Kraamvisite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:11

Ik heb alleen maar op bed gelegen de eerste week, dus bezoek kwam ook boven. Zelfs de zakenpartner van mijn zwager die ik nog nooit had ontmoet :') boeide mij weinig, was zo trots dat ik de kleine aan zijn oom kon geven dat ik 'tuurlijk!' Zei toen de zakenpartner ook even wou kijken haha.

Verkouden bezoek heb ik niet geweigerd, wel mijn moeder met een koortslip :(:) die heeft haar kleinzoon pas na een maand voor het eerst kunnen vasthouden :(:) Zo sneu! Ze keek toe hoe mijn tante hem de fles gaf, met tranen in haar ogen :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:13

Keet schreef:
Wij hebben helemaal geen bezoek op de slaapkamer toegelaten :) die is prive en ons rustplekje.
Ik was gelukkig vrij mobiel en kon goed naar beneden komen.

Dat is natuurlijk ook wel zo handig bij opdringerige familie.
Dan zeg je als kraamvrouw gewoon ik ga naar bed, baby mee en klaar. Hint duidelijk genoeg lijkt me :P

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:37

:wow:
Jemig wat ik hier lees!!
Familie komt binnen stormen terwijl je nog met de benen gespreid ligt?? Het is toch geen open huis...
Mensen die binnen wandelen met ziektes?? Wat zou ik nijdig worden.

Bezoek op de slaapkamer zou ik ook niet van gediend zijn.

Bij het lezen van dit topic zit ik de haren uit mijn hoofd te trekken.

friendly

Re: Kraamvisite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:41

Ik heb (nog) geen kinderen maar zulke praktijken zouden ze bij mij niet hoeven te proberen. Maar moet zeggen, mijn ouders durven al niet in mijn buurt te komen als ik stress heb dus dat komt dan ook wel goed denk als het moment eenmaal daar is.

Vanuit mijzelf heb ik al het besef dat als ik op kraamvisite mag komen ik van te voren bekijk wat de wensen zijn (vooraf bellen bijv.) en zeker niet langer dan een uur blijf. Ik vind het echt heel (extra) belangrijk om tijdens de kraamfase rekening te houden met de wensen van de ouders.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:43

Ik had een koortslip toen m'n beste vriendin bevallen was dus ik heb het bezoekje uitgesteld tot ik weer 100% genezen was. Het kwam mij ook wel goed uit want ik kon het zelf ook nog niet aan, we zaten net in de eerste ICSI behandeling.

Nu ik zelf zwanger ben heb ik te maken met een schoonmoeder die geobsedeerd is met der kleinkind, ik heb dus nu al aan moeten geven dat ik haar niet elke week over de vloer wil als de kleine eenmaal geboren is.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:45

Wat is dat toch met schoonmoeders?
Lijkt wel alsof ze ineens opdringerig worden zodra hun schoondochter een kind verwacht/heeft gekregen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:46

Boompje1985 schreef:
Ik had een koortslip toen m'n beste vriendin bevallen was dus ik heb het bezoekje uitgesteld tot ik weer 100% genezen was. Het kwam mij ook wel goed uit want ik kon het zelf ook nog niet aan, we zaten net in de eerste ICSI behandeling.

Nu ik zelf zwanger ben heb ik te maken met een schoonmoeder die geobsedeerd is met der kleinkind, ik heb dus nu al aan moeten geven dat ik haar niet elke week over de vloer wil als de kleine eenmaal geboren is.

Wat is dat toch altijd met schoonmoeders en schoondochters :) ?

Ik zou er alles voor over hebben om mijn schoonmoeder terug te krijgen ( ze is helaas overleden toen mijn dochter 2 was ) en haar zoveel mogelijk te kunnen laten genieten van haar kleinkind ;(

Geniet er maar van ;) :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:00

Toen de baby er net was waren mijn schoonouders in de zevende hemel, daarna heb ik echt moeten bellen wanneer ze weer langs wilden komen :+ zelfs nu zie ik mijn schoonvader (die elke week even met hem wou wandelen...) rustig 3 week niet. Helaas. Wij moeten 9/10 keer echt vragen of ze komen. Is behoorlijk teleurstellend :o

Ik heb het ontvangstcomité wel weggestuurd toen ik net thuis kwam van het ziekenhuis, onze ouders stonden ons op te wachten en renden naar buiten toen ze de auto zagen. Enige waar ik mee bezig was, was hoe ik al vloekend uit de auto kon komen en naar boven want ik was flink gehecht, zware bekkeninstabiliteit nog en een katheter aan mijn been. Lichtelijk gesnauwd of ze op konden hoepelen en wij belden wel wanneer ik geïnstalleerd was en klaar voor hun :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-03-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:00

Denk dat men ook minder kan verdragen van een schoonmoeder dan van je eigen moeder. Of je eigen moeder wel op bezoek laten komen en schoonmoeder moet wachten, dat kan wrevel uitlokken want immo zijn ze alle 2 oma's.

