Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:04

smurfje schreef:
Ik was bang dat ik de enigste zou zijn die het bijzonder vindt dat je zijn brood niet wil smeren. Werkt hij maar 20 uur per week. Dan moet hij het lekker zelf doen. Maar kom op. Hij werkt 50-60 uur. Is optijd op zijn werk, en gaat iets later weg. Zeg dat hij 55-65 uur per week van huis. Als hij zijn brood niet hoeft te smeren kan hij 15 min langer in bed blijven liggen. En voor jou een kleine moeite toch? Dat doe je toch uit liefde. Misschien niet elke dag. Maar dat is dan toch ook geen probleem.

Mijn man werkt voor zich zelf ook zo'n 60 uur per week, ik zo'n 30 uur per week.
Ik smeer zijn brood ook niet heeft zijn moeder altijd wel gedaan.
Hadden we in het begin ook een discussie over.
Hij slaapt zaterdags en zondags lekker uit, terwijl ik kwart voor 6 op moet want ik moet om 7 uur beginnen. Wie smeert mijn brood dan?

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:08

Ik word wel elke ochtend getrakteerd op een ontbijtje,... Hahaha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:09

Dit klinkt als mijn ex... opgegroeid in klein dorpje moeders die zn brood nog smeerde tot zn 28e. Ongelooflijk verwend en niet gewend om nee te horen. Het was gewoon net een klein kind, als iets niet naar zn zin was ging ie stampvoeten. Ik heb nu 1,5 jaar geleden een eind gemaakt aan de relatie. Ik was mezelf niet meer, mn moeder die herkende me niet meer en mensen maakten zich zorgen om me.

Dus mn tip is kijk wie je bent en wie je was en of je hier blij mee bent of dat het je pijn doet. Het is niet goed om jezelf steeds achter te stellen. Een relatie moet van 2 kanten komen en ik zeg altijd een vent moet een aanvulling zijn op je leven en geen afbreuk. Er zijn echt genoeg leuke mannen op deze aardbol die je wel nemen zoals je bent (met of zonder litteken). Ik heb ondertussen een super leuke lieve vriend met wie ik komende maand ga samenwonen. Nu onder hele andere "voorwaarden"en dat voelt echt enorm goed.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:10

Och ja, Alex, je vrouw/vriendin goed gedresseerd :D :+ ;) , maar jij doet vast ook iets liefs terug, toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:19

nancy, toen jij je vriend net leerde kennen zaten we samen in het internetdate topic en toen werd er wel eens een balletje opgegooid dat het allemaal zo snel ging en dat jij wel veel opgaf voor je vriend maar jij wist binnen een half jaar al dat jullie nooit meer uit elkaar zouden gaan maar nu blijkt het toch anders te gaan.....
jammer dat het nu zo allemaal is gelopen en wat een onzettende K opmerking heeft hij gemaakt..
zou er serieus over denken als je wel samen met iemand wilt zijn die zulke dingen zegt?
Laatst bijgewerkt door Alja op 12-02-16 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:20

meis ik weet het niet ....kunnen jullie een tijdje uit elkaar om alles te laten bezinken?
Bij ons ging het ook snel incl kind....en wat jij beschrijft hebben wij niet ook al worden er hier weken van meer uren dan jou man maakt gehaald.
Ik vermoed dat er meer is..... dat litteken heb je altijd al gehad en toen was het niet erg,als je alles moet afwegen wat je doet of zegt dan is er meer niet in de haak ...depressie ,bun-out of misschien wel een ander.

Bedenk welke afspraken en regelingen je moet treffen als het hier eindigt!
schrijf je vast in voor een huurwoning of alternatief...veel sterkte en wijsheid :(:)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:25

Tcm62 schreef:
Och ja, Alex, je vrouw/vriendin goed gedresseerd :D :+ ;) , maar jij doet vast ook iets liefs terug, toch?

