Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:10

ik vraag me inderdaad wel af hoe dat met 4 wachtende in de rij gaat.

heb dit al een aantal keer zien gebeuren bij andere mensen, maar personeel komt steeds met een reden aanzetten waarom het nu niet geldt.

laatst drie kassa's open inc servicebalie, overal staat iemand die aan de beurt is en vervolgens drie mensen te wachten... Mevrouw komt aanlopen en roept: ben ik nu de vierde in de rij, en krijg ik nu alles gratis.

Personeel geeft aan dat een andere kassa ook opengaat...(collega komt net aanlopen) en het helaas niet geldt.

dingen die ik al gehoord heb:
-het is nog vroeg, er is niet voldoende personeel.
-de geholpen klant loopt net weg, dit maakt u de derde wachtende.
- andere kassa gaat ook open, mijn collega komt eraan.
- servicebalie is ook open (was niemand aanwezig)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:12

De kassa moet eerst open zijn eer de wachtende er staat... Volgens mij is dat de spelregel.. Dat het nog vroeg is /voldoende personeel telt niet. Volgens mij kun je dus ook gewoon melden bij het hoofdkantoor. Het geldt wel voor alle kassa's, niet voor één kassa. Dus als alle kassas open zijn, dan is het gewoon druk en telt het niet. Is er een kassa gesloten dan telt het wel.

https://www.jumbo.com/content/vlot-wink ... lO2GHxWQFf

Citaat:
Vlot winkelen

Lekker snel boodschappen doen
Vlot winkelen bij Jumbo begint zodra je binnenkomt. Een ruime en logische indeling van de winkel, voldoende kassa's, brede gangpaden en goed getrainde medewerkers zorgen dat je vlot boodschappen kunt doen. Ook doe je vlot boodschappen door simpel online je boodschappen te bestellen en snel op te halen op een Jumbo Pick Up Point.
4e wachtende in de rij? Boodschappen gratis!
Onnodig wachten is nooit prettig en zeker niet in de supermarkt. Jumbo biedt daarom de kortewachttijdgarantie. Ben je de 4e wachtende in de rij bij de kassa dan krijg je je boodschappen gratis!

Hoe werkt het?

•De klant die al geholpen wordt bij de kassa telt niet mee als wachtende. Vanaf hier beginnen we dus met tellen van wachtende klanten.
•Meer dan vier klanten in de rij? Dan krijgen de klanten hierachter (de vijfde, zesde, etc.) de boodschappen ook gratis.
•De garantie geldt niet als je bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten.
•De garantie geldt niet als alle kassa's open zijn. Dan zetten we alles op alles om je zo snel mogelijk te helpen.
•In winkels met Zelfscan geldt de garantie apart voor reguliere kassa's en de zelfscankassa's.
•Er zijn producten die we niet gratis mogen verstrekken en die je alsnog moet afrekenen, mocht je vierde wachtende zijn. De uitgezonderde producten vind je hieronder.

+

Citaat:
Spelregels Vlot winkelen - Hoe werkt de kortewachttijdgarantie?
•De klant die al geholpen wordt bij de kassa telt niet mee als wachtende.
•De vierde wachtende is dus de vijfde klant in de rij. Staan er nog meer klanten in de rij? Dan krijgt ook de 5e, 6e, 7e enz. de boodschappen gratis mee.
•Personen die je vergezellen bij het boodschappen doen, tellen niet mee als wachtende klanten.
•De garantie geldt niet als je bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten.
•De garantie geldt niet als alle kassa’s (met uitzondering van defecte kassa’s uiteraard) open zijn. We doen ons uiterste best om de wachttijden te beperken.
•Geef het direct door aan een medewerker als je de vierde wachtende bent, dan krijgt u de boodschappen die in jouw winkelwagen of mandje liggen, gratis.
•In winkels met zelfscankassa’s geldt de garantie apart voor gewone kassa’s en zelfscankassa’s.
•Ligt de servicebalie in dezelfde lijn als de gewone kassa's? Dan geldt de garantie hier ook.
•Je krijgt uitsluitend de boodschappen gratis die zich in uw winkelwagen of -mandje bevonden toen je als 4e wachtende aansloot in de rij.
•De kortewachttijdgarantie geldt niet voor de servicebalie en voor Jumbo Pick Up Points.
Op de zekerheid Vlot winkelen zijn tevens de spelregels voor het verstrekken van gratis producten van toepassing.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:03

