Dingen die je altijd wilde maar nooit kreeg, en toen vond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Dingen die je altijd wilde maar nooit kreeg, en toen vond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:33

Ik wilde vroeger heel graag een echte meisjes kamer. Mijn kamer was bruin met beige.... :roll:
Ik had al een paar keer gevraagd of het mocht. Maar er was niets kapot dus hoefde het ook niet vervangen worden. Toen ging ik op kamp en kwam ik terug: verrassing!!!! Nieuwe kamer...... Maar Jezus wat hadden mijn ouders een slechte smaak.... Grote blauwe bruine bloemgordijnen, wit behang met een blauw griemeltje...... Zo lelijk. Maar dat zei ik natuurlijk niet... Ik heb ze enorm bedankt want ik zag dat m'n vader echt z'n best heeft gedaan.
Alleen tegen m'n oma durfde ik het te zeggen, want die vond het ook echt lelijk. Toen ik een jaar later weer op kamp was stond er op eens een schilder voor de deur bij mijn ouders en een vrachtwagen met meubels. En m'n oma dirigeerde de hele troep tot hard werken. En toen ik thuis kwam was daar mijn mooie meisjes kamer: roze gordijnen, Laura Ashley behang op de ene muur, grote spiegels tot op de grond op een andere muur, met een balletbar er voor, licht zeil op de vloer en mooie houten whitewash meubels!!!! Wat was ik blij.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:37

Oh nu ben ik jaloers op je oma , wat een lief mens....( ik heb de mijne nooit gekend)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:53

Twister.....zelden vroeger kunnen spelen. Soms even op een verjaardag. Later zelf gekocht, toen ik 35 was

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:54

Ik geloof dat ik best verwend was, kreeg op mijn 11e zelfs een pony :')

Wij gingen wel maar 1x in het jaar bij de macdonalds eten, maar dat was dan wel meteen feest :+

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:36

Geweldig topic dit!

Ik wilde vroeger altijd zo'n speeltelefoon met draad. Dan zou ik het ene toestel in mijn slaapkamer zetten en de ander bij mijn overbuurmeisjes en dan konden we bellen met elkaar. M'n vader kon het telefoondraadje dan wel over de straat heen krijgen. Ik heb echt ieder jaar met Sinterklaas vol verwachting gewacht op het laatste pakje uit de zak. Helaas... Het heeft er nooit in gezeten.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:48

mvdende schreef:
Spaghetti met spekjes! Waarom weten mn ouders ook niet meer, maar na dat we dat een paar x gegeten hadden, kwam het niet meer in huis. Tot we 2 jaar geleden met zn alle + vriendin van zus op vakantie waren. De vriendin heeft voedselallergie en mocht de spaghettisaus niet hebben, dat werd spaghetti met spekjes! Eindelijk na zoveel jaar. Heerlijk! (en nu woon ik op mn zelf en eet ik het nooit?)

Ik heb dit serieus moeten googleen voordat ik doorhad dat je het over het vlees spek had en niet het snoep :') Kon me er al helemaal niks bij voorstellen spaghetti met die grote gekleurde suiker dingen er in :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:50

ow ow ow.. spaghetti met spekjes..
doe er dan ook eens een beetje fijn gesneden rucola doorheen..

of juist kappertjes
:Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:04

Pizza en pasta anders dan die kleine elleboogjes. Aten we nooit want mijn vader wilde dat niet proberen. En als hij in het ziekenhuis lag at hij het gewoon...

Dat is toen ik het huis uit ging wel gecompenseerd. Minstens 1x per week staat er pasta op het menu.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:23

Ik wilde vroeger ontzettend graag een baby born, die heb ik uiteindelijk gekregen en heb er maar 3 keer mee gespeeld. :') Best sneu voor mijn ouders want hij was best duur.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:57

Een echte skelter. Zo'n blauw-rode. Zo eentje die alle boerenkinderen wel hadden en ik als stadsmeisje niet. Het stoeltje kon je verzetten voor kinderen met lange benen of minder lange benen. En er kon een aanhangwagentje achter en je kon andere kinderen meenemen op een tweede stoeltje achterop of op de houten zijflapjes. Nooit gekregen, maar mijn kind krijgt er later wél 1.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:09

In mijn studententijd kwam ik op een gegeven moment het blad 'paardenfan' tegen, waarmee je kon sparen voor je eigen droommanege:
Afbeelding

Toen ik klein heb ik dergelijke spaarprojecten altijd met grote ogen bekeken, wat een fantastische dingen kon je sparen! En het eerste exemplaar altijd zo gunstig geprijsd! Mam, waarom nemen wij niet dit prachtige magazine waarmee we elke week onderdelen sparen voor dit educatieve model van het menselijk lichaam?
Helaas werd een complete serie, meestal een deel of 60 tegen de prijs van minimaal 5 euro/gulden per deel, natuurlijk een vrij prijzig geheel. Mijn moeder zag dat in (ik niet) en dus mocht het nooit.

Maar goed, toen ik student was ging ik over mijn eigen geld, dus ik heb de Droommanege bij elkaar gespaard. Nooit spijt van gehad :) De Droommanege heeft een beste tijd op mijn bureau gestaan en staat nu in een doos op zolder te wachten tot iemand er weer actief mee wil spelen. Ik ben alleen de plastic emmer kwijt, ik denk dat Poes die een keer van het bureau in de afvalbak er onder heeft gegooid zonder dat ik het door had. Toch jammer, verder is hij compleet :)

Er is ook een bokt topic over :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:24

Unseen schreef:
Een echte skelter. Zo'n blauw-rode. Zo eentje die alle boerenkinderen wel hadden en ik als stadsmeisje niet. Het stoeltje kon je verzetten voor kinderen met lange benen of minder lange benen. En er kon een aanhangwagentje achter en je kon andere kinderen meenemen op een tweede stoeltje achterop of op de houten zijflapjes. Nooit gekregen, maar mijn kind krijgt er later wél 1.

Mijn neefje had er ook 1, maar ik kreeg die niet want nam zoveel ruimte in en wij hadden geen garage :') vond dat echt niet tof van mijn ouders.

Mijn zoon krijgt ook zo'n ding niet, om dezelfde reden als mijn ouders mij gaven _O- kan er geen fiets meer in de berging :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:39

De Droomstal die je kon sparen bij zo'n paardentijdschrift, de Paardenfan. :P

Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:30

Mensen die geen Punica mochten, hebben jullie het later alsnog geprobeerd? Bij Jumbo is het gewoon te koop he? :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:49

Ik mocht nooit pokemon kaarten, mijn moeder vond dat ik mijn spaarcentjes wel aan andere dingen kon uitgeven. Dat heeft ze geweten ook, want mijn zusje en ik kochten de meest irritante furby ooit :+, ik denk dat ze achteraf toch liever had gehad dat we die kaartjes hadden gekocht.
We mochten het trouwens ook niet zo vaak kijken op tv (wel mee programma's), want daar smolten je hersenen van :')