Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus

Mijn broer/zus is mijn beste vriend(in)
92 (16%)
We zien elkaar enkel bij gelegenheid (verjaardag, kerst, etc)
101 (17%)
We hebben regelmatig contact (zowel fysiek als bijv telefoon)
212 (37%)
Ik kan niet met en ik kan niet zonder
78 (13%)
Ik heb geen contact met mijn broer/zus
51 (9%)
Anders
31 (5%)

Totaal aantal stemmen: 565

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:58

Matig. Spreek ze nauwelijks, zien elkaar enkel met kerst of speciale gelegenheden en sturen nog wel een cadeau bij verjaardagen.

Dat was het dan ook en ik vind het prima zo :).

Samblabla

Re: Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:03

Mijn broertje van 21 woont niet meer thuis en die belt of appt me alleen als die vindt dat die wat moet delen met me. En dat is 1 keer in de maand. App ik hem dan reageert die gewoon vaker een paar dagen later of helemaal niet. We waren vroeger 4 handen op 1 buik. Mijn zusje van 14 jaar woont bij haar vader en dat gaatnu redelijk goed. Vroeger hadden we veel ruzie en nu niet meer. Mijn broertje van 7 woont wel nog thuis natuurlijk en dat gaat wel goed.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:33

Ik heb anders ingevuld. Omdat met mijn broer kan ik niet zonder en met . (Zelfde karakter,koppig enzo :') ) en mijn zus en ik gaat nu super vroeger niet echt. Mijn zus en moeder lijken enorm op elkaar, en ik denderde gewoon over ze heen. Toen mijn moeder ziek is geworden is het erger geworden. Iedereen zag mij als sterkste (ben de jongste, maar toon minste emotie) en mijn zus werd enorm gesteund. Daar is veel ruzie Door gekomen. Nu mijn zus begrijpt dat ik het ook heel moeilijk heb, maar dat gewoon niet toon hebben we een Veel betere band. Ze beschermt mij ook meer als de familie weer eens zegt wat ik fout doe. Met mijn 3 stiefzuster heb ik eigenlijk geen band. We zeggen Hallo en dag, en dat is het. Ik ben eigenlijk heel blij dat we goed overeenkomen. Ben ook getuige geweest van mijn broer. En als ik zwanger wordt denk ik dat ik mijn zus vraag als meter, gewoon omdat ik haar nooit kwijt wil.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:37

Ik heb 2 broers waarvan eentje in Ierland woont met zijn vrouw. Bellen doen we niet zo heel veel maar meer skypen of whatsapp. En een keer per jaar gaan we daar op vakantie, soms komt mijn broer en schoonzus wel eens naar NL.

Mijn andere broer die heeft periodes van het veel zien of het heel weinig zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:03

Heb 3 zussen en 1 broer , broer en 1 zus zie ik vaak minimaal 1x per week. Andere zussen geen tot weinig contact mee

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:11

Ik heb echt heel goed contact met mijn zussen (ik heb er 3). We doen echt alles samen. Rijden, op concours, stallen mesten maar ook uitgaan, samen op vakantie, naar de bios, winkelen etc. Ik zie ze bijna altijd 5 dagen in de week. Mijn oudste zus rijdt niet meer en heeft nu kinderen dus die zie ik iets minder maar ik kan nog steeds altijd bij haar terecht!

Ik zou ze echt niet kunnen missen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:19

De opties die er staan zijn niet uitgebreid genoeg om een keuze te maken..
Ik heb namelijk 2 halfbroers en een volle broer en zusje.

Met ieder heb ik een ander contact en een andere band.
Ik houd van allemaal heel veel.. Maar toch zit er verschil in de band die ik met ieder individueel heb.

En ook in de loop der jaren is het erg veranderd.
Ik had een hele goede band met mijn zusje.
We deden veel samen..
Maar sinds een tijdje is dat echt naar een dieptepunt gezakt.

En aan de andere kant had ik een hele breekbare relatie met mijn volle broer en die begint juist steeds beter te worden..

En mijn halfbroers zie ik een aantal keer per jaar.
Op de oudste ben ik echt heel gek!
Met de jongste heb ik minder... wat ergens wel jammer is... want daardoor zie ik mijn neefje en nichtje ook niet zo heel veel.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:20

Lezen jullie een beetje? Toevallig gaat het Boekenweekgeschenk dit jaar over een broer en zus die elkaar bijna nooit zien en elkaar ook niet mogen. Tot de broer een ongeluk krijgt, dan blijkt de familieband toch sterker dan ze dachten. Misschien een stukje herkenning voor bepaalde mensen?