Haha serieus, ik wist dit dus niet eens.. Toch maar weer wat vaker naar de Jumbo dan :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:06

Ik vind het echt een butformule :')

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:03

Haha ik ga echt niet door de supermarkt roepen dat ik 4e wachtende ben.. Ziet de caissière toch ook wel, ze willen het alleen niet zien. :')

Paar jaar geleden ooit eens mee gemaakt dat iemand zijn boodschappen toch gratis mee kreeg, stond zelf niet bij de kassa's maar er werd door de hele supermarkt een muziekje afgespeeld.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:26

Gewoon zelf roepen, als het druk is wil je als kassière zo snel mogelijk afrekenen, dan ga je niet gezellig mensen tellen :')

Alcohol, tabak en babyvoeding (<6 mnd) tellen niet mee. Een x gehad dat een mevrouw, toen ze zag dat ze 4e was, 30!! pakjes sigaretten vroeg. Jammer huur :+
Bij ons gebeurd het niet heel vaak, maar als het wel gebeurd, zijn we ook zo eerlijk om het gratis mee te geven :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:07

Medewerkers willen het niet zien, omdat ze vervolgens gigantisch op hun flikker krijgen van de leidinggevende dat ze te langzaam waren met een kassa openen. Terwijl aan de andere kant je als cassiere je er een feestje van moet maken als je een vierde wachtende hebt, want de klant heeft tenslotte een "prijs gewonnen" :')
Dus ik snap heel goed dat de cassieres dit geen leuke jumbo regel vinden, en niet staan te springen als een klant claimt vierde wachtende te zijn, ik had er zelf ook altijd een hekel aan :+

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:38

Bij onze jumbo worden de leidinggevendes niet boos hoor wanneer dit gebeurd, af en toe als het druk is mogen we zelfs expres een keer 4e wachtende doen om te laten zien dat we die regel echt hanteren haha!

Als je caissières hebt die gewoon niet opletten of niet even een tikkie harder lopen vind ik dat er ook wel iets van gezegd mag worden, je wilt immers als klant niet ik weet niet hoe lang wachten voor je aan de beurt bent toch? Haha

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:52

vandaag een halve kerssenvlaai gratis.
kassamedewerker kwam nog met de opmerking: op gebak staat altijd de datum van vandaag.
maar op deze stond dat hij tot vandaag goed was...en andere vlaaien hadden een andere datum.
ze wilde het nog navragen bij collega's, maar die namen de telefoon niet op, dus gratis meegekregen.

kom ik thuis, zie ik dat de rookworst ook nog eens tot dec 2015 houdbaar was.. dus weer terug. nieuwe worst gekregen en geld terug.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:54

Ik wist dit ook niet!

Maar moet je dat dan zelf aangeven bij de producten? Ik zou me dan al beschaamd voelen haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:55

Ja, tenzij zij het zien, maar dan lag het er bij voorbaat al niet :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:16

Zo heb ik een keer een zak groente en fruit mee gekregen toen ik een net met een rotte mandarijn bij een medewerker af gaf. Ook een erg leuke regel. Toen had ik het me niet gerealiseerd, was echt een verrassing, later een keer een rotte paprika en die werd aan genomen en verder niets. Vind het dan ook weer zo wat om erop te wijzen dat daar wat tegenover hoort te staan.