Zekerweten, ik sta elke avond in de keuken *\o/* hahaha.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:28

Insinueren vind ik wel fors, dat maakt meer kapot..ik denk gewoon verwendheid..de meeste mannen haten huishoudelijk werk en willen dat de vrouw alles doet...emancipatie bestaat niet..de vrouw heeft gewoon meer werk en verantwoording gekregen.de man minder, dat is wat emancipatie heeft gedaan.

Dit soort dingen speel je subtiel...uitmaken kan altijd, een andere boeg kost wat tijd... Ruzies winnen mannen altijd, de vrouw raakt overstuur, de man zwijgt en loopt weg, de vrouw doet het dan toch maar...draai dat om...hij wil dat je man en vrouw bent, geod verdiend carriere maar ook moeder de vrouw en dat gaat niet dor, dat verander je steeds heel subtiel door zonder ruzie dingen te vragen...

Hij is gewoon spuugverwend, het prinsje, helaas gebeurd dat steeds elke dag weer worden dit soort mannen de maatschappij in gezet door de mammies en snappen niet dat ze hun zoon eigenlijk geestelijk mishandeld hebben...ongezonde verwennerij is geestelijke mishandeling..je kind als een huisdier behandelen..zal nog wel een eeuw duren eer het bij alle vrouwen doordringt..

EvelijnJarig

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:32

Er komen wel heel veel standaard vooroordelen naar voren... denk dat de TS er meer aan heeft om naar haar zelf en haar vriend te kijken als een individu met hun eigen wensen, behoeften, gevoelens ipv dit als een soort standaard man-vrouw problemen te benaderen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:49

Nancy ik ken je nog uit "ons" topic wat ontzettend naar dat dat zo gelopen is.

Ik herken wel het gedrag van je vriend ik ben zelf zo vaker geweest mijn partners merkte dat ik veranderde en gingen hun best doen, zoals jij dat doet.
Maar dat werkte averechts, weekendjes weg werd voor mij heel beladen.... Moest gezellig zijn.
Als ik het dan naar mijn zin had dan dacht de tegenpartij vaak " ooooo ze lacht komt goed" of " we hebben intimiteit het komt goed"
Maar zo werkt dat dus niet.

Ik heb geen tips voor je, alleen let goed op jezelf. Laat je niet gek maken en leiden door zijn stemming. Hij was ooit op je gevallen omdat je een sterke vrouw was/bent. Leef je leven zoek afleiding en laat hem gaan als je merkt dat het je steeds meer en meer gaat tegen staan.
Aan dood paard kun je niet trekken.

Succes houden van is los laten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:20

Als ik kijk wat jij allemaal opgeeft... Sorry, maar ik zou het nooit doen. Je gaat je aanpassen aan hem, iemand die twijfelt, iemand die op dit moment niet goed voor je is en je alleen maar meetrekt.

Je moet in een relatie niet veranderen in een afhankelijk iemand die alles maar goed vind en altijd de ander zijn zin geeft.

Over dat veel werken en brood smeren... Waar maken we ons druk over! Je kan ook brood en beleg meenemen en het op je werk smeren :') weg probleem... En dat ie dan 15 minuten langer kan slapen.. Ik weet niet hoe lang iemand zijn brood staat te smeren maar die 2 minuten... tjah ;)

Mijn tip: denk altijd eerst aan jezelf. Klinkt heel egoïstisch, maar is het wel enige en beste wat je kunt doen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:26

