Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 02:03

Citaat:
Ik heb er alleen nog nooit wat van gezegd. Best knap van mezelf.

Juist wel doen. :)
Wellicht beseffen ze niet dat ze je regelmatig wakker maken. Hen er op wijzen kan zomaar verschil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:08

Ondanks dat we met een hoop op elkaar wonen is het hier heel rustig. Ik hoor aan de ene kant regelmatig de kinderen en heel soms de wasmachine (volgens mij tikt die tegen de muur bij het zwieren). Mijn andere 3 buren hoor ik nooit. Ik vraag me soms af of er naast ons nog wel iemand woont :')
Geen luide tv, geen muziek, geen ruzies... gewoon niks. Heel aangenaam in een rijhuis!

Er is wel een probleem gekomen met openheid naar elkaar. Alsof iets vragen niet meer kan. Ofwel heb je een razende buur aan je deur die eist en dreigt, ofwel heb je een buur die je uitlacht met je klacht, de deur in je gezicht toeslaat en extra luid verder gaat. De tussenweg , waar is die?

Anoniem

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:37

Ik ben ook iets minder tolerant dan voorheen. Kan inmiddels gillende kinderen wel goed verdragen, maar wij wonen aan het centrum van de stad en waar ik me dan wel weer flink irriteer is dat iedereen besluit om in onze straat te parkeren, want het is het laatste stukje gratis parkeren aan het centrum, dus dat staat altijd lekker propvol want dat spaart je parkeerkosten uit natuurlijk. Snap ik wel, maar ik vind het strontirritant dat wij dus de hele straat uit moeten lopen met kind en tassen. En dan moet je nog snel parkeren ook, anders is ook die plek weg.

En alhoewel ik snap dat we in het centrum wonen, vind ik het in het weekend echt asociaal dat ze als een debiel over straat lopen te gillen. Inderdaad het ; nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii! daaaaaaaag! was gezellig! doeiiiiiiiiiii! nou hup!!!! doeiiiiiii!

of, ook leuk met voetbal, een of andere dronkelap die alle voetballiedjes gaat zingen. Prima, doe dat in je eigen huis ofzo :+

Maar heb het overdag ook heel erg, en dan kan ik er toch weinig aan doen :') Van die kereltjes die dan hun muziek op de speaker hebben staan en 'chillaxend' over straat lopen en naar meisjes 'lekker ding' gillen. Kereltjes in kwestie zijn vaak 11 of 12. Ga terug naar je zandbak om zandkoekjes te maken ofzo.. :')

Ben weinig tolerant merk ik. Tijd voor m'n hutje op de hei :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:42

Anoniem schreef:
Ik ben ook iets minder tolerant dan voorheen. Kan inmiddels gillende kinderen wel goed verdragen, maar wij wonen aan het centrum van de stad en waar ik me dan wel weer flink irriteer is dat iedereen besluit om in onze straat te parkeren, want het is het laatste stukje gratis parkeren aan het centrum, dus dat staat altijd lekker propvol want dat spaart je parkeerkosten uit natuurlijk. Snap ik wel, maar ik vind het strontirritant dat wij dus de hele straat uit moeten lopen met kind en tassen. En dan moet je nog snel parkeren ook, anders is ook die plek weg.

En alhoewel ik snap dat we in het centrum wonen, vind ik het in het weekend echt asociaal dat ze als een debiel over straat lopen te gillen. Inderdaad het ; nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii! daaaaaaaag! was gezellig! doeiiiiiiiiiii! nou hup!!!! doeiiiiiii!

of, ook leuk met voetbal, een of andere dronkelap die alle voetballiedjes gaat zingen. Prima, doe dat in je eigen huis ofzo :+

Maar heb het overdag ook heel erg, en dan kan ik er toch weinig aan doen :') Van die kereltjes die dan hun muziek op de speaker hebben staan en 'chillaxend' over straat lopen en naar meisjes 'lekker ding' gillen. Kereltjes in kwestie zijn vaak 11 of 12. Ga terug naar je zandbak om zandkoekjes te maken ofzo.. :')

Ik snap je punten, maar dan is in het centrum wonen gewoon niet zo handig, als je hier niet tegen kan. Dat hoort er gewoon bij natuurlijk. In het centrum zitten kroegen, dus je heb dronken mensen voor je deur. In het centrum zitten winkels, dus de (gratis) parkeerplekken zijn altijd vol. Dat weet je van te voren natuurlijk... ;)
Daarom wonen wij zelf ook niet in het centrum ;) . Ik kan daar ook totaal niet tegen. En dan vind ik het hier al irritant dat er mensen zijn die zichzelf parkeerplekken toe eigenen...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:42

