Citaat:Ik heb er alleen nog nooit wat van gezegd. Best knap van mezelf.
Juist wel doen.

Wellicht beseffen ze niet dat ze je regelmatig wakker maken. Hen er op wijzen kan zomaar verschil maken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Van die kereltjes die dan hun muziek op de speaker hebben staan en 'chillaxend' over straat lopen en naar meisjes 'lekker ding' gillen. Kereltjes in kwestie zijn vaak 11 of 12. Ga terug naar je zandbak om zandkoekjes te maken ofzo..
Anoniem schreef:Ik ben ook iets minder tolerant dan voorheen. Kan inmiddels gillende kinderen wel goed verdragen, maar wij wonen aan het centrum van de stad en waar ik me dan wel weer flink irriteer is dat iedereen besluit om in onze straat te parkeren, want het is het laatste stukje gratis parkeren aan het centrum, dus dat staat altijd lekker propvol want dat spaart je parkeerkosten uit natuurlijk. Snap ik wel, maar ik vind het strontirritant dat wij dus de hele straat uit moeten lopen met kind en tassen. En dan moet je nog snel parkeren ook, anders is ook die plek weg.
En alhoewel ik snap dat we in het centrum wonen, vind ik het in het weekend echt asociaal dat ze als een debiel over straat lopen te gillen. Inderdaad het ; nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii! daaaaaaaag! was gezellig! doeiiiiiiiiiii! nou hup!!!! doeiiiiiii!
of, ook leuk met voetbal, een of andere dronkelap die alle voetballiedjes gaat zingen. Prima, doe dat in je eigen huis ofzo![]()
Maar heb het overdag ook heel erg, en dan kan ik er toch weinig aan doenVan die kereltjes die dan hun muziek op de speaker hebben staan en 'chillaxend' over straat lopen en naar meisjes 'lekker ding' gillen. Kereltjes in kwestie zijn vaak 11 of 12. Ga terug naar je zandbak om zandkoekjes te maken ofzo..
![]()
Ben weinig tolerant merk ik. Tijd voor m'n hutje op de hei
. Ik kan daar ook totaal niet tegen. En dan vind ik het hier al irritant dat er mensen zijn die zichzelf parkeerplekken toe eigenen... eilleen333 schreef:Anoniem schreef:Ik ben ook iets minder tolerant dan voorheen. Kan inmiddels gillende kinderen wel goed verdragen, maar wij wonen aan het centrum van de stad en waar ik me dan wel weer flink irriteer is dat iedereen besluit om in onze straat te parkeren, want het is het laatste stukje gratis parkeren aan het centrum, dus dat staat altijd lekker propvol want dat spaart je parkeerkosten uit natuurlijk. Snap ik wel, maar ik vind het strontirritant dat wij dus de hele straat uit moeten lopen met kind en tassen. En dan moet je nog snel parkeren ook, anders is ook die plek weg.
En alhoewel ik snap dat we in het centrum wonen, vind ik het in het weekend echt asociaal dat ze als een debiel over straat lopen te gillen. Inderdaad het ; nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii! daaaaaaaag! was gezellig! doeiiiiiiiiiii! nou hup!!!! doeiiiiiii!
of, ook leuk met voetbal, een of andere dronkelap die alle voetballiedjes gaat zingen. Prima, doe dat in je eigen huis ofzo![]()
Maar heb het overdag ook heel erg, en dan kan ik er toch weinig aan doenVan die kereltjes die dan hun muziek op de speaker hebben staan en 'chillaxend' over straat lopen en naar meisjes 'lekker ding' gillen. Kereltjes in kwestie zijn vaak 11 of 12. Ga terug naar je zandbak om zandkoekjes te maken ofzo..
![]()
Ben weinig tolerant merk ik. Tijd voor m'n hutje op de hei
Ik snap je punten, maar dan is in het centrum wonen gewoon niet zo handig, als je hier niet tegen kan. Dat hoort er gewoon bij natuurlijk. In het centrum zitten kroegen, dus je heb dronken mensen voor je deur. In het centrum zitten winkels, dus de (gratis) parkeerplekken zijn altijd vol. Dat weet je van te voren natuurlijk...![]()
Daarom wonen wij zelf ook niet in het centrum. Ik kan daar ook totaal niet tegen. En dan vind ik het hier al irritant dat er mensen zijn die zichzelf parkeerplekken toe eigenen...
RoyceMack schreef:Mensen kunnen niet rustig achteraan in de file aansluiten of rustig meerijden achter een vrachtwagen maar halen levensgevaarlijke kapriolen uit om ervoor te kunnen en eerder thuis te zijn.
lieveli schreef:Achter mijn huis, straat oversteken is ook de laatste wijk in de stad waar parkeren gratis is. Maar niemand parkeert daar. De eerste keer dat je daar parkeert krijg je een waarschuwing op je voorruit van de bewoners en de tweede keer wordt hij ingetikt of je auto bekrast. Ik zie al helemaal voor me dat het omaatje van de wijk daar zit met een lijstje kentekens en dan een auto ziet. ''Arie, jongen, er staat er weer eentje hoor, schrijf jij effe een brieffie?''
RoyceMack schreef:Je mag niet eens naar iemand kijken, dan word je al aangesproken.
Mensen kunnen niet rustig achteraan in de file aansluiten of rustig meerijden achter een vrachtwagen maar halen levensgevaarlijke kapriolen uit om ervoor te kunnen en eerder thuis te zijn.

