Leedvermaak op facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Leedvermaak op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 02:36

Daar heb ik er maar eentje van, een gemeenschappelijke vriend met Emma, kan ze mooi even spieken. Echt een triest geval.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:20

Ik ken ook iemand die onder iedereen z'n status een bijpassende tegeltjeswijsheid post :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:00

...bepaalde mensen die om de dag een plaatje plaatsen met:
'ik moet elke dag leven met *vul kwaal in* , maar klagen doe ik niet!'

En ook :
'zo ziet mijn wereld er uit met *vul kwaal in* ik deel dit om begrip te kweken bij mijn vrienden'.

Ja,ja! We weten nu wel hoe erg het is dat je huidschilfers en ingegroeide haren hebt :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:35

Dat je lacht en misschien leedvermaak hebt om redelijk onschuldige dingen, kan ik nog wel inkomen.... maar serieuze aandoeningen met serieuze gevolgen voor het dagelijks leven van mensen... het zou niet in me opkomen om daar mee of over te spotten... Schrik er ook best van dat mensen dat vermakelijk vinden... Horen dat soort dingen op Social Media: ik weet het niet... Maar misschien bedenken dat de wereld van dat soort mensen al kleiner is dan die van jou en mij, omdat ze nauwelijks buiten de deur komen, maakt het misschien iets begrijpelijker.... En mensen iets wijzer maken over bijvoorbeeld een aandoening, is wat mij betreft helemaal niet verkeerd. Moet dat elke dag? Nee wat mij betreft niet.... Maar als ik me daaraan ga storen, scroll ik verder..... Met een (glim)lach me gaan zitten verkneukelen om andermans leed: het zou niet eens in me opkomen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:16

Picasso schreef:
Dat je lacht en misschien leedvermaak hebt om redelijk onschuldige dingen, kan ik nog wel inkomen.... maar serieuze aandoeningen met serieuze gevolgen voor het dagelijks leven van mensen... het zou niet in me opkomen om daar mee of over te spotten... Schrik er ook best van dat mensen dat vermakelijk vinden... Horen dat soort dingen op Social Media: ik weet het niet... Maar misschien bedenken dat de wereld van dat soort mensen al kleiner is dan die van jou en mij, omdat ze nauwelijks buiten de deur komen, maakt het misschien iets begrijpelijker.... En mensen iets wijzer maken over bijvoorbeeld een aandoening, is wat mij betreft helemaal niet verkeerd. Moet dat elke dag? Nee wat mij betreft niet.... Maar als ik me daaraan ga storen, scroll ik verder..... Met een (glim)lach me gaan zitten verkneukelen om andermans leed: het zou niet eens in me opkomen...

Er staat nergens dat ik me verkneukel.
Ook heb ik het niet over serieuze aandoeningen of ernstige ziektes,maar over kwaaltjes.
Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb,dát zou dan weer nooit in míj opkomen... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:24

Oh doelde niet meteen op jouw commentaar hoor Tivoli, meer in het algemeen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:24

Dit topic is net zo vermakelijk als facebook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:25

Ben het wel eens met Picasso. :o

Ik heb een vrouw op FB met een ernstige ziekte die je vanaf de buitenkant niet ziet.
Ze plaatst daar regelmatig plaatjes van met teksten.
Soms zijn het echt hele goede en deel ik ze weleens, hooguit 2 keer per jaar, maar goed.
Maar ik denk dan; wat zielig dat ze het zo vaak moet delen om begrepen te worden.
Ik heb dan juist medelijden en geen leedvermaak.

Ben wel lid van 'Ik bied de helft', dat vind ik echt een leuke pagina, alleen jammer dat hij zo stil valt!

En laatst onder een bieden-pagina een hele discussie over dat iemand 1 seconde voor tijd als laatste had geboden en het toen al naar de 'laatste' bieder was gegaan.
Heeeele groepen tegenover elkaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:26

Tivoli schreef:
...bepaalde mensen die om de dag een plaatje plaatsen met:
'ik moet elke dag leven met *vul kwaal in* , maar klagen doe ik niet!'

En ook :
'zo ziet mijn wereld er uit met *vul kwaal in* ik deel dit om begrip te kweken bij mijn vrienden'.

Ja,ja! We weten nu wel hoe erg het is dat je huidschilfers en ingegroeide haren hebt :roll:

Zo heb ik vrienden die een kind hebben met autisme. Wat zij post deelt hij en andersom.

Die plaatsen wekelijks plaatjes en dingen over hoe je er mee om moet gaan, rekening mee moet houden als hij in de supermarkt bv iets zou doen wat niet mag en daarvoor geen straf krijgt.
Maar gelijk ook hoe normaal zo'n kind is en dat je hem niet speciaal mag behandelen......

Vind dat zo krom, wordt gewoon een door hen een dikke stempel op dat kind (3 jaar!) gedrukt maar vervolgens gevraagd om dat als buitenstaander vooral niet te doen. Confused!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:33

Ik vraag me af waarom sommige mensen deze 'klagers' als hun Facebook vriend houden? Het is toch veel eerlijker (ook naar jezelf) om daar dan mee te stoppen, i.p.v. je te ergeren of ze uit te lachen? Ik ken ook iemand die steeds praat over die ene Facebookvriend die altijd klaagt over haar ziektes. In alle eerlijkheid staat het een beetje sneu wanneer je gaat klagen over de klagers :D .

