ruiters en wielrenners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:39

Desiree schreef:
Een conflict met wielrenners heb ik nooit echt gehad. één x ooit in een ver verleden toen ik over een bruggetje ging. Er kan maar één auto tegelijk over, en er staan bordjes bij. Aan mijn kant een wit pijltje in de richting en het tegenovergestelde pijltje was rood. Dat wil zeggen dat mijn richting voorrang had. Maar dat speelde niet echt, want mijn paard is niet zo breed als een auto en een fietser ook niet. Uit de tegemoetkomende richting, de richting die geen voorrang zou hebben, kwam een peloton wielrenners. Die moesten met enen, om te kunnen passeren en dat vonden ze niet leuk. Ik kreeg een grote bek joh! Maar ik gaf gewoon een grote bek terug en reed lekker door. Mijn paard kon er niet mee zitten, die liep gewoon in zijn eigen gangetje.

Achter de peloton wielrenners kwam nog een echtpaar aangefietst. Zij lachten mij goedkeurend toe, waaruit hun blijk van gelijk geven. Ik denk dat zij ook op hun mieter hadden gehad of zo.

Dan weet ik nog voorvallen van andere mensen met wielrenners, niet in context met paard overigens. Ook asociaal gedrag.

Ik zie er dus zo direct nog niet het nut van in om een gesprek aan te gaan met een of andere wielren vereniging.

Jij ziet er het nut niet van in omdat je te koppig bent? Of omdat je jezelf goed genoeg kent om te weten dat je er geen normaal gesprek kan houden en meteen in de verdediging springt?

Ik denk dat hier informatie van twee kanten ontbreekt. Namelijk jouw onwetendheid met betrekking tot het wielrennen. Met enen passeren over een brug betekent dat er veel onnodige energie verloren gaat wegens het weer moeten inhalen. Daarbij weet jij op dat moment niet of de renners met een serieus training bezig zijn of gewoon aan het touren zijn. Wanneer ze aan het trainen zijn, kost deze energie en de tijd misschien gegevens waar ze juist naar op zoek waren in deze trainen.

Aan de andere kant ontbreekt voor hen de onwetendheid over het gedrag van een paard. En dan doel ik op het gevloek. Het is natuurlijk heel erg mooi dat er nog nooit iets is gebeurd bij deze club. Maar wanneer er eens een renner onderuit wordt getrapt door een paard, gaan ze waarschijnlijk wel iets anders over de brug.

Daarbij is het natuurlijk wel heel erg eenvoudig oordelen dat het gevloek persoonlijk is. Kans is natuurlijk groot dat ze het voorval allang vergeten zijn als ze weer terug zijn. :')

Wanneer iedereen koppig blijft en koppig blijft handelen, weet je zéker dat er niets gaat veranderen. Dus ik vraag me af Desiree, of jij wel iets wilt veranderen of dat je liever gewoon een stok houdt om mee te slaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:39

De wegen waar ze hier soms afdalen zijn smal met hoge bermen, echte holle wegen en een dalingspercentage van 5 % op sommige stukjes. Ze kronkelen ook heel erg en je hebt nul overzicht.mals automobilist heb je je handen al,vol om in drukke dagen je auto heel over de weg te krijgen. Er passen met twee normale autos op, twee busjes is een aan de kant gaan. En daar dalen de wielrenners dan blind in af. Of slingeren al half stilstaand de weg op,en gebruiken dan de hele wegbreedte. Dat is vragen om ongelukken. Terwijl er ook fietspaden lopen. Maar ja die hebben niet de "stoerste" afdalingen.

En een nieuwe hobby daar nog exta bovenop. Skateboarders die er ook nog vanaf racen. Oftwel op drukke zomerse dagen vermijd ik die wegen liever. Is met geknepen billen hopen dat je niemand schept. En overal zitten bosjes bloemen en andere herdenktekens van gesneuvelde stoere fietsmannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:40

Desiree schreef:
Picasso schreef:
Maar wat vind je dan van het idee om een gesprek aan te gaan op de plaatselijke wielervereniging om zo begrip te kweken Desiree en e.e.a. toe te lichten over het gedrag van paarden in het verkeer (of in het algemeen). Steeds maar roepen hoe slecht wielrenners zijn, haalt toch niks uit? Ik denk inderdaad dat veel verkeersdeelnemers niet weten hoe dieren en in dit geval paarden (kunnen) reageren.... Wijzer maken lijkt me beter dan alleen maar roepen hoe slecht ze zijn... En over asociale ruiters kan ik ook een boekje opendoen, want die zijn er helaas ook genoeg en geven andere welwillende ruiters een vervelende naam.

