Moet zeggen….wat een genot was dat, er zat bijna niemand, coupe dicht…heerlijk stil
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goldie schreef:Mijn grootste ergernis is nog wel die mensen die zo ontzettend naar rook stinkenDat zijn vaak ook dan van die types die geen wasmachine lijken te hebben en ook nog een halve liter bier opentrekken (liefst van een B-merk)... Ik voelde me al niet lekker, dus ik zat echt te kokhalzen in de trein
conejo schreef:Spreek uit ervaring dat mensen die naar rook ruiken gewoon een wasmachine hebben en ook vaakwassen maar omdat vaak ook gewoon in huis gerookt word ruikt het hekje huis er naar en trekt het gelijk weer in de kleren na dat ze gewassen zijn.
Bij mijn moeder is het ook zo. Als de kleine meid daar een dag is geweest gaat alles de was in wat ze mee had. En ook wij doen bewust geen schone kleren aan. En ze rookt niet als de kleine meid daar is.
Ik vind het ook heel erg stinken maar die mensen ruiken het zelf niet meer.
Over dat mensen niet snappen dat je het niet ziet dat het een stilte coupe is. Als je acher iemand aan loopt de coupe in zie je het al niet op de deur staan. En weet niet hoe het nu is maar paar jaar terug stond het alleen boven op de ramen dat is ook een plek waar ik niet echt kijk.
Zoolgangster schreef:Vjestagirl schreef:Als je dat telefoontje even aanneemt in het halletje gaat er ook niemand dood
Moet je geen mobieltje hebben dat na 3 x overgaan al de voicemail inschakelt...
friendly schreef:Je ziet dan wel degelijk bewust en dat zal een reden hebben, maar mensen zijn allemaal anders en hebben ook allemaal een ander focuspunt. Het is nl. onmogelijk voor elk mens om elk visueel signaal op te pikken. Er gebeurt gewoon teveel dus je hersenen filteren en dat doen ze op punten die op dat moment voor jou als individu van belang zijn. Ben je op zoek naar een auto, vallen reclames voor nieuwe auto's je op. Zoek je een bh dan vallen de lingeriemodellen je opIk zie het anders niet bewust ofzo maar als ik de trap oploop ''zie'' ik het gewoon in mijn ooghoek. Onbewust zie ik het dan dus toch.
conejo schreef:Goldie schreef:Mijn grootste ergernis is nog wel die mensen die zo ontzettend naar rook stinkenDat zijn vaak ook dan van die types die geen wasmachine lijken te hebben en ook nog een halve liter bier opentrekken (liefst van een B-merk)... Ik voelde me al niet lekker, dus ik zat echt te kokhalzen in de trein
Spreek uit ervaring dat mensen die naar rook ruiken gewoon een wasmachine hebben en ook vaakwassen maar omdat vaak ook gewoon in huis gerookt word ruikt het hekje huis er naar en trekt het gelijk weer in de kleren na dat ze gewassen zijn.
Bij mijn moeder is het ook zo. Als de kleine meid daar een dag is geweest gaat alles de was in wat ze mee had. En ook wij doen bewust geen schone kleren aan. En ze rookt niet als de kleine meid daar is.
Ik vind het ook heel erg stinken maar die mensen ruiken het zelf niet meer.
Maar dit is gewoon sowieso een smerige man, zie hem regelmatig in de trein. Kleren zijn altijd supersmerig, die handen zijn gewoon zwart en worden nooit schoon *zal wel door z'n werk komen*, naja beetje protoype zwerver om het maar zo te zeggen
enzino schreef:Wat me wel echt versteld doet staan is dat sommige mensen hier er blijkbaar een gigantisch probleem mee hebben om hun mond een tijdje te houden. Het lijkt wel een straf dat je eens een uurtje op de dag niet kan kletsen of je telefoon op kan nemen. Ik kan me voorstellen dat als je net een nieuwe behandelingsmethode tegen een ziekte ontdekt of een uitweg ziet hoe je global warming kan oplossing dat je het absoluut meteen uit wilt schreeuwen, maar die verhalen over je nieuwe schoenen of wat een vriend/vriendin gisteren zei kan heus wel even wachten tot een ander tijdstip van de dag.
Vjestagirl schreef:Dan neem je op, zeg je zachtjes dat je eventjes naar een plek loopt waar je een gesprek kan voeren en loop je weg.
Sammie schreef:Dat is dan weer een conclusie die jij, op een voor mijn onnavolgbare wijze, zelf trekt..
Ik geef enkel aan dat er bij volle treinen géén keuze is om een dergelijke coupe te mijden en zelfs soms niet eens in de gaten hebben dat ze in de stiltecoupe zijn beland. Mensen 'kleppen' niet altijd bewust in een dergelijke coupe. Die zijn blij dat ze een plekje hebben.Dit is natuurlijk wel een zeer trieste wanhoopspoging, hé.. Mag hopen dat je dat zelf ook wel doorhebt. Stel het voor bij de NS.. Mensen laten stapelen, misschien vind Rover het ook wel een goed idee.Citaat:Je betaalt voor het vervoer, al laten ze je op de grond liggen.![]()
.
. Of je moet je door een hele meute mensen willen heenwrikken.. Cinderella schreef:In de spits, wanneer de treinen bomvol zitten, vind ik dit trouwens wel anders. Naast spitstijden is er genoeg keuze om ergens anders te gaan zitten. In de spits vaak nou eenmaal niet. Je loopt een kant op in de hoop nog een beetje knap te kunnen zitten, eventueel te staan. Dan kun je nou eenmaal in een stilte coupé belanden met bv iemand anders. Om elkaar dan te negeren de hele rit vind ik niet erg prettig en ergens anders heenlopen, is geen optie. Of je moet je door een hele meute mensen willen heenwrikken..