En die kassa regel vind ik wel ideaal hoor, nooit lang wachten bij de jumbo. Als ik dan eens in een andere supermarkt kom is de lange wachtrij toch wel altijd een anticlimax :p

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:29

die zak groente en fruit heb ik ook een keer voor elkaar gekregen.
paar jaar geleden, ging toen winkelen met mijn moeder en wilde zo'n kruiden plant meenemen, alle planten waren aan het rotten. Mijn moeder gaf aan dat we dan wel in een andere winkel verder zouden zoeken.
ik ben toch naar een medewerker toe gelopen en heb het gemeld.
Met een rood hoofd stond mijn moeder in de winkel toen de tas gevuld werd. sindsdien mocht ik niet meer mee naar de winkel
whahahahha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:39

Helaas dit weekend niks gescoord… deze keer een score voor de Jumbo…. Volgend weekend beter :D

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:43

van de week maar even goed opletten :D al wel paar keer producten gratis mee gekregen omdat prijskaartje niet van klopte. Fruit wil maar niet lukken, heb al verschillende keren rot fruit gemeld maar enkel een dankjewel :(

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:52

Er hangt als het goed is een bord boven de groente en fruit afdeling waarop staat dat je een verstas krijgt als je groente of fruit vind wat niet meer goed is. Daar heb ik wel een paar keer naar gewezen als de medewerker (na een bedankje, daar zijn ze wel goed in bij ons :j ) wegloopt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:30

Ik zou me bezwaart voelen als ik met een rotte appel naar een medewerker zou moeten en om een vers-tas te vragen. Net zoals de 4de in de rij...ik zou dat zelf nooit gaan roepen. Ben ik daarin de enige?

Ik koop daarbij eigenlijk vaak producten tegen/op de datum, bij de AH. Toetjes, fruit, een lekker kaasje. Die paar dagen extra maken het product niet opeens rot.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 25-03-16 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:32

Ik heb de laatste tijd vaak geluk bij de AH met de kortingsstickers.
Laatst een bloemkool met zo'n sticker, maar ik kon er niets aan ontdekken. Kon nog een week mee.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:33

Vragen zou ik ook niet doen.

Ik vond vorige week bij een andere supermarkt een pak afbakbroodjes helemaal beschimmeld, ik bracht dat netjes naar de meiden van de brood afdeling, kreeg me daarna toch een sneer -O-

Uhh ja hallo ik kan er niet aan doen dat ik de voorkant en achterkant bekijk en de achterkant van de broodjes vol schimmel zit :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:33

Maanlicht schreef:
Ik heb de laatste tijd vaak geluk bij de AH met de kortingsstickers.
Laatst een bloemkool met zo'n sticker, maar ik kon er niets aan ontdekken. Kon nog een week mee.

Ja die had ik laatst met puntpaprika's. Kan er geen houdbaarheidsdatum op vinden en gebruiken ze nu al 2 weken en er is nog steeds niets mis mee :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:30

Toch staat er voor ons wel een code op hoor ook op de puntpaprika.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:32

Ipsilonka schreef:
Toch staat er voor ons wel een code op hoor ook op de puntpaprika.

(puntpaprikas van de AH ;) )
Staat wel een code op, maar die kan ik niet ontcijferen tot een datum helaas. Zal vanavond eens kijken of ik het zakje nog uit de vuilnisbak kan vissen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:43

Vandaag toevallig een rotte appel gepakt en kreeg eerst een bedankje. Toen ik vroeg hoe het zat met de tas zei hij dat hij m was vergeten.
Gelijk in orde gemaakt.
Zat een net handsinasappelen een bloemkool en cherrytomaatjes in

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:23

Ik heb bij de albert heijn al een paar keer gehad dat ik iets gratis meekreeg als de barcode niet te scannen was of er niet op zat. Ik heb daar zelf niet naar gezocht, ik was verrast toen ze zeiden: ik kan dit niet scannen dus u krijgt het gratis mee van ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:02

Bij ons roepen ze dan iemand om voor een zelfde product met wel scanbare barcode :Y)

Dat van die tassen met groente en fruit wist ik ook niet van de jumbo, ik laat de rotte stukken altijd gewoon liggen of als ik ze toch per ongeluk koop dan baal ik en gooi ik ze thuiswel weg.. Of er moet iemand toevallig aan het werk zijn op de groenteafdeling, dan zeg ik het wel even. Zoals laatst lagen er 3 open pakken aardappelgratin in het vak, enorme smeerbende maar niemand op de afdeling, dus dat heb ik bij de kassa even aangegeven zodat ze er iemand heen konden sturen.