Een conflict met wielrenners heb ik nooit echt gehad. één x ooit in een ver verleden toen ik over een bruggetje ging. Er kan maar één auto tegelijk over, en er staan bordjes bij. Aan mijn kant een wit pijltje in de richting en het tegenovergestelde pijltje was rood. Dat wil zeggen dat mijn richting voorrang had. Maar dat speelde niet echt, want mijn paard is niet zo breed als een auto en een fietser ook niet. Uit de tegemoetkomende richting, de richting die geen voorrang zou hebben, kwam een peloton wielrenners. Die moesten met enen, om te kunnen passeren en dat vonden ze niet leuk. Ik kreeg een grote bek joh! Maar ik gaf gewoon een grote bek terug en reed lekker door. Mijn paard kon er niet mee zitten, die liep gewoon in zijn eigen gangetje.

Achter de peloton wielrenners kwam nog een echtpaar aangefietst. Zij lachten mij goedkeurend toe, waaruit hun blijk van gelijk geven. Ik denk dat zij ook op hun mieter hadden gehad of zo.

Dan weet ik nog voorvallen van andere mensen met wielrenners, niet in context met paard overigens. Ook asociaal gedrag.

Ik zie er dus zo direct nog niet het nut van in om een gesprek aan te gaan met een of andere wielren vereniging.

Ik begrijp niet dat je het nut daar niet van inziet? Het lijkt mij dat het alleen maar verhelderend zou kunnen werken voor beide partijen. Niet net na een vervelend voorval op straat, maar gewoon op de wielervereniging of in een buurtcentrum of i.d.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:43

Ik heb altijd gezever met fietsers. Maakt niet uit of het wielrenners, mountain bikers of gewone fietsers zijn. Altijd 1 meter achter mijn paard fietsen en maar rinkelen met dat stomme belletje inplaats van te bellen op een afstand. En dan maar schelden als mijn paard een trap naar achter geeft.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 20-03-16 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:43

Het blijft een lastig iets, rekening houden met elkaar. In een drukker wordende wereld, met meer vervoersmiddelen en meer mensen die zich niet aan de wet houden, kun je er maar beter op anticiperen.

Midden op de weg gaan staan voor een groep wielrenners is niet alleen 'de vaart eruit willen halen' maar ook jezelf in gevaar brengen (wat als je paard opzij springt met zo'n fiets naast je? Als zijn been tussen de spaken komt....) maar ook echt super asociaal. Je zag de groep aankomen, je paard dus ook, en je had tijd genoeg om jezelf en het paard voor te bereiden. Als je dat niet had, vind ik niet dat je op de openbare weg thuis hoort, sorry.

Het enige wat je nu voor elkaar hebt gekregen is een groep wielrenners die nog minder rekening gaat houden met paarden, ons asociaal vindt (ja het hele ruitervolk, precies zoals jij alle wielrenners asociaal vindt) en je paard die wellicht niet weet wat hem is overkomen en de volgende keer nog zenuwachtiger reageert.

Als ik buitenrij (en dat doe ik vaak en veel) hou ik er rekening mee dat niemand rekening met mij houdt, zorg ik dat ik mijn paard onder controle heb en ben vriendelijk tegen iedereen. Mountainbikers, landbouwvoertuigen, auto's die veel te hard langs je heen scheuren, fietsers, etc. etc.

Wees een voorbeeld voor het heel ruitervolk en stel je kwetsbaar op, daar heb je uiteindelijk veel meer aan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:44

Janine1990 schreef:
Jij ziet er het nut niet van in omdat je te koppig bent? Of omdat je jezelf goed genoeg kent om te weten dat je er geen normaal gesprek kan houden en meteen in de verdediging springt?

