Maartje1990 schreef:Ik snap nu waarom al die kinderen tegenwoordig zo slecht zijn opgevoed. Want jeetje wat lees ik hier veel opmerkingen van softe ouders.
Ik (en mn broer) ben er echt niet slechter van geworden dat we maar sventjes negeert werden als we huilent in bed lagen of niet wilde slapen. En zo nog zat andere dingen die tegenwoordig niet meer gedaan worden onder het mom dat je kinderen schijnbaar niet mag straffen.
Ohja ik weet het ik ben nog geen moeder dus ik weet er niks van af (zal de opermkingen al vast voor zijn)
Ik had het niet beter kunnen formuleren.Opeens krijsen en niet meer naar bed willen uit het niets? Dan was het gewoon klaar en werd er opgetreden. Opeens iets "niet meer lusten"? Dat werd gewoon genegeerd. Heb ik er iets van over gehouden? Nee, ik ben mijn ouders zeer dankbaar dat ze me gewoon hebben opgevoed in plaats van me altijd maar laten krijsen en troosten omdat "ik zo zielig was en er vast iets aan de hand is".
Tegenwoordig moet alles van kinderen maar goed worden gevonden en moet er altijd maar naar een of andere reden die er niet is worden gezocht. Het het niet voor niets peuter"pubertijd". Maar als je in de maatschappij van tegenwoordig een keer streng optreedt wordt je gelijk afgeschilderd als een kindermishandelaar, dus op zich snap ik waarom van kinderen alles maar goed wordt gevonden en ze getroost worden terwijl ze zich gewoon misdragen.
)
Echter is opeens niet naar bed willen uit gewoon uittestend gedrag wat inderdaad in de peuterpubertijd kan komen anders. Als je kind op een dag opeens zonder reden niet meer naar bed wil en een hele scene erom schopt moet je naar mijn mening gewoon optreden. Even streng; het ging hiervoor toch ook gewoon goed? Als je kind verder gewoon gezond is en er niets aan de hand is is het gewoon aanstellerij. Mijn ouders pikten het niet als ik dat deed en waren dan gewoon even streng. Dat is iets anders dan met paniek naar bed sturen omdat er moeite is met slapen en daar niet naar geluisterd wordt. Dan is de situatie totaal anders en moet er weer anders gehandeld worden.
Oftwel, hij slaapt nu weer bij ons in bed, want wij willen ook gewoon slapen