Je mag niet eens naar iemand kijken, dan word je al aangesproken.
Mensen kunnen niet rustig achteraan in de file aansluiten of rustig meerijden achter een vrachtwagen maar halen levensgevaarlijke kapriolen uit om ervoor te kunnen en eerder thuis te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:46

eilleen333 schreef:
Anoniem schreef:

Ik snap je punten, maar dan is in het centrum wonen gewoon niet zo handig, als je hier niet tegen kan. Dat hoort er gewoon bij natuurlijk. In het centrum zitten kroegen, dus je heb dronken mensen voor je deur. In het centrum zitten winkels, dus de (gratis) parkeerplekken zijn altijd vol. Dat weet je van te voren natuurlijk... ;)
Daarom wonen wij zelf ook niet in het centrum ;) . Ik kan daar ook totaal niet tegen. En dan vind ik het hier al irritant dat er mensen zijn die zichzelf parkeerplekken toe eigenen...

Achter mijn huis, straat oversteken is ook de laatste wijk in de stad waar parkeren gratis is. Maar niemand parkeert daar. De eerste keer dat je daar parkeert krijg je een waarschuwing op je voorruit van de bewoners en de tweede keer wordt hij ingetikt of je auto bekrast. Ik zie al helemaal voor me dat het omaatje van de wijk daar zit met een lijstje kentekens en dan een auto ziet. ''Arie, jongen, er staat er weer eentje hoor, schrijf jij effe een brieffie?'' :')

Anoniem

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:19

Eileen, dat snap ik. Echter ben ik bij m'n vriend ingetrokken dus weinig keus in huis dan, en als we gaan verhuizen verhuizen we absoluut naar een rustiger gedeelte in het land. Desondanks ben ik nog steeds van mening dat het tuig niet voor mijn deur hoeft te chillen, aangezien ik áán het centrum woon, niet boven een kroeg. Chillen doen ze dus daar maar, maar niet voor m'n deur. Kapotte bierflessen zijn hier geen uitzondering. Regelmatig bel k daar ook de wijkagent voor. Leer ze maar opruimen achter hun reet, doen ze thuis toch ook niet? Ik moet wel met m'n kind naar buiten. Als ie dalijk gaat lopen en buiten wil spelen wil ik niet dat ie met z'n klauwen in de zooi van een ander valt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:23

RoyceMack schreef:
Mensen kunnen niet rustig achteraan in de file aansluiten of rustig meerijden achter een vrachtwagen maar halen levensgevaarlijke kapriolen uit om ervoor te kunnen en eerder thuis te zijn.

Ik blijf ook niet 80 sukkelen achter een vrachtwagen als ik er 120 mag rijden, wat heeft dat met intolerantie te maken?

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:43

Mijn kat doet zijn behoefte ook in tuinen maar begraaft het altijd. Hebben er nooit klachten van gehad dus zit denk ik wel goed.

Gillende kinderen ligt niet altijd aan de ouders. Ouders voeden mij goed op, zijn heel duidelijk maar vroeger luisterde ik gewoon niet en was ik een rotkind dat alles bij elkaar schreeuwde en gilde omdat ik niet kreeg wat ik wou. Heb mijn ouders daarmee ook gekwetst aangezien zij er niks aan konden doen.
Ben nu niet meer zo maar soms ligt het er gewoon aan dat het kind het besef niet genoeg heeft.
Laatst bijgewerkt door Madelou op 16-03-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:50

In het dorp waar ik woon is het géén gratis parkeren, maar een hoop mensen van de naburige steden en gemeenten denken dat helaas wel. Ons station is nog het enige in de omtrek waar de parking gratis is. Bijgevolg staat die ontzettend vroeg al propvol, dus parkeert iedereen maar in het dorp. Vroeger was het enkel blauwe zone. Nu is het door de vele klachten van oa bewoners en handelaren omgezet naar blauwe zone of bewonerskaart (€35/jaar voor auto 1, €130/ jaar voor auto 2). Blauwe zone = 2u gratis parkeren met parkeerschijf.

In het begin werd er ontzettend streng op gecontroleerd. Na een maand een stuk minder en nu na een goed jaar gewoon niet. Mijn straat is enkele richting, blauwe zone/bewonerskaart en voor de deur ivm garagepoorten en inritten appartementenblok verboden parkeren.