Ik denk dat hier informatie van twee kanten ontbreekt. Namelijk jouw onwetendheid met betrekking tot het wielrennen. Met enen passeren over een brug betekent dat er veel onnodige energie verloren gaat wegens het weer moeten inhalen. Daarbij weet jij op dat moment niet of de renners met een serieus training bezig zijn of gewoon aan het touren zijn. Wanneer ze aan het trainen zijn, kost deze energie en de tijd misschien gegevens waar ze juist naar op zoek waren in deze trainen.

Aan de andere kant ontbreekt voor hen de onwetendheid over het gedrag van een paard. En dan doel ik op het gevloek. Het is natuurlijk heel erg mooi dat er nog nooit iets is gebeurd bij deze club. Maar wanneer er eens een renner onderuit wordt getrapt door een paard, gaan ze waarschijnlijk wel iets anders over de brug.

Daarbij is het natuurlijk wel heel erg eenvoudig oordelen dat het gevloek persoonlijk is. Kans is natuurlijk groot dat ze het voorval allang vergeten zijn als ze weer terug zijn. :')

Wanneer iedereen koppig blijft en koppig blijft handelen, weet je zéker dat er niets gaat veranderen. Dus ik vraag me af Desiree, of jij wel iets wilt veranderen of dat je liever gewoon een stok houdt om mee te slaan.

Mijn paard had geen last. Die wielrenners wel. Die deden moeilijk omdat ze even met enen moesten. En jij blijft maar voor ze opkomen. Dat toont aan dat jij erg gekleurd bent in deze discussie. Jij vind dat wielrenners niet de fout in kunnen gaan en dat ze altijd recht hebben op de stok om mee te slaan want dat merk ik uit jouw reacties.
Dat zij in training zijn, daar heb ik helemaal niets mee te schaften en daar doe ik ook niets op uit. Dat ben ik namelijk niet toe verplicht. Feit is dat we ons begaven op een openbare weg en dat de gewone verkeersregels gelden. Of zij dat nu leuk vinden of niet. Dan moeten ze maar ergens een piste afhuren, daar kunnen ze lekker hun goddelijke gang gaan.
En verder gelden voor hen dezelfde regels als voor iedereen en moeten ze hun grote muil houden tegen andere mensen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-03-16 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:44

Desiree schreef:
karuna schreef:
Hier heel erg veel. In het zomer wielren seizoen ongeveer drie tot 6 keer raak in een week soms meer zelfs.met ongelukken dat de trauma heli meer eens ingezet moet worden. Of brandweer die een mountainbiker uit het bos moet vissen. Fietsers die fietsers scheppen, wandelaars, proberen te autokoppen omdat ze zo nodig via de weg naar beneden willen ipv het fietspad. Maar ja de Giro gaat niet voor niets drie dagen hier rondrijden vanwege de wegen. Is echt extreem druk met wielrenners en boscrossers van zowel heel nederland als grote delen van duitsland. Niet uit te vissen dus ook waar ze vandaan komen. Die hier regelmatig sponsorshirt voorbij vliegen die zeker 150 km hebben moeten rijden om hier te komen,

En zelfs een landelijke campagne vorig jaar gestart voor wielrenners hoe ze zich moeten gedragen in het verkeer met aan de kant gaan, bellen enz.

Dit dus. Een wielrenner die mijn man kent, stak ooit doodleuk de weg over en werd doodgereden. Wielrenners lijken erg in een cocon te zitten of zo. Ze brengen daarmee niet alleen anderen in gevaar maar ook zichzelf.

Speciaal nog voor Janine, https://www.nd.nl/nieuws/nederland/fiet ... 7649.lynkx

Jammer, ik ken het ND niet en ben niet van plan om 2 euro te betalen om de rest van het artikel te gaan lezen. Maar mijn vermoeden lijkt in de laatste zin wel aardig bevestigd dat het gaat om een klein deel van de renners.

