Jouw ochtendritueel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:35

7 uur gaat de wekker van ml. Die snoozt een paar keer. Vaak ga ik plassen.
Dan kruip ik weer lekker mijn bed in.

Mijn wekker gaat meestal rond half 10, 10 uur. Is mijn doch van bijna 2 jaar.
Afhankelijk of ze vrolijl gaat spelen in bed of huilend wakker word.
Eerste geval ga ik eerst ff op mijn telefoon bokt en Facebook kijken en word zo rustig wakker. Anders zeg ik tegen dochter dat ze uit bed mag een nag en doe ik de deur voor haar open. Komt ze ff bij mij voor een kus en een knuffel en gaat dan ff spelen. Terwijl ik rustig wakker word. Heb ik echt nodig anders ben ik niet te genieten.

Mezelf aankleden.
Dan gaan we naar beneden vaak moet ik weer plassen (ben 21 weken zwanger dus moet vaak plassen)
Dan maak ik de fles melk voor de kleine meid. Dan maak ik broodjes voor ons en gaan we op de bank eten zij eerst der fles drinken en dan broodje eten.

Dan haar luier verschonen en aankleden en vaak dan ff naar buiten opa helpen op de boerderij. Of we blijven binnen en gaat zij spelen. En ik rustig aan doen. I.v.m. mijn zwangerschap en lichaam dat niet mee werkt.

Dit zal over een week of 20 wel anders gaan daarom geniet ik maar lekker van het uitslapen op dit moment.

Heel soms moet ik de kleine meid wakker maken. Dit doe ik uiterlijk 10 uur ben eigenlijk altijd wel voor die tijd zelf wakker.
Laatst bijgewerkt door conejo op 24-03-16 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:38

Ik ben er nu heilig van overtuigd dat mijn kwartiertjes veeeel korter zijn dan die van anderen :')

Als ik om 9 uur moet beginnen:
6:55 wekker kwartier op snooze, andere wekker gaat om 7:00.
7:20 uit bed, plassen en richting keuken voor ontbijt
7:30 ontbijten, social media checken en mail
7:45 omkleden(al heb ik daar geen vast moment voor), tanden poetsen, make-up etc etc.
Ergens tussendoor ook nog kat eten en aandacht geven, lunch maken en tas verder inpakken.
8:30 richting werk

En vaak gaat het allemaal net te traag en is het haaaaaast. Ben een avondmens :+

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 02:23

Ik begin elke dag om 9:30 met werken, dit is mijn ochtendritueel.

7:45 Mijn wekker op de telefoon gaat voor het eerst, ik snooze deze steevast 6 keer 5 minuten tot 8:15
Om 8:00 schijnt mijn Wake-up light op het felst en maakt hij vogeltjesgeluiden. Mijn katertje weet dat ik bijna op moet en gaat hier bovenop me liggen of kruipt bij me onder deken en drukt zijn harige poot in mijn gezicht of hij gaat me in het gezicht likken.
Om 8:15 sta ik op en zet ik de computer aan en zet ik hiermee de radio aan op Veronica, radio 2 of 3 afhankelijk van mijn humeur. Ik draai het volume volledig open zodat ik tijdens het douchen/wassen muziek erbij heb.
Om 8:30 ben ik schoon en doe ik mijn lenzen in en doe ik mijn haar.
Om 8:35 lees ik bokt, reddit, antwoord pb's en eet ondertussen een broodje of muffin.
Om 8:45 trek ik mijn werkkleding aan, ondertussen geef ik de katten te eten en schoon water.
Om 8:50 zit ik in de auto, op naar weer een werkdag

LovingTweety

Re: Jouw ochtendritueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:34

Om 6:20 gaat de wekker.
6:30 eruit, lenzen in, haar in een staart, joggingbroek en vest aan en hond uitlaten op weg naar de paarden.
6:45 bij de paarden, alles voeren, dekens op doen en op het land en de paddock laten.
7;15 weer terug naar huis, daarna snel douchen, bed opmaken, stofzuigen in de slaapkamer.
7:40 ontbijten
7:55 naar het werk waar ik om 08:00 begin tot half 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:46

sannxxelmo schreef:
Ehm, te lang snoozen, ontdekken dat het al weer laat is en snel aankleden, tas pakken en snel op de fiets. :+

Dit :=
Maar dan nog wel een vliegensvlug ontbijtje tussendoor :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:47

Eerst de wekker om 5.15 van vent
Dan ga ik er om 5.30 uit.
Maak een bak koffie
Geef de katten een snoepje
Ga bij de achterdeur sigaret roken en check sociaal media.
Geef buitenpoes wat brokjes
Koffie drinken en SBS6 kijken
Nieuwe bak koffie en rtl4 kijken
6.45 douchen en aankleden
7.30 in de auto naar het werk.
8.00 op de zaak tot 17.00