Hammeke schreef:lieveli schreef:Achter mijn huis, straat oversteken is ook de laatste wijk in de stad waar parkeren gratis is. Maar niemand parkeert daar. De eerste keer dat je daar parkeert krijg je een waarschuwing op je voorruit van de bewoners en de tweede keer wordt hij ingetikt of je auto bekrast. Ik zie al helemaal voor me dat het omaatje van de wijk daar zit met een lijstje kentekens en dan een auto ziet. ''Arie, jongen, er staat er weer eentje hoor, schrijf jij effe een brieffie?''
Meen jij dit nou echt? Sorry maar dat vind ik echt ongelofelijk asociaal van die mensen!
Wat hebben die bewoners nou te waarschuwen als je daar gewoon mag parkeren. En vooral 'intikken of auto bekrassen', nou ik hoop dat ik nooit in jou stad moet zijn met de wagen, want de eerste die mijn auto bekrast omdat hij op een reglementaire plaats geparkeerd staat, die gaat wat meemaken!
En ze steken eerst nog beleefd een briefje onder je ruit hé? Als je daarna nog een keer parkeert voor hun deur ben je de sjaak. lieveli schreef:Ja dat meen ik. Je kunt wel hoog van de toren blazen maar wat denk je dat het voor wijk is? Dat zijn geen mensen waar je tegenin wil gaan.En ze steken eerst nog beleefd een briefje onder je ruit hé? Als je daarna nog een keer parkeert voor hun deur ben je de sjaak.

Wat is dat? Zijn dat die mannetjes in uniform die je heel af en toe eens ziet voorbijrijden met de auto?
zo jammer dan!
Varekaj schreef:We hebben vorig najaar (september - oktober) het hele huis van boven tot onder laten behangen en schilderen. De schilder stond netjes reglementair geparkeerd, met parkeerschijf, in de straat. Nou gingen die mannen om de 2u hun schijf aanpassen. Normaal moet je wegrijden, maar dat doet geen kat![]()
Ze kwamen aan rond 9u in de ochtend en om 16u-16u30 waren ze weg.
Op een bepaald moment hebben ze overdag telefoon gehad van een onbekende dat dat zijn plaats was en dat ze geen recht hadden om daar te staan, want ze hadden geen bewonerskaart. De auto is toen 100m verderop gezet, op een andere plek. Dag erna hadden ze maar een paar uurtjes werk en het was vrijdagmiddag. Ze parkeren op die eerste plek, schijf gelegd, wat gedaan moest worden afgewerkt en na 2u konden ze al vertrekken.
Maandag te horen gehad dat ze op de autostrade problemen merkten met de auto, naar de garage gereden en daar is vastgesteld dat de 2 voorbanden losgeschroefd zijn... Melding gemaakt bij de politie + de vermelding van de telefoontjes. Is niks mee gedaan.
Intussen staat nu dagelijks, op diezelfde plek, het busje van een schilder die hier in de straat woont. Kon het niet laten en heb paar weken terug een briefje onder de ruiterwisser gestopt met de melding "als een ander een bewonerskaart moet aanschaffen, waarom moet u dat dan niet?"