Overigens vind ik je toon hier heel anders, namelijk met het oog op de veiligheid van de renners zelf. En daar heb je misschien wel een punt (hier voornamelijk recreatieve renners en weinig last van op dat ene incident op het fietspad jaren terug), ik weet het niet zeker. Maar het is altijd belangrijk om op te letten in het verkeer, daar is geen uitzondering op. Ik ben zelf jaren geleden eens tegen een stilstaande auto aan gereden (met fiets) omdat ik met m'n stomme kop aan het smsen was. |o

Wielrenners zijn daar geen uitzondering op natuurlijk.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:47

Ik heb geen goed woord over die mafkezen die denken een prof te zijn en iedere keer een toptijd moeten rijden. Ik rij met mijn paard in een natuurgebied waar de verharde wegen zijn afgesloten voor auto's. Veel wandelaars, fietsers, ruiter en aanspanningen maken daar gebruik van zo ook je raad het al, hardrijders. En hard rijden ze, maar zien ook geen drol.
Gisteren heel iets bizars meegmaakt. Op een brug staan een stuk of tien mensen naar vogels te kijken. Ik moet over de brug en kom te praten met de vogelaars. En ineens out of the blue komt er een hardrijder aan en knalt zonder of te remmen op een van die mensen. Nou je kunt wel nagaan dat de mensen die man verrot scholden. Die man is zich ook rotgeschrokken en beweerd ons niet gezien te hebben. Er staan op dat moment er zeker tien mensen en een paard op de brug. Gelukkig heb ik een heel cool paard en reageerde even heftig niet leuk als er twee mensen en een fiets op de brug liggen, maar hij bleef gelukkig rustig. Met de mensen is het met wat schaaf wonden goed afgelopen, maar mijn god wat zijn we geschrokken. En nu steeds loop ik met de vraag, waarom zag hij ons niet? Kan me ook niet voorstellen dat hij bewust op ons in reed. Daar reed hij echt te hard voor. Maar de brug staat in een open landschap er is geen boom te bekennen en hij is van kilometers afstand te zien. En een paar mensen hadden knal rode jassen aan.

Maar voor mij is het bewijs ze hebben echt oogkleppen op en kijken alleen maar naar de kilometerteller en verder zien ze niets. Rekening houden met medeweggebruikers daar willen ze niets van weten, de toptijd! Dat is belangrijk.

Vorige week ging ik met paard rijden over een lange smalle brug en ik zag in de verte al eentje aankomen en potverdikke, ja hoor hij stormt zo de brug op. Ik schreeuwde mijn longen uit mijn lijf. De brug is zo smal een fietser kan daar geen paard passeren. De man schrok zich rot, stopte net op tijd. Ook hij beweerde dat hij mij niet zag.
Vanmorgen komt er een heel peloton aan ik was nu aan het mennen. Ik reed even midden op het fietspad (er is daar geen berm) gelukkig zagen ze me en remden af. Ik wenste een vriendelijke goedemorgen en zij mij ook :) Gelukkig kan het ook op een andere manier.

Maar ik heb mijn portie wel gehad deze week. En dan moet het nog zomer worden..... Zucht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:48

Picasso schreef:
Ik begrijp niet dat je het nut daar niet van inziet? Het lijkt mij dat het alleen maar verhelderend zou kunnen werken voor beide partijen. Niet net na een vervelend voorval op straat, maar gewoon op de wielervereniging of in een buurtcentrum of i.d.

Als het zover komt dat ik meer dan eens een conflict met ze krijg, dán pas ga ik proberen iets er aan te doen middels een gesprek of zo.

Janine1990 schreef:

Nee, eerder regel, zoals ik al zei zitten ze in een cocon. Want ze gedragen zich vaker gevaarlijk in het verkeer dan anders sporters of recreanten. En dat je jezelf in gevaar brengt is dom, maar tot daaraan toe. Maar dat je medeweggebruikers in gevaar brengt is ronduit asociaal
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-03-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:50

Desiree schreef:
Mijn paard had geen last. Die wielrenners wel. Die deden moeilijk omdat ze even met enen moesten. En jij blijft maar voor ze opkomen. Dat toont aan dat jij erg gekleurd bent in deze discussie. Dat zij in training zijn, daar heb ik helemaal niets mee te schaften en daar doe ik ook niets op uit. Dat ben ik namelijk niet toe verplicht. Feit is dat we ons begaven op een openbare weg en dat de gewone verkeersregels gelden. Of zij dat nu leuk vinden of niet. Dan moeten ze maar ergens een piste afhuren, daar kunnen ze lekker hun goddelijke gang gaan.
En verder gelden voor hen dezelfde regels als voor iedereen en moeten ze hun grote muil houden tegen andere mensen.