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:57

Jeetje wat hebben veel mensen een wekker zeg wauw. Die heb ik dus niet, nou ja in de vorm van een 3 jarige dochter. De laatste week gaat het zo:

4:30 uur: mama mama ik bij jou slapen, trippel trippel trippel plof (peuter ligt tegen mij aan, ik wakker)
schuif peuter door naar midden, sta op en ga plassen
4:40 uur: proberen door te slapen
6:00 uur: Ik klaarwakker, rest (man en kind) slapen nog
6:00 - 7:00 uur: beetje internetten op telefoon
7:00 uur: zachtjes eruit want uiteraard slaapt iedereen nog
7:00 - 8:00 uur: nuttige dingen doen (was opvouwen, kleding klaarleggen dochter, etc)
8:00 uur: rest wordt wakker en dan begint het hele gebeuren
8:00 - 9:00 uur: pap maken dochter, ontbijt maken (of laten maken) voor mij en mijn man, douchen, aankleden, tanden poetsen.
9:00 - 9:15 uur: ski-pak aantrekken dochter en mijzelf
9:15 uur: in de auto naar de ski-school
9:30 uur: bespreking lessen
9:45 uur: Kira afgooien in haar ski-les
10:00 uur: ik begin zelf met ski-les geven

Dat is mijn leven in Oostenrijk nu, over een week is het weer anders na 4 maanden ben ik weer in NL en gaan we weer zeilen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:03

Hier gaat 6.38 de wekker. Kleding ligt al klaar dus in 5 minuten ben ik beneden. Ontbijten en 6.55 weer boven. Dan geef ik mn vriend een knuffel en kus, doe ik mn haren, poets ik mijn tanden. Dan nog gauw het klaar gelegde eten in mn tas en om 7.10 rij ik weg om vervolgens 8.30 te beginnen met het werk

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:24

6.oo gaat me wekker
dan naar de wc
6.15 ontbijt klaar maken
6.25/6.30 ontbijten
6.45 aankleden en me make-up doen
7.25/7.30 make-up zit er op en snel wat eten in me tas gooien en naar de trein fietsen.
ben ik 8 uur op het station, 9 uur op school.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:01

Op dit moment:
Ergens tussen half 8-8 uur de wekker.
Lenzen in doen en thee zetten.
Met thee nog even in bed, meteen wat ontbijten.
Dan aankleden en eventueel nog douche.
Langs de supermarkt om broodjes voor de lunch te halen.
Rond kwart voor 9 richting de gondel.
In de gondel meestal nog een broodje eten:
Boven ski schoenen aan, ski's mee en weer een nieuwe dag lesgeven :)

Werk hier als ski leraar :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:07

05.45 eerste wekker
05.50 tweede wekker
05.55 derde wekker
05.58 vierde wekker
06.00 vijfde wekker, En moet er nu toch echt uit!
06.10 kleren zoeken, aankleden
06.15 make up, lenzen in of bril op
06.20 Eten zoeken, vergeten de vorige avond klaar te leggen
06.30 Tas inpakken, de helft vergeten boven dus weer naae boven rennen waar door het hele huis wakker word
06.40 op zoek naar mijn OV, is altijd kwijt
06.44 rennen voor de bus die om kwart voor gaat

En ergens tussen door kam ik ook mijn haar nog uit. Of ik bind het op een knot en doe het in de bus.
In de bus erachter komen dat je bent vergeten te plassen. Dus 2 uur lang hopen dat de bus deze keer wat sneller rijd

Ik ben geen ochtendmens :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:11

Ess_Ramona schreef:
Set_Elkol schreef:
ik sta op om kwart over drie of kwart over vier, doe mijn werkkleding aan en ga naar werk :+ dan drink ik thee rond zes en ontbijt ik daar rond zeven uur.

Waar werk jij :+?

ik ben banketbakker 8-)[/quote]

Gaaf! (Op t vroege opstaan na)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:15

7:30 gaat de wekker.
7:40 er proberen uit te rollen
7:50 Aankleden/wassen/plassen :')
8:00 eten
8:10 tandenpoetsen
8:15 de deur uit..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:51

:')

Om kwart voor 4 sochtends gaat de wekker. Ik ga naar de badkamer en kleed mij aan, voer buiten mijn paard, grijp mijn spullen voor werk en rijd naar de stallen. Om half 5 voer ik 60 paarden en daarna start ik met rijden tot 11 uur!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:12