Maar dat is maar een idee dat ik heb.

Ik ben in juni bevallen met een keizersneden en denk dat ik op en al 10 min terug op de kamer was, was zelfs nog niet gewassen, dat mijn nonkel er al stond. Waren we niet zo mee opgezet maar hij was zo emotioneel dat we het niet over ons hart kregen om hem weg te sturen. Hij is ook maar 5 min gebleven.

Daar in schril contrast is mijn vader nog niet eens naar het ziekenhuis geweest en zelfs niet naar ons huis om zijn eerst en misschien enigste kleinkind te komen zien. Zelfs als wij voorstelde om naar hem toe te komen ( wat al tegen mijn principe was) wou hj het niet.
Hij heeft hem pas na 3 weken gezien en heeft hem tot nu toe zelfs nog geen één keer op zijn schoot willen hebben.

Als ik dan mocht kiezen, heb ik liever die nonkel die wel nog wat langer had mogen wachten maar kom, dan een opa ( de engste die hij dan nog heeft) de niet geïnteresseerd in hem is.

Er is nog wel wat familie en vrienden naar het ziekenhuis geweest maar allemaal bleven ze niet te lang en waren niet opdringerig.
Diegene die thuis zijn gekomen hebben allemaal op voorhand gebeld en gevraagd wanneer het beste paste om lang te komen dus daar heb ik geen klagen van gehad.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:05

Mijn schoonmoeder is bij mijn bevalling geweest, evenals mijn eigen moeder.
Ik ben in de middag bevallen, begin van de avond kwam m'n schoonzus en zwager en toen die weg waren kwamen de volgende schoonzus en zwager, omdat ik toen echt moe was ben ik slaap gevallen en heb ik vriendlief alles op laten lossen. Ik vond het opzicht geen probleem dat ze zo snel kwamen.
Alleen sjah... als ik moe ben val ik in slaap, hoe saai voor hun ook :D.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:16

Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...

Ik ben blij dat wij met beide opa's en oma's een goede band hebben. Wonen beiden op loopafstand van ons huis en passen regelmatig op de kleine (inmiddels 2, en een tweede onderweg). Zeker zien ze haar allebei elke week. Sm past vast op (ze is met pensioen) en mijn eigen moeder neemt haar of op haar vrije dag, of in het weekend vaak een paar uurtjes mee, of anders gaan we op een van die dagen gezellig met zijn 3en even thee drinken oid.

Beiden hoefde ik dan ook weer niet bij mijn bevalling te hebben trouwens. Voor mij is dat toch een intiem privéding tussen mij en mijn vriend (en het nodige medische personeel, maarja dat is nou eenmaal niet anders als je medisch moet bevallen).
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 29-03-16 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:17

Mijn eigen moeder is al jaren niet meer in beeld (ze is zwaar alcoholist) dus die mag blij zijn met een geboortekaartje, hier kan dus geen sprake zijn van een voorkeurs behandeling of jaloezie. Schoonmoeder hier is het typ dat zich druk maakt om een gordijntje wat niet goed hangt en daarvoor haar zoon opbelt op het werk om te zeggen dat dat toch echt niet kan! Wat moeten de buren wel niet denken! Ik ben totaal anders en kan me om dat soort dingen dus echt niet druk maken.

Als je een fijne schoonmoeder hebt dan kan dat indd heel fijn zijn en is het zeker een gemis als het afscheid veel te vroeg komt. :(:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:21

Cerilene_ schreef:
Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...

Ik ben blij dat wij met beide opa's en oma's een goede band hebben. Wonen beiden op loopafstand van ons huis en passen regelmatig op de kleine (inmiddels 2, en een tweede onderweg).
Beiden hoefde ik dan ook weer niet bij mijn bevalling te hebben trouwens. Voor mij is dat toch een intiem privéding tussen mij en mijn vriend (en het nodige medische personeel, maarja dat is nou eenmaal niet anders als je medisch moet bevallen).

Ik denk er precies zo over!
Zelfs al zou er "ruzie" zijn, ik zou mijn kind nooit als macht gebruiken en bij 1 van de opa's en oma weghouden, want daar doe ik mijn kind ook verdriet mee.