Daarnaast geloof ik oprecht dat je niet kunt oordelen over iemand anders zijn pijn.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:52

Van mensen waarvan ik hun posts niet wil zien maar het niet maken kan om ze te ontvrienden druk ik tegenwoordig gewoon op "niet meer volgen". Ik zie hun domme posts niet meer, maar we zijn nog wel vrienden. Ideaal!

Ik heb een vrouwtje dat schaapsherder is en echt constant allerlei nutteloze posts plaatst over hoe leuk het is om lekker creatief met wol te zijn. Hele dagen spamt ze foto's dat ze weer zo lekker heeft zitten spinnen, dat de wol zo heerlijk buiten ligt te drogen en hoe ontzettend goed het is voor je ziel om creatief bezig te zijn. :') Ik ergerde me er dood aan! Even op niet meer volgen gedrukt en ik heb nergens meer last van.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:10

Koia schreef:
Jullie fb klinkt een stuk spannender dan de mijne :P

Dat dus :') Hooguit wat te veel pennyachtige foto`s die langskomen, maja hoort erbij als je veel paardenmensen kent zullen we maar zeggen /3 _O-

Ow en niet meer volgen helpt :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:13

Dutch startpackers, daar kan ik ook helemaal stuk omgaan. Die nicki minaj pagina vind ik ook helemaal geweldig!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:13

Kwanyin schreef:
Leffroi schreef:
Ik ben om die reden een verschrikkelijk, harteloos mens die een lelijke moeder heeft, niet van dieren houdt, lelijke, gehandicapte, bijna dode kindjes veracht/ negeer enz. Ik ben een heel slecht mens volgens facebook

Ja, zo van die mensen die 20 keer per week een status delen van "Deel en plak deze status als jij ook respect hebt voor mensen met kanker. 97% van de mensen die dit lezen zal dit niet doen" :+ .

imd schreef:
een goedemorgen mét bijbehorend glitterplaatje,

Ja, van die figuren die 15 keer op een dag zo'n plaatje erop moeten zetten dat ook nog bijna altijd dezelfde context heeft (goedemorgen/goedenacht/het is alweer vrijdag/verdorie het is weer maandag/ikhebeenheulzwaarleven/echtevriendenzijn.../ikhebzoveelmeegemaaktmaarbentochzosterk...

Ik heb ook wel eens andere vrienden die zo nu en dan iets delen, maar dat zijn dat vaak echt wel eens een leuke of grappige quote. Maar van die mensen die glitterdingen delen is het gewoon altijd dezelfde slappe zever :7 .
Zo van dit gedoe :+ Echt, leuk als je pas facebook ontdekt en je wat wil uitproberen, maar dit is dus de reden dat je niet meer op mijn tijdlijn voorkomt hoor :+ .

[ Afbeelding ]

Glitterdingen, doet me aan dit denken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:55

Ik herken wel wat Tivoli zegt... Ik heb er twee met fybromyalgie, de ene hoor je nooit, de ander dagelijks: met een gebroken been zie je dat iemand ziek is.... Het leven met fybromyalgie is zwaar, maar we gaan door... Etc etc etc...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:07

Ik heb ook zo iemand, creër je echt geen respect mee hoor. Tuurlijk is het sneu. Maar niemand reageert er meer op ondertussen omdat het bijna elke dag was.

"wij mensen met een chronische ziekte..." blabla. :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:11

Ja echt ergerlijk inderdaad. Heb dan altijd de neiging om dat liedje van Brigitte Kaandorp eronder te plakken. 'Ik heb een heeeeeeel zwaaaaar levuuuuh' :')

Maar echt sneu hoor als je chronisch ziek bent, maar dat maakt niet dat anderen het niet zwaar kunnen hebben. In elk leven is wel wat, elk huis heeft z'n kruis.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:32

idd, niet klagen maar dragen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:33

Dagelijkse updates over iemands aandoening, kan ik ook niet echt waarderen, nee... Maar ik scroll verder en denk: wat naar. En toch, kan ik me heel goed voorstellen dat als je wereldje zo klein is doordat je dagelijks niet meer ziet dan je woonkamer of tuin, social media je wereld net wat gezelliger en leuker maakt. Daarnaast is het misschien wel heel makkelijk praten voor mensen die gezond zijn, een oordeel te vellen over iemand die 'gezegend' is met een vervelende aandoening waardoor je voor nieuws van je vrienden en een gezellig gesprek, aangewezen bent op die social media... naast de gebruikelijke telefoontjes etc. Moet de hele wereld daarvan meegenieten? Wat mij betreft niet, maar kan me er wel een voorstelling van maken dat er mensen zijn die daar wel behoefte aan hebben....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:08

Dagelijks een update plaatsen over hoe zielig iemand is omdat diegene een chronische aandoening heeft.. Wake up, je bent niet de enige. Knap banketstaaf om te zeggen en geloof me, ik vind het heel erg voor die mensen. Maar het helpt je niks en werkt voor mij alleen maar afkerend. Wil je dan elke keer weer 'sterkte, beterschap, lieverd, scheetje, schatje' horen op exact hetzelfde? Ga met een psycholoog praten.

