Paard kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:42

Jeetje....ik hoop dat je veilig bent TS

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:22

Bon_charmeur schreef:
ik vind het wel een raar verhaal.. alsof het geschreven word door een penny.
mijn excuus als ik je hiermee beledig.. maar snap er werkelijk geen hol van. dus omdat jij te maken heb met huiselijk geweld.. maar om je paardje niet weg gaat.. die wel gehaald kan worden...
op straat slapen.. enz enz..

of ben ik echt de enige

Nee je bent niet de enige :\

Kinke

Re: Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Warrig inderdaad, maar dat kan natuurlijk.
Zou handig zijn om te melden om wat voor paarden het gaat TS, je hebt het nu alleen over de Fjord maar er zijn meer paarden toch? Dus leeftijd, geslacht etc. Zo kunnen we meedenken met je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:27

Wellicht is enkel de fjord van haar? Heb het ide dat haar man ook paarden heeft gezien de stallen enz van hem zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:46

TS zei eerder dat dat andere paard van hun samen is, en de fjord van haar zelf maar dat haar vriend/man die ook als paard van hun samen ziet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:51

Hmm ik ben eens gaan kijken omdat ik hoopte dat ze wellicht in een HK ofzo nog gepost had (gaan zoeken naar teken van leven dus eigenlijk) maar TS is vooral positief over haar man in haar berichten. Hoop dat alles oké is met haar. :\

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:52

Ik zie hier rdelijk wat overeenkomsten met een topic van een tijd terug geschreven door bokker maricography (volgens mij heet ze tegenwoordig anders). Die is volgens mij uit die nare relatie gekomen en heeft haar paard behouden.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:55

Volledig eens met wat hier gezegd wordt...Wat ongelooflijk vervelend voor je TS...dat je nu in deze situatie zit :( Heb er geen woorden voor, zo vreselijk :(:) -O- _-:(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:13

troi schreef:
Ik zie hier rdelijk wat overeenkomsten met een topic van een tijd terug geschreven door bokker maricography (volgens mij heet ze tegenwoordig anders). Die is volgens mij uit die nare relatie gekomen en heeft haar paard behouden.

En weer is teruggegaan daarna trouwens,

Maar hopelijk is alles ok als het verhaal klopt.

Maar als er idd sprake is geweest van heftig huiselijk geweld is aangifte doen ook een optie. Daarmee wordt de dader uit huis gehaald voor even. Dan geeft wat lucht ook zodat er een paar dagen langer en veilig tijd is eea te regelen,

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:22

TS ten eerste heel veel sterkte.
Wbt de Fjord, als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn heeft hij helaas gelijk en is de Fjord voor de helft van hem.
Datzelfde geld echter ook voor het andere paard de andre kant op.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:37

troi schreef:

Inmiddels ben ik idd terug gegaan omdat ik wel nog van hem hield. Tevens was bij ons geen sprake van huiselijk geweld, en al helemaal geen situaties die TS omschrijft.

Ik hoop werkelijk dat TS vandaag nog iets van zich laat horen.
Vind het anderzijds ook best vreemd dat een vriend om 2u 's nachts even een paard wil gaan ophalen maar zij gezegd heeft nergens naartoe te kunnen. Die vriend kan haar dan toch ook onderdak bieden voorlopig?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:40

Ik vind wel meerdere dingen vreemd aan het verhaal van TS.

Wat mij vooral opvalt, is haar wazige manier van schrijven (alsof ze dronken was of onder invloed van medicijnen of in een delier ofzo). Terwijl ze in andere topics veel helderder schrijft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:49

we horen het verhaal ook maar van een kant..

als voorbeeld:
als je las hoe veel pijn ze nog heeft aan haar breuken in het verleden,
het leek in ieder geval alsof ze bijna kapot ging aan de pijn in haar rug vannacht,
dan zou ik ook absoluut niet mogen rijden van mijn partner.. No way in hell dat ik nog op een pony zou mogen stappen als ik met regelmaat (want ook in andere topics zie je het terugkomen) zoveel pijn had.

ik ben het met Rocamor eens dat ze erg wazig en onsamenhangend was in haar manier van schrijven, maar ook op de manier waarop ze beslissingen maakt in het kader van haar eigen veiligheid.

in plaats van leger des heils of blijf van mijn lijf, zou ik eerder denken aan crisisopvang zodat ook eventueel psychische hulp direct opgestart kan worden, want gezonde keuzes worden er niet gemaakt.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 26-02-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:51

elenaMM77 schreef:

als je ook las hoe veel pijn ze nog heeft aan haar breuken in het verleden,
het leek in ieder geval alsof ze bijna kapot ging aan de pijn in haar rug vannacht,

dan zou ik ook absoluut niet mogen rijden van mijn partner.. No way in hell dat ik nog op een pony zou mogen stappen als ik met regelmaat (want ook in andere topics zie je het terugkomen) nog zou mogen paardrijden.

ik ben het met Rocamor eens dat ze erg wazig en onsamenhangend was in haar manier van schrijven, maar ook op de manier waarop ze beslissingen maakt in het kader van haar eigen veiligheid.

in plaats van leger des heils of blijf van mijn lijf, zou ik eerder denken aan crisisopvang zodat ook eventueel psychische hulp direct opgestart kan worden, want gezonde keuzes worden er niet gemaakt.