Bij de bevalling wilde ik inderdaad ook niemand, zei altijd maar voor de grap dat ik ze ook niet nodig had toen we haar gemaakt hadden :+ :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:24

Zonder je schoonmoeder geen kind he :)* :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:27

LadyMadonna schreef:
Zonder je schoonmoeder geen kind he :)* :')

Eens, en daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor <3

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:27

Tsjonge, wat een negativiteit in dit topic! Dat bedoel ik niet verwijtend, want het is zoals jullie het hebben meegemaakt en dat was kennelijk niet op alle fronten prettig.

Wat mij betreft: ging prima! Geregeld bezoek gehad in de kraamtijd, niet te veel, niet te lang, altijd gezellig, altijd op afspraak. Zelfs mijn ouders belden altijd om te horen of het uitkwam. Ik kon trots de baby showen, maar ook mijn eigen gang gaan met voeden etc. Afhankelijk van het bezoek gaf ik gewoon borstvoeding in aanwezigheid van het bezoek, of toch maar ff boven privé. Geen klachten hoor! De truc: gewoon uitspreken en afspreken wat je wel en niet wilt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:35

Ik heb geen problemen met mijn schoonmoeders, heb er 2 door scheiding van schoonpaps. Maar mijn stiefschoonmoeder houdt er hele andere ideeen op na als dat wij hebben qua opvoeding en hoe wij onze kleine man de eerste tijd hebben verzorgd. Zij vond dat hij lekker op zijn eigen kamer moest liggen en voeden deed je niet op verzoek, maar gewoon op tijd en laten huilen kon geen kwaad. Wij hebben hem heerlijk maanden lang op onze kamer gehad en zelfs in bed. En ik voedde wel op verzoek en wij lieten en laten hem nooit huilen.
Mijn andere schoonmoeder is echt superlief maar soms een beetje too much. En mijn moeder kan ook best druk zijn, maar die past elke week op en elke week vouwt ze de was en hangt ze de gene die in de machine zit op. Overdag als het mannetje in bed ligt stofzuigt ze en maakt ze dingen schoon. Dus daar hebben we echt heel veel hulp aan en dat is toch wel fijn. Ook hebben mijn ouders altijd gezegd dat wij bepaalden hoe er met het mannetje omgegaan werd, dus ze gingen ook naast zijn bed zitten als hij niet kon slapen en deden echt alles zoals wij dat wilden. Geeft gewoon een veel prettiger gevoel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:35

Toen mijn goede vriendin was bevallen van haar dochter had ik een koortslip en vond ze het fijn dat ik zelf afbelde ivm de baby.
Ik wist niet dat dit gevaarlijk was maar mijn moeder attendeerde mij daarop.
Zelf houd ik er vaak niet van om op kraambezoek te gaan maar met haar was het wel heel leuk.
Lekker alleen en rustig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:40

Wat een verhalen zeg...

Ik ben zelf wel van het waarderen van goed gezelschap, dus gok dat ik niet zo veel problemen ga hebben met kraamvisite. We gaan t meemaken, 19 mei ben ik uitgerekend :+
Familie wordt op de hoogte gesteld als de kleine er is en daarna de vrienden. Zou het persoonlijk heel fijn vinden om eerst mijn eigen ouders te zien en dan pas die van mijn man. Maar goed die van hem wonen dichterbij dus dat is sowieso maar afwachten dan hoe dat gaat. Heb overigens super lieve schoonouders, maar je ziet toch t liefste je eigen ouders denk ik zo. Moet er overigens niet aan denken dat mn schoonmoeder bij de bevalling zou zijn, dat is lekker iets voor onszelf.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:42

Ik vind mijn schoonouders aardig, maar we zijn totaal anders. Ze zijn sinds dat wij een jaar een relatie hadden geobsedeerd door de toekomstige kleinkinderen die zouden komen. Nu ik (eindelijk, zoals zij dat zien) zwanger ben, houden ze geen rekening met mijn wensen en grenzen door hun eigen enthousiasme. Dat botst en dat gaat nog veel vaker voorkomen. Het neemt voor mij wel een stukje plezier in mijn zwangerschap weg, dus dat maakt het wel lastig.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:39

Hier kan ik op zig goed met mijn schoonvader zijn wel wat punten maar die laat ik dan ook wel weten. Hij is het er vaak niet mee eens. Kan niet tegen verandering en zijn manier is vaak normaal. (Is en boer die ook van een boerderij af komt).
Mijn schoonmoeder is helaas vorig jaar april overleden. Ze had haar eigen ideeën vooral met de paarden en deed ook wat zij wilde. Maar met mijn dochter hield ze wel rekening met onze wensen en ideeën over opvoeden. Liet haar ook met een gerust hard bij haar achter.

