-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:45

bonnie1998 schreef:
hier ga ik even op in! Denk je dat je thuis kunt studeren als je een 'normale'opleiding volgt? Fout. Een thuisstudie met een krijsend kind? Ik wens je daar veel succes mee. Je stage en school combineren met een kind je huiswerk zien te maken terwijl je het eten van je kindje staat te maken. Er word zo makkelijk over gedacht!

Waar een wil is,is een weg. Ik heb ook met dat bijltje gehakt en mij is het gelukt net zoals vele andere jonge moeders.[/quote]

Tuurlijk is dat er ik heb zelf ook een dochter en ga ook gewon naar school maar dat betekent niet dat dit hartstikke makkelijk is of zo.[/quote]

Zelfs als je niet studeert is het opvoeden van kinderen niet makkelijk of vanzelfsprekend. Of je nu 18 of 50 jaar bent, het is en blijft niet makkelijk. Er zijn zoveel fases waar je niet alleen als kind, maar ook als ouders doorheen moet.

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:03

Ik wilde eigenlijk geen kinderen totdat ik op mijn 26ste de juiste man tegenkwam. Ben op mijn 30ste moeder geworden.
Echt respect voor de mensen die zo vroeg aan kinderen beginnen.
Toen ik 20 was had ik echt niet voor een kleintje willen zorgen. Heb zoveel leuke dingen gedaan tijdens mijn twintiger-jaren, daar had geen kind bijgepast.
Ik snap alleen niet dat mensen zeggen dat ze geen oude moeder willen zijn....wat is het verschil tussen een oude moeder en een jonge moeder.
Oude moeders doen minder leuke dingen met hun kinderen??
Jonge moeders hebben meer energie??
Ik denk dat dat in deze tijd niet meer aan de orde is.
Je bent zo oud als je jezelf voelt :D

Kabayo

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:08

Ik wil rond mijn 21e zwanger worden
Ik heb dan school afgerond. Ik ben nu 17 (in mei 18) en mijn vriend is 25. Dan is hij ook nog niet zo oud als hij vader word.
Hij is nu internationaal vrachtwagen chaffeur en ik werk op een trainingsstal. We willen dit jaar een huisje kopen.
Het is niet zo dat ik heel jong kinderen wil , eerder dat vriendlief geen oude vader word :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:15

Mijn dochter was 16 toen ze zwanger raakte en 17 toen ze beviel van een prachtzoon. Het was natuurlijk wel even slikken maar ze is hier thuis blijven wonen met haar vriend en onze kleinzoon is nu een pracht jongen van bijna 14 en zijn zusje is bijna 9. Ze is nog steeds samen met de vader en ze doet het heel erg goed. Nadat ze haar zoontje had gekregen is ze een opleiding gaan doen en werkt nu voor zichzelf en ze woont nu alweer zes jaar op zichzelf. Ze is nooit een type geweest dat stappen leuk vond en was als kind altijd al een moedertje. Ben trots dat ze het zo goed doet, het was een drukke en hctische tijd maar ik ben wel blij dat ik het van zo dichtbij heb meegemaakt want je hebt zo toch een beetje extra zeg maar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:54

Ik zou bijna denken dat jij de oud-buurvrouw van mijn tante bent. Die had namelijk ook een dochter die op haar 17e beviel. Ze wist alleen in het begin niet dat ze zwanger was: ze dacht dat ze wat was aangekomen en wat meer aan sport moest gaan doen en heeft aardig wat uurtjes in de sportschool doorgebracht, maar viel niet af. Sterker nog: ze bleef aankomen. De dokter heeft haar zelfs nog vochtafdrijvers gegeven, omdat ze er niet van uit gingen dat ze zwanger kon zijn. Pas later hebben ze toch maar een testje gedaan... Dit is nu al heel wat jaren geleden. Dochter en vriend (of misschien inmiddels man) zijn nog steeds bij elkaar en inderdaad: er is zelfs een tweede bij gekomen.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:05

Gucci_ schreef:
Wat ik vaak niet begrijp is dat veel mensen stoppen met hun opleiding. Een kind moet toch makkelijker te combineren zijn met school dan met werk denk ik. Veel blijven gewoon werken als ze kinderen krijgen, waarom dan wel stoppen met school... Studeren kan je juist veel thuis doen en werken niet.