ik vind hem een beetje onvolwassen overkomen uit je reacties.. Hij lijkt niet echt verantwoordelijkheid te willen nemen voor zijn dingen. Als hij zich niet happy voelt dan is, zoals jolien zei in het eerste topic, het ook aan hem om er actie in te ondernemen en niet alleen te gaan lopen piepen. Je moet voor de gein je posts een terug lezen, je past je alleen maar aan hem aan?? Helpen is niets mis mee daarvoor heb je een relatie, maar hij mag er wel zijn verantwoordelijkheid in nemen.
Tis ook lekker makkelijk om te zeggen dat hij niet weet of hij de relatie wel ziet zitten, jij gaat harder lopen en hij heeft een zondebok, en loopt weer lekker weg voor de verantwoordelijkheid in zijn leven. Die uitspraak over je operatie was voor mij ook 10 stappen te ver geweest, wat een ontzettende kwal dat hij zoiets durft te zeggen. Zou hij dat ook doen naar zijn ouders? lijkt echt alsof hij niet volwassen is en geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen leven, en het bij jou wil neerleggen. Als dat niet lukt krijg je dat soort dingen naar je hoofd geslingerd. Zal niet makkelijk gaan worden hem te laten erkennen wat hij doet, om vervolgens ook nog te proberen het te veranderen. Voor mij was hij al te ver gegaan, maar hoop voor je dat het goed komt. Denk alleen niet dat het makkelijk gaat worden. Mensen kunnen veranderen, maar alleen als ze zelf hun problemen in zien.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:30

In jou op lees ik dat jij veel dingen hebt aangepast, nu gebruik je die punten ook als tegengas. Ik vraag mij af of jijzelf op dit moment gelukkig bent? En laat de relatie dan even buiten beschouwing, ben jij gelukkig met jezelf als persoon en het leven dat je hebt ingericht? Een relatie moet wat mij betreft namelijk een toevoeging zijn op geluk, niet de basis.

Jouw partner geeft aan dat hij meer werkt en daarom meer van jou verwacht; is wat mij betreft een oneerlijke redenering. Hij kiest ervoor om zoveel te werken met de reden dat hij het leuk vindt en dat hij veel geld moet verdienen voor jullie leven samen. Het komt uit zijn intrinsieke motivatie. Hoe sta jij daar in, is dat ook belangrijk voor jou of zou jij tevreden zijn met minder riante financiën en meer ruimte voor elkaar. Ik benoem dit punt even specifiek omdat de redenering van jou partner echt een veelvoorkomende is in de gemiddelde poldergemeenschap en waar vaak veel op stuk gaat als je die redenering zelf niet hebt meegekregen van huis uit. Oftewel maak dit ook bespreekbaar.

Wat verder ook enorm kan meespelen idd is dat hij nooit op eigen benen heeft gestaan. Hij heeft waarschijnlijk geen idee hoeveel werk dat huishouden is, mijn ex had hetzelfde. Nu moet hij het zelf doen en is geschrokken van hoeveel tijd dat kost en komt hij tot het besef dat hij mijn werk altijd voor lief had genomen. Ook een puntje dus.

En ook ik denk ik dat jouw partner echt gebaat is bij een bezoekje aan de huisarts. Hij lijkt even een vastloper te hebben.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:34

oliebol man, zo'n situatie...

Lijkt me wel goed dat jullie het trouwen even hebben uitgesteld.
Ergens krijg ik het gevoel uit je verhaal dat misschien het belangrijkste zou zijn om weer even tijd voor elkaar te maken. Is er geen mogelijkheid om bv werktijden net wat anders in te richten?

Of bijvoorbeeld even een paar weekenden helemaal vrij te plannen voor elkaar. En dan uiteindelijk wel een gesprek aan gaan over wat je van elkaar verwacht en zou willen in een relatie.