Mijn zwager daar in tegen kan ik echt niet mee over weg. Zal hem ook niet snel laten oppassen of wat dan ook. Hij heeft haar toen ze nog een baby was van de bak laten vallen omdat hij telefoon had en niet meer op haar letten. Daarna is hij wel oplettender geworden maar vertrouwen is wel weg bij mij.

Maar ik zou mij kinderen nooit hun opa's en oma's ooms en tantes ontnemen. Door dat wij in het buitenland woonden heb ik ze bijna niet gezien als kind en merk wel dat ik dat als een gemis zie.

Mijn moeder goed gelukkig veel rekening met onze manier van opvoeden en past het op haar manier toe. Kleine is daar ook graag. Al ziet mijn schoonvader haar kleindochter vaker bijna elke dag. Dit is omdat we bij hem op de boerderij wonen en ik bijna elke dag met haar ff naar buiten ga.

Mijn vader heeft kleine pas in het echt gezien toen ze 1,5 was bijna. Dit omdat hij in Peru woont en een ticket erg duur is. We hadden een camera boven haar bedje hangen zodat hij altijd ff kon kijken als hij wou.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:00

Mijn sm heeft haar kinderen ook opgevoed op een manier die niet bij de mijne past.
Nooit bv gegeven en als ze na een aantal weken nóg(!) niet doorsliepen verhoogde ze flessen en liet ze janken. Mijn vriend had erge reflux, dus die hebben ze maar vanaf een paar weken oud sinaasappelsap gegeven :? , want dat werd geadviseerd.
Ik heb 8 maanden bv gegeven totdat ik moest stoppen vanwege medische dingen bij mezelf. ZE liet af en toe wel merken dat ze het maar een beetje raar vond dat ik haar nooit liet huilen, ze op onze kamer sliep, ik op verzoek voedde en nog zó vaak en zo làng (gewoon gemiddeld, maar zij voerde gewoon de fv op zodat die kinderen zo min mogelijk kwamen).
Maar ze heeft er nooit een probleem van gemaakt dat dit onze manier van opvoeden was en pastte dat als ze oppaste ook (natuurlijk wel in haar eigen vorm) toe.
En nu die kleine een peuter is mag ze van mij zelfs af en toe best iets strenger zijn. Zo streng als ze was als moeder, zo soft is ze nu als oma haha.
En ik heb zo onwijs veel aan haar hulp!
Mijn moeder heeft sowieso wel zo'n beetje dezelfde instelling qua opvoeden als ik. Hoewel zij zowel als moeder als oma ook wel erg liefjes is.
Maar bij oma mag je ook wel een klein beetje verwend worden natuurlijk...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:34

Je vergeet dat de mentaliteit en manier van opvoeden vroeger ook gewoon heel anders was.
Nu begint het co slapen ook meer in te komen, voeden op verzoek en kind niet laten huilen maar vroeger was dat heel anders. Je voedde om de x uur en daartussen moesten ze slapen, kind bij jezelf in bed laten was gevaarlijk en ze moesten vooral zo snel mogelijk op hun eigen kamertje slapen anders zouden ze dat nooit leren. Nu gaat alles veel meer op gevoel. Ik heb soms ook wel te doen met de moeders van vroeger, die door strenge kraamverzorgsters werden beleerd het kind maar te laten huilen of het zoet te houden met vreemde middeltjes. Enig aanwezig moedergevoel werd gewoon de kop ingedrukt.

Het ouders of schoonouders bij de bevalling laten zijn, dat snap ik dan weer echt niet. Waarom zou je dat nou toch willen=

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:40

Bij de eerste hadden we dagelijks bezoek, op sommige dagen wel 3 keer per dag. Achteraf vind ik het verschrikkelijk! Als zl sliep werd hij vaak wel even weg gegeven (zl sliep alleen in je armen) maar niet bij iedereen.

Nu zwanger van nr 2, wil dit keer geen kraamvisite maar een kraamfeest. Gewoon iedereen in 1 keer en dan klaar. Mensen die niet op t feest kunnen komen die mogen apart maar niet meer dan 1 bezoek per keer en om de dag (uitzondering opa's en oma's, die mogen als ze het even laten weten gewoon komen).

Voeden etc doe ik overal (borstvoeding), als het je niet aanstaat kijk je maar een andere kant op.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:15

Hmm.. Ik weet niet wat ik vind van een kraamfeest.

Baby bekijken, kado geven en met andere mensen praten. Want de ouders zullen het vast druk hebben.

Dan mis ik toch het persoonlijke contact. Binnenkort de eerste keer. Dan zullen we het meemaken. (Nietveen heel close iemand dus vind het dan wel prima)