Het uur is hier wisselend afhankelijk van hoe mijn lichaam voelt. Als ik geen afspraken heb opstaan gebeurt volgende;
Meestal sta ik rond 9 uur wel op (zonder snoozen. :+ Vroeger deed ik dat ook altijd maar sinds ik daar mee gestopt ben is mijn hoofdpijn beduidend minder 's morgens en ebt het sneller weg) . Dan loop ik met barstende koppijn -eh ja da's standaard en ja de reden is bekent- naar de badkamer, neem ik alvast mijn maagbeschermer en ga ik naar toilet en doe daar verder nog wat ik moet doen (omkleden, dagcreme, haren kammen enz), voer de hond, laat haar buiten als ze al op is en tegen dan zijn we wel een half uurtje verder en kan ik mijn gewone medicatie nemen.
Dat doe ik standaard bij een koffie tenzij dat ik misselijk ben dan met kleine beetjes fruitsap.
Rond een uur of tien ben ik dan vaak wel toe aan een ontbijtje want mijn ochtendmedicatie moet op nuchtere maag.

Na mijn ontbijtje doe ik nog even tekenen of internetten en als ik me niet goed voel kruip ik met wat pech terug op de zetel. Rond de middag ga ik (als ik me goed voel en de pijn doenbaar is) naar de paarden om te rijden. Anders alleen voeren en even knuffelen en dan nog boodschappen doen als dat nodig is en tegen dan is de energie meestal wel ver op. :)

Ik probeer afspraken zo te zetten dat ik ten vroegste om 8 uur op moet zonder me te moeten haasten met medicatie enz. Vandaag moet ik naar het ziekenhuis dus was ik om 8 uur op, medicatie genomen en nog even aan het wakker worden en dan snel even de paarden voeren samen met mijn moeder en dan naar het ziekenhuis tot een uur of twee met haar. -want ik mag niet zelf terug rijden na deze medicatie. Enfin mag wel maar is niet aangeraden-
Dus dan is je dag ook wel om want als ik thuis kom ga ik óf eerst douchen en dan de zetel op, of de zetel op en dan douchen want ik ben straks doodmoe en misselijk en stijf. ^) Rond een uur of 8 kruip ik dan mijn bed in tot morgen 11 uur ofzo om dan morgen nog de hele dag geen mens te zijn van de medicatie. :+ (en ja dat is helaas normaal. :x )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:16

6.30 wekker en gelijk er uit, Ene keer douche ik en andere keer s avonds al gedaan. Kleding ligt al klaar, lenzen in make uppie op deo enz
6.50 eten pakken, ligt ook al klaar (avond ervoor gemaakt)
6.55 in auto, soms eet ik onderweg boterham andere keer op werk
7.45-8.00 op werk (afhankelijk van file)
en dan om 16.00 weer naar huis :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:20

06.45 wekker gaat, snoozen tot 07.00 uur. Ochtendjas aan, honden mee naar buiten om te plassen en in de tussentijd de paarden voeren (eten staat al klaar dus is makkelijk pakken met een slaperig hoofd). Naar binnen, douchen en wakker worden, aankleden, 07.30/07.45 paarden naar buiten, hooi geven in de paddock, stallen uit mesten. 08.30 naar binnen naar mijn kantoor met een bak thee en wat te eten en dan begint mijn werkdag.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:23

CupCakes_ schreef:
05.45 eerste wekker
05.50 tweede wekker
05.55 derde wekker
05.58 vierde wekker
06.00 vijfde wekker, En moet er nu toch echt uit!
06.10 kleren zoeken, aankleden
06.15 make up, lenzen in of bril op
06.20 Eten zoeken, vergeten de vorige avond klaar te leggen
06.30 Tas inpakken, de helft vergeten boven dus weer naae boven rennen waar door het hele huis wakker word
06.40 op zoek naar mijn OV, is altijd kwijt
06.44 rennen voor de bus die om kwart voor gaat

En ergens tussen door kam ik ook mijn haar nog uit. Of ik bind het op een knot en doe het in de bus.
In de bus erachter komen dat je bent vergeten te plassen. Dus 2 uur lang hopen dat de bus deze keer wat sneller rijd

Ik ben geen ochtendmens :')

Dan had je aan mij een hele slechte! Zeker als je weet dat je 's morgens niet op je best bent leg het dan de avond ervoor klaar om tenminste de andere in huis nog te kunnen laten slapen!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:40

Ik begin om half 8 te werken, dus mijn ochtend ziet er zo uit:

05u45 - 06u10 de wekker die afgaat en het bijbehorende snoozen
Alle rollen omhoog trekken en naar beneden
Gaan plassen
De hond uit de bench halen en buiten zetten
Pyjama uit en jogging aan
06u20 - 06u50 De hond aanlijnen en gaan wandelen
06u50 - 07u15 De hond eten geven, de stijltang insteken en dan boterhammen maken
Jogging uit en werkkleren aan
Alle rollen beneden omhoog trekken
Haren stijlen
De hond uit de veranda in de tuin zetten
Vitaminen nemen
Deo en reuk spuiten
Make-up (als ik er zin in heb)
De kat buiten gooien
07u15 - 07u20 De kat buitengooien
Deur op slot
Nog even met de hond spelen
Hond in zijn kot zetten
Kat in een ander kot zetten
Auto in en naar het werk.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:53