Nou, ik heb expres een bewonerskaart gekocht omdat ik dus merendeel van de dag niet eens in of uit mijn garage kan. Als je op de politie moet wachten ben je 2 dagen verder, die komt nl van de stad wat verderop. Maar omdat ze nergens nog controle doen, staat het hele dorp ook weer vol gratis parkeerders. Sta je dan mooi met je betaalde kaart. "Wees wat tolerant mevrouw" zeggen ze dan. Amehoela :+

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:59

lieveli schreef:
Achter mijn huis, straat oversteken is ook de laatste wijk in de stad waar parkeren gratis is. Maar niemand parkeert daar. De eerste keer dat je daar parkeert krijg je een waarschuwing op je voorruit van de bewoners en de tweede keer wordt hij ingetikt of je auto bekrast. Ik zie al helemaal voor me dat het omaatje van de wijk daar zit met een lijstje kentekens en dan een auto ziet. ''Arie, jongen, er staat er weer eentje hoor, schrijf jij effe een brieffie?'' :')

Meen jij dit nou echt? Sorry maar dat vind ik echt ongelofelijk asociaal van die mensen!
Wat hebben die bewoners nou te waarschuwen als je daar gewoon mag parkeren. En vooral 'intikken of auto bekrassen', nou ik hoop dat ik nooit in jou stad moet zijn met de wagen, want de eerste die mijn auto bekrast omdat hij op een reglementaire plaats geparkeerd staat, die gaat wat meemaken!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:12

RoyceMack schreef:
Je mag niet eens naar iemand kijken, dan word je al aangesproken.

dit dus!!! vreselijk!!! je bent echt niet een uur eerder thuis als je 120 rijdt ipv 80. doe eens rustig aan mensen het kost significant meer om zo hard te rijden het levert je niks op behalve stress en een lege portmonee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:15

Het ligt hier heel erg aan de situatie... Katten krijgen hier gewoon een emmer water (niet met deze temperaturen hoor!) en inderdaad die gezellige visite die om 2 uur 's nachts naar huis gaat en onder mijn raam heel hard 'doeeei, daaaag, doeeeeei!' schreeuwen. Daar kan ik naar om worden, omdat ik wel die persoon ben die mijn autoradio op volume 2 zet voor de kindertjes van de overburen die op bed liggen.

Wel moet ik echt een pluimpje geven aan mijn buurman. Hij heeft zo'n gigantische motor en toen hij doorhad dat ik examens had, duwde hij die naar het einde van de straat en startte die daar, in plaats van onder mijn raam. Dit is nu gewoonte geworden en dat vind ik zo tof van hem. :j

Echter de andere overburen zijn wel heel vervelend... We hebben hier een persoonlijke oprit en voor de rest openbare parkeerplaatsen aan de weg. Echter is er in de loop van de jaren wel een soort ongeschreven regel ontstaan, dat de openbare parkeerplek voor je keuken, van jou is. Dit past in principe prima omdat de ene helft van de straat hun auto's op de oprit kan zetten.

Onze buren kunnen 2 auto's kwijt op hun oprit, wij niet (ivm een heg die daar staat) en zij hebben een miniscuul autootje. Mijn moeder ook. Ik denk dan; als je nou een stukje naar voren rijdt, kan mijn moeder haar auto achter die van jou zetten en kunnen er 2 autootjes op 1 parkeerplek... Nee hoor. Lekker pontificaal op het midden waardoor wij 's ochtends moeilijk moeten doen omdat de ene auto voor de andere is geparkeerd...

Soms heb ik de auto van mijn oma te leen en dan parkeer ik gewoon waar plek is, zoals iedereen. Zodra ik aan kom rijden krijg ik een afkeurende blik of zelfs een middelvinger, en zodra ik wegrijd rent ze naar buiten om haar auto op 'mijn' plekje te zetten... Kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:53

Ik lag daarnet in een deuk om een prachtig staaltje "nultolerantie" en egoïsme.

Was even bij de bakker geweest en loop door het poortje naar onze voordeur. Ik woon vlakbij een straathoek, en de tuin van 1 van die hoekhuizen loopt naast het paadje. Het huis daarnaast zijn ze al de hele dag aan het werk met nieuwe dakbedekking plaatsen (plat dak).
Op het moment dat ik langsloop hoor ik een vrouw de dakwerker aanspreken: of het mogelijk is om te stoppen met dat lawaai want haar dochtertje hoort haar slaapje te doen. Dat dochtertje is pakweg 1,5 jaar oud.
De nog jonge kerel geeft beleefd aan dat dat niet gaat, het werk moet af maar over een uurtje zijn ze zeker klaar. Schiet die dame me toch uit haar slof, dat het ongehoord is, dat haar kind moet slapen en dat kan niet met die herrie en als kindje niet slaapt kan zij ook haar schoonheidsslaapje niet houden.
Repliek van de werkman "alsof dat slaapje bij u ooit van nut zal zijn".