Maar hij zou je wel stallen laten mesten?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:51

Daar ben ik het mee eens.
Misschien door de emoties dat ze onduidwlijk typt.?

Het is heel erg vervelend allemaal.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:56

Ayasha schreef:
elenaMM77 schreef:

als je ook las hoe veel pijn ze nog heeft aan haar breuken in het verleden,

dan zou ik ook absoluut niet mogen rijden van mijn partner.. No way in hell dat ik nog op een pony zou mogen stappen als ik met regelmaat (want ook in andere topics zie je het terugkomen) nog zou mogen paardrijden.

Maar hij zou je wel stallen laten mesten?

daarom heb ik m ook nog even ge-edit, met 'als voorbeeld'..

je weet niet waarom er iets gezegd is en vanuit welk motief.
daar kunnen op zich wel vaste afspraken over gemaakt zijn.
ik weet niet wat de man van TS aan werkzaamheden doet (zijzelf heeft een uitkering las ik elders).

Als ze krimpt van de pijn, lijkt het mij niet dat je iemand stallen laat uitmesten.. Maar laten we reëel zijn, dan klim je toch ook niet op een paardenrug?

er zitten gewoon veel vraagtekens in het verhaal, het verhaal op zich, de keuzes die ze maakt en de wijze waarop, de verwarde manier van schrijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:58

Je voorbeeld maakt mijn reactie niet anders; als ze niet mag rijden door de pijn dan ook geen stallen mesten. Stallen mesten is (iig voor mijn rug) veel zwaarder dan rijden. Mijn man zou me overigens ook eerder laten rijden dan stallen laten mesten als ik pijn heb. Sowieso zal hij me niet verbieden te rijden, afraden wellicht, er over praten, ook, maar verbieden? Neen. Ik ben een volwassen meid en ik mag zelf keuzes maken. Hij zal al zéker geen bijrijder zoeken voor één van mijn paarden in mijn plaats. Ik verbaas me er sowieso over hoeveel vrouwelijke bokkers zich blijkbaar hun hobby laten verbieden en geen beslissingen mogen nemen over hun eigen geld of leven want die worden wel genomen door hun (meestal veel oudere) man. De dag dat hier serieus gedreigd en met "jij mag niet " zal er hier sowieso wel eens een serieus woordje "geklapt" worden. Zeker als er dreigementen bij komen die te maken hebben met fysiek of mentaal benadelen van mezelf of mijn beesten.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:05

Pff ik schrik van dit verhaal. En hoop ten sterkste dat TS nog reageert.
Ontzettend fijn om te lezen dat zoveel bokkers hulp aanbieden en goede tips geven! +:)+

..maar ik houd m'n hart vast.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:06

Op Twoo zitten vaak enkel mannen die op zoek zijn naar sexbuddy's en vrouwen die hunkeren naar aandacht. Dus TS weg daar...

Hoe is het nu met je? Ben je er al weg?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:09

Geen idee of de man van TS veel ouder is of niet. En geen idee of ze wel of niet mag rijden van haar man. In andere topics schreef ze wel over rijden.

Ik vind haar schrijfstijl niet in overeenstemming met haar reacties in andere topics. Vind het enigszins vergelijkbaar met een topic van een bokker een hele tijd terug die ook zo wazig en vaag reageerde en zo niet op haar normale manier. Bleek dag later dat ze dronken was (geweest).

Zo'n gevoel heb ik hier nu ook, dat TS onder invloed van het een of het ander is geweest toen ze dit schreef. En dat het nu weer beter / goed met haar gaat. Ook dat chatten met 113online vind ik zorgwekkend. Ik hoop dan ook dat TS goede begeleiding heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:11

TS haar man is iets van 30 jaar ouder. (dat heeft ze eens vermeld kin een topic over leeftijdsverschil waarin ik ook gereageerd had.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:21

door de vraagtekens in het verhaal, weet ik ook niet wat ik van dat stallen mesten moet denken ayasha, dat bedoel ik nu juist.

want of, hier is een extreem narcistische man in het spel en haar gezondheid, zowel mentaal en fysiek wordt te grabbel gegooid.

of TS is labiel en ziet het allemaal niet meer helemaal helder, waardoor ook bepaalde zaken in haar directe omgeving op een andere wijze worden opgevat als dat ze daadwerkelijk zijn.