O ja, ik heb niet het hele topic gelezen, dus mijn excuses als een ander het al te berde heeft gebracht. :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:29

Mijn halfbroer is 9 jaar ouder. Toen we klein waren, ging dat zelden goed samen omdat hij veel ruwer speelde dan ik aan kon :+ dus altijd wel ruzie daardoor. Toen hij het huis uit ging en samen ging wonen, verbeterde de band. We hebben ieder ons eigen leven maar zoeken elkaar met verjaardagen, kerst en verbouwingen/verhuizingen op. En ik neem zijn dochter (inmiddels 13 jaar) regelmatig mee naar stal }>

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:35

Goed!
Er is best veel gebeurd voordat ik er was (mijn ouders zijn een dochter verloren voordat ik er was) en daardoor ben ik 9 jaar jonger dan mijn zus. Maar we hebben een super goede band, ze woont ong. 40 km verder dan ik maar we zien elkaar geregeld. Een dagje shoppen, sauna en in mei gaan we samen scooter rijden.

Soms zeggen mensen wel; Oh, bijna 10 jaar, ongelukje zeker? En dan laat ik ze dat maar denken, mensen hoeven niet altijd alles te weten toch? Ik was in ieder geval geen ongelukje, maar heel bewust :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:35

Mijn broertje en ik houden van elkaar en hebben nooit ruzie. Maar we zijn ook niet close. We zien elkaar op feest- en sommige verjaardagen. We bellen of appen ook eigenlijk nooit.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:40

Mijn broer en ik verschillen heel veel van karakter. Hij is een softie en ik ben van steen. Hij geeft heel veel om me maar andersom is dat iets minder. Hij wilt me altijd beschermen en ik vind dat vreselijk.
Maar als iemand zijn hart breekt, breek ik diegene zijn nek :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:44

Vroeger konden mn broertje en ik elkaars hersenen wel inslaan. Tegenwoordig kunnen we het super met elkaar vinden! Ik kan ook alles bij m kwijt en dat doe ik ook wel :) dus ik ben voor optie 1 gegaan

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:45

Mijn oudste broer (scheelt 11 jaar met mij, is 34) spreek ik vrijwel nooit. Die heeft een vriendin, 2 kindjes en 1 stiefkind. Die spreekt me alleen als hij vraagt of ik wil oppassen, of op verjaardagen, kerst etc.

Mijn andere broer (is 31) spreek ik nu niet vaak (woont in Sao Paulo). Wij waren wel altijd de beste maatjes en ik mis hem dus ook wel. We appen wel, maar vanwege het tijdsverschil en beide drukke levens, reageren we soms een dag later.

En mijn broertje (19) had ik altijd een haat-liefde verhouding mee. Die woont nu op kamers in Utrecht en die spreek ik echt nooit eigenlijk :+. Maar we vinden elkaar nu wel heel lief! Haha

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:48

Mijn zusje en ik schelen twaalf jaar, dus vandaar al wat minder contact dan de meeste zussen.. We zitten allebei in een totaal andere fase van ons leven.. Daarnaast nog het feit dat ik 200 km van haar vandaan woon.. Dus we zien ons vooral op feest en verjaardagen.. Maar wel altind gezellig hoor.. Mn zusje is een lieve meid..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:50

Ik heb maar 1 broer en die woont al jaren in Zweden. :)
Meestal zie ik hem 1 of 2 x per jaar.
Dan komt hij over naar Nederland, en ik ga ook wel eens naar Zweden.
Maar daarbuiten hebben we niet echt veel contact.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:51

Mijn zussen zijn 10 en 12 jaar ouder dan ikzelf. Beetje veel verschil om als beste vrienden te zijn opgegroeid, maar verder hebben we een prima band, ik kan altijd bij ze aankloppen voor alles wat ik maar kan verzinnen, en we zien elkaar meerdere keren per week. Onze ouders vangen alle kinderen op na school, en we komen elkaar daar dus heel regelmatig tegen :)

Maar mijn man zou net goed geen broer kunnen hebben, die zien elkaar zo weinig mogelijk, en op dit moment zelfs helemaal niet. Gek hoe dat zo erg kan verschillen...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:43

Ik heb zelf geen broers of zussen, maar mijn vriend heeft een zus. Werkelijk het meest egoïstische, ongeïnteresseerde meisje dat ik ken. Hun band is daarom ook erg oppervlakkig, helaas.