Je vriend klinkt ook nog wel erg 'jong', met zn heimwee en zn behoefde naar jou als verzorgende in de relatie.
Misschien moet hij ook eerst leren op zn eigen benen te staan voordat hij op jou gaat leunen zoveel

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:36

Niet om het een of het ander. Maar nu krijgt vriendlief alles op zn bordje. Maar ts had ook assertiever kunnen zijn richting haar vriend wat zs volgens mij niet gedaan heeft

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:43

Maartje1990 schreef:
Niet om het een of het ander. Maar nu krijgt vriendlief alles op zn bordje. Maar ts had ook assertiever kunnen zijn richting haar vriend wat zs volgens mij niet gedaan heeft

daar heb je gelijk in, het wordt ook toegelaten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:00

Wat je gaat doen, bepaal jezelf. Wat ik lees word ik niet blij van. Jij hebt een verwachtingspatroon over je "ideale" partner en je vriend voldoet er niet aan. Je vriend probeert een excuus te zoeken waarom jullie relatie niet meer werkt. Dat hij je misschien lelijk gaat vinden na de operatie, is kwetsend. Maar slaat ook nergens op. Als je iets voor elkaar voelt, is het het hele plaatje. Indien iets niet zo leuk/mooi is wordt dat ruimschoots goedgemaakt door iets anders. Wat ik denk? Dat er niets anders meer is. De waardering voor elkaar er niet meer is, je elkaar niet meer grappig /verstandig/mooi/aardig vind. Vechten voor een relatie heb ik zelf nooit zo zien zitten. Daar is het leven te kort voor. Bovendien heb ik ouders die 35 jaar met elkaar getrouwd zijn gebleven en elke dag ruzie maakte. Toen ik het huis verliet dacht ik; "dit nooit". Het bij elkaar blijven en vechten voor je relatie, waar is dat goed voor? Zat Bokkers die achteraf uit ervaring kunnen zeggen dat ze beter vroegtijdig de relatie hadden kunnen beëindigen. In een relatie zal je altijd problemen tegenkomen. Die samen proberen op te lossen is wat anders dan waar jullie tegenaan lopen. Eigenlijk zijn jullie het over veel te weinig eens .

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:02

Waar ik me het meeste zorgen over maak is dat je voornamelijk alleen een 'goede relatie' wil TS. Maar voor wie wil je een goede relatie? Voor jezelf of voor je vriend? En wat is voor JOU een goede relatie?

Ik vind dat je jezelf al behoorlijk hebt weggecijferd als ik je OP zo lees..

Mijn gedachten: jullie zijn slechts 2 jaar bij elkaar. 2 jaartjes! In zo'n beginstadium van de relatie ben je nog verliefd en leer je elkaar nog kennen. Krab jezelf een behoorlijk achter de oren in hoeverre je vertrouwen hebt dat je verder wil met deze man, op deze manier (aard van het beestje).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:18

Ik vind hem vooral heel erg manipulatief. Ik heb heel erg het idee dat als TS aan al zijn wensen tegemoet komt alle problemen opgelost zijn. Voor hem dan want TS is dan het sloofje net zoals zijn moeder was.

Ik zou het huis verkopen, de helft van het spaargeld alvast opnemen en een nieuwe start maken. Voor hem 10 anderen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:14

Ik wil je vooral op het hart drukken niet mee te gaan in zijn depressie! Hij is niet zielig! Hij kiest er zelf voor om zoveel te werken (en vindt dat niet erg zegt hij).

Daarnaast, het is einde van de winter, dan zijn heel veel mensen wat meer down en gevoeliger dus ik zou er vooral niet teveel aandacht aan besteden.
En grenzen stellen. Mijn vriend kon ook weleens doorschieten in zijn doemgedachten en ik was ook heel bang dat hij weg zou gaan dus ik ging uit mijn weg om het hem naar de zin te maken en ging daar bijna zelf aan onderdoor. Nu vraag ik hem gewoon op de man af 'Wat is er?' en als hij zegt 'Niks' dan mag hij ook niet mauwen.
Als er wel wat is 'Ik erger me zo aan de rotzooi hier in huis!' dan krijgt hij een tegenvraag: 'Zullen we daar dan nu (of als ik straks terug kom van de paarden) samen wat aan doen?' of ik zeg iets in de geest van 'ja joh, we werken allebei fulltime en hadden en druk weekend, het wordt vanzelf weer weekend en dan hebben we tijd om er wat aan te doen.' En vaak is het dan ook wel klaar.
En als hij lelijk tegen me doet vraag ik gewoon of hij boos op me is (dat is hij namelijk nooit). En vaak gaat dan bij hem wel het knopje om en doet hij weer normaal. En zo niet dan krijgt hij gewoon voor zijn voeten dat hij zich niet op mij moet afreageren.