De scheldtirade die erop gevolgd is zal ik niet herhalen, maar het antwoord van die man vond ik gewoon prachtig :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:55

Hammeke schreef:
lieveli schreef:

Meen jij dit nou echt? Sorry maar dat vind ik echt ongelofelijk asociaal van die mensen!
Wat hebben die bewoners nou te waarschuwen als je daar gewoon mag parkeren. En vooral 'intikken of auto bekrassen', nou ik hoop dat ik nooit in jou stad moet zijn met de wagen, want de eerste die mijn auto bekrast omdat hij op een reglementaire plaats geparkeerd staat, die gaat wat meemaken!

Ja dat meen ik. Je kunt wel hoog van de toren blazen maar wat denk je dat het voor wijk is? Dat zijn geen mensen waar je tegenin wil gaan. :') En ze steken eerst nog beleefd een briefje onder je ruit hé? Als je daarna nog een keer parkeert voor hun deur ben je de sjaak.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:12

Varekaj schreef:
Repliek van de werkman "alsof dat slaapje bij u ooit van nut zal zijn".

De scheldtirade die erop gevolgd is zal ik niet herhalen, maar het antwoord van die man vond ik gewoon prachtig :')

_O-

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:20

Ik ben geen zeikerd en heb weinig last van andere mensen.. maar ik denk dat we steeds minder kunnen hebben omdat we steeds asocialer worden.

bijvoorbeeld. laatst zat ik binnen tv te kijken, ik zag dat er een paar kids in mijn voortuin aan het spelen waren, wat ik geen probleem vind btw. maar 1 kind was met mijn kiezels aan het gooien naar een ander kind.. waarop ik dus naar buiten loop en netjes zeg dat ik het prima vind dat ze in mijn tuin zitten te spelen, maar niet wil zien dat er met stenen word gegooid en al helemaal niet naar andere kinderen.
waarop ik als antwoord krijg dat ik zijn moeder niet ben en hij niet naar mij hoeft te luisteren, eh pardon snotneus?
zoiets durfde ik vroeger niet in mijn hoofd te halen hoor.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:26

lieveli schreef:
Ja dat meen ik. Je kunt wel hoog van de toren blazen maar wat denk je dat het voor wijk is? Dat zijn geen mensen waar je tegenin wil gaan. :') En ze steken eerst nog beleefd een briefje onder je ruit hé? Als je daarna nog een keer parkeert voor hun deur ben je de sjaak.

Het gaat dus om een sociale wijk, neem ik aan? Daar kan ik me wel iets bij inbeelden, maar dan nog, er is toch niets dat hun het recht geeft om anderen te verbieden in 'hun' straat te parkeren.
Dat ze het niet fijn vinden, akkoord, dat kan ik begrijpen, maar ik en jij betalen toch net als hen even veel wegentaks enzo? Dus ik denk dat we dan even veel recht hebben om daar te parkeren.
Je maakt me wel nieuwsgierig, misschien moeten we eens een weekje vakantie in Nederland plannen :P
Ik denk dat als je zoiets hier riskeert je snel de politie voor je deur hebt :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:37

Politie voor de deur is een smiley die van zijn stoel afvalt. :+ Wat is dat? Zijn dat die mannetjes in uniform die je heel af en toe eens ziet voorbijrijden met de auto?

Helaas kom je hier vrij gemakkelijk weg met dit soort acties. Ben al eens fysiek bedreigt maar aangifte doen kon niet. Pas als er echt geweld was gebruikt kon dat. Goedemiddag mevrouw.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:39

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wel een paar keer de 'feestjes geven en een briefje door de bus doen'. Ik woon nu een halfjaar samen met mijn vriend in een op zich heel rustig, fijn straatje, voelt echt als een paar jaar terug in de tijd waar de buren de containers nog voor elkaar mee terug nemen als hij leeg is, we regelmatig ergens op de koffie worden uitgenodigd en ik op mijn beurt bijvoorbeeld aan de -voornamelijk oudere- buren heb aangeboden om te helpen als het nodig is, eens een boodschapje mee te nemen en ze hebben allemaal mijn telefoonnummer voor noodgevallen. Misschien omdat het voornamelijk oudere mensen zijn, maar het voelt zo lekker ouderwets en gezellig :D

Wat ik wel erg jammer vond, is dat we in februari voor het eerst een feestje gaven, om de overlast te beperken maar direct beide verjaardagen tegelijk + een housewarming erbij gegooid, en omdat we een hoop mensen hadden hebben we een deel buiten gedaan met een tent + heaters. Omdat ik zelf als ik doordeweeks muziek op heb al bang ben dat ik voor overlast zorg, hebben we onze hele straat, inclusief de straat achter ons, en eigenlijk alle buren waarvan ik me kon voorstellen dat ze onze muziek of het praten konden horen een briefje door de bus gedaan, met uitleg, bij voorbaat excuses voor enige overlast, en onze 06-nummers zodat ze ons konden bellen als ze toch last van ons hadden.