Je mag best eens klagen en geloof me, dat doe ik ook wel eens. Maar ik hoef niet dagelijks jouw 'sorrow' te lezen op facebook, daar is het niet voor. Gelukkig kun je ontvolgen, maar man man man..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:16

Leffroi schreef:
Dagelijks een update plaatsen over hoe zielig iemand is omdat diegene een chronische aandoening heeft.. Wake up, je bent niet de enige. Knap banketstaaf om te zeggen en geloof me, ik vind het heel erg voor die mensen. Maar het helpt je niks en werkt voor mij alleen maar afkerend. Wil je dan elke keer weer 'sterkte, beterschap, lieverd, scheetje, schatje' horen op exact hetzelfde? Ga met een psycholoog praten.

Je mag best eens klagen en geloof me, dat doe ik ook wel eens. Maar ik hoef niet dagelijks jouw 'sorrow' te lezen op facebook, daar is het niet voor. Gelukkig kun je ontvolgen, maar man man man..

Precies, ontvrienden of ontvolgen dan maar... (jemig wat een woorden :+ ) als je daar niet tegen kunt. Ben er ook niet zo van, die dagelijkse klaagzang, maar erger me er niet aan... vaak hebben deze mensen het al zwaar genoeg...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:37

Iedereen heeft het zwaar.. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. De een heeft hoofdpijn en klaagt en zaagt en een ander heeft tig dingen en die hoor je nooit. Je leven er door laten beheersen lijkt mij niet de bedoeling en die kant gaat het wel een beetje op als je de hele dag door zulke berichten plaatst. Gelukkig heb ik die niet! Ik zie nog liever tig eetberichten voorbij komen dat hele dagen geklaag over hoe zwaaaaaaaaaaaaaar je het wel niet hebt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:51

zorro schreef:
Oh jaaa, heel herkenbaar! En soms zou ik zo graag een post op facebook willen plaatsen: wat ben je toch ontzettend dom als je bewust zwanger word van iemand die je een half jaar kent, een oude auto met een slurpende benzine motor koopt, 40 foto's per dag van je kind plaatst, sowieso: wat een lelijk kind joh... nee die jurk staat je echt niet, leuk dat je een trouwshoot hebt gedaan, wat is dat voor witte vlek? Oh de bruid?!, ik denk dat je ex heel blij is dat hij bij je weg is..

Oftewel, iedereen is zo eerlijk en ik zou ook zo graag eens heel eerlijk en open willen posten wat ik er eigenlijk van vind..

Maar goed, ik smul in ieder geval mee van alle soaps.

:') Zo'n Cruella Deville vibe en alles zeggen wat op je tong komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:46

Ik wil er weleens een grapje over maken, bijv: wegens migraine gezocht: nieuw hoofd....

Ofzo ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:12

Dat vind ik de humor kunnen inzien van een situatie.
Dat vind ik alleen maar getuigen van 'always look on the bright side'. Zelfspot maakt het leven leuk :D
Ik zou op zoiets ook eerder reageren met : 'je mag mijn hoofd wel even lenen,dan ben je alleen wel een blondje :D '

Dat vind (ervaar) ik heel anders dan sommige berichten die duidelijk geplaatst zijn om zoveel mogelijk 'oehs en ahs' te werven.

Zo had ik destijds een kennis op fb die haar laatste woorden als afscheidsbrief op Facebook zette met de mededeling dat ze uit het leven ging stappen en wiens schuld dat dan was.
Best gealarmeerd kwamen er heel wat mensen op de been om naar haar huis te gaan,ze heeft veel mensen ongerust gemaakt en laten schrikken. (Ook ik heb geprobeerd of ik gauw genoeg bij haar kon zijn)
Een vriendin is bij haar aan de deur gegaan en toen ze eindelijk binnen was,was er 'niks' aan de hand. Een paar uur later was de persoon al weer berichtjes aan het delen op Facebook alsof haar neus bloedde. Haar oude 'zelfmoordstatus' had ze verwijderd.
Enkele dagen later deed ze exact hetzelfde,en enige navraag liet blijken dat ze dit vaker heeft gedaan. Uiteindelijk heb ik haar ontvriend.
Ze had duidelijk psychische hulp nodig (waar al een hele zwerm mensen op was gedoken). Ik vond het heel naar voor haar dat ze zo met zichzelf in de knoop zat,en het is natuurlijk heel triest dat iemand zich zo moet voelen. Maar uiteindelijk vond ik het voor mezelf te heftig om steeds met haar verhalen geconfronteerd te worden en in de zorgen te schieten,terwijl ze dan enkele uren later weer doodleuk postte dat ze zulke mooie nieuwe schoenen had besteld.