Ik zeg niet dat jouw paard last had... Ik zeg dat de wielrenners niet goed weten wat ze met een paard moeten. Dat hun gevloek mogelijk helemaal niets persoonlijks is en ze mogelijk anders hadden gereageerd als ze een negatieve aanvaring met een paard hadden gehad in een verleden.

Ik hoor graag op welke manier je verwacht dat ik gekleurd in deze discussie sta? Waarom ik niet voor ze op zou mogen komen, wat kennelijk de manier is waarop jij het leest. Ik schets enkel de situaties op een andere manier.

Ja, ze begeven zich op de openbare weg en dienen zich aan de regels te houden. In de regels staat overigens niets over schelden. Hooguit over respect. Maar zeggen dat iemand z'n grote muil moet houden getuigt natuurlijk ook niet zo heel erg veel van respect naar je medeweggebruiker ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:51

verootjoo schreef:
Wat moet je dan? Je paard verkeersmak africhten bv? Wielrenners gaan niet zo hard als een auto en zijn over het algemeen ook niet zo eng als vrachtwagens of trekkers. Ik heb er nooit problemen mee gehad iig.
Maar zodanig in de weg gaan staan dat ze uit moeten wijken naar de berm en vallen vind ik ronduit asociaal..

Dat verschilt per paard lijkt me. Die van mij wordt liever door een auto gepasseerd dan door een fietser.

Was TS haar bedoeling niet dat ze vallen lijkt me? :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:52

Desiree schreef:
Janine1990 schreef:

Mijn paard had geen last. Die wielrenners wel. Die deden moeilijk omdat ze even met enen moesten. En jij blijft maar voor ze opkomen. Dat toont aan dat jij erg gekleurd bent in deze discussie. Jij vind dat wielrenners niet de fout in kunnen gaan en dat ze altijd recht hebben op de stok om mee te slaan want dat merk ik uit jouw reacties.
Dat zij in training zijn, daar heb ik helemaal niets mee te schaften en daar doe ik ook niets op uit. Dat ben ik namelijk niet toe verplicht. Feit is dat we ons begaven op een openbare weg en dat de gewone verkeersregels gelden. Of zij dat nu leuk vinden of niet. Dan moeten ze maar ergens een piste afhuren, daar kunnen ze lekker hun goddelijke gang gaan.

En jij vindt dat je zelf niet gekleurd in de discussie staat? :+

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:55

Janine1990 schreef:
Ik zeg niet dat jouw paard last had... Ik zeg dat de wielrenners niet goed weten wat ze met een paard moeten. Dat hun gevloek mogelijk helemaal niets persoonlijks is en ze mogelijk anders hadden gereageerd als ze een negatieve aanvaring met een paard hadden gehad in een verleden.

Ik hoor graag op welke manier je verwacht dat ik gekleurd in deze discussie sta? Waarom ik niet voor ze op zou mogen komen, wat kennelijk de manier is waarop jij het leest. Ik schets enkel de situaties op een andere manier.

Ja, ze begeven zich op de openbare weg en dienen zich aan de regels te houden. In de regels staat overigens niets over schelden. Hooguit over respect. Maar zeggen dat iemand z'n grote muil moet houden getuigt natuurlijk ook niet zo heel erg veel van respect naar je medeweggebruiker ;)

Die wielrenners hoeven niets te weten, en hadden niet te reageren! Er was gewoon niets aan de hand, alleen maar dat ze achter elkaar moesten. Wat valt hieraan te snappen? Jij blijft hun gedrag gewoon goedpraten, ik moet begrip voor hen opbrengen maar je vindt andersom niet. En dat is de reden dat ik vind dat jij hier gekleurd in staat.
Zij trokken een bek open, ik reed daar gewoon. Ik trek uit mezelf geen muil open, maar als je dat bij mij doet, kun je dat terugverwachten. Ook wielrenners.
Natuurlijk moet je wielrenners in jouw ogen met extra respect behandelen en hoeven wielrenners niets van paarden te begrijpen, maar natuurlijk moet ik rekening houden dat zij misschien een negatieve ervaring hebben met paarden en daardoor dus gaan vloeken. En dan mag ik niet spreken van een grote muil.

