedereen wilt maar zelfstandig zijn en alleen wonen tegenwoordig. Ik ben van de oude stempel, vroeger bleven de ongehuwde kinderen ook thuis wonen.
En als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder huizen gebouwd moeten worden, beter voor het milieu ook nog. Ik zie enkel maar voordelen ;)

Als ik nog bij mijn ouders zou wonen, zou dat voor niemand leuk zijn :') Het zijn echt geweldige mensen maar ik zal altijd hun kleine meisje blijven dus ze zullen altijd adviseren. Over alles. Altijd. Continue. :=

Overigens heb ik mijn appartement via de woningbouw. Ik heb me op mijn 18e ingeschreven, toen een paar jaar gaan samenwonen, een jaar in het buitenland gewoond, toen nog een half jaar met vrienden in een studentenhuis en daarna kon ik mijn tweekamerappartement krijgen. Midden in de stad, alles voor mezelf en dat voor het fantastische bedrag van 217 euro. Ik was toen 24.

Hier is het echt helemaal anders :). Mijn moeder gedraagt zich niet echt... moederlijk. Eerder als een heel goede vriendin. Wij zijn eigenlijk gewoon elkaars beste vriendin, zo gedragen we ons ook :). De enige twee eisen die ze stelt: op tijd thuis voor het eten en een smsje sturen als ik later thuiskom dan verwacht (zodat ze niet nodeloos ongerust is). Verder heeft ze iets van, ieder zijn eigen leven, ze adviseert mij als ik dat vraag, maar laat me ook doen als ik het niet vraag en me zo nodig met de kop tegen de muur botsen als dat moet.

Hier is ook de gemiddelde huurprijs van een appartement 600€, een huis 800-1000€. Ben nu helaas werkloos door de aanslag in Zaventem maar heb gewoonlijk een loon van 1300€ max. Trek daar nog eens kosten van gas, elektriciteit, autokosten, water, benzine, vaste rekeningen (brandverzekering etc) af en ik kan amper nog leven, en dat zonder paard.
Kies ik liever voor samenwonen met paard en zonder zorgen, zolang het leuk blijft voor mij én mams :). Uiteraard met input van helft kosten en werk. Moest er een situatie komen dat 1 van ons dit niet meer wilt trek ik uiteraard wel het huis uit. Het moet voor iedereen goed aanvoelen...

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:40

Ben het wel met je eens Les. Vind het ook maar niets alleen te zijn en altijd gezelliger. Ik zie mijn moeder ook als vriendin :P Ik vind het maar niets dat iedereen uit huis gaat, enigste nadeel is dat je nooit iemand kan meenemen :')

Betaal dan wel niet in het huishouden, omdat dat niet kan voor mij. Maar ik hoop snel zelf een inkomen te hebben en wel de kosten voor de paarden enzo betalen. Eten of kostgeld wil mijn familie niet. Bovendien heeft mijn vader toen ik nog kind was nooit kleding, speelgoed enz voor mij gekocht, dus vind het wel zo eerlijk dat zij nu voor mij betalen. Wel help ik mijn familie in het huishouden, nu weer bezig met verven enzo, dat is ook wel leuk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:45

Ik kan nog niet op mezelf op dit moment, maar zou dat kunnen, kies ik er ook voor om nog thuis te blijven wonen zodat ik mijn paard kan onderhouden. Maakt het moeilijke leven wat leuker. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:06

Een moeder als vriendin vind ik ongezond brr.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:18

lieveli schreef:
Een moeder als vriendin vind ik ongezond brr.

Waarom?

Mijn moeder is ook mijn beste vriendin. Maar ook zeker mijn moeder. Ik kan alles met haar delen. Ik denk dat dat juist heel belangrijk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:33

Oh ik vind dat echt zo naar klinken. Mijn moeder is mijn moeder en natuurlijk verandert onze band wel met de jaren. Het opvoeden is nu wel voorbij en ik kan veel met haar bespreken. Maar daar is ze een moeder voor.