Ik durfde dit eerst ook echt niet, maar je verdient het niet als hij zo tegen je doet en je helpt hem er niet mee om mee te gaan in zijn rotgevoel. Soms helpt even terugroepen naar planeet aarde veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:33

Zo, wat een verhaal zeg. Het is echt net alsof ik iets lees over mijn ex. Die woonde nog bij z'n moeder maar verwachtte eigenlijk dat ik alles voor hem deed toen zijn moeder het drukker kreeg met haar werk. Ik moest koken (maar wel de goede gerechten want anders kreeg hij buikpijn), hij kon helemaal niks zelf.

Ten eerste, de boterhammetjes. Jij werkt 40 uur per week en volgt daar een studie naast. Waarom zou je zijn boterhammen smeren? Kom op zeg. Het is een volwassen vent. Als je straks kinderen hebt en je bent de bammetjes toch al aan het smeren is het anders, maar waarom zou jij daar tijd in moeten steken?

Ik kan je niet echt advies geven omdat ik nog nooit in een soortgelijke situatie heb gezeten, maar wat misschien wel belangrijk is om je te bedenken... Zie jij dit ooit nog goedkomen? Het probleem met zo veel gevoelens in 1 keer uiten is vaak dat jij er hard over gaat nadenken, en hij de touwtjes nu in handen heeft. Je kan er niet zo veel aan doen, het gaat erom of hij door wilt met jullie relatie of niet. En als hij nou besluit dat hij dat wel wilt, zou jij dat dan nog willen ondanks alles wat hij nu gezegd heeft?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:11

Poehpoeh dat is even een bittere pil en erg schrikken denk ik.
Allereerst goed dat je ook zijn kant van het verhaal probeert te vertellen. Natuurlijk kun je dat niet helemaal doen, omdat jij het ook maar met zijn info te doen hebt en wellicht niet alle ins en outs weet.
Maar je haalt in je verhaal meerdere argumenten aan dat je van alles hebt opgegeven voor hem.
Ik begrijp echt heel goed waarom je dat doet, want je hebt inderdaad je hele leven daar op gegeven voor een man.
Dat is toewijding, en jij hebt nu het gevoel dat hij JOU niet waardeerd en alles wat je gedaan hebt voor hem. Maar je weet denk ik zelf ook wel dat al die redenen er niet meer toe doen als jullie gaan nadenken of jullie 'het' nog wel zijn voor elkaar.
Natuurlijk verdien jij oprecht een medaille dat jij dit opgeeft voor een jongen en ondanks dat je op je eigen pootjes staat en weigert zijn boterhammen te smeren, heb je toch de stap gezet om naar hem toe te verhuizen ondanks dat hij neit naar jou wilde komen.

Knap!

Ik begrijp ook wel dat de druk op de bruiloft groot was, en dat jullie samen een strategie hebben bedacht om financieel rond te komen dan.
Jullie hebben veel offers gemaakt en ik snap dat het dan echt veel stress geeft waardoor één van jullie kan gaan twijfelen aan: is dit het nou voor mij?

In dat geval kun je een stapje terug doen en de bruiloft op de iets langere baan schuiven. Dit zou wat meer ruimte moeten geven voor jullie beide en ook weer ruimte moeten geven voor leuke dingen.
Maar er zit bij hem mee onder.
Het is echt heel moeilijk om te beseffen dat de man waar je van houdt, wellicht niet zoveel meer om jou geeft als voorheen. Dat hij afstand neemt en jij bent machteloos.