Hoezo gekleurd???? 8)7

Janine1990

Re: ruiters en wielrenners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:01

Ik vind andersom helemaal niets, Desiree. Ik probeer alleen een andere kant te laten zien. Je bent mij helemaal niets verplicht, ik vind het raar dat je dat idee krijgt. Twijfel je soms aan jezelf?
Ik zeg ook helemaal niets over extra respect :') Ik zeg iets over wederzijds respect.

Ik denk dat het verstandig is als je even een half uurtje je computer uitzet om af te koelen met betrekking tot deze discussie, want je komt nogal gefrustreerd over. Ik verplicht je tot niets, ik bedoel je nergens toe aan te zetten. Nogmaals, ik laat enkel een andere kant en interpretatie van de situatie zien. Je hoeft daar niets mee te doen, wat mij betreft negeer je het, ook prima. Even goeie vrienden hoor...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:01

Veel ruiters zijn ook geen lieverdjes :=
Heb vaak zat gezien dat ruiters in volle galop voetgangers, fietsers, wielrenners etc passeren. Dat wil niet zeggen dat elke ruiter zo is. Net als bij wielrenners.
Ik kom ook vaak vervelende wielrenners tegen. Ik laat ze gewoon langs, zeg vriendelijk gedag en ga weer verder met mijn leven. Ja het is irritant dat ze zo snel voorbij racen maar moet je je daar nu zo druk om maken? Geef gewoon het juiste voorbeeld en ga daarna weer verder.
Ik rij buiten voor mijn plezier en ik laat mij dat niet verpesten door een stel wielrenners :))

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:03

Janine1990 schreef:
Ik vind andersom helemaal niets, Desiree. Ik probeer alleen een andere kant te laten zien. Je bent mij helemaal niets verplicht, ik vind het raar dat je dat idee krijgt. Twijfel je soms aan jezelf?
Ik zeg ook helemaal niets over extra respect :') Ik zeg iets over wederzijds respect.

Ik denk dat het verstandig is als je even een half uurtje je computer uitzet om af te koelen met betrekking tot deze discussie, want je komt nogal gefrustreerd over. Ik verplicht je tot niets, ik bedoel je nergens toe aan te zetten. Nogmaals, ik laat enkel een andere kant en interpretatie van de situatie zien. Je hoeft daar niets mee te doen, wat mij betreft negeer je het, ook prima. Even goeie vrienden hoor...

Zou je dat andersom ook gedaan hebben, mijn kant en interpretatie~?

`mijn paard heeft een naar verleden met wielrenners en daarom deed ik lelijk tegen ze omdat ik negatieve ervaringen had`?
Nee, dan had je gezegd ´maar dat kunnen zij toch niet weten? Je moet je gewoon aan de verkeersregels houden`.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:05

Desiree schreef:
Janine1990 schreef:

`mijn paard heeft een naar verleden met wielrenners en daarom deed ik lelijk tegen ze omdat ik negatieve ervaringen had`?
Nee, dan had je gezegd ´maar dat kunnen zij toch niet weten? Je moet je gewoon aan de verkeersregels houden`.

Ik denk dat ik in de eerste plaats niet zo had gereageerd. Jij en ik zijn nu eenmaal ook niet te vergelijken. Ik ben niet zo snel boos.
En ik heb wel eens een klein conflict gehad in het verkeer terwijl ik op mijn paard zat. Dan ben ik eventjes boos, (volgens mij een paar berichten terug ook gezegd) boos vanwege de situatie.
En dan ga ik gewoon weer verder met mijn leven, wetende dat die automobiliste geen flauw idee had hoe een paard reageert. En geen idee had wat ze beter had kunnen doen.

Desiree

Re: ruiters en wielrenners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:06

dat is geen antwoord op mijn vraag.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:06

Desiree schreef:
Janine1990 schreef:

Er wordt hier ook gezegd MET ELKAAR in gesprek gaan. Zodat er meer begrip is voor BEIDE partijen.

