Rare autorijlessen! Graag tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Re: Rare autorijlessen! Graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:57

:(:)
Ik zou echt heel gauw een andere rijschool hebben opgebeld.
Een rij instructeur hoort te kunnen inschatten wat jij kan en je daarmee vertrouwen te geven door dingen op het juiste moment te vragen.

en die vrouw.. als ze al bang is dat haar man z'n werk kwijt raakt moet ze vooral zoiets gaan doen :+ .

Ik hoop voor je dat ze het nu goed oplossen en je snel je examens haalt!

Overigens heb ik m'n hele lesperiode alle instructeurs die er bij dat bedrijf waren gehad :+ .
Kon het met allemaal goed vinden (natuurlijk met de een wat beter dan de ander, maar toch) en heb dit ook
nooit als vervelend ervaren. Heb alles ook gewoon in een keer gehaald.
(De een kon wel de "oooh daar komt een fietser, zal ik voor de 50 punten gaan?" beter waarderen dan de ander :+ )

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:04

Andere rijschool idd!
Ik zit nu bij Alblas, super leuke en goede rijschool!
leggen het rustig uit en hebben de tijd.
En idd..wij kunnen ook punten krijgen voor kinderen, fietsers, dieren enzo haha :+ :+ :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:03

Jetsje schreef:
Shenavallie schreef:
Je moet een goed gevoel hebben met de rijlessen en je veilig voelen. Is dat niet het geval, dan zeker niet langer doorgaan. Op deze manier ben je over 50 lessen nog niet klaar voor het examen. Er zijn meer rijscholen, dus leg je situatie bij zo'n rijschool neer en neem een proefles om te kijken of het daar beter bevalt. Je bent nu al ruim 1.000 euro kwijt en dat kan alleen maar oplopen met zo'n instructeur.

De rijschool heeft het in dit geval goed opgelost door een andere instructeur te regelen!

+:)+ En nu maar hard duimen dat je je beter voelt bij deze persoon EN.... dat je maar snel mag slagen voor je rijbewijs! Heel veel succes! ;)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 11:15

Net het eerste uurtje erop zitten, we hebben nu even pauze!
Even wat drinken en hij gaat me alvast uitleggen hoe het examen werkt.
Echt een hele aardige man en het rijden gaat echt ( op een paar hele kleine dingetjes ) heel erg goed!

Echt tijd om de puntjes op de i te zetten.

Super! *\o/*

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:37

Dat klinkt als een goed begin. Zo te lezen al een betere match dan je vorige. Ga je (of heb je) ook nog de rijschool bellen i.v.m. dat telefoontje van de vrouw van je vorige instructeur? Is wel belangrijk om dat te delen, aangezien dat niet de bedoeling is..

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:55

o, man autorijinstructeurs.... ik ben kort voor het einde overgestapt naar een andere in verband met een verhuizing. En wat ik toen kreeg..... Het was hartje zomer, ik heb echt de hele tour de france gehoord tijdens mijn lessen. Mijn instructeur was zo iemand die breder was dan hij hoog was, met zo'n strakgespannen shirt rond al dat vet, met zweetplekken. En dan hartje zomer van die grijze wollen sokken in zijn sandalen. En lucht dat er van die man kwam. En dan deed ik zo heel voorzichtig het raam een beetje open, en dan deed hij dat snel weer dicht. Tijdens mijn examen dacht ik alleen maar: 'ik moet het goed doen, anders moet ik weer bij die viezerik voor meer lessen'. kwam gelukkig goed!

Wat fijn dat het nu beter gaat. Wanneer is je examen gepland?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:49

Fijn Jetsje dat de nieuwe instructeur beter bevalt! Nu nog even het parkeren oefenen en dan de laatste voorbereiding op het examen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:55

Fijn Jetsje!

Ik heb zoiets ook gehad, ook rijinstructrice die mij constant het gevoel gaf dat ik ALLES verkeerd deed. En als je zelf dan toch wel klein beetje faalangstig/onzeker bent van nature, tja, dan komt dat echt niet goed.
Constant uitbranders, en 'dat snap je zelf toch wel' opmerkingen' en ze zat met haar lip op het voorruit, greep constant in terwijl ik nog niet eens kans kreeg om iets te doen.

Ik durfde opgegeven moment gewoon niets meer, alles wat ik deed was toch 'fout'. Kreeg migraine aanvallen voor de rijlessen enzo...

Toen dus ouders verteld en andere rijschool gekozen, SUPER chille aardige vent, super relaxed, gaf jou echt het gevoel dat hij je volledig vertrouwde en taadaaa, ik reed dus ook super netjes, heel snel in 1x geslaagd.

Ja, bij ook maar beetje onprettig gevoel bij je instructeur, gewoon wisselen!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:37

Ja inderdaad! Het verschil met vorige week was zo ontzettend groot bij mij.
Hij noemt wat punten op die nog iets verbeterd moeten worden ( bij die situaties kun je beter nog een keer extra kijken, je mag wel iets vlotter rijden ) en zegt ook vooral wat heel goed is gegaan!

En alles op zo'n aardige rustige manier dat als hij 30 verbeteringen op noemt hij je het idee geeft dat je alsnog goed gereden hebt.

Voor mijn idee ga ik met een veel beter gevoel het examen in volgende week!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:42

Fijn dat het beter gaat, TS!
Heb je nog last gehad van de vorige instructeur en zijn vrouw? En heb je het nog gemeld?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:51

Jetsje schreef:
Ja inderdaad! Het verschil met vorige week was zo ontzettend groot bij mij.
Hij noemt wat punten op die nog iets verbeterd moeten worden ( bij die situaties kun je beter nog een keer extra kijken, je mag wel iets vlotter rijden ) en zegt ook vooral wat heel goed is gegaan!

En alles op zo'n aardige rustige manier dat als hij 30 verbeteringen op noemt hij je het idee geeft dat je alsnog goed gereden hebt.

Voor mijn idee ga ik met een veel beter gevoel het examen in volgende week!

Hihi, hij durft geen negatieve opmerking te maken, bang voor klachten :P

Even serieus nu: heel erg fijn dat je een andere instructeur hebt gekregen, heel veel succes met je examen straks.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:40

Super dat het nu goed gaat! Laat je nog weten hoe je examen is gegaan? Wanneer moet je?