Met mijn beste vriendin ga ik op avontuur, bespreek ik welke barman het grootst geschapen is :') en mijn moeder heeft haar eigen vriendinnen. Ik maak daar wel onderscheid tussen en bij je moeder wonen cq je beste vriendin komt op mij een beetje zielig en eenzaam over. Ook alsof je op een ongezonde manier aan elkaar hangt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:11

lieveli schreef:
Oh ik vind dat echt zo naar klinken. Mijn moeder is mijn moeder en natuurlijk verandert onze band wel met de jaren. Het opvoeden is nu wel voorbij en ik kan veel met haar bespreken. Maar daar is ze een moeder voor.

Met mijn beste vriendin ga ik op avontuur, bespreek ik welke barman het grootst geschapen is :') en mijn moeder heeft haar eigen vriendinnen. Ik maak daar wel onderscheid tussen en bij je moeder wonen cq je beste vriendin komt op mij een beetje zielig en eenzaam over. Ook alsof je op een ongezonde manier aan elkaar hangt.

Laat ik dat soort dingen nou idd met mijn moeder bespreken. Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde relatie met zijn ouders.

Ik vind het appart dat jij mensen die een heel goede relatie met hun moeder hebben als zielig en eenzaam beschouwd. Ik krijg meer het gevoel dat jij zelf zo'n goede relatie met je moeder zou willen hebben...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:20

Ik ben het wel eens met lieveli.
Je stelt je volledig afhankelijk van je moeder op, je hangt aan haar, je leeft met haar.
Moeders zijn er om kinderen dusdanig op te voeden en zelfstandig te maken dat ze de wereld in kunnen, kunnen gaan ontdekken, gaan uitvliegen. Nieuw leven opbouwen, je eigen huis, je eigen vrienden, je eigen leven. Met je moeder aan de zijlijn uiteraard.
Ik ken meerdere mensen die op een absurde manier aan hun moeder hangen, wiens moeder hun beste vriendin is en dat zijn toch echt mensen met weinig sociaal leven en weinig onafhankelijkheid en zelfstandigheid.

Edit; ik vind het ook niet gezond dat een moeder zo aan haar kind blijft hangen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:25

Gelukkig woon ik gewoon op mezelf :P een leef ik mijn eigen leven (ben verloofd, studeer, heb mn paarden, vrienden enz enz.). Maar mijn moeder is (ook door gebeurtenissen) zeker wel m'n beste vriendin, maar ook mijn beste moeder.

Ik snap het wel als mensen het niet begrijpen.

Al heb ik het idee dat jullie zo'n kleffie beffie moeder dochter beeld hebben. Waarbij moeders zich net zo jong probeert voor te doen als de dochter. En ze totaal onafscheidelijk zijn.

Dat is bij mij en mn moeder helemaal niet het geval gelukkig. Daar krijg ik zelf ook de kriebels van namelijk.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:52

Eline91 schreef:
Ik ben bijna 25 en werk al 2 jaar, maar woon toch nog bij mijn ouders. Het maakt het voor mij iets gemakkelijker om mijn paarden te onderhouden, en ik heb nog geen vriend dus als ik uit huis ga woon ik echt wel 'alleen' :)

Ik zit in hetzelfde schuitje eigenlijk :)

IK kan goed overweg met men ouders, ze laten me doen, en er is altijd wat gezelligheid. Ik wil soms wel graag op mezelf gaan staan, maar buiten de kost van het paard, is het gewoon ook altijd alleen zijn dan, dus ik blijf voorlopig nog wel thuis tot ik andere toekomstplannen heb :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:52

Als we nu allemaal thuis zouden wonen tot we getrouwd waren dan ging de woningbouw failliet denk ik :P .
Meeste mensen trouwen pas laat tegenwoordig. Zou zelf ook graag eerst ff samenwonen voor ik ging trouwen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:57

Peelie schreef:
lieveli schreef:

Laat ik dat soort dingen nou idd met mijn moeder bespreken. Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde relatie met zijn ouders.