Dit verschilt idd heel erg per studie denk. Ik moest bijna 36 uur p/w naar de universiteit en dan 's avonds leren en in het weekend altijd nog wel werken aan scriptie / thesis of andere dingen. Ik werk nu bijna twee jaar 36 uur p/w en moet zeggen dat dit veel relaxter is dan studeren! 's avonds en in het weekend ben je nu echt vrij. Tijdens het studeren loopt er altijd iets op de achtergrond mee wat af moet.

Ben nu 24 en aan het promoveren en moet echt nog niet aan kinderen denken hoor. Dat kan ook nog als ik 30 ben. Als mijn kind dan 20 is ben ik nog maar pas 50.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:12

Ik wilde eerst voor mijn 20ste kinderen, niet gelukt :') Toen dacht ik dat voor mijn 25ste wel kon. Maar aangezien ik nu 23 ben en zonder werk zit in een heel klein appartementje, schuif ik het maar door naar 'voor mijn 30ste' :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:00

Nee ze wist het wel snel gelukkig maar ze is nu 31 en haar jongste is bijna 9 dus dat is ook wel lekker maar het heeft me we 10 jaar van mijn leven gekost hoor dat ze moest bevallen. Altijd een tenger popje geweest maar de verloskundige nam haar pet af, geen pijnstilling niks.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:10

Ik wil ook graag jong moeder worden, maar toch echt niet onder de 21. Ik ben nu 21 en ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 25e moeder zou willen worden.
Inmiddels dolgelukkig met een hele lieve vriend, we hebben net een huis gekocht en allebei een vast contract en een leuke baan.

Wij hebben beiden geen vervolgopleiding afgerond. Ik ben er niet aan begonnen, mijn vriend wel begonnen maar nooit afgemaakt. Inmiddels zijn wij beiden werkzaam bij hetzelfde bedrijf. Hij heeft zich al flink om hoog gewerkt en nu is het wachten tot dat er een plekje vrij komt in een bepaalde functie, zodat hij verder kan door groeien.
Ik ben nu volop bezig met een interne opleiding.

Dat kindje zou theoretisch dus best wel kunnen komen voordat ik 25 ben. Maar ja, je weet nooit of het je gegund is. Mijn vriend wil ook dolgraag kinderen en we zullen er dus ook wel voor dat ik 25 ben mee beginnen.

Ik heb respect voor sommige jongen moeders hoe ze het voor elkaar hebben.
Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf in Den Haag en komt heel veel extreem jonge moeders tegen. Sommige doen het geweldig, sommige maken er een potje van.

In mijn omgeving heb ik ook iemand die heel jong moeder is geworden. Inmiddels is ze zwanger van de derde, ze heeft geen cent te makken. Vriend zit thuis, zij komt ook niet meer aan een baan.
Ze heeft zelfs zo weinig geld dat al haar ex-collega's (incl ik zelf) regelmatig Facebook berichtjes krijgen met de vraag of ze even geld mag lenen. Ik vraag me dan toch echt af waarom ze wéér zwanger is van een derde kindje. Haar jongste kindje is nu 4 maanden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:14

Fee_ schreef:
In mijn omgeving heb ik ook iemand die heel jong moeder is geworden. Inmiddels is ze zwanger van de derde, ze heeft geen cent te makken. Vriend zit thuis, zij komt ook niet meer aan een baan.
Ze heeft zelfs zo weinig geld dat al haar ex-collega's (incl ik zelf) regelmatig Facebook berichtjes krijgen met de vraag of ze even geld mag lenen. Ik vraag me dan toch echt af waarom ze wéér zwanger is van een derde kindje. Haar jongste kindje is nu 4 maanden.

Niet om denigrerend te doen, maar vaak heeft dit wel met een bepaalde intelligentie te maken.. en wellicht ook met wilskracht. Als je echt niet zwanger wil worden, dan kan je dat namelijk voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:21

Ik vind het persoonlijk erg onverstandig om zo vroeg al kinderen te krijgen, maar daar staat iedereen natuurlijk anders in.

De meeste moeten nog een opleiding afronden, baan vinden, sparen, leven een beetje goed voor elkaar hebben... als je voordat je dat alles hebt gedaan een kind neemt vind ik dat persoonlijk egoïstisch. Je moet je kindje namelijk alles kunnen bieden naar mijn mening en op zo'n jonge leeftijd kan dat gewoon bijna niet. Als je alles voor elkaat hebt: tuurlijk! Neem een kind! Maar als dat niet in orde is moet je er gewoon niet aan beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:24

Kabayo schreef:
Ik wil rond mijn 21e zwanger worden
Ik heb dan school afgerond. Ik ben nu 17 (in mei 18) en mijn vriend is 25. Dan is hij ook nog niet zo oud als hij vader word.
Hij is nu internationaal vrachtwagen chaffeur en ik werk op een trainingsstal. We willen dit jaar een huisje kopen.
Het is niet zo dat ik heel jong kinderen wil , eerder dat vriendlief geen oude vader word :=

Al zou je 5 jaar wachten, dan is hij nog geen oude vader hoor. Misschien klinkt 30 erg oud als je zelf nog 17 bent (ik vond dat op die leeftijd wel al aardig oud haha) maar de zaadkwaliteit is over het algemeen nog prima dan hoor :') en ook absoluut geen oude vader

Pin je niet teveel vast op oud :) als jij nog geen jong kinderen wil, wacht gerust wat langer. Je bent geen 39 immers, maar 17 :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:32

SophievdV ik vind dat wel erg denigrerend je opmerking. Ik hoop voor jou dat het je nooit overkomt en zo wel, dan hoop ik dat je het net zo goed doet als mijn dochter. Dit soort opmerkingen wordt ook altijd gemaakt over aanhangers van Wilders.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:33

Dank voor de waarschuwing, rond zijn 30e mag hij mooi droogstaan! :+
Ik denk dat het heel erg afhangt ook van de levensfase. Met een MBO opleiding ben je vaak eerder klaar +- 18-19 jaar oud, met HBO gaat dit als snel naar de 20-21 en uni 22-23 jaar. Ik kan mij zelf indenken dat als de opleiding klaar is en je een vaste relatie/baan hebt het als sneller voelt als de juiste tijd. Maar dan zit dus alleen in de opleiding al een verschil.

En nu vlieg ik weer weg met 23jarige leeftijd en koos-kindloos, want onder de 21- zwanger heb ik niet gehaald (maar ik heb ik het algeheel geen kinderwens)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:34

Chanicha: Nou ja, als je echt niet zwanger wil worden is geheel onthouding anders uiterst effectief hoor :') als iemand echt echt echt echt niet zwanger wil worden, dus 0 procent kans, dan is geheel onthouding echt dé tip.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:35

chanicha schreef:
SophievdV ik vind dat wel erg denigrerend je opmerking. Ik hoop voor jou dat het je nooit overkomt en zo wel, dan hoop ik dat je het net zo goed doet als mijn dochter. Dit soort opmerkingen wordt ook altijd gemaakt over aanhangers van Wilders.

Jouw dochter overkwam het een keer een heeft naar ik lees er alles aan gedaan om het te laten slagen. Maar drie keer per ongeluk zwanger worden en geen financiële basis hebben klinkt mij toch ook niet in de oren als een hele slimme keuze -O- drie keer zwanger worden dwars door je voorbehoedmiddelen heen... Dat bestaat toch niet? :=

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:37

chanicha schreef:

Maar er is wel een groot verschil tussen een keer per ongeluk zwanger worden en tot 3 keer toe wetende dat je het geld niet hebt om het te onderhouden. Daar zijn oplossingen voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:38

Arm lichaam ook als je net bent bevallen en gelijk weer zwanger bent! Roofbouw plegen zo.

Denk ook oprecht dat het in dat specifieke geval van 3 keer zwanger, maar er een rotzooi van maken er toch ook echt inzicht mist in het mentale gedeelde.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-04-16 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:38

Als je dan bij je ex-collega's moet bedelen om geld en er zit er nog eentje in de oven... Dan heb je het niet goed gedaan.

Per ongeluk zwanger raken kan gebeuren, daar heeft leeftijd niks mee te maken. Maar als het je 1 keer overkomt en je moet al alle zeilen bijzetten en dan nog 2 keer... Gooi er dan een spiraal of implanon in. Of laat als man je zaakje onklaar maken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:39

chanicha schreef:

Aanhangers van Wilders? Wat hebben die te maken met ongepland zwanger worden?

Bovendien reageerde ik specifiek op de situatie die beschreven werd, dus: geen cent te makken en wel steeds zwanger raken. Niet over 1 keer per ongeluk zwanger raken. Even nuanceren dus :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:39

chanicha schreef:

Sorry hoor, maar drie keer zwanger worden in zulke leefomstandigheden komt bij mij heel dicht bij achterlijk in de buurt... Je wilt die kinderen toch wat kunnen bieden?
Deze situatie staat verder ook los van jouw dochter, 1x per ongeluk kan ik nog in komen, en er dan op die manier wat van proberen te maken verdient alleen maar respect. Maar in de situatie zoals omschreven vind ik echt sneu voor de kinderen (en ouders, want dat zal niet zonder de nodige stress gaan).

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:43

Ze is ook al heel jong getrouwd, ik denk dat de eerste twee wel een bewuste keuze is geweest (daar zit 2,5 jaar tussen) de derde is wel echt een ongelukje, ze gebruikte de verkeerde pil icm borstvoeding en die werkte dus niet, waardoor ze dus nu zwanger is van de derde.

Maar goed, ze heeft bij mij gebedeld om geld, voordat de tweede geboren is, daarna bij mij niet meer omdat ik duidelijk heb gemaakt dat ze bij de verkeerde mensen vraagt om geld.
Maar naar horen zeggen, krijgen andere collega's nog wel regelmatig de vraag.
Mijn schoonzusje heeft haar een keer geld gegeven (€50,00) en nooit meer terug gezien natuurlijk.

Ik snap het echt niet.
Zoals ik eerder al zei, ik heb echt heel veel respect voor de jonge moeders die er alles aan doen om het kindje een zo goed mogelijke jeugd te geven. Maar voor deze situatie kan ik inderdaad echt geen respect hebben.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:46

SophievdV schreef:
Fee_ schreef:

Niet om denigrerend te doen, maar vaak heeft dit wel met een bepaalde intelligentie te maken.. en wellicht ook met wilskracht. Als je echt niet zwanger wil worden, dan kan je dat namelijk voorkomen.

Absoluut niet mee eens

Een vriendin van mij is momenteel even oud als ik, 19 jaar en moeder van een zoontje van 1 jaar.

Zij is altijd heel erg voorzichtig geweest. Ze kreeg een relatie met een jongen waar ze zeker tot een half jaar niet mee naar bed is geweest. Ze slikte daarnaast ook de pil en was erg voorzichtig. Na de eerste keer dat ze met hem naar bed was geweest was het meteen raak

Dus nee, het heeft absoluut niet met intelligentie te maken... vind het eerlijk gezegd daarom ook een erg domme opmerking :roll:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik hier veel lees is eigenlijk ergens wel echt waar. Ik ben dus zelf 19 en mijn moeder is 58. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ze ouder is maar ik merk soms wel dat ik niet goed met haar kan praten over bepaalde dingen omdat ze er geen kennis van heeft of het gewoon niet snapt.

Veel vrouwen zijn met de tijd meegegaan maar sommige ook niet, waaronder mijn moeder. Ja ze heeft een smartphone, zo erg issie dan ook weer niet :') maar sommige punten begrijpt ze gewoon niet... want ja 'vroeger' was het allemaal anders
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 25-04-16 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:47

M_hartje_M: even goed lezen :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:48

M_hartje_M, zoals al eerder vermeld door anderen is dat een heel andere situatie.
Als je gemeenschap hebt is het inderdaad mogelijk dat het een keer fout gaat, dit kan bij de eerste keer seks zijn, maar ook na twee jaar. Dat is het risico nou eenmaal.
Maar als je gewoon geen cent te makken hebt en inmiddels zwanger zijn van de derde is wel een heel andere situatie.