Van niemand wat gehoord, door niemand gebeld, maar wel om 23:00 al politie aan de voordeur met een melding van geluidsoverlast :+ zo jammer dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:46

We hebben vorig najaar (september - oktober) het hele huis van boven tot onder laten behangen en schilderen. De schilder stond netjes reglementair geparkeerd, met parkeerschijf, in de straat. Nou gingen die mannen om de 2u hun schijf aanpassen. Normaal moet je wegrijden, maar dat doet geen kat :+
Ze kwamen aan rond 9u in de ochtend en om 16u-16u30 waren ze weg.

Op een bepaald moment hebben ze overdag telefoon gehad van een onbekende dat dat zijn plaats was en dat ze geen recht hadden om daar te staan, want ze hadden geen bewonerskaart. De auto is toen 100m verderop gezet, op een andere plek. Dag erna hadden ze maar een paar uurtjes werk en het was vrijdagmiddag. Ze parkeren op die eerste plek, schijf gelegd, wat gedaan moest worden afgewerkt en na 2u konden ze al vertrekken.
Maandag te horen gehad dat ze op de autostrade problemen merkten met de auto, naar de garage gereden en daar is vastgesteld dat de 2 voorbanden losgeschroefd zijn... Melding gemaakt bij de politie + de vermelding van de telefoontjes. Is niks mee gedaan.

Intussen staat nu dagelijks, op diezelfde plek, het busje van een schilder die hier in de straat woont. Kon het niet laten en heb paar weken terug een briefje onder de ruiterwisser gestopt met de melding "als een ander een bewonerskaart moet aanschaffen, waarom moet u dat dan niet?"

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:57

Varekaj schreef:
We hebben vorig najaar (september - oktober) het hele huis van boven tot onder laten behangen en schilderen. De schilder stond netjes reglementair geparkeerd, met parkeerschijf, in de straat. Nou gingen die mannen om de 2u hun schijf aanpassen. Normaal moet je wegrijden, maar dat doet geen kat :+
Ze kwamen aan rond 9u in de ochtend en om 16u-16u30 waren ze weg.

Op een bepaald moment hebben ze overdag telefoon gehad van een onbekende dat dat zijn plaats was en dat ze geen recht hadden om daar te staan, want ze hadden geen bewonerskaart. De auto is toen 100m verderop gezet, op een andere plek. Dag erna hadden ze maar een paar uurtjes werk en het was vrijdagmiddag. Ze parkeren op die eerste plek, schijf gelegd, wat gedaan moest worden afgewerkt en na 2u konden ze al vertrekken.
Maandag te horen gehad dat ze op de autostrade problemen merkten met de auto, naar de garage gereden en daar is vastgesteld dat de 2 voorbanden losgeschroefd zijn... Melding gemaakt bij de politie + de vermelding van de telefoontjes. Is niks mee gedaan.

Intussen staat nu dagelijks, op diezelfde plek, het busje van een schilder die hier in de straat woont. Kon het niet laten en heb paar weken terug een briefje onder de ruiterwisser gestopt met de melding "als een ander een bewonerskaart moet aanschaffen, waarom moet u dat dan niet?"

Oh wat gevaarlijk dit! Ze zouden maar op de snelweg hebben gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:58

Autostrade = snelweg = 120km/u...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:00

Ik woon in een vrij luidruchtige wijk sinds 1,5 jaar en sindsdien ben ik denk ik wel wat minder tolerant geworden :o
Mensen laten hier hun hond de hele nacht op balkon zitten (zo'n keffertje) of de muziek staat tot 4 uur snachts. Ik heb 1 keer per ongeluk mijn fiets buiten laten staan voor het trappenhuis en die vond ik 50m verderop helemaal in elkaar getrapt ..
Vroeger kon ik vrij veel hebben, maar het is hier wekelijks raak met overlast en dan ben je al snel geïrriteerd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:12

Het is geven en nemen. Wanneer je zure buren hebt die om het minste klagen ga je je zelf ook sneller opwinden in allerlei dingen die "overlast" opleveren. Heb je een open buurt waarin iedereen vriendelijk is en waar niemand miept om het kleinste dingetje, dan ben je zelf ook verdraagzamer.