Ruiters verwachten gewoon heel vaak begrip voor hun situatie en weigeren zich aan te passen of even in te leven in andere partijen in verkeer.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:08

Smee__ schreef:
Wielrenners, ik vind de meesten verschrikkelijk |o Staken we met de manegeles een fietspad over om het bos in te kunnen en het was nou eenmaal een groep van 15 paarden dus dat duurde 'even'. Op het moment van oversteken nog geen wielrenner te zien, maar toen we halverwege waren kwam ie aanrijden en dacht wel even tussen de groep door te kunnen 8)7 Die belandde dus tussen de geschrokken paarden en heeft geluk gehad dat ie niet van z'n fiets getrapt is. :roll:

Precies deze situatie had ik ook gehad, twee wielrenners gingen nog net tussen de pony's door waar ze ook van schrokken, ze kwamen net de bocht om en ik was de een na laatste in de rij . Voor de rest niks gebeurt maar wel asociaal. Toen hadden we ook met handgebaren ze verzocht zachter te gaan maar dat doen ze niet, terwijl de meeste auto's altijd zachter gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:09

Gianti schreef:
Er wordt hier ook gezegd MET ELKAAR in gesprek gaan. Zodat er meer begrip is voor BEIDE partijen.

Ruiters verwachten gewoon heel vaak begrip voor hun situatie en weigeren zich aan te passen of even in te leven in andere partijen in verkeer.

Gesprek???? Begrip voor het feit dat ik besta met mijn paard? Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef? Ik hoefde geen begrip, ik reed daar alleen maar en deed niets verkeerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:11

Desiree schreef:

Als mijn vorige reactie onvoldoende is, denk ik dat je je vraag "Zou je dat andersom ook gedaan hebben, mijn kant en interpretatie~?" even moet specificeren. Want dan begrijp ik je niet meer helemaal. Wat op zich logisch lijkt, aangezien je interpretatie van mijn berichten ook een beetje de plank misslaat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:14

Janine1990 schreef:
Desiree schreef:

Als mijn vorige reactie onvoldoende is, denk ik dat je je vraag "Zou je dat andersom ook gedaan hebben, mijn kant en interpretatie~?" even moet specificeren. Want dan begrijp ik je niet meer helemaal. Wat op zich logisch lijkt, aangezien je interpretatie van mijn berichten ook een beetje de plank misslaat.

Je vraagt begrip van mijn kant voor de wielrenners, maar begrip van wielrenners voor mij is kennelijk niet nodig. Dat bedoelde ik.

Ik deed niets verkeerds. Zij waren fout bezig. Ze moesten zich even aanpassen aan de situatie, even rekening houden met het feit dat ik daar gewoon was. En dat maakte dat ze uitvielen. En dat probeer jij gewoon goed te praten.

Maar als de ts een verhaal weergeeft in de OP waarin ze beschrijft dat ze zichzelf probeert te beschermen, dát veroordeel jij dan weer. Dan hoeven wielrenners weer geen begrip op te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:14

Desiree schreef:
Picasso schreef:

Als het zover komt dat ik meer dan eens een conflict met ze krijg, dán pas ga ik proberen iets er aan te doen middels een gesprek of zo.

Janine1990 schreef:

Nee, eerder regel, zoals ik al zei zitten ze in een cocon. Want ze gedragen zich vaker gevaarlijk in het verkeer dan anders sporters of recreanten. En dat je jezelf in gevaar brengt is dom, maar tot daaraan toe. Maar dat je medeweggebruikers in gevaar brengt is ronduit asociaal

Imo kan je dat beter voor zijn: iets met kalf verdronken en put dempen etc

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:15

Picasso schreef:
Imo kan je dat beter voor zijn: iets met kalf verdronken en put dempen etc

Ik denk dat bepaalde voorlichting niet aan mij is om te doen maar meer voor de paardenvereniging hier in de buurt.

Gianti schreef:

Vertel eens, als iemand in het voorbijgaan met jou een grote muil opentrekt, voel jij er dan iets voor om met die persoon `in gesprek te gaan`????

Trouwens nog voor je de kans krijgt, is een wielrenner al verdwenen. Dan moet je behoorlijk hard schreeuwen wil hij jouw gesprek nog horen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-03-16 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt