. Gewoon lekker rijden, dikke bakken er langs laten gaan en niets van aantrekken. Ze hebben maar rekening met je te houden, de boete is voor hen als ze achter tegen je aan klappen. Niet iedereen heeft een snelle bak of enorm veel rijervaring. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Gewoon lekker rijden, dikke bakken er langs laten gaan en niets van aantrekken. Ze hebben maar rekening met je te houden, de boete is voor hen als ze achter tegen je aan klappen. Niet iedereen heeft een snelle bak of enorm veel rijervaring. vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.
vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.
er rijden toch ook 45-km auto's en trekkers en paardentramlijn op de provinciale wegen waar je 80 mag
iedereen moet gewoon uit z'n doppen kijken en anticiperend rijden. 
Dee_Es schreef:TS rij je wel echt mee met het verkeer? Ik rij elke dag een stuk 80km weg en daar rij je echt in de weg met 80. Vrachtwagens rijden gewoon tot in de begrenzer (85 dus ongeveer 90 op de teller) en al het andere verkeer (ook lesauto's, politie etc.) rijdt er 100 op de teller. Moet wel zeggen dat dit een overzichtelijke veilige weg is maar als je in zo'n situatie 80 gaat rijden veroorzaak je een hoop ergernis. Gewoon lekker met het verkeer mee rijden dus. En je auto heeft gewoon een toerenbegrenzer dus je zal 'm niet zomaar in de prak rijden als je eens doortrekt.
Er zijn daar ook al zat auto's tegen bomen of in de sloot geparkeerd of mensen aangereden die op het fietspad reden omdat mensen het stuur niet meer onder controle hadden. Eleionomae schreef:Je kan met de aygo/107/c1 best doortrekken hoorik heb er nooit last van dat medeweggebruikers in mijn nek zitten en ik heb een aygo. Vooral in zn 2 kun je die autootjes best wel meekrijgen in het verkeer
het zijn natuurlijk geen audi's maar ik heb me nooit de slak tussen de rest gevoeld haha.
Zolang je zelf een beetje goed optrekt en de auto iets meer toeren laat maken kom je best mee. Ik ben vaak sneller weg dan een andere (soms vergelijkbare) auto's. Maargoed, ik ben het met TS eens dat van de 70 naar de 100 een stuk langer duurt dan met een automaat of audi
Dee_Es schreef:TS rij je wel echt mee met het verkeer? Ik rij elke dag een stuk 80km weg en daar rij je echt in de weg met 80. Vrachtwagens rijden gewoon tot in de begrenzer (85 dus ongeveer 90 op de teller) en al het andere verkeer (ook lesauto's, politie etc.) rijdt er 100 op de teller. Moet wel zeggen dat dit een overzichtelijke veilige weg is maar als je in zo'n situatie 80 gaat rijden veroorzaak je een hoop ergernis. Gewoon lekker met het verkeer mee rijden dus. En je auto heeft gewoon een toerenbegrenzer dus je zal 'm niet zomaar in de prak rijden als je eens doortrekt.
verootjoo schreef:Dee_Es schreef:TS rij je wel echt mee met het verkeer? Ik rij elke dag een stuk 80km weg en daar rij je echt in de weg met 80. Vrachtwagens rijden gewoon tot in de begrenzer (85 dus ongeveer 90 op de teller) en al het andere verkeer (ook lesauto's, politie etc.) rijdt er 100 op de teller. Moet wel zeggen dat dit een overzichtelijke veilige weg is maar als je in zo'n situatie 80 gaat rijden veroorzaak je een hoop ergernis. Gewoon lekker met het verkeer mee rijden dus. En je auto heeft gewoon een toerenbegrenzer dus je zal 'm niet zomaar in de prak rijden als je eens doortrekt.
Ja, zo'n weg hebben we hier ook en een keer in de zoveel tijd staan ze mooi te controleren. Ik heb echt geen zin in een boete en snap ook niet waarom je harder zou moeten rijden omdat iedereen het doetEr zijn daar ook al zat auto's tegen bomen of in de sloot geparkeerd of mensen aangereden die op het fietspad reden omdat mensen het stuur niet meer onder controle hadden.

In een Citroen C3 met 1.0 motortje kom je ook niet echt lekker mee met de grote jongens. Ik heb het geaccepteerd dat ik gewoon niet in een auto rij waarmee je in het linkerrijtje voor het stoplicht thuishoort
Ook niet toen ik nog met een mazda 121 reed die een kilometer of 5 nodig had om tot 120 te komen. Maar met zo'n auto moet je wel anders inschatten of je al dan niet voor iemand in kan voegen.

Maar idd, met een 1.0 motortje trekt ie verder niet snel op.
Als ik een oprit neem die omhoog gaat rij ik in z'n 2 tot 60 en schakel dan pas door. Dan ben ik tenminste snel boven.
Ja, dan maakt ie dus veel toeren en dus wat lawaai maar dat moet ie maar even een paar seconden volhouden.
Op de snelweg merk ik soms wel dat er maar een 1.0 inzit maar ik heb ermee leren leven.

Mijn 107 is maar 65.

).
Kan ik zonder hem af te trappen, makkelijker en vlotter invoegen. Als ik met die mazda met 35pk zou gereden hebben zoals nu met deze, dan zou ik accidenten veroorzaakt hebben.
een gek zit er altijd wel eens tussen maar ondanks dat ik vele kilometers rond rijd op banen die bekent staan om hun moeilijke verkeer heb ik zelden echt "last" van mijn mede weggebruikers. Als ik al eens in de remmen moet is het om zo'n kleine auto die niet kan optrekken (en daar kan die auto niks aan doen) maar die dan belachelijk kort voor je in vliegt alsof het een jaguar is die op een seconde weg is...