Desiree schreef:Een conflict met wielrenners heb ik nooit echt gehad. één x ooit in een ver verleden toen ik over een bruggetje ging. Er kan maar één auto tegelijk over, en er staan bordjes bij. Aan mijn kant een wit pijltje in de richting en het tegenovergestelde pijltje was rood. Dat wil zeggen dat mijn richting voorrang had. Maar dat speelde niet echt, want mijn paard is niet zo breed als een auto en een fietser ook niet. Uit de tegemoetkomende richting, de richting die geen voorrang zou hebben, kwam een peloton wielrenners. Die moesten met enen, om te kunnen passeren en dat vonden ze niet leuk. Ik kreeg een grote bek joh! Maar ik gaf gewoon een grote bek terug en reed lekker door. Mijn paard kon er niet mee zitten, die liep gewoon in zijn eigen gangetje.
Achter de peloton wielrenners kwam nog een echtpaar aangefietst. Zij lachten mij goedkeurend toe, waaruit hun blijk van gelijk geven. Ik denk dat zij ook op hun mieter hadden gehad of zo.
Dan weet ik nog voorvallen van andere mensen met wielrenners, niet in context met paard overigens. Ook asociaal gedrag.
Ik zie er dus zo direct nog niet het nut van in om een gesprek aan te gaan met een of andere wielren vereniging.
Jij ziet er het nut niet van in omdat je te koppig bent? Of omdat je jezelf goed genoeg kent om te weten dat je er geen normaal gesprek kan houden en meteen in de verdediging springt?
Ik denk dat hier informatie van twee kanten ontbreekt. Namelijk jouw onwetendheid met betrekking tot het wielrennen. Met enen passeren over een brug betekent dat er veel onnodige energie verloren gaat wegens het weer moeten inhalen. Daarbij weet jij op dat moment niet of de renners met een serieus training bezig zijn of gewoon aan het touren zijn. Wanneer ze aan het trainen zijn, kost deze energie en de tijd misschien gegevens waar ze juist naar op zoek waren in deze trainen.
Aan de andere kant ontbreekt voor hen de onwetendheid over het gedrag van een paard. En dan doel ik op het gevloek. Het is natuurlijk heel erg mooi dat er nog nooit iets is gebeurd bij deze club. Maar wanneer er eens een renner onderuit wordt getrapt door een paard, gaan ze waarschijnlijk wel iets anders over de brug.
Daarbij is het natuurlijk wel heel erg eenvoudig oordelen dat het gevloek persoonlijk is. Kans is natuurlijk groot dat ze het voorval allang vergeten zijn als ze weer terug zijn.
Wanneer iedereen koppig blijft en koppig blijft handelen, weet je zéker dat er niets gaat veranderen. Dus ik vraag me af Desiree, of jij wel iets wilt veranderen of dat je liever gewoon een stok houdt om mee te slaan.
Gelukkig kan het ook op een andere manier.