Ik vind het appart dat jij mensen die een heel goede relatie met hun moeder hebben als zielig en eenzaam beschouwd. Ik krijg meer het gevoel dat jij zelf zo'n goede relatie met je moeder zou willen hebben...

Nee, mijn moeder is mijn moeder. Niet mijn vriendin. Dat zegt niks over de relatie die ik met haar heb. Of met mijn vader, want ik heb 2 ouders en ik ben heel blij met ze, er is niet één favoriet ten opzichte van de ander. Ik zou er een boekje over open kunnen doen maar ik wil mensen niet jaloers maken. :')

Dit is wel een interessante link trouwens.

https://www.psychologiemagazine.nl/web/ ... sage=54093

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:58

Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:02

Goof schreef:
Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?

Omdat er niemand anders is in dat huis als je geen relatie hebt :) dan kom je s'avonds thuis en is er niet meteen iemand.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:06

The_Cat schreef:
Goof schreef:

Omdat er niemand anders is in dat huis als je geen relatie hebt :) dan kom je s'avonds thuis en is er niet meteen iemand.

Ik herhaal mezelf eventjes. Ik ben 4 jaar geleden in een stad gaan wonen waar ik precies 1 iemand kende. Maar via die iemand leerde ik meer en meer mensen kennen, ook allemaal meiden die zoals ik in alleen woonde. Dus deden we samen boodschappen, of kwamen we bij elkaar in de kroeg waar we omheen woonden, of we gingen bij elkaar eten.

Ja de eerste paar maanden vond ik het alleen wonen echt niet leuk maar dat kwam allemaal goed.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:13

Maar dat moet ook maar in je natuur liggen om dat soort dingen te doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:14

Als je nooit iemand gaat tegen komen, ga je dan eeuwig bij je ouders blijven wonen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:14

Of je moet naar de stad willen gaan wonen ;) ik woon nu op 'de boerebuiten', en ik hou niet van de stad. ik werk in Brussel, en dat is meer stad dan ik wil zien. Als ik hier een week logeer omwille van werk etc, dan ben ik altijd ongelooflijk blij als ik terug thuis ben.

Je hebt gelijk, het is een kwestie van gelijk gestemden te vinden dat is waar, maar ze moeten er natuurlijk ook zijn

Citaat:
Als je nooit iemand gaat tegen komen, ga je dan eeuwig bij je ouders blijven wonen?

Neen, maar waarom zou ik nu weg moeten? Men ma vindt het prima, ik kan doen wat ik wil, kopen wat ik wil, sparen wat ik wil, dus prima zo op men 24ste :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:25

Ik woon ook nog thuis mede door mijn paarden. Ik heb 2 paarden en werk fulltime en sta al jaren ingeschreven bij de woningbouw. Hier zijn echter wachtrijen van meer dan 10 jaar niet vreemd en kopen in mijn eentje was geen optie. Momenteel ben ik samen met mijn vriend opzoek naar een koophuis maar ook dat is moeilijk in deze regio.
Gelukkig zijn mijn ouders heel blij met mij en voel ik mij echt niet bezwaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

snap echt niet waarom je zo lang thuis zou blijven plakken. er is zoveel meer! ik was net een maand 18 en ging op kamers.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:40

En ik snap weer niet wat er nou leuk is aan in een hokje leven voor een kapitaal per maand... Wat niet eens van jou is/wordt. Ik vind het zonde het geld in iemand anders zijn woning te investeren. Dan had ik echt minder de mogelijkheid gehad tot het reizen, van Ibiza tot Hawai, ik vind reizen echt geweldig. Zo zal het voor iedereen anders liggen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:47

Nessie schreef:
En ik snap weer niet wat er nou leuk is aan in een hokje leven voor een kapitaal per maand... Wat niet eens van jou is/wordt. Ik vind het zonde het geld in iemand anders zijn woning te investeren. Dan had ik echt minder de mogelijkheid gehad tot het reizen, van Ibiza tot Hawai, ik vind reizen echt geweldig. Zo zal het voor iedereen anders liggen.

Inderdaad, elke persoon heeft een andere ingesteldheid, en het heeft beiden voor- en nadelen :)