Ze slikt(e) medicatie, heeft al eens met een overdosis op 15 km gewandeld(?), wil zwerven in plaats van naar opvang.. vind iemand midden in de nacht die haar pony komt veilig stellen, maar laat zichzelf niet in veiligheid brengen.. ze chat met 113 (zelfmoord/depressie crisis chat), die haar laten weten dat ze het finaal mis zien gaan (wat voor mensen zijn dat die dat zeggen?). is wel vaker weggelopen.

Dan kan ze in mijn ogen toch echt beter naar een crisis opvang gaan met psychologische hulp dan naar het leger des heils of blijf van mijn lijf huis..

of de man daadwerkelijk schuldig is of niet.. daar laat ik mij verder niet over uit.
hij kan haar proberen te helpen, terwijl zij hem afstoot en alleen negativiteit ziet
of hij is een dader van huiselijk geweld.

maar de informatie en het verhaal zijn zo onsamenhangend, dat daar volgens mij weinig over te zeggen valt.

Wat het hobby verbieden betreft. Ook daarover kan ik niet oordelen.. Ik weet niet of de vrouwen in kwestie ook de kostwinnaars zijn, wat het huishouden kost en welke keuzes er gemaakt worden.. Paarden houden is nu eenmaal een dure hobby.. wat alleen misschien net wel kon, kan prima onmogelijk worden na de komst van kinderen of bij een gemeenschappelijk huishouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:28

elenaMM77 schreef:
door de vraagtekens in het verhaal, weet ik ook niet wat ik van dat stallen mesten moet denken ayasha, dat bedoel ik nu juist.

want of, hier is een extreem narcistische man in het spel en haar gezondheid, zowel mentaal en fysiek wordt te grabbel gegooid.

of TS is labiel en ziet het allemaal niet meer helemaal helder, waardoor ook bepaalde zaken in haar directe omgeving op een andere wijze worden opgevat als dat ze daadwerkelijk zijn.

Ze slikt(e) medicatie, heeft al eens met een overdosis op 15 km gewandeld(?), wil zwerven in plaats van naar opvang.. vind iemand midden in de nacht die haar pony komt veilig stellen, maar laat zichzelf niet in veiligheid brengen.. ze chat met 113 (zelfmoord/depressie crisis chat), die haar laten weten dat ze het finaal mis zien gaan (wat voor mensen zijn dat die dat zeggen?). is wel vaker weggelopen.

Dan kan ze in mijn ogen toch echt beter naar een crisis opvang gaan met psychologische hulp dan naar het leger des heils of blijf van mijn lijf huis..

of de man daadwerkelijk schuldig is of niet.. daar laat ik mij verder niet over uit.
hij kan haar proberen te helpen, terwijl zij hem afstoot en alleen negativiteit ziet
of hij is een dader van huiselijk geweld.

maar de informatie en het verhaal zijn zo onsamenhangend, dat daar volgens mij weinig over te zeggen valt.

Wat het hobby verbieden betreft. Ook daarover kan ik niet oordelen.. Ik weet niet of de vrouwen in kwestie ook de kostwinnaars zijn, wat het huishouden kost en welke keuzes er gemaakt worden.. Paarden houden is nu eenmaal een dure hobby.. wat alleen misschien net wel kon, kan prima onmogelijk worden na de komst van kinderen of bij een gemeenschappelijk huishouden.

Dan weet je ook niet of die fjord bestaat, of ze niet mag rijden.
Wanneer men voor kinderen oid gaat mag daar niet maar 1 persoon onder lijden in een goede relatie. Dat "deel" je. Ben blij dat ik in een relatie zit waar het doel is elkaar naar elks mogelijkheden zo gelukkig mogelijk te maken ipv elkaar dingen te verbieden omdat we misschien zelf wat mis kunnen lopen anders. :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:30

Leger des heils heeft natuurlijk ook door wanneer crisis dienst gebeld moet worden.
Dus dat maakt op zich niet uit waar je aanklopt als je onveilig bent.

Haar manier van schrijven kan van iemand zijn onder de verdovende middelen maar ook van een verward persoon.
Niet altijd snel te onderscheiden als leek.

Jammer dat ts zich niet meld.
Misschien is de mogelijkheid er niet.
Maar helaas ook wel vaker topics gezien waar er nooit een update kwam terwijl men wel Online kwam.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:32

de fjord zal vast bestaan gezien de foto's, of ze die niet mag rijden? dat weet je inderdaad niet.

natuurlijk mag niet 1 persoon onder een situatie lijden, maar als het bijvoorbeeld om financieel gaat, dan tik je de duurste hobby er het eerste af. En daar zal beslist degene die die hobby heeft het meest onder lijden.

ik neem zelf het woord 'verbieden' ook niet snel in de mond.. we besluiten in overleg. als er geen nieuwe auto kan komen, dan is het mijn partner die daaronder 'lijdt'. zou mijn paardje moeten vertrekken, dan ben ik die daar onder 'lijdt'. maar ik zie dat meer als lijden als gezin, in plaats van persoonlijk, immers dan is er een situatie waarin je moet besparen als gezin.