Hij zegt inderdaad dingen die je als normaal functionerend persoon niet zegt tegen iemand waar je van houdt en misschien is dat wel het probleem.. 'normaal functionerend'. Alleen... hij wil geen professionele hulp.

Dus feitelijk, kun jij geen kant op en kun je alleen maar banketstaaf als brugman om je relatie overeind te houden en dit gaat heel makkelijk klinken maar: je hoeft niet te vechten voor een plek in iemands leven als die persoon jou graag in zijn leven wil hebben.

Ik denk dat het inderdaad beter is om afstand te nemen, laat hem gewoon tijdelijk terug gaan naar zijn ouders. Geef hem verwachtingen mee vanuit jou, laat hem nadenken.. Wat heb jij nodig zodat de relatie het kan redden? Wat heeft hij nodig?
Denk beide na, als jullie niet kunnen voldoen aan elkaars verwachtingen dan zijn jullie duidelijk uit elkaar gegroeid en is het tijd dat jullie voor je eigen geluk kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:14

Mocht je besluiten om afstand te nemen is het trouwens misschien handiger om een brief te schrijven of typen dan om het face to face met hem te bespreken. Het klinkt alsof hij het allemaal wel heel graag wilt, maar misschien bang is voor zijn eigen functioneren als jullie eenmaal getrouwd zijn. Want wat dan? Dan is het nog moeilijker om er een punt achter te zetten als die twijfels doorzetten..

In een brief duidelijk aangeven waarom je denkt dat het beter is als je even een weekje ergens anders slaapt zodat hij zijn hoofd op een rijtje kan krijgen, en misschien wel in kan zien dat hij je enorm gaat missen als je er niet bent. Anderzijds is de valkuil daarmee wel weer dat het ook kan zijn dat hij denkt 'bwoah, eigenlijk wel fijn zo veel rust'... Lastig :(:)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:58

Jeetje...
Ik heb ook een niet zo'n fijne relatie gehad voorafgaand aan deze.
Maar jouw vriend is echt een lamlul eerste klas als ik het zo lees...

Ik kwam uit een niet leuke relatie met bedreiging met vuurwapens, verkrachting, emotionele mishandeling enz. Na een maand kwam ik bij mijn huidige man, en daar gaan we: er word aangegeven dat je vriend wel veel stress te verwerken had aan het begin van jullie relatie... de mijne kreeg te maken met een vrouw zonder eigen mening en die bang was, ze had een huis gekocht met d'r ex wat volop in verbouwing lag en er zijn de eerste periode 3 rechtzaken gekomen waarbij hij ook alle details mbt tot mij te weten is gekomen. Hij heeft toen besloten mijn ex uit te kopen, ook wij waren toen echt pas net samen en ook hij kwam rechtstreeks uit zijn ouderlijk huis waar letterlijk alleen z'n kont nog niet afgeveegd werd bij wijze van spreken. Daarbij werkt hij 9 van de 12 maanden zo'n 75 uur per week (inclusief reistijd dat wel), hebben we kei hard gespaard voor onze droom bruiloft, is er een kindje gekomen en een tweede op komst.
Ik zeg niet dat iedereen zoiets maar moet trekken, maar hoe je ermee om gaat bepaal je zelf natuurlijk. Daarbij kan die opmerking richting jou gewon echt niet, of je dat op dat moment nu wel of niet zo voelt, klaar... Ik vind dat je echt heel erg veel voor hem doet en hebt opgebracht en je leven aan hem wijdt ipv andersom of in wederzijdse mate.

Oh ja, ik werk 37 uur per week doe het huishouden, breng kind naar opvang etc en nee ik smeer echt z'n brood niet ondanks dat hij zoveel werkt...

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:11

Ben ik nou de enige Bokker die stiekem even moet grinniken bij het idee van boterhammen smeren voor je man?
En ik ben geen piepjonge Bokker meer.