0530 eerste wekker
0545 tweede wekker, wakker worden en even op telefoon zitten
0555 eruit, plassen en vaak nog ff op mn telefoon op het toilet haha
0600 naar de keuken, brood klaar maken voor mij en mn vriend die dan ook uit bed komt en gaat douchen en ik maak dan altijd 2 smoothies, 1 voor hem en 1 voor mij
0620 even wat drinken + medicijnen nemen
0625 makeup, haar, kleding
0645 uiterlijk de deur uit!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:34

7.00 wekker, opstaan. Tegen hubbie zeggen dat hij op moet staan. Dochter J. (9) wakker maken.
7.05 badkamer, even poedelen (maar douchen doe ik 's avonds), haren kammen, evt wat make-up op smeren.
7.10 J. nog een keer wakker maken, aankleden, nog een keer tegen hubbie zeggen dat hij op moet staan :+
7.15 J. uit bed slepen (letterlijk) en op haar voeten zetten.
7.20 ontbijt + thee, dochter M. (13) gedag zeggen omdat ze naar school vertrekt. Zij staat zelf op om 6.00 (zonder problemen en doet alles zelf. Wel duidelijk welke dochter op welke ouder lijkt :+ )
7.25 J. komt beneden, dus aansporen om te ontbijten en boterhammen voor school te maken
7.45 tas van J. en evt van mezelf inpakken, hubbie nog maar een keer roepen
8.00 met dochter J. de deur uit (meeste dagen op de fiets, dinsdag met de auto omdat ik dan buiten de deur aan het werk ben en dat is best ver).
8.20 gaat de school van J. open, dus kind de school in duwen en naar huis/stal/werk.
8.45 op plaats van bestemming, KOFFIE! :9k En aan de slag.

PS ik heb een eigen bedrijf dus thuis = ook aan het werk, maar dan in mijn kantoor op mijn eigen bovenverdieping!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:09

nafkedemi schreef:
Kijk iig nog iemand die qualitytime met de kat inbouw 's morgens whahaha

Die heeft hier vaak de hele nacht qualitytime, want als het even kan piept ie de slaapkamer in om in het holletje van mn knieën of benen te kruipen. :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:20

Jeetje wat zijn sommigen van jullie lang bezig om de deur uit te komen zeg! :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:25

7.00 wekker, wakker worden, effe snoozen, facebook checken
7.15 opstaan, hond uit bench en buiten laten, zelf gaan plassen, opfrissen, aankleden, tanden poetsen, haar in vlecht of knot.
7.25 hond binnen laten, haar eten klaarmaken, kattenbakken doen, hun eten checken. Mijn lunch klaarmaken/uithalen
7.40. Naar beneden, hond in kennel, auto in, vertrekken naar werk
8.00 werken

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:41

6.30 wekker gaat de wekker, gelijk eruit. Plassen en aankleden, hond naar buiten, kat komt dan vaak binnen. Koffie zetten,tafel dekken voor ontbijt,hond weer naar binnen. 6.45 gaat de 2e wekker en roep ik man en kinderen (4 kids ) dat ze op moeten staan. 6.50 brood smeren en nog een keer roepen dat ze uit bed moeten komen omdat we moeten ontbijten. 7u iedereen aan tafel,brood eten en ik maak ondertussen de lunch voor mijn man klaar. 7.15 nog een kop koffie en berichten / social media checken. 7.25 man vertrekt naar zijn werk. 7.30 kids aan laten kleden, tandenpoetsen etc ondertussen maak ik hun trommels met fruit en bekers drinken klaar voor school en pak het in hun tas. 7.45 haren van dochter en jongste zoon doen en mijn 2 andere zoons zeggen hun eigen haren te doen. 7.50 pony buiten zetten, hond voeren, Freddy onze fret naar zijn buitenren brengen (afhankelijk van het weer),voer en water aanvullen en zijn bak verschonen . 8.00 hond weer naar buiten, kids schoenen aan trekken, ik ondertussen tandenpoetsen, haren vast knopen en eventueel make up op. 8.05 iedereen jassen aan,tassen pakken. 8.10 hond weer naar binnen, ik vertrek met de kinderen om ze naar school te brengen. Als ik naar stal ga dan rijd ik gelijk door als ik de kinderen naar school heb gebracht , ga ik niet, dan weer richting huis of